Ihanaa!!! Isä lupas ostaa lapsille uudet pyörät..

Hyväksi ap:lle ja lapsille! :) Meillä ei saa mitään vaikka pyytäis, eikä ole rahasta kiinni. Ollaan niin pihejä ja viedään hautaan asti rahat mukana. Oma valinta eikä se meiltä ole pois. Ja itse me kyllä rahotetaan jos jotain halutaan. Kun se halpa ei aina ole niin hyvä...Töissä sitä varten käydään, että saa joskus jotain ostettua. Ja ihan ok menee.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Minäkään en aikuisena kyllä kehtaisi vanhemmilta enää rahaa tai tavaroita pyytää :O

Eri asia jos tarjoutuvat itse ostamaan jotain.. mut en kyl tolleen kehtaa.

Sama juttu mulla.

Kyllä mä itse ostan lapselleni sen mitä hän tarttee ja haluaa, jos isovanhemmat haluavat jotain ostaa niin se on heidän asiansa...

Tollanen aikuisen ihmisen(? ) kerjääminen omilta vanhemmilta on NOLOA!

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Minäkään en aikuisena kyllä kehtaisi vanhemmilta enää rahaa tai tavaroita pyytää :O

Eri asia jos tarjoutuvat itse ostamaan jotain.. mut en kyl tolleen kehtaa.

Entäs jos niillä vanhemmilla on rahaa ja ovat jo aiemmin sanoneet että jos tarvit tai haluat esim. lapsille jotain niin pyydä vaan. Eivät halua olla jatkuvasti tyrkyttämässä ja luottavat siihen että lapsi itse osaa kääntyä heidän puoleensa tarpeen tullen. Ja pystyvät kyllä tarvittaessa kieltäytymäänkin.

meillä isovanhemmat ostaa vaikka mitä; vaatteista tavaroihin ja joskus tuntuu ihan nololta ottaa vastaan... mutta itse kuitenkin ihan ehdoitta antavat, niin kai se sitten on ihan ok. Ja siis molempien puoleiset isovanhemmat...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse en kehtaisi pyytää vanhemilta. En ole edes teininä vinkunut mitään. Noloa on minusta.

tai sitten teidän välit on jotenkin huonot tai olet "yksinselviytyjä" joka uskottelee itselleen ettei tarvitse kenenkään apua. mistäs sitä tietää :)

kyllä mun mielestä nolompi on se joka ei pyydä apua vaikka sitä tarvitsisi!

Oispa meidänkin vanhemmilla tuollasia tuntemuksia :D

Isommalle saadaan jo kolmella lapsella ollut pyörä. Ei siinä mitään, käyttökelponen vaikkakin vähän haalistunut ja kolhiintunut vuosien varrella.

Meillä kävi niin että kun sanoin ohimennen vanhemmilleni että ostettiin Junnulle uusi, käytetty, pyörä niin mun tilille ilmaantui äidin maksamana pyörän verran rahaa.. =) Ihanat vanhemmat mulla on jotka haluavat lapsenlapsilleen ja lapsilleen hyvää ja auttavat silloin kun on mahdollista. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
miks se on noloa, jos vanhemmilla on varaa eikä heilläkään mitään sitä vastaan ole?

Ei siinä olekaan noloa, mutta jos tekee siitä aina ison numeron, niin sitten se on pikkaisen... noloa :xmas:

Nii muttet kerro että miks, minen kyllä ymmärrä? Kelle se on noloa, sulle?

miks se on noloa, jos vanhemmilla on varaa eikä heilläkään mitään sitä vastaan ole?

Ei siinä olekaan noloa, mutta jos tekee siitä aina ison numeron, niin sitten se on pikkaisen... noloa :xmas:

Samalla tavalla mulle sanottiin, kun kerroin isoista tuloistani :D

Samalla tavalla mulle sanottiin, kun kerroin isoista tuloistani :D

Mitä sitten? Se ei vastaa kysymykseeni. Vastatkaa nyt joku, jonka mielestä tuo noloa on!

Itse en kehtaisi pyytää vanhemilta. En ole edes teininä vinkunut mitään. Noloa on minusta.

Minä kehtaan myös ap:n lailla pyytää.
Se on harvinaisen selväksi tehty vuosien varrella että pyytämään suoraan jos jotain tarvitaan.

Yhteistyössä