Ihana uusperhe-elämä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippäliini"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippäliini"

Vieras
Meillä on siis nyt sellanen tilanne, että mieheni lapset muuttivet meille syyskuussa. Lapset ovat 9 ja 7 v. Minulla ja miehelläni on kaksi yhteistä lasta, ja mennyt tosi hyvin vaikka muutosta on tullut tosi paljon. Itseäni vaan ihmetyttää tosi paljon se , miksi lasten oma äiti ei halua ottaa lapsia muutenkin käymään luonaan, kun ei oo tehty mitään tarkkaa sopimusta tapaamisista. Eli sopimus tehtiin niin että lapset käy äitinsä luona joka toinen viikonloppu ja aina kun vaan sopii ja äiti haluaa. Nyt äiti on laittanut ajat kalenteriin eli joka toisen viikonlopun, ja mikään muu ei käy. vanhempi lapsi on jo tosi kypsä äitiinsä, ja sanoo välillä minullekin ettei kiinnosta mennä äitinsä luo viikonlopuksi. Asutaan tosi lähellä , välimatkaa on vaan 15 km. Miks oma äiti voi olla tollanen??? Kysyn vaan? Tiedän et osaks syy voi olla lasten isäpuolessa, jonka takii lapset oikeestaan muuttivatkin meille asumaan, mutta miks äti antaa vaan asioitten olla?
Sit on viäl sellanen tilanne et lasten mummu eli äitin äiti käy meillä jatkuvasti kysymässä ja tivaamassa, et millaista on ollu ja että olenko minä ollut kiva lapsille, sit lapset on sen jälkeen tosi itkusia, kun ei saa kerotoo mulle et mitä mummu on heille kertonu, sit ei puhu mulle pariin päivään ku mummu on kieltäny... ARGH!!!! Sit tää mummu viäl jaksaa mulle tulla valittamaan että miks en oo tehny sitä ja tätä, juu teeppä kuule siinä ku on vielä miehen kanssa ne kaksi pientä alle 3 v lasta!!!! Oon kyl niin moneen kertaan jo melkeen huutanu sille et painu ämmä hel.....in. Onko muilla samantapasta tilannetta?

[QUOTE="Äippäliini";22566038]Meillä on siis nyt sellanen tilanne, että mieheni lapset muuttivet meille syyskuussa. Lapset ovat 9 ja 7 v. Minulla ja miehelläni on kaksi yhteistä lasta, ja mennyt tosi hyvin vaikka muutosta on tullut tosi paljon. Itseäni vaan ihmetyttää tosi paljon se , miksi lasten oma äiti ei halua ottaa lapsia muutenkin käymään luonaan, kun ei oo tehty mitään tarkkaa sopimusta tapaamisista. Eli sopimus tehtiin niin että lapset käy äitinsä luona joka toinen viikonloppu ja aina kun vaan sopii ja äiti haluaa. Nyt äiti on laittanut ajat kalenteriin eli joka toisen viikonlopun, ja mikään muu ei käy. vanhempi lapsi on jo tosi kypsä äitiinsä, ja sanoo välillä minullekin ettei kiinnosta mennä äitinsä luo viikonlopuksi. Asutaan tosi lähellä , välimatkaa on vaan 15 km. Miks oma äiti voi olla tollanen??? Kysyn vaan? Tiedän et osaks syy voi olla lasten isäpuolessa, jonka takii lapset oikeestaan muuttivatkin meille asumaan, mutta miks äti antaa vaan asioitten olla?
Sit on viäl sellanen tilanne et lasten mummu eli äitin äiti käy meillä jatkuvasti kysymässä ja tivaamassa, et millaista on ollu ja että olenko minä ollut kiva lapsille, sit lapset on sen jälkeen tosi itkusia, kun ei saa kerotoo mulle et mitä mummu on heille kertonu, sit ei puhu mulle pariin päivään ku mummu on kieltäny... ARGH!!!! Sit tää mummu viäl jaksaa mulle tulla valittamaan että miks en oo tehny sitä ja tätä, juu teeppä kuule siinä ku on vielä miehen kanssa ne kaksi pientä alle 3 v lasta!!!! Oon kyl niin moneen kertaan jo melkeen huutanu sille et painu ämmä hel.....in. Onko muilla samantapasta tilannetta?[/QUOTE]

Ei onneksi ainakaan mulla!

Kauanko lasten äiti ehti olla lähivanhempana? Jospa hänellä on tosiaan nyt jossain määrin uudet elämänkuviot, kun on muuttanut uuden kumppanin kanssa yhteen ja siksikin hakee tapaamissysteemejä vielä. Millaiset tapaamisjärjestelyt teillä oli aiemmin miehen lasten kanssa, kuinka usein he olivat teillä?

Kuulostaa kyllä tuo mummo vähän oudolta ja liian tupautuvalta. Lapsia käy sääliksi kun heitä manipuloidaan. Tsemppiä vaan kovasti. Äitillä täytyy olla nyt jotaki TOSI PALJON tärkeämpää elämässä kun ei omat lapset kiinosta. Surullista.

Lapset oli äidillään 9 vuotta eli siis ihan koko ajan. Ja yhdessä asunut tämän nykyisen miehensä kanssa jo kohta 4 vuotta. Ja miehelläni oli samanlainen tapaamiskoikeus eli joka toinen viikonloppu ja sitten jo äidillä oli jotain menoa, niin isä otti vaikka ei välttämättä ollut vuoro ja muulloinkin mieheni haki heitä jopa viikolla käymään jos vaan äitille sopi. Välillä vanhempi lapsi kysyy jo vosi mennä käymään äitinsä luona viikolla tai viikonloppuna edes päiväksi, niin ei missään nimessä käy. Kiva sitten kertoa lapsille,kun välillä miettii et miten ees kertois ettei pettyis, ku äiti on vastannu, et ei nyt oo mun vuoro

Tässä on nyt mennyt kolmisen kuukautta. Ehkä äidistä tuntuu nyt, että ottaa vapaata itselleen nyt sitten, eihän se kuulosta kivalta eikä ole lasten kannalta kivaa. Mutta voisin kuvitella, että lapsivapaa maistuu nyt alussa liiankin hyvältä. Jospa se siitä tasaantuisi.

No tota mulle on moni kyl snonu et miks päästän sitä mummuu meille, mutta ku se tulee oikeesti siis ovesta sisään ja mä en sit viitti lasten kuullen sille alkaa huutaa et nyt pois täältä.'

Eikö ne lkouluikäiset lapset voi itse soittaa äidille ja kysyä voivatko tulla viikolla, miksi sun pitää olla siinä välikätenä? Luultavasti äidinkin helpompi sanoa sulle kieltävästi, kun ei tarvitse itse aiheuttaa pettymystä lapsilleen.

[QUOTE="Fanni";22566285] Se on sinun koti ja sillä selvä.[/QUOTE]

Kaikki kodit ovat ensisijaisesti lasten koteja, jos perheessä on lapsia. Mutta olisihan se hyvä, että löytyisi jokin muu ratkaisu mummun tapaamisiin.

älä huuda, sano. rauhallisesti, päättäväisesti ilmoitat että jos ei lähde itse, soitat poliisin. mutta toi ehkä olis parempi yrittää käsitellä jotenkin toi manipulointi - tuskin vähenee jos heittäydyt ikäväksi. ideoita?

Meidän uusperheessä lasten äiti ei oo jälkeläisiään tavannut yli puoleen vuoteen ja ihan omasta halustaan. Yhteydessä harvakseltaan sähköpostilla yms. Muutti toiselle puolelle Suomea, mutta on käynyt tällä paikkakunnalla useamminkin...ei vaan tapaa lapsiaan. Mut eipä sillä rouvalla taidakaan olla muumit laaksossaan tai edes siellä päin. A.p. tapauksessa pistäisin lapset itse juttelemaan äitinsä ka puhelimessa. Sille mummolle voi antaa porttikiellon ja lapsille voi sanoa, että vaikka mummo sanois mitä niin aina voi mummon sanomiset kertoa isälle ja äitipuolelle. Lapsia ei saa kuormittaa ikävillä hyshys jutuilla.

Eikö ne lkouluikäiset lapset voi itse soittaa äidille ja kysyä voivatko tulla viikolla, miksi sun pitää olla siinä välikätenä? Luultavasti äidinkin helpompi sanoa sulle kieltävästi, kun ei tarvitse itse aiheuttaa pettymystä lapsilleen.

joo, siis en mä sille oo soittanu, ku isäntä hoitaa ne hommat, onneks. mut lapset ei halua soittaa äitilleen ku varmaan ajattelee taas tulevansa torjutuks.

Ei sulla ole mitään velvollisuutta hyysätä sun miehen ex-anoppia. Jos miehesi tai hänen ex ei saa muoria aisoihin, soita hänelle ja kerro, että seuraavasta visiitistä lähdet hakemaan lähestymiskieltoa.

Mummo voi tavata lapsenlapsiaan silloin, kun ovat äidillään käymässä.

Voi mikä tilanne tuon mummon osalta.
Meillä asu myös miehen lapsi, mutta on asunut koko ajan. Lapsen äidille maistuu vapaaelämä, lapsi oli 2,3 v kun erosivat ja aloitti tapaamiset vasta kun minä tulin kuvioihin eli vuotta myöhemmin.
Oli raastavaa katsoa kun äiti vei lastaan, huutavaa ja potkivaa.
Eikä hänkään tapaa kuin sen 2 viikonloppua kuussa.
Ikää jo lapsella sentään 12.

Itselläni oli vähän sama tilanne omien lasteni isän äidin kanssa. Eli mummo täälläkin tunki mun ja mieheni yhteiseen kotiin, oli tullut lapseni kanssa meille ja keitellyt jopa kahvia täällä.
En minä pidä tuollaisesta ja soitin hänelle ja kerroin säännöistä.
Suosittelen samaa sinullekin tai laita miehesi asialle.
Toinen teistä kuitenkin soittaa ja sanoo että tämä on nyt teidän koti, ja täällä eletään näillä säännöillä.
Sano että voi soitella lapsille tai hakea heitä ulos esim pulkkailemaan tms mutta tänne kotiin hänen ei tarvitse tulla.
Hän voi tavata tyttärellään lapsenlapsiaan.

Voimia kovasti ja tsemppiä!!

on se pirua, että lapsen edusta puhutaan, mutta tuommoinen touhu sallitaan? Herramunjee, että kolmevuotias annetaan sitten jo vieraalle ihmiselle tosta noin viikonloppuleluksi... Missä oikeus, missä kohtuus? Missä sosiaaliviranomainen?

Yhteistyössä