Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heip!
Voi ei! :/ Olisipas Liinuskan vuoto ihan vaaratonta, vaikka ne hölmöt valemenkat. *hali* Onneksi pääset aika äkkiä kyselemään asiasta.

Hyvähyvä Tinttinen. Mukava juttu, että kipuja ei ole näkynyt. Varmasti valoisampi fiilis. ;)

Tsemppia Liinuskalle! Ilmeisesti tosiaan hyvinkin yleisia nuo alkuraskauden vuodot, mutta tottakai ne pelottaa. Toivottavasti sulle osuu kiva neuvolantati, joka osaa asiassa auttaa ja mahdollisesti paaset esim ultrattavaksi.

Eilen lahetin pomoille ilmoituksen raskaudesta.En tieda pyllahtivatko pyrstolleen niin kuin Talitinttinen ennakoi, mutta ainakin kovasti heti onnittelivat, kumpaakaan en ole viela kasvotusten nahnyt. Nyt on vapautuneempi olo, kun ei tarvitse enaa salailla.

Ei olleet vuodot vaarattomia. Eli kesken on mennyt ;(.
Neuvolantäti käski mun mennä päivystykseen ja sain jo hänen sanoistaan se käsityksen että todennäköisesti varhainen km (nyt ois ollu 5+6). Joten osasin varautua siihen mennessäni sairaalaan. Silmät olivat jo valmiiks punaset ku sinne asti pääsin. Päivystyshuoneessa kävin vielä veskissä ja runsaan vuodon kanssa tuli myös monen sentin klimppi. Vuoto on muutaman tunnin ajan ollu tosi runsasta, vatsassa on sellaista menkkamaista kipua. Lääkäri ultrasi ja sanoi ettei kohdussa ole mitään. Eli joko luonto on hoitanut tehtävänsä, kuten vuodosta voi päätellä, tai raskaus on kohdun ulkoinen, jota pitää seurata. Ottivat verikokeen labrassa, ja meen vielä maanantaina labraan, joten seuraavat että raskaushormoni laskee. Jos viikonloppuna tulee kovat vatsakivut niin soittoa sairaalaan. Eli voi olla että vietetään jussi kotona kahdestaan. Ei tässä mitään juhlintafiilistä nyt kyllä olekaan. Nyt sängynpohjalle nukkuun pahaa oloa pois.

Liinuskalle pahoittelut keskenmenosta.

Menkat ei ole vielä alkaneet mutta ihan näillä näppäimilla alkaa, on nimittäin vatsa niin turvonnut ja kipeä (tutut oireet). Juhannuksena saa näillä näkymin pitää veren kiertämässä punaviinin avulla. Voi nimittäin olla aika kylmä Etelä- Suomen saaristossa.

MS Feelgoodille onnittelut tyttö-uutisista!

Alice

Voi Liinuska, et tiedäkään, kuinka surullinen oon sun puolesta!! Tosi ikävää, kun näin kävi. Mä tiedän, että mikään ei voi tällä hetkellä kunnolla lohduttaa sua, mutta mua itseäni helpotti silloin, kun kaikki lääkärit sanoivat, että keskenmenot on niin tavattoman yleisiä ja suurimmalla osalla, keillä myös raskauksia tulee (tai useampia raskauksia), niin mukaan mahtuu yleensä keskenmenokin. Silloin mä tajusin, että en mä olekaan "viallinen" tai jotenkin outo, vaan että myös tällaiset asiat kuuluvat elämään. Sitten mun oma gynekologi sanoi, että kaikki tapaukset jotka hän tietää, joissa sikiö on saatu kokonaisena tutkittavaksi keskenmenon jälkeen, niin sikiössä on aina ollut jotain kehityshäiriötä. Mutta nää on tällaisia asioita, joita sä saatat pitkäänkin mielessäsi pyöritellä ja miettiä, miksi näin kävi. Jos yhtään helpottaa, niin voit aina tulla tänne avautumaan, jos ahistaa. Joskus sekin auttaa, kun vaan puhuu (tai kirjoittaa) asiasta. Toisilla surutyöhön menee kauemman aikaa ja toisilla vähemmän, sä käytät aikaa siihen ihan niin kauan kun susta tuntuu, äläkä vaan tunne siitä syyllisyyttä. Joku voi ajatella (enkä tarkoita nyt ketään meistä täällä), että ei tuo nyt mitään kun raskaus oli vasta alussa. Mutta yhtä lailla se on menetys, oli se sitten alussa tai myöhäisemmässä vaiheessa. Paljon voimahaleja sulle!

Kiitos kauniista sanoista, ihanaa kun ootte olemassa. :) Kyllä se tieto itseä rauhoittaa, että on niin yleensä eikä sille itse mitään voi tehdä. Positiivista kuitenkin on, että kaikki tuli luonnollisesti ulos eikä lääkkeitä tai kaavintaa tms. tarvita, ja kuten lääkäri sanoi raskauduin nopeasti (tai ylipäätään se, että voin raskautua, on mukava tietää). Paha mieli kuitenkin myös miehen puolesta, jolle tää oli myös iso menetys.. Hän sanoi että nyt ainakin konkreettisesti tietää haluavansa isäksi, ja on valmis aloittamaan uuden yrityksen vaikka saman tien. Mutta rauhoitetaan varmasti tilanne hetkeksi ja keskitytään toisiimme ja häiden järjestelyyn, ja annetaan itsellemme aikaa käsitellä näitä tunteita. Kyllä se tästä. :)

Voi Liinuska:( Voimia.

Täällä oli eilistä parempi päivä, ei pahoinvointia. Vähän mahaa nippailee, taitaa olla empatiaa. Tänään himotti oliivit ja feta-juusto, tosin vastaavia himotuksia on ollut ennen raskauttakin.

Olo ei kyllä ole kovin skarppi. Se kutaleen loma alkaa siis kahden viikon päästä eikä viikon, kuten eilen kirjoitin. Hömelö nainen. Onneksi on sentää pitkä viikonloppu tulossa, energisessä nuoressa porukassa. Luvassa urheilua, tanssia, laulua ja musisointia.
Mies jää kotimieheksi lemmikkielukan seuraksi. Täällä kotona käydään keskusteluja tulevaisuudesta. Keskusteluja joita on käyty jo kymmenen vuotta :D Ei vaan näe aiheelliseksi kihlautua tai mennä vihille (ainakaan ihan vielä). Itse olen sen verran vanhanaikainen, että mieluiten kävisin vaikka maistraatissa pyörähtämässä joku lomapäivä.

Yhdyn Lenakin ajatuksiin keskenmenosta ja siitä että se on luonnon tapa korjata heikot pois. Sitähän ei omalle kohdalle missään nimessä halua, mutta sille kun ei minkään mahda. Ilman tätä palstaa en olisi tiennytkään että lapsen saaminen voi ollakin näin vaikeaa, ennen ( vielä about puoli vuotta sitten) kuvittelin että niitä tehdään ja sillä selvä. Siksi onkin hienoa että täällä kirjoitellaan avoimesti asioista!

Alice

Jännäks menee Alicella! Koskas ajattelit testata?

Mullakaan ei ole vielä kunnon vuoto alkanut. Tiputtelee kyllä jo siihen malliin, että eiköhän parin päivän sisällä hanat aukea kunnolla. Ajattelin kuitenkin, jos ei aamuun mennessä ole alkaneet, tehdä testin ihan oman mielenrauhan vuoksi. Saapahan sitten kaikessa rauhassa ottaa saunasiidereitä juhannuksena.

Oikein hauskaa juhannusta teille kaikille!

Voi, kurjuutta, Liinuska, kovasti tsemppiä. Onneksi teitä on kaksi jakamassa tätä surua ja iloisiakin asioita on tulossa. Varmasti on tosiaan hyvä ottaa rauhallisesti ja sitten katsella tilannetta uudestaan. Pahoillani olen.
Tinttiselle ja muille yritteliäille myös voimia.
Ja onnea tytöntylleröstä!!!
Täällä poika potkuttelee reippaasti, on ihana olo. Välillä kovasti mietityttää se käsiasia, että miksi, oi miksi. Ja sitä vastaustahan tuohon ei löydy. Ollaan puhuttu asiasta paljon ystävien kanssa ja olen kuullut vastaavia tapauksia ja kaikki tuntuvat elävän aivan hyvää ja normaalia elämää. Silti välillä se pyörii päässä. Puolentoista viikon päästä ultrataan taas, jotta onko vauveli kasvanut hyvin. Maha ainakin on joten eiköhän lapsikin. Iskias on, mutta ei enää niin pahana. kun malttaisi välttää kyykkimisä, mutta kun elämässä on niin paljon kyykkimistä. olen huono olemaan tekemättä. Mutta parempana siis. Aion kuitenkin piipahtaa osteopaatin pakeilla kunhan kotiudumme. Ostin tukivyön ja se kyllä auttaa hieman.
Lomareissuilla ollaan nyt tavattu ihania kavereiden mukeloita ja olen kovin innoissani. Mutta voi tätä keliä eikä voi ottaa punkkua lämmikkeeksi!

Liinuska: Pahoittelut ja osanottoni menetyksen vuoksi. En voi edes kuvitella, kuinka pahalta tuntuu. Puhukaa, itkekää yhdessä!

Ms. Feelgood: Onnittelut pikkutytön johdosta! Ihanaa, että tytöllä on kaikki hyvin! Minä en ole mekkoja ostellut, kun käytännössä kaikki saadaan käytettynä. Joku pikkuinen toppahaalari pitäs varmaan hankkia, kun äipääpakkauksen haalari on niin valtava vastasyntyneelle. Turvakaukalosta ei erota, onko vyöt kunnolla kiinni vai ei, kun tyttösemme hukkuu siihen haalariin.

Täällä on muuten ihan ok olo, mutta harjoitussupistuksia pukkaa päälle, kun nostelee jotain painavaa tai puitelee mattoja. Ihmeellisiä mahakipuja ja sitten ihan hirvee närästys! Kauhulla jo odotan noita juhannuksen grilliruokia, millaisen närästyksen aiheuttavat. Juon varmaan litran piimää päivässä, se auttaa onneksi vähän närästykseen.

Juhannus menee siis mökkeillen rauhallisesti. Tuleekin hyvin erilainen Juhannus kun ennen...

Mun isomummu oli niin onnellinen tästä meidän lapsesta, että ei kukaan... Kerrottiin vasta tällä viikolla, kun mummoa nähtiin. (nyt 26+3) Mun äitikin oli intoutunut ostamaan tytölle lakanat ja vauvavaatteita kirppikseltä. Kivaa! Jotenkin se tuntui olevan niin skeptinen lapsen suhteen aluksi, kun ei kerran naimisissakaan olla.

Meillä olis sitten hääpäivä reilun kahden viikon päästä ulkomailla. Nyt on kirkko ja pappi ja kanttori varattuna. esteet selvitetty, raamattukin saatu ja sormuksista jo kuulittelin. Kaiverrukset pitäs vaan saada teetettyä, kun päiväkin on selvä. En nyt kerro matkakohdetta tai sen tarkempia asioita, ettei kukaan tuttu täältä minua tunnista. Ikinä ei tiedä, vaikka tunnettaisiin toisemme jostain ja paljastuisin. Voin kertoo sitten vaikka myöshemmin, että missä ja miten vihkiminen tapahtui. KUKAAN ei siis tiedä tästä meidän häähommasta. (Paitsi te.. :)

Oikein ihanaa ja rentouttavaa Juhannusta ystävät! Kyllä on ihanaa lomailla ja nauttia vain olostaan!

Pope + 26+3

Mina taalla paivystan, on meinaan meilla ihan tavallinen perjantai. Jos vaikka sais kuulla Alicelta plussauutisia. Juhlikaahan te kunnolla, vaikka saat ei taidakaan oikein suosia. Oikein nostalgista ajatella perinteisia juhannusmenoja - kokkoa, kilisevia kasseja, saunaa, puukkoja, poliisia ;-)

Tulin vain pikaisesti päivittämään että ei tullut plussaa :( Menkat alkoi tänään, eli minun laskujeni mukaan 3 päivää myöhässä. Tässä ehti jo mielikuvits laukata kolmen päivän aikana aika lailla.

Onneksi ensi viikoksi on luvattu lämpimämpiä kelejä.

Alicenne

Alicelle valtaisat pahoittelut menkoista. Nyt taas nokka kohti uutta kiertoa! Jospa se toisi plussan tullessaan.

Mulla alkoi eilen vuoto sitten ihan tosissaan. Vessassa sai juosta reilun tunnin välein vaihtamassa tulppaa. Aamulla seittemän aikaan heräsin kammottavaan kipuun ja juhannusaatto menikin sitten alkuun sohvalla kipulääketokkurassa. Iltaa kohti tokenin sen verran, että pysyin pystyssä kun oli vieraitakin. Nyt kipu on laantunut siedettävälle tasolle kun pahin tulva on ohi. Vielä tulee aaltomaisesti koviakin kipuja ja pahoinvointia, mutta nyt sen kestää.

Seuraavaan kiertoon mennäänkin sitten taas ovistikut tanassa, täsmäisku tavoitteena. Pitäkääs peukut ja varpaat pystyssä! Meillä on nyt sitten kaksi kiertoa jäljellä saada tärppi ennen kuin tarttee alkaa leikkausaikaa soitteleen.

Iloista juhannuksen jatkoa kaikille!

Moikka!
Olen tässä jo muutaman viikon seuraillut teidän keskusteluja, ja aivan huipputyypeiltä vaikutatte kaikki! Ihanan monimuotoinen ja fiksu porukka teillä. Mahtuisinkohan vielä joukkoon jutustelemaan?

Itselläni vauvahaaveet ovat toden teolla ihan uusia, vielä kuukausi sitten en todellakaan kuvitellut pyöriväni tämän tyyppisillä palstoilla. Kertoilen vaikkapa lisää, jos minut vielä mukaan huolitte :)

t: Hanna

Tervetuloa Hannalle joukkoon! Hyvin mahtuu mukaan jutustelemaan niin vauvahaaveista kuin kaikesta muustakin maan ja taivaan välissä!

Jokos porukka on toipunut juhannuksen vietosta? Mulla tuntui tänä aamuna ettei millään olis enää huvittanut tulla töihin. Ois ihan hyvin voinut jäädä lomailemaan. Kaksi viikkoa tarttee vielä jaksaa ja sitten on loma edessä. Sisulla mennään!

Kivutkin loppui taas juhannuksen myötä. Viimeisiä tädinvierailupäiviä viettelen ja lasken päiviä tikuttelun aloittamiseen.

Iloista alkavaa viikkoa!

Tervetuloa Hanna mukaan! Meitä on tosiaan täällä monenlaista haaveilijaa/odottajaa, mikä tietysti tekee jutut vaan mielenkiintoisemmiksi.

Niinhän se juhannus taas meni sateisissa merkeissä mökillä eli perusjussi. Viiniäkin tuli vähän otettua :-)

Tinttinen: onko se sun kipu yhdessä kohtaa vai koko alavatsassa? Mulla on ollut kans välillä kummallisia kipuja keskenmenon jälkeen. Taitaa olla kroppa ja hormonit ihan sekaisin. Toivottavasti ei nyt kuukausitolkulla jatkuisi...

Alicelle pahoittelut tädin vierailusta :-(

Liinuska: Mikä sun vointi on?

Lenaki: Mulla nuo kivut on monessa paikkaa. Munasarjoja vihloo paljon ja alavatsassa on sellanen kipumöykky. Välillä koko vatsanseutu on turvonnut ja jopa ihan kosketusarka. Pahimpia on suolistokivut ja jomottava selkäkipu. Näitä kipuja ilmenee pitkin kuukautta erilaisina paketteina tai joskus vaan yksitellenkin.

Toivottavasti sulla asettuis kierto hyvin paikoilleen ja kivut ei jäis pidemmäksi aikaa vaivaamaan. Tuollaiset gynekologiset kivut on tosi stressaavia ja kun on vauvahaaveita, niin pelottaviakin. Jos kivut meinaa pitkään jatkua, niin kannattaa varmaan olla yhteydessä gyneen. Mie olen iloinen, että esimerkiksi täältäkin sain silloin kannustusta ottaa yhteyttä lääkäriin kipujen kanssa.

Yhteistyössä