Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei

Laureille paljon voimia odotukseen. Yhdyn muiden sanoihin, eli jos kaikki muu on kunnossa niin sormien kehityshäiriö tuntuu pieneltä. Voi kunpa itsekin joskus saisi pojan.. :)

Oviskivut olivat eilen sitä luokkaa, ettei peittojen heiluttelusta enää tullut mitään. Ettei olisi vaan munarakkula puhjennut epäsuotuisassa paikassa, tai mikä lie ollut.

Alice

Heippa hei!
Voi kuinka ihanaa, että Laurelin mukelolla on asiat hyvin. Kirjoituksestasi kyllä niiiiin välittyi helpotus! Ja poika - pikku prinssi! Onnea! Ihanaa!! <3 <3 Uutisesi oli kyllä todella helpottavaa saada kuulla. :)

Alicelle tsempityksiä oviskipuilujen kanssa. Toivottavasti Tinttinen saat pian ajan sinne sairaalaan. On se vaan niin kummaa, että miksi ne luvatut ajat ei tunnu millään pitävän. Ja tsemppiä kovasti kipujen kanssa.

Jokos olette muuten käyneet äänestämässä? Me käytiin eilen. Minä en ole nyt missään "vaalihuumassa" niin kuin yleensä. Vaalit, kampanjointi ja kampanjointiin liittyvät jutut kiinnostaa jo opintojen takia. Mutta nyt on ollut kyllä tosi laimeaa.

Mitenköhän Pauliinan matka on mennyt? Kuulumisia?

T: Räkäpää-Flox

Tinttinen, pysy tiukkana ja soita suoraan aikaa jos ei ala kuulumaan. Me ollaan nyt jouduttu jos jonkinmoisia aikoja varailemaan ja yllättävän usein se lähete on kadonnut mystisesti matkalla ja paras keino on ollut vaan itse soitella. Nyt päätin jo tänään suorilta soittaa keskussairaalaan itse seuraavan ultra-ajan, kun neuvolan kautta mentäessä se tuntuu jotenkin niin tahmealta.
Floxille valkosipalia ja villasukkia, koita kestää.
Minä lähden tästä huomenna mökkiolosuhteisiin ja internetin ulottumattomiin määrittelemättömäksi ajaksi, joten palstailu tulee harventumaan. mutta mukana ollaan.

Hienoa Laureli, etta tutkimus on nyt tehty ja mitaan muuta ongelmaa ei loytynyt sormien lisaksi! Varmasti on helpottavaa nyt tietaa, mita on edessa ja etta suuremmin ei tarvitse enaa huolehtia. Onnittelut pojasta! Ja rentouttavaa mokkilomaa.

Kysyit myos meidan punktiosta - se siis tehtiin meidan aloitteestamme, kun miehen veljella on Downin syndrooma ja sen myota paljon muutakin haikkaa. Ja olihan mun veriseulan tuloksetkin lahella niita arvoja, joilla olis punktion saanut automaattisesti. Mutta nt-ultrassa oli siis kaikki kunnossa. Nyt vaan odotellaan tuloksia pari viikkoa.

Onpa muuten hassua olla kotosalla keskella viikkoa :) No onneksi aurinko paistaa ja tennista tulee telkkarista. Huomenna on edessa paluu toihin :(

Hei kaikille! Ja terveisiä reissun päältä. Matka meni tosi hyvin, mutta on ihan kivaa olla kotonakin.

Olipas täällä ollut vilkaista. Ensinnäkin onnittelut Popelle prinsessa- ja Laurelille prinssiuutisista! Oli tosi ikävää lukea Laurelin ultrakokemusta, mutta onneksi uusi ultra on nyt tehty, ja pikku-herralla on kaikki muuten hyvin. Nykyaikana kirurgialla pystytään tekemään ihmeitä, joten kenties lapsosen kämmenelle voidaan jonkinlainen korjausleikkauskin tulevaisuudessa tehdä. Ja kuten aiemmin olikin puhetta, jokaisella meillä on omat "vikamme". Yleensähän jonkun asian puute tekee toisesta asiasta vahvemman, eli aivan varmasti pikkuinen tulee oppimaan loistavasti hieman puutteellisen kätensäkin käytön. Olen joskus tavannut ihmisen, jolla oli vain tyngät käsivarsien paikalla, ja en voinut kuin ihmetellä, miten hyvin hän osasi toimia ja sai asioita tehtyä tyngillänsä.

Tuli lämmin tunne, kun Pope kertoi oppilaistaan ja heidän suhtautumisesta raskausuutisiin. Ilmiselvästi olet oppilaillesi todella tärkeä, ja he sinulle! Oli tosi kivaa lukea, että olet innostunut työstäsi. Kun tuntuu, että nykyään lehdissä on juttuja pelkästään loppuunpalaneista opettajista, jotka yrittävät vain sinnitellä päivästä töiseen isojen ryhmäkokojen, puuttuvien resurssien ja moniongelmallisten oppilaiden kanssa.

Nyt täytyy rientää hammaslääkäriin. Laurelille hyvää mökkireissua! Ja kaikille haaveilijoille pussikaupalla plussatuulia!

Pauliina: tervetuloa takaisin Suomeen! Kiva että reissu meni hyvin.

Isot onnittelut Popelle tytöstä ja Laurelille pojasta!! :) Ja ihanaa että Laurelin vauvalla oli asiat muuten siellä masussa hyvin ja olet pystynyt huokaamaan helpotuksesta. :)

Täällä odotellaan tätiä.. Kierto vielä ihan hakusessa... Nyt mennään jo kp 35. Tulevaa ajatellen, muistaako joku oliko pitkä kierto jotenkin ongelmallinen raskautumisen suhteen?

Rentouttavaa kesälomaa sitä viettäville ja muille tseppiä töihin/opiskeluun!
Sekä ovisonnea niille joilla se on käsillä!!

Kiva, että Pauliinan reissu meni hyvin! Tervetuloa takaisin kyyyyylmään Suomeen!

Liinuska: Pitkä kierto voi joskus tarkoittaa, ettei ovulaatiota ole tapahtunut. Mulla on myös aina ollut melko pitkä kierto 30-32 ja kyllä ovulaatio on ollut. Taitaa nuo kierrot olla aika yksilöllisiä muutenkin. Sulla voi olla pillereiden jälkeen ekat kuukaudet oma hormonitoiminta vähän sekaisin, joten eiköhän tuo kiertokin kohta tasaannu. Vai oisitko sä raskaana?? ;-)

Heipparallaa!

Mulla kans heräsi mieleen kysymys, että oliskos Liinuska Raskaana kun täti ei ole vielä tullut?! Kierrot on tosiaan yksilöllisiä. Mulla tuo 30 päivän kierrot on nyt typistyneet n. 24 päivään. Kunhan ei tuosta enää lyhene.

Pauliinalle tervetuloa takaisin! Hienoa, että reissu oli onnistunut! Missäs te nyt kävittekään lomaillessa?

Mie kävin taas eilen lekurissa vaivojani valittamassa. Tällä kertaa naistentautien polilla. Nyt tehtiin sitten lopullinen leikkauspäätös. Eli menen tähystykseen syksyllä kun päiväkirurginen aukeaa kesätauolta. Veikkasi, että joskus elo-syyskuussa pääsisin pöydälle. Mun tarttee vaan ite soitella aikaa aina kun täti saapuu kyläilemään. Leikkaus tehään kierron alussa, jotta voidaan varmistaa se, etten ole vain raskaana silloin. Mulle tehdään samalla munatorvien aukiolotutkimus. Ihanaa kun sekin tehdään anestesiassa, eipä tartte kärvistellä sen kans!

Pieni toive on vielä, että raskaus alkaiskin ihan luomusti ennen tuota leikkausta. Säästyis sitten siltä. Kaksi tai kolme kiertoa on aikaa yrittää ennen sitä... Eilen ultrassa taas todettiin komea johtofollikkeli, eli parin päivän sisällä ovuloin. Pitäis taas ostaa niitä ovistikkuja, kun lääkäri kehotti nyt ennen leikkausta koittamaan oikein tosissaan. Raskisinkohan tuhlata oikein sellasiin digitaalisiin vai pitäskö ostaa ihan tavallisia. Se sylkitesti olikin ihan hölmö. Tai ainakaan mie en osannut sitä tulkita. Tais rahat mennä vähän haaskuun siinä.

Nyt tarttee taas jatkaa hommia! Iloista viikonloppua!

Hello! Täällä räkäpää.
Hienoa, että Pauliinan matka oli hyvä. Voisit vaikka kertoa reissusta vähän tarkemmin. Olisi kiva kuulla missä kaikkialla kävitte ja mitä teitte jne.

Minulla on "kriisi", ei nyt kumminkaan mikään oikea. Minä kuvittelin tosi pitkään, että saan muksun 28-vuotiaana. Se ei nyt taida oikein onnistua enää. Tosi moni saman ikäinen tuttu on nyt saanut/saa vauvan tänä vuonna. Justiinsa tuli yksi uutinen vauvan syntymästä. Oi voi minua. Tuntuu vähän tyhmältä kun tuo ei ole enää mahdollista.

Hyvä juttu Tinttinen, että tuo leikkaus on nyt päätetty. Hyvähyvä. Varmaan helpottaa, kun asiaa hoidetaan kunnolla. Toivottavasti sitä leikkausta ei nyt kumminkaan tarvitsisi tehdä! :D Mitäs tuollainen digitaalinen ovistesti oikein maksaa?

Pitäisi silittää vaatteita. Tuolla olisi iso keko odottamassa. Huu!
Hauskaa perjantaita kaikille ihanaisille.

Hei,
pikaisesti täältä työvuoren takaa: menimme siis rahtilaivalla Hesasta Saksaan, sieltä ajoimme Berliiniin, sitten Prahaan, jonka jälkeen kiertelimme vähän Tsekkien maaseutua. Sieltä sitten Lyypekkiin ja Tanskan kautta Ruotsiin. Kotiin tultiin sitten Tukholmasta laivalla. Yritän vaikka viikonloppuna kertoa enemmänkin reissusta (vaikka nyt näyttää siltä, että viikonloppukin menee töiden merkeissä). Säät suosivat matkaamme, sekä Berliinissä että Prahassa oli yli 30 astetta lämmintä.

Tinttinen, hyvä, että leikkaus on nyt päätetty. Multa jäi yli niitä Clearbluen digitaalisia testejä muistaakseni 5 kpl. Jos haluat ne, voin laittaa postilla tulemaan.

Nyt on pakko jatkaa ahertamista. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kuulostaa ihanalle tuo teidän reissu! Kiva, jos laitat matkakertomusta tulemaan kun ehdit.

Jos sulla, Pauliina, on ylimääräsiä, niin mieluusti huolin! Voin tottakai niistä sulle maksaa ja postikulut myös! Harmillista kun täällä ei ole käytettävissä sellasta yksityisviestitoimintoa. Mun pitää koittaa tehdä joku anonyymi s-postiosote, jonka voi tänne laittaa. Nimeään kun ei viitsi täällä ihan avoimesti paljastaa. ;)

Nyt pitää viellä tehä vähän hommia, jotta pääsee kohta viikonlopun viettoon!

Kuulkaas tytöt, tein testin joka kertoi mun olevan raskaana....
Nimittäin Facebookissa testin "Salaisuutesi jota et ole sanonut ääneen" -testin ja tulos oli että "Olet raskaana". :D Vähänkö repesin.... :) Mut oikeesti kohta kipasen apteekkiin jos ei mitään tapahdu. Mulla tuli tänään bussissa huono olo, pidin muovipussia valmiina käsissä koko ajan, ja nytkin on koko ajan vähän oksettava olo. Järki kyllä sanoo, että täti kurvaa punaisella autollaan tänne aivan justiinsa, sellasta möyrintää ollut, ja että huono olo johtuu niska-hartiaseudun vaivoista. Olin eilen hieronnassa ja nyt on niiiiiiin kipeät hartiat (voiks ne mennä hieronnasta vielä enemmän jumiin??! Kai sitten). Joo, varmasti hormonitoiminta vielä ihan sekaisin kun niin monta vuotta on piltsuja napsinut ettei kierto vielä ole asettunut.

Ihanat ilmat Pauliinan reissulla! Minne se aurinko täällä hävis??!! Toisaalta ei haittaa olla töissä tällaisilla ilmoilla. Ja tää kesäkuuhan on aina tällaistä sadetta Suomessa, niin että eihän tässä mitään uutta ole... Silti aina yhtä ärsyttävää!

Hienoa Tinttinen että pääset leikkaukseen! Nyt vaan ovisaika tehokkaasti käyttöön, jospa se luomuplussa sieltä tulisi! bd bd bd

Voi Floxia ikäkriiseineen.. Se on aina hankalaa kun on miettinyt mielessään miten asiat tulevat menemään. Eikä ne loppujen lopuksi ikinä mene niinkuin on suunnitellut. Mutta hei, sä oot vielä nuori, nätti ja voimissas, onhan tässä vielä aikaa, vai mitä!! :D Milloinkas teillä olikaan tarkoitus aloittaa yritys?

Huh, mä jo hihkuin täällä ääneen, kun luin Liinuskan viestin ekan rivin. Mutta kyse olikin vain jostain FB:n testistä... mutta ehkäpä se olikin jokin "ennetesti" ja olet tosiaan raskaana. Oireet kyllä viittaisivat vahvasti siihen suuntaan. Kyllä minä sinuna kipittäisin jo apteekkiin hakemaan ihan oikean testin. Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että tärppi olisi tapahtunut!

Nyt iltapalalle ja sitten petiin lukemaan uusinta Vauva-lehteä. Perjantai-illan jatkoja kaikille!

Kylläpä Liinuska aiheutit hetkellisen hämäännyksen :) Teepä se testi niin tiedetään onko napannut vai mikä on tilanne.
Itselläni ei hermo kestäisi odottaa noin pitkään. Täällä kp 30/28 menossa, jos ei täti ilmaannu paikalle sunnuntaihin mennessä, niin sitten pitää vissiin testailla. Jännittää ja vähän pelottaakin, ei vielä uskalla hirveesti innostua. Asia on selvitettävä (tavalla tai toisella) ennen kun olen yhteydessä lekuriin niiden kohtausten tutkimuksista.

Mukavaa viikonloppua teille naisille, ihanaisille.

Täälläkin meinas mennä leipä väärään kurkkuun kun luin Liinuskan viestin alun. Nyt vaan testiä hakemaan! Te ootte melkosia sissejä tuon testaamisen kanssa. Mie oon monta kertaa jo pissiny tikkuun kun olen kuvitellut oireita ja vielä paria päivää ennen menkkojen alkuakin... No mie oonkin aikamoinen hätähousu!

Voi Pauliina, kiitos! Mulle voit laittaa postia osotteeseen talitinttinen miukumauku hotmail.com.

Mulla mahassa juilii. Tein viimeisen kaappiin jääneen ovistestin aamulla ja negaahan se näytti. Oisko tuo lienee sitten eilen mennyt jo ohi. Tai tulollaan viikonloppuna. No peittoja meinataan heiluttaa ahkeraan viikonlopun aikana, jospa en sitten tarttiskaan enää ens kuussa testejä! Enkä eritoten sitä leikkausta.

Mua vähän hirvittää sinne laikkaukseen meno. Nukutus kun jo itsessään on aina riski. Ja mitäs jo se kirurgi töppää ja puhkoo vahingossa multa suolen tai rakon?! Toivottavasti saan sitten vielä sairaalassa kunnon keskustelun leikkaavan lekurin kanssa. Koska haluan neuvotella siitä, mitä mahdollisuuksia on, että tuolta jouduttas poistaan jotain oleellisia osia, kuten munasarja. Sen leikkauksen jälkeen saan ilmeisesti tuomion, että kuinka tää mun tilanne vaikuttaa lapsien saantiin. Jos siellä on paljon kasvustoja niin saatan kuulemma suoraan saada lähetteen ivf-jonoon. Jos taas mitään ei löydy, niin sitten yritellään luomusti jatkossakin ainakin sinne vuoteen saakka.

Nyt tarttee mennä aamiaiselle ja sitten aloitan siivousurakan. Pihatöihin ei viitsi mennä kun on niiiin kylmä. Mihin se kesä katosi??

Huomenia

Puu ja Liinuska, nyt testailemaan! Meidän ketjuun olisi niiiiin kiva saada uusia plussia :)
Ja Tinttinen, kyllä se leikkaus hyvin menee, tosin toivon ettei sinulla olisi siihen tarvetta. Heilutelkaa peittoja ahkerasti nyt viikonloppuna!
Itselläni luvassa vauhdikas viikonloppu, kaverin polttareihin menossa tänään! Sais aurinko luvan jo näyttäytyä että tarkenee ulkona olla.

Hyvää viikonloppua!

Moi!

Kädet hikoaa täällä... tein sitten sen testin... Onni ja kauhu vuorottelee.

Tässä päivitettyä listaa:
Papunen84 12.6, YK2
Alice76, 17.6, YK6
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6, YK8
elliisa YK2
Lenaki
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Haaveileva Pu 6.6, YK5
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

t. elliisa YK2 ja kp5[/quote]

Valtaisat onnittelut Pu:lle ja miehelle!!!! Mahtavaa saada plussa meidän ketjuun! Mitäs mies tuumasi? Jospa tästä nyt lähtis juna taas puksuttamaan ja keräis meidät kaikki kyytiin pikapuoliin!

Mie olen siivonnu koko kämpän tälle aamulle ja nyt pohdiskelen, että pitäskö leipoa leipää, sämpylöitä tai pullaa... Pullaa kyllä tekis mieli. Ruokaa en taida jaksaa tänään tehdä, kaupassakin pitäs ennen sitä käydä. Jospa vaikka tilais tänään pitsaa.

Mahassa on koko päivän ollu kipusykkyrä, ei tahdo millään helpottaa. Kun touhuaa, niin se unohtuu, mutta heti kun koittaa istua, niin alkaa jomottaa. Jospa siis jatkaisi touhotusta. Tästä sitä mennään taas kohti seuraavaa tädin vierailua kipujen saattelemana. Onneksi se leikkaus on syksyllä, josko se vähän helpottas tilannetta.

Mutta nyt leipomuspuuhiin!

ONNEA!! <3 Ihan hurjan paljon onnea Pu'lle!! Super juttu! :) Mahtavaa!

Niin, jospas nyt tulisi uusi plussa-aalto. Tulihan viimeksikin monta plussaan samoihin aikoihin. :)

Nyt ei ehdi muuta kirjoittamaan... Pitää mennä! Viuuuh!

Voi Pu, miten hienoa! Mielettömän paljon onnea! Tosi kiva juttu!

Mä olen pötkötellyt koko päivän sohvalla pahoinvoinnista kärsien. Liekö joku vatsapöpö iskenyt, en tiedä. Olin suunnitellut siivoavani tänään, mutta nyt se sitten jäi. Onneksi mies sentään imuroi aamulla.

Tinttinen, pistin sulle meiliä tulemaan.

Jokos Liinuska on hakenut sen testin apteekista?

Tein testin aamulla... plussa! :) Päivä mennyt sukujuhlissa, ihan ymmyrkäisenä täällä ollaan. Teen varmuuden vuoksi vielä huomenna uuden testin, vaikka vahvaa plussaa näytti kyllä nytkin.

Onnea Pu!! :)

Yhteistyössä