Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei oo oireen oiretta. Muuta ku menkkajomotteluja eli uskonpa et se ilkeä täti pyyhältää paikalle. Pyh, ärsyttää kyllä sen vierailu niin maan perustellisesti! :P

Ihania suunnitelmia Popella ja hänen miehellä! Me kans varmaan sitten joskus karataan ulkomaille naimisiin, kun ei kumpaakaan oikein kiinnosta niiden juhlien järjestely! Olis sitten ihanaa tulla kaikkien yllätykseksi rouvana kotiin. :) Thaimaata me ollaan näin alkuun katseltu. Sieltä saisi kivoja hääpaketteja. Tai sitten me lähdetään jonnekin tähän lähemmäs Eurooppaan. Mut vielä vähän auki on suunnitelmat. :)

Mutta taas töiden pariin! :)

Hei, täällähän on vaikka kuinka iloisia uutisia!!! Paljon onnea plussista ja rouviintumisesta, ihanaa!!! Ja eihän se masu mitään haittaa häissä, ainut jos on olot kohillaan. Me menimme pienimuotoisesti naimisiin viime talvena ja tänä kesänä oli tarkoitus järjestää juhlat. Olot on kuitenkin olleet niin vaihtelevat että päätettiin suosiolla luovuttaa, en ehkä olisi jaksanut nyt suunnitella ja valmistella, en seistä pitkää päivää. Muutenkin se naimisiinmeno tuntuu jo vähän kaukaiselta tämän vauva-asian jälkeen.
Minuun iski kamala iskias, olen täällä ihan tuskissani, jääpussilla tai oikeastaan keittovihanneksilla olen hautonut kannikkaa ja yrittänyt venyttää. Tuntuu ku puukolla lyötäis aina sinne. Mutta masussa voidaan virkeästi ja kumpu kasvaa kovaa vauhtia. Toivottavasti tämä vaiva on ohimenevää tai tulee pitkä kesä ja syksy minulle. Jos jollakulla on hyviä vinkkejä, ne tulisivat nyt tosiaan tarpeeseen.
palaillaan...

Korjataanpa tädin visiitin odotus Helistimen laskurin arvaamaan päivään.

Papunen84 12.6, YK2
Alice76, 17.6, YK6
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6, YK8
elliisa YK2
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)
Haaveileva Pu 9.2 (YK5)
Liinuska81 11.2.

Alice76, 17.6, YK6
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6, YK8
Papunen84 7.7, YK3
elliisa YK2
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)
Haaveileva Pu 9.2 (YK5)
Liinuska81 11.2.

Täällä alkoi menkat torstaina. Oon ollu pari päivää todella pahalla tuulella, mutta joo eiköhän tää ärsytys tästä kohta helpota. Täytyy vaan yrittää aloittaa uusi kierto iloisin mielin. On se vaan mysteeri tuo raskautuminen, mekin pupuiltiin joka toinen päivä ja persus oon ollu pystyssä ja greippimehua juonut sikäli mikäli se mitään auttaa, mut ku ei niin ei. Ehkäpä se on tää liika yrittäminen, mutta ei sitä osaa "luovuttaakaan" tai olla rennosti, ainakaan vielä. Mulla on kaverin polttarit 11.7 ja mensujen pitäis alkaa 7.7 ja toivon ettei ne ala vaikka olishan niissä polttareissa kiva ottaa, mutta kyllä sitä omaa lasta toivon paljon paljon enemmän!

Plussatuulia muille! :)

Heippa!
Voi Papusta, ikävä juttu, että menkat alkoivat. Tsemppiä! Suklaa helpottaa ärsytystä tehokkaasti. :)

Tuota raskautumisen vaikeutta on tämä yksi ystävänikin ihmetellyt paljon. Noh, eipä kai nämäkään jutut mene niin kuin "oppikirjoissa". Olenkin miettinyt sitä, että kuinkahan monta prosenttia on todella tullut raskaaksi niillä keinoilla kuin sanotaan. Minusta tuntuu, että näitä oho-raskauksia on niin paljon. Siis tarkoita sitä, että moni on sanonut hämmästyneensä raskaaksi tuloaan, kun ei ole edes yrittänyt kunnolla ja eikä edes ole pupuillut niinä tiettyinä päivinä.

Sain taas kuulla vauvauutisia. Miehen kaverin perheeseen syntyy esikoinen joulukuussa. Kivaa! :) Me vähän epäiltiinkin, että heille on varmaan vauva tulossa kun tämä miehen kaveri pohdiskeli auton vaihtoa isompaan.

No voi kurjuus Papunen. Pahoittelut menkoista! Suklaa tosiaan auttaa ärsytykseen, ja sipsit!

Täällä menkkakivut on taas tänään olleet kovat. Pitkin päivää aaltomaiset kivut yllättää. Äsken automatkan jälkeen oli tosi kova kipu, vaikka oli aamulla ottanut kipulääkkeitäkin. Ja menkkojen alkuunkin pitäs olla vielä yli viikkoa aikaa... :( Tulispa elokuu ja se leikkaus pian, niin sais selkeyttä tilanteeseen.

Kaikista kiukuttavinta on se, kun en tiedä onko tuolla sisuksissa pahasti jotain vialla. Ja sitä, että vaikeuttaako se lapsen saantia vai ei. Kivut olis helpompi kestää, jos tietäs, ettei ne vaikeuta raskautumista. Mutta eihän sellasta voi tietää... Pitää vaan nyt malttaa odottaa sinne syksyyn asti, niin saa sitten seuraavan arvion lääkäriltä. Edellinen lekuri sano, että jos tuolta mun sisältä löytyy paha tilanne, niin voivat suoraan lähettää ivf-jonoon. Mutta jos mitään ei löydy, niin sitten jatketaan kipulääkkeillä sinne vuoteen saakka ja sitten normi kautta hoitoihin.

Mutta olen nyt myös paljon pohtinut sitä, että vaikeuttaakohan nämä valtavat määrät kipulääkkeitä tuota raskautumista vielä lisää. Syön kuitenkin ihan älyttömän määrän tulehduskipulääkkeitä ja muita kipulääkkeitä kuukauden aikana. Nytkin on taas viimeisen viikon aikana mennyt joka päivä useampaa lääkettä.

No, nenä pystyyn vaan ja pitää koittaa pitää mieliala korkeella. Taidanpa tänään lohduttaa itteeni raparperisopalla ja suklaalla!

Tinttinen, näin lukee Bunan pakkaussetelissä: "Valmiste kuuluu lääkeryhmään (tulehduskipulääkkeet), joka voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista. Tämä vaikutus kumoutuu lääkkeen käytön lopettamisen jälkeen."

Paracetamolissa tätä haittaa ei taida olla... Saahan paracetamolia ottaa raskauden ja imetyksen aikana ihan normalisti. Mutta tuohan ei ole niin monitehoista lääkettä.

Hei Naiset!

Kylläpäs on pitänyt kiirettä. Tännekään en juurikaan ehtinyt. Välillä olen käynyt pikaisesti lukaisemassa kuulumisianne, mutta itse en ole mitään ehtinyt kirjoittaa. Tinttiselle sentään laitoin perjantaina postia hotmailiisi. Lähdimme eilen mökille, mutta tulimme tänään jo puolenpäivän aikaan sieltä pois. Oli niin kauhean kolea ilma, ja mulla on töitäkin tehtävänä, niin päätimme hurauttaa sitten hyvissä ajoin takaisin kaupunkiin.

Papuselle pahoittelut menkoista ja Tinttiselle tsemppiä kipujen kanssa. Mites Laurelin iskias - onko jo merkkejä paranemisesta?

Tuo raskautuminen on tosiaan mystinen juttu. Esim. itse olin aivana varma, että luomuraskautuminen ei hevillä onnistu, kun kierto alkoi pillereiden lopettamisen jälkeen heittelehtiä ja kun ikääkin on jo mittarissa. Ja sitten käytännössä katsoen ekasta yrityskierrosta tärppäsi. Ehkä olin jo niinvalmistautunut siihen, että joudun hakemaan lisää niitä Teroluteja tai muita apuja kierron kuriin saamiseksi, että liika yritys ei päässyt vaivaamaan. Ovulaatiotakin metsästin lähinnä lääkärin vastaanottoa silmällä pitäen.

Pope kyselit siitä, onko mulla tyttö- vai poikaolo. En osaa kyllä yhtään sanoa! Alkuun tuntui siltä, että poika se masuasukki saattaisi olla, mutta nyt tuntemukset ovat vaihtuneet sitten tytön puolelle. Saas nähdä, selviääkö asia sitten vajaan neljän viikon päästä rakenneultrassa.

Hei, mitäs juhannussuunnitelmia teillä on?

Huomenia

Viikonloppu meni mukavasti itä- suomessa, järvimaisemissa. Sitä ei aina muistakaan kuinka paljon kaunista maisemaa tästä maasta löytyy.

Onpa todella kolea keli, ja tuulinen. Meidän juhannussuunnitelmat on vielä auki, katotaan vähän ilmojen mukaan. Jos ilmat paranevat niin mennään tuttujen saareen, muussa tapauksessa suuntaamme kohti maalaismaisemia ja lämmittelemme juhannuskokon äärellä.

Tänään karisi taas tämän kierron tärppitoiveet. Tutut pre- menkkaoireet ilmaantuivat, olin taas niin varma tärpistä :(

Alice

Hello!
Todellakin, on kyllä tosi koleaa. Olisi ollut kyllä hyvä olla ihan sormikkaan kädessä, kun tuolla äsken keveleskelin. Kesä, kesä.

Voi Alice, onpas ikävä juttu. Toivotaan nyt kumminkin, että kuvittelet vaan. :p Ja olisikin jotain muuta mukavaa.

Juhannussuunnitelman on vielä vähän vaiheessa. Ollaan ehkämahdollisesti menossa mökille. Mutta jos sataa, niin on kyllä vähän tympeetä mennä mihinkään. Mökillä on kyllä kiva käydä saunassa, sellaisen keikan voisi tietysti tehdä melkein säästä riippumatta. Mökille ei nyt niin pitkä matka ole.

Ehdottakaapas joku hyvä kohde kesälomapäivälle täältä Helsingin suunnalta. Siis joku paikka mihin voisi tehdä päiväretken. Jotenkin on pää ihan tyhjä.

Hei tytot, tulkaa meille lammittelemaan! Viikonloppu vietettiin anoppilassa (tosin pari sataa km etelaan), ja oli nain raskaana ollessa vahan turhankin kuuma, kun mittari kipusi yli 30 asteeseen. Anoppi ja miehen sisko pelottelivat mua maksalaiskien saamisesta, mutta mina en ole koskaan viihtynyt varjossa silloin kun aurinko paistaa. Tosiaankin miehen perheessa ovat tienneet nyt meidan raskaudesta parisen viikkoa, ja kovin innoissaan ovat tulevasta suvunjasenesta. Sain heilta lahjaksi jopa uutukaisia aitiysvaatteita :)

Maha on jo mielestani valtava, mutta toissa sita ei ole vielakaan huomattu :) Kovasti haluaisin paasta jo kertomaan uutiset, mutta kun kerran aiemmin paatin, etta odotetaan ne kromosomitulokset, niin tassa viela paiva pari on karvisteltava. Puhelinsoittoa kovasti odotan hetkena mina hyvansa.

Papuselle sympatiat tadin saapumisesta. Minakaan en oikein osaa tuohon raskautumiseen antaa vinkkeja, se kun yllatti meidat ihan tosissaan ekasta yrittamasta. Mitaan ns. taikatemppuja ei edes yritetty, ja silti onnisti.

Alicella on viela toivoa jaljella, useinhan menkkamaiset tunnelmat edeltavat plussaa!

Flox, mites olis paivamatkan kohteena Porvoo? Me kaytiin siella pari kesaa sitten, ja hyvin siella paiva vierahtaa. Mies ihastui tosi paljon yhdessa perinneravintolassa tilaamaansa villisika-ateriaan, oli kuulemma parasta koskaan.

Talitinttinen, ma oon sun kipuiluista lukiessa jo useamman kerran ajatellut, etta ehkapa sina turhaan syyllistat itseasi teidan lapsettomuudestanne. Tai siis etta vaikka sulla niita ongelmia kropan suhteen onkin, niin voihan silti olla etta se perussyy onkin miehessa. Pidat nyt vain lipun korkealla, ja et luovuta ennenkuin syyt selviavat.

Juhannusta ei meilla erityisesti juhlita. Pari vuotta sitten mulla oli taalla ruotsalaisia kavereita, joiden kanssa jarjestettiin aina muille kavereille iso juhannuspiknik pohjoismaiseen tyyliin. Tana vuonna on lauantaina yhden kaverin synttarit, jolloin mennaan jokiristeilylle ja sielta grillailemaan. Juhannuksestahan tuo menee ihan taysin.

Ms. Feelgood rv 19+1

Voi Alice, toivottavasti tuntemukset johtuiskin alkaneesta raskaudesta, eikä tädin vierailusta. Niin kauan kun ei verta, niin on toivoa! ;) Peukut on vielä pystyssä kovasti!

Mie saatan välillä vaikuttaa aika riutuneelta täällä, mutta todellisuudessa olen onneksi suurimman osan ajasta melko positiivisella mielellä. Olen kuitenkin perusluonteelta optimisti ja koitan sellaisena pysytellä vaikka välillä kivut vähän nujertaa positiivista mielialaa. Olet Ms. Feelgood oikeassa, että vikaahan voi olla vaikka molemmissa meissä. Mutta ei olla asiaa sen kummemmin vielä pohdittu, kun ei oikeastaan vielä itseämme pidetä lapsettomuudesta kärsivinä. Onhan tätä yritystä kuitenkin takana vasta reilu puoli vuotta. Lähinnä on se pelko lapsettomuudesta näiden mun kipujen ja oireiden takia.

Nyt taas luonto tekee mulle tepposia ja nostattaa toiveita. Mulla on nimittäin menossa kp 23/24-26. Tiputtelusta ei ole taas tietoakaan... Mutta järjellä tiedän, että vielä on turha nostattaa toiveita. ovis nimittäin taisi tässä kierrossa olla vähän myöhemmin, joten vielä viikon verran saan odotella menkkoja ihan rauhassa. Mutta pieni toivon kipinä tottakai on takaraivossa ja tekis mieli loppuviikosta testata... Mies malttais odottaa testaamista vaikka maailman tappiin saakka, mutta mie on aika hätänen sen suhteen! ;) Katotaan koska uskalletaan! Ehkä se täytyy ennen juhannusta, jos menkat ei ala, jotta tietää uskaltaako juhlia kostukkeen kera vai pelkällä limulinjalla.

Ms. Feelgoodille on peukut pystyssä, että uutiset kromosomitutkimuksesta olis hyviä. Ja uskomattoman hyvin olet onnistunu raskauden salaamaan töissä! Kyllä ne varmaan pyllähtää pyrstölleen kun kerrot.

Nyt vähän syömään ja sitten sateeseen lenkille.

Huomenta arvon leidit!

Äsh, kurjaa että täti saapui Papuselle. :/ Mutta pää pystyssä uuteen kiertoon, eiks vaan! :)

Toivotaan kovasti, että alicen menkkakivut ei enteiliskään menkkoja!! Ja toivon kipinä heräsi täälläkin Tinttisen suhteen! Pidän kovasti peukkuja molemmille!! bd bd

Juu kyllä voisin hyvinkin pakat kimpsut ja kampsut ja matkustaa Ms Feelgoodin kotiin, jos sielä kerta noin lämmin on!!! Nyt on kyllä niiiiin syyskeli. Mutta tällainenhan se juhannussää silti monesti on. :( Me aiotaan ottaa rauhassa ja mennään miehen vanhempien kanssa niiden mökille. Kerrotaan uutiset varmaan sitten siellä...

Mun vanhemmille kerrottiin pari päivää sitten. Hyvin ottivat uutisen vastaan, niin kuin odotinkin, mutta varmasti ajoitus oli iso yllätys heillekin. Mies ja isä juhlistivat tapahtumaa viskin merkeissä. ;)

Mulla tuli aamulla vähän kirkasta vuotoa. Mutta koska ei tullut kuin kerran eikä kovin paljoa, niin en ala sitä murehtimaan. Eikös ne alkuvuodot kuulu asiaan.

Takaisin töiden pariin! Ihanaa päivää kaikille!

Mun puolesta voi peukut rentouttaa... Tiputtelu alkoi sitten odotetusti aamulla. Eiköhän tuo tuosta parin päivän sisällä käänny kp 1. Näinpä siis taas tämän kuun haaveet valuu pöntöstä alas. Ei auta muu kuin suunnata ajatukset eteenpäin. Ens kuussa sitten Tintin pesässä suoritetaan täsmäisku ovistikkujen avulla. Jospa sitten päästäis haudontapuuhiin täälläkin.

Mie oikein odotan sitä, että joskus pästäisiin vauvauutisia kertomaan meidän perheille. On ihana kuulla teiltä millaisia reaktioita perheiltä ja tutuilta saatte.

Mie voisin kans pakata kamppeeni ja sännätä sinne Ms. Feelgoodin luo. Alkaa tää sade taas tympiä. Josko juhannuksena edes vähän paistas aurinko...

Hei

Ensi viikolla alkaa kesä ja helteet, sen varma se :)

Plääh Tinttinen, samassa tyhmässä veneessä ollaan, no ehkä sitten joskus.

En viitsi nyt kesällä päivittää tänne yk tai jännityspäiviä, hyvä jos muistan edes merkata kalenteriin. Yrittäminen ei enää tunnu yhtään kivalta ja vauvakuume on alkanut laantua huolestuttavasti ja tilalle on astunut hevoskuume. Ehkäisyä en ala käyttämään, mutta asenne täytyy jollain konstilla saada rennommaksi, eikä yrityskertojen tuijottaminen paranna asiaa yhtään.

Flox, olen samaa mieltä Ms Feelgoodin kanssa että Porvoo on hyvä idea. Tekemistä ja näkemistä riittää!

Voi paljon onnea Ms. Feelgoodille tytöstä!! Ja hienoa, että kaikki oli hyvin.

Harmi, kun täällä on täti taas liikkeellä Papusella ja Alicella ja luultavasti Tinttiselläkin. pöh :-( Joo, ei tää vauvahaaveilu aina ole mieltä ylentävää puuhaa. Mutta uskon, että jossain vaiheessa meille kaikille asiat kääntyy parempaan päin!

Hello!
Ms. Feelgood, onnea! Tyttönen sinnekin. Ihanaa! <3 Ja tosi ihanaa, että kaikki on ok. Ihana uutinen! :)

Alkaakos Alicella lomat ensiviikolla, kun povaat aurinkoa ja lämmintä. :) Vai mistä tuollainen varma tieto tulee? Hihi.

Voi pahus, että tädit on taas liikkeellä. Voi, voi. :/ Tsemppiä ja pää pystyyn. Kyllä meillä kaikilla on ihan varmasti jossain vaiheessa oma mukelo.

Jep, me siis suuntaamme Porvooseen retkelle, kun kerta noin hyviä suosituksia saatiin. :)

Mukavaa päivää kaikille tuosta kökkösäästä huolimatta.

Ihanaa, että kaikki on hyvin Ms. Feelgoodin tyttösellä! Voi, saatte nyt alkaa osteleen kaikkea ihanaa tyttökamaa! Pieniä sieviä mekkoja! Ja tytöille on aivan ihania kenkiä myynnissä. Pienet kengät on vaan niin sööttejä, että niitä pitää aina kaupassa ohi kävellessä hipeltää.

Mie oon Alicen tavoin miettinyt, että pitäs heittää koko yrittämisellä kuikkaa ja antaa vähän aikaa mennä vaan. Täyttää elämä jollain ihan muulla. Yritin tuota jo keväällä, mutta nää kivut pakottaa mut tiedostaan koko ajan mikä vaihe kierrosta on menossa ja seuraamaan tosi tarkkaan kaikkia oireita. Ja nyt ennen leikkausta tuli lääkärin määräys yrittää tosissaan.

Jospa leikkaus veis multa kivut mennessään ja vois sen jälkeen lakata laskemasta päiviä vähäksi aikaa ja antaa mennä vaan!

No pöh, en mä ois halunnut lepuuttaa peukkuja... :(

Oon samaa mieltä alicen kanssa, varmasti on hyvä välillä ottaa vähän rennommin rantein, tjot-asenteella, ja pupuilla silloin kun hyvältä tuntuu. Ja antaa psyykellekin hieman lomaa. Ei oo kiva jos menee hampaat irvessä yrittämiseksi. :/ Tsemppiä tytöt! Kyllä se kaikkien odotus vielä joskus palkitaan, oon täysin varma siitä!! =)

Ihanaa, ms feelgood saa pikkuprinsessan!! <3 Hienoa että kaikki oli kromosomitutkimuksissa kunnossa. Pitäiskö muuten laittaa listaan ylös la:n jälkeen, jos tietää kumpaa sukupuolta on tulossa..? Pysyis tällaset muistirajoitteiset paremmin kärryillä tuliko rinssejä vai rinsessoja. ;)

Tervehdys naiset. Täällä sitä odotellaan lomia (alkavat tosin vasta viikon päästä). Töissä ei ole motivatio kovinkaan korkealla ja tänään ensikertaa ilmenneet pahoinvoinnit (x3) eivät paljoa auttaneet asiaa. Toki nyt en voi olla täysin varma olivatko kyseessä normi pahoinvoinnit vai uusi versio niistä kohtauksista, joita tutkittiin aikaisemmin tänä keväänä. Toivotaan parasta. Mies on huolissaan mahdollisen sairauden vaikutuksesta raskauteen ja raskauden vaikutuksesta sairauteen (saattava molemman vaikeutua), kuten olen itsekin. Prinssi/prinsessa on kuitenkin enemmän kuin toivottu ja onhan sitä jo tovi yritettykin saada aikaiseksi.

En ole vielä uskaltanut kertoa plussasta kenellekään muulle kuin miehelleni. Ajattelin odottaa lähipiirin kanssa ensimmäiseen ultraan ts. sydänääniin. Työkavereille en kerro ennen kuin joskus vähän ennen joulua, elleivät siihen menessä huomaa pyöristyvää olemusta. En erityisemin pidä työkavereistani, kun heillä on paha tapa tytötellä ja muutenkin vähätellä minua jne.. (ovat itseäni 10-20 vuotta vanhempia naisia).

Juhannus menee urheillessa :) saa nähdä miten mahdollinen satunnainen pahoinvointi vaikuttaa siihen.

Nyt unten maille!

Täällä on vuoto lisääntynyt. :( Pakko soittaa tänään neuvolaan... Eilisen vuodon saattoi laittaa mahdollisten peräpukamien piikkiin (sori yksityiskohtia ;), tai en ole ihan varma onko sellaisia mutta veri tuntui enemmän tulevan "takaosasta" ja sattui jonkin verran kun tuli kakkosta (sori taas). Mutta tänä aamuna fiilis on ku ois menkat alkanu. :( Mahassa menkkamaista möyrintää, ja oli pakko laittaa side kun verta tippuu myös muuten kuin vessassa käydessä. Pelottaa........ :( Jos ei enempää ala sattumaan niin odotan klo 12:een jolloin neuvolan puhelinaika.

Onko se Liinuska ihan kirkasta verta? Monesko viikko sulla nyt onkaan menossa? 5? 6?
Muistat varmaan, kuinka Pauliina ja Laureli tuskailivat vuotojen kanssa.. Toivottavasti sullakin on kyse tuon tyyppisestä vuodosta! Et tiedäkään, kuinka paljon mä toivon, että kukaan muu täällä ei joudu samaa kohtaloa kokemaan kuin mä. Eli pidän ihan täysillä sulle peukkuja pystyssä ja toivotaan, että vuoto on jotain ihan harmitonta!

Voi Liinuska. Miekin todella toivon, että kyse olisi jostain ihan vaarattomasta vuodosta. Halauksia!

Toivottavasti Haaveilevan Pu:n pahoinvointi ei ylly juhannukseksi ja saat urheiltua!

Mulla on tänään ollut yllättävän kivuton aamu siihen nähden, että kuukautiset on alkamassa. Olen ollu ihan ihmeissään. Yhtään särkylääkettä en ole vielä tälle aamulle napsinu! Välillä näinkin!

Yhteistyössä