Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä kanssa yksi töissä ahertava, onneksi ilmastointi on keksitty! Kaiken lisäksi meillä on ihan hirveä kiire täällä. Toimitalomme yhteydessä on iso piha, ja ihan mun huoneen vieressä on ovi terassille ja pihalle... Taidan kohta napata kannettavan kainaloon ja painella puutarhaan tekemään hommia :) Perjantaina pidämme kyllä miehen kanssa vapaata, niin pääsemme lähtemään jo huomenna mökille.

Tinttisen pihasuunnitelmat ja -touhut kuullostavat tosi kivoille! Kuunliljat kuuluvat ehdottomasti mun suosikkikasveihin. Niiden kanssa kivoja maanpeitekasveja ovat minusta esim. pikkutalvio ja suikeroalpi. Taponlehti on kanssa mukava, jos paikka on varjoinen. Hmm... mikähän sopisi korkekasvuiseksi värikkäämmäksi lajiksi... onko paikka aurinkoinen vai varjoinen?

Elliisalle pahoittelut tädin visiitistä ja Lenakille paljon voimia! Kunpa se kropan toiminta pian asettuisi normaaliin uomiinsa.

Nyt on pakko jatkaa töiden kimpussa.

Hello!
Terveisiä hammaslääkäristä. Täällä ollaan nyt sitten huuli tunnottomana. Vitsin vitsin... pah. Hyvää se kumminkin vaan tekee kun siellä välillä visiteeraa.

Vitsin Pauliina. ;) Ei vaan. On kyllä melkoisen luksusta kun on tuollainen viihtyisä työympäristö.

Kylläpäs nuo Tinttisen puutarha jutut kuulostaakin mukavilta. Jee! Järjestäppäs meille puutarhajuhlat kun on tällaiset säätkin. ;) Onkos sinulla pihassasi kirsikkapuita? Ne on ihan mun suosikeita. Äidin pihassa kasvaa yksi ja sille pitäisi istustaa kaveri. Minun äiti ja sisko on varsinaisia puutarhahörhöjä. Minä taas olen tällainen ikkunalautapuutarhuri kun ei ole pihaa tai edes parveketta. Nyyh. Mökillä meillä on herukkapensaita ja karviaisia sekä muutama omenapuu. Sitten nämä aktiivit tekivät kasvimaan. Sisko kokeili maissin kasvatusta tänä vuonna, mutta se ei tainnut oikein lähteä kasvamaan.

Lenakin, kerro ihmeessä kaikki pahaamieltä aiheuttavat asiat täällä, jos vaan yhtään tuntuu siltä. Kirjoita vaan romaani tai vaikka kaksi. Kyllä me luetaan. Asiat kyllä helpottuvat kun ne saa kertoa jollekin. Minusta tuntuu siltä, että asiat selkiytyvät jos ne saa sanoa ääneen tai kirjoittaa jollekin esim. sähköposti tai tämä. Aina ei tarvitse löytää ratkaisuja, vaan riittää että joku kuuntelee. Tsemppiä!

Elliisalle tosi isot pahoittelut tädin tulosta. Pahus, pahus. Meitä onkin nyt isompi porukka menkoista kärsimässä. Kiitos Hannalle sympatiasta. :)

Varmaan oli jotain vielä, mitä piti kommentoida. Sorry, jos joku juttu nyt jäi. Sama pää ja niin edelleen...

T: puutunuthuuli-Flox

Terveisiä helteen keskeltä!

Elliisalle pahoittelut tädistä. Toivottavasti mieli on jo vähän parempi, ei muuta kun uuteen nousuun kuten sanoitkin!

Minä oon saanu asiat päässäni suunnilleen järjestykseen ja ymmärtänyt, että en todellakaan oo korvaamaton töissäni, eikä se itse asiassa ole mitenkään minun asiani, jos pomolla ottaa koville löytää sopiva sijainen. Ja niinkuin Tinttinen mainitsikin, voihan tää "projekti" venyä vaikka kuinka kauan, joten turha miettiä, miten työkuviot millonkin on järjestyksessä.

Liinuska ja Tinttinen, mun "viherpeukaloituminen" on tapahtunut juuri niin, että ostettiin talo, jossa on piha. Ja siitä sitten pikkuhiljaa innostuin kasvattelemaan erilaisia kasveja, ja nyt oon ihan innoissani :) On jotenkin niin hauskaa, kun pienestä siemenestä kasvaa iso kasvi, joka tuottaa hedelmää! Mutta siis opiskeluahan tämä toistaiseksi on. Kuulostaa hienolta tuo Tinttisen kuunlilja-/perennaistutus! Ja Pauliina näyttääkin olevan asiantuntija, onkos teillä siellä mökillä kasvimaakin? Kuulostaa muuten aika ihanteelliselta tuo teidän työympäristö näin kesäkuumallakin...

Mitäs muita harrastuksia tässä ketjussa on kuin tuo pihan kuopsutus? Minä harrastan säännöllisen epäsäännöllisesti liikuntaa (kävelyä ja kuntosalia), soittelen pianoa omaksi ilokseni ja teen käsitöitä (niihinkin tulee välillä into, joka sitten hiipuu noustakseen taas). Käsitöistä täällä taisi jossain vaiheessa olla puhettakin, onkos teillä tekijöillä nyt mitään projekteja käynnissä?

Flox, toivottavasti huuli on jo tunnollinen ja tätikin lähtöpuuhissa :) Päästään vapaasti uimaan loppuviikosta!

Tsemppiä kaikille työn raskaan raatajille, onneksi viikonloppu on jo lähellä! Ja Pauliinalle mukavia mökkihetkiä, ilmat on ainakin suosiolliset kerrankin :)

Minä tässä mietin, jos uskaltaisin laittaa nimeni tuohon listaan...

Heya!
Piti jo aikaisemmin sanomani, että minä myös kammoan pahoinvointia. En tiedä, että mistä sekin kammo oikein johtuu. Jos tulee yhtäänkin ikävä olo, menen "paniikkiin". Mutta jotenkin minulla on sellainen kuva, että raskauspahoinvointi on vähän erilaista kuin pahoinvointi yleensä. Olenko ihan metsässä?

Vähän tuntuu siltä, että minä taidan aika paljon kirjoittaa kaikesta muusta kuin haaveiluistani. Kyllä minä aika paljon mietin näitä vauva juttujuttuja, vaikka en niitä ajatuksia ihan kamalasti kirjoittelekkaan. En jotenkin osaa pukea kaikkea sanoiksi. Ja tämä asunto projekti vähän vie ikäänkuin tilaa haaveiluilta. Ensin pitäisi saada puitteet kuntoon, jotta voisi ihan oikeasti alkaa pohtimaan ajankohtia ja muita. Ja onhan tässä vielä nämä opinnotkin vähän hidastamassa.

Niin harrastuksista. Minä myös harrastan käsitöitä. Vähän on nyt kesällä ollut hiljaista. Sormet kyllä syyhyäisi kutomaan, mutta nyt on ollut kaikkea muuta tekemistä. Joskus toukokuussa aloitin neuletakin tekemisen. Ja se on siis edelleen toooodella kesken. Hetki sitten tein kaverin vauvalle (syntyy ihan pian!) myssyn syksyksi ja omalle kameralleni suojapussin. Sitten harrastan myös liikuntaa vaihtelevalla innostuksellaa. Ja joskus vähän kulttuuriakin.

Huuli tuntee taas! Jee! Oli muuten minun ensimmäinen hampaanpaikkaus kokemukseni, ja olin kyllä aika hermostunut hammaslääkäriin mennessäni. Ennen ei siis ole reikiä ollut. Ja onneksi nämä menkat on taas kohta ohi. Huh. Jotain mukavaa kyllä pitäisi viikonlopuksi keksiä. Uiminen voisi kyllä olla aika kiva juttu.

Piirtäkääpäs kirahveja! http://www.olahelland.net/giraffes/

Heips!

Joo, on meillä mökillä kasvimaa. Ja parvekkeellakin kasvaa kaikenlaista!
Viherpeukaloinnin lisäksi harrastan lähinnä käsitöitä, lukemista, liikuntaa epäsäännöllisen säännöllisesti kuten Hannakin (kävely, lenkkeily, kuntosali ja jumppa) ja kokkailua. Rakastan pienoismalleja, ja mulla on ikuisuusprojektina työn alla sellainen vanhasta kaapista tehty iso nukkekoti. Käsityöpuolella kesken on vieläkin se vauvan villahaalari, jonka aloitin kastemekon jälkeen. Mutta villan kutominen ei näin kesähelteillä oikein innosta. Siksi selailinkin eilen vanhoja käsityölehtiä, ja löysin sieltä tosi veikeän puuvillahaalarin, jonka ajattelin tehdä vauvalle ensi kevääksi/kesäksi. Käyn tänään ostamassa mökkimatkalla siihen langat, niin pääsen viikonloppuna sitten heiluttelemaan puikkoja.

Hanna, rohkeasti vaan nimeä listaan. Siitä se sitten lähtee :)

Heippa naiset,

Avaudun nyt tanne, kun en jaksa toitakaan tehda taysteholla. Meilla alkoi eilen kesa-alet ja pitihan siella kayda kaantymassa. Tulevalle lapsellekin katsoin vaatteita, mutta tajusin siella kaupassa, ettei mulla ollut haluakaan siita mita se vastasyntynyt lapsi sattuu tarvitsemaan. Ei vaan oo koskaan ollut suvussa tai lahimmassa kaveripiirissa pienia vauvoja. Siis kun valikoimaa on laidasta laitaan, on potkupukuja pitkilla ja lyhyilla hihoilla, suljetuilla ja aukinaisilla jalkaterilla, kietaisupaitoja ja normaaleja, eri materiaaleja jne jne. Tuleeko ne kaikki eri tarkoitukseen ja jos tulee niin mihin? Ja mikahan mahtais sopia meidan tarkoitukseen ja ilmastoon? Nama nyt tallaisia retorisia kysymyksia. En sit ostanut mitaan. Tuli lievasti sanottuna epaonnistunut olo. Pitaisi varmaan paasta jollekin mamma-kurssille.

Toiseen epaonniseen aiheeseen. Me nyt sit vihdoin suunnitellaan Popen tavoin kahdenkeskista vihkimista taman kesan aikana. Ma olisin kovasti halunnut suorittaa sen Suomessa loman aikana, mut nyt nayttaa vaikealta. Miehelta vaaditaan oman maansa suurlahetyston puolesta kaiken maailman lippusia ja lappusia, joita he sit ilokseen tutkivat kokonaisen kuukauden ajan, ennenkuin voivat luovuttaa meille yhden maistraatille tarvittavan paperin. Jos ma taalla kavisin hakemassa Suomen suurlahetystosta samaisen paperin itselleni, saisin sen mukaani samalla kaynnilla. Maistraatin osalta homma olis helppo nakki, tarttis vaan viikon esteettomyystodistuksen saamiseksi ja sit saman tien vois suorittaa vihkimisen. Kaiken taman paperisodan ja ajankulun takia saatan joutua pettymaan ja siirtamaan vihkimisen tanne kotikaupunkiin loman jalkeiseksi ajaksi, mita en olis halunnut ja mika ei tule olemaan yhtaan helpompi tapaus kaytannossa. Suututtaa tosi paljon. No olis pitanyt olla aikaisemmin liikkeella, mutta kun vasta viime viikolla tajuttiin, etta naimisiinmeno oliskin kiva juttu. Sen kautta saa monen tonnin verohelpotukset, joten kyllahan se kannattaa. Ja oltais sit myos virallisesti yhta perhetta kun prinsessa saapuu marraskuussa. Nimenvaihtoa olen miettinyt, mutta enpa taida viitsia vaihtaa, on niin kiva pitaa suomalainen identiteettini. Menis kaikki viralliset asiakirjatkin uusittaviksi, joten turhaa saatoa olis tiedossa...

Turhautunutta torstaita viettava Ms Feelgood rv 20+4

PS. Ei oo puutarhaa tai parveketta, joten poropeukalo olen kasvien kanssa. Maassa vilistavia hamahakkeja pelkaan.

Heippa naiset pitkästä aikaa. Olen sivusta seuraillut keskustelua, koska ollaan reissattu kaksi viikkoa ympäri Suomenmaata. Nyt kotiuduttiin, ihanaa olla kotona! Kotona olikin mukava yllätysodottamassa: äitiyspakkauksen saapumisilmoitus. Tänään haetiin pakkaus postista ja oli kyllä niin ihana. En viitsi yhtään valittaa mistään, minkä kotiin saa ilmaiseksi omaa pikkuista varten.

Feelgoodin kysymykseen, mitä pitäs ostaa, voin sanoa rehellisesti, että en oikeastaan tiedä! Esim. Kelan sivuilta voisit katsoa, mitä suomalainen äitiyspakkaus sisältää ja kuinka paljon. Ilmasto taas tekee oman ongelmansa. Mikä käy Suomeen, ei käy sinne. Pääsääntönä ehkä, että kaikkea vaatetta kolme kappaletta. Yksi käyttöön, yksi pesuun, yksi kaappiin odottamaan. (Tarkoitan siis ihoa lähinnä olevia vaatteita, lakanoita, pyyhkeitä.) Meille on tulossa syksy/ talvivauva, joten itse aion äitiyspakkauksen valikoimaa täydentää 56cm-60 cm kokoisella ohuttoppahaalarilla. Eihän sitä pientä edes erota turvakaukalosta, jos siihen istutetaan äipääpakkauksen toppapuvussa.

Täällä liikkeet tuntuu tosi selvästi mahassa, tai oikeastaan järkyttävän kovat potkut! tyyppi jystää tosi kovaa ja usein. Ensimmäiset liikkeet, jotka olivat kuin hipaisuja, taisin huomata viikolla 16, mies tunsi pienet liikahdukset varmaankin viikolla 18. Nyt liikkeistä ei voi olla erehtymättä, kun koko maha jo heiluu mukana!

Tervetuloa joukkoon Hanna! Kannattaa vaan itsekkäästi todella ajatella itseään ja tehdä lapset silloin, kun parhaalta tuntuu. Sinä olet vielä aika nuori, mutta biologinen kello tikittää jossain vaiheessa ja lapsia ei tekemällä tehdä, vaan niitä saadaan. Ei kannata lykätä lasten tekemistä hamaan tulevaisuuteen. Kuten jotkut tutkimukset ovat osoittaneet, jo kolmenkympin jälkeen alkaa selvä lasku hedelmällisyydessä ja raskaaksitulo vaikeutuu, ei vielä oleellisesti, mutta kuitenkin. 35.n ikävuoden jälkeen lasku on jo huomattava. Loppujen lopuksi työ on aivan toisarvoinen asia oman elämäsi kannalta. Kiva jos työstä tykkää, mutta oma perhe ja lapset ovat varmasti paljon tärkeämpiä. Kukaan ei ole korvaamaton. Jos vaikka aika minusta jättäisi minusta tänään, kuka minua jäisi kaipaamaan? Työtoverit? ehkä viikon-kuukauden tai puolen vuoden ajan. Oma perhe? Loppuelämän! Eli tällä pikkutestillä voi jo selvitää, mikä onkaan elämässä tärkeää. Jos vauvahaluja on, ei kun vain peittoja heiluttelemaan. Raskautuminen ei tapahdu kädenkäänteessä välttämättä, Voi mennä useitakin vuosia ennen kuin toivottu jälkikasvu on maailmassa.

Ihanaa kun jotkut jaksavat niin panostaa puutarhaan! Itse kuitan orvokkeja viljellä parvekkeella... ;)

Käsityöharrastukset jatkuvat edelleen mullakin. Kestovaippakankaita on taas iso pino hankittuna ja tilkkutäkki on tekeillä niin pinnasänkyyn kuin vauvakoppaan. (Aiotaan ensin käyttää sänkynä sitä äipääpakkauksen laatikkoa.) Olen tekemässä myös laatikkoon reunuksia ja sisuksia, kuten myös pinnikseen pinnasuojaa. Onhan tässä ihanaa tekemistä ja aikaakin siihen! :) Kutominen ei oikein kesähelteillä innosta.

Hääjärjestelyt ovat ihan ok mallilla. Kaikki on periaatteessa valmista. Kukkia haetaan sitten jostain päin kohdetta ja meikit ja kampaukset teen ite. Valokuvaan mennään sitten Suomessa reissun jälkeen, kivasti ollaan varmaan ruskettuneita. Pitäs varmaan varata kuvaus... Mut eipöhän niitä arkipäiviksi saa.Videokamera pitäs vielä hankkia ennen matkaa, niin saadaan häät filmille ja vauvaakin varten voi hankkia kameran. Nyt vain odottelen ensi viikon neuvolalääkärin tarkastusta, jotta saan sen todistuksen lentämistä varten. (Toivottavasti siis saan sen!) Vähän pelottaa, että jos jotain onkin pielessä, niin koko häähomma ja häämatka menee mönkään! Outoa, jos niin kävisi, mutta silti se mietityttää.

Onpas teillä Feelgood hankalasti järjestettävissä nuo häähommat. Tosi harmi, että miehesi kotimaan byrokratia on noin kökköä! Tänne todellakin saa purkaa kaikki harmituksensa. Mä aion vaihtaa nimeni, vaikka hirvee homma tuleekin papereiden uusimisesta... Kiva olla sitten kaikki kolme samannimisiä. Ja miehellä on ihan kiva sukunimi, joten mielellään sen otan.

Mukavaa viikonlopunodotusta naiset!

Pope-lomalainen + masukas 27+3

Mä oon samaa mieltä, että työn ei pitäisi olla se tärkein asia elämässä. Eli turha sitä ajatella, että tekee työpaikkaa kohti jotain väärää, jos rupeaa lapsia hankkimaan. Se perheen perustaminen kun kuitenkin kuuluu tähän elämän kiertokulkuun. Aivan varmasti sen ymmärtää myös työnantaja.

Voi Ms.Feelgood, kun teillä byrokratia lyö kapuloita rattaisiin! Tosi rasittavaa! Saisko lisämaksusta kiirehdittyä niitä papereita...? Joissain maissa näin saa asioita hoitumaan ;-) (korruptiota, korruptiota...) Koskas teillä onkaan lomat? Tuletteko joka tapauksessa Suomeen?
Älä nyt lannistu vauvanvaateostoksista... Osta alkuun just niin kuin Pope sanoi vaikka 3 jokaista laatua (bodya tms.) Etköhän sä sitten käytännössä huomaa, mikä vaate on näppärä ja mitä olisi hyvä olla. Pääseehän sitä ostoksille vauvan syntymän jälkeenkin.

Toivottavasti Pope pääsee lentämään ja näin naimisiin suunnitelmien mukaan...

Mulla on kans viime aikoina tullut sellainen olo, etten halua mitään isoja häitä järjestää. Ihan hyvin voisi mennä maistraatissa naimisiin ja lähteä sitten vaikka kunnon häämatkalle.. Toistaiseksi kaikki on vielä suunnitteluasteella, eikä mitään ole päätetty (edes sitä vuotta koska mennään naimisiin!). Kihloihinhan me mentiin vuoden vaihteessa.

Voi että, kun mä kaipaisin niin omaa pihaa!! Nyt ei vaan auta muu kuin tyytyä leikkimään parvekepuutarhuria. Siellä kasvaakin nyt kukkien lisäksi basilikaa, persiljaa, tilliä ja chiliä.
Mulla on Hannan kanssa samat intressit: kasvien kasvatuksen lisäksi liikuntaa, käsityötä (ja tää on ollut uusi harrastus viime syksystä lähtien! Just sain valmiiksi sukat, jotka kudoin kaverin vauvalle) ja pianon pimputusta omaksi iloksi. Näiden lisäksi mä luen tosi paljon kirjoja. Mites muut, ootteko lukutoukkia? Kävin ennen lomaa lainaamassa 12 kirjaa kirjastosta ja nyt on jo yli puolet luettu... Ei taida koko lomaksi riittää ;-)

T: Lenaki kp1 + täti-ilkimys

Moi!
Täällä täti tekee lähtöään, eikä hetkeäkään liian aikaisin! Ihanaa päästä viikonlopuksi mökille saunomaan ja uimaan, tätistä ei olisi ollut kuin riesaa tuolla reissulla ja varsinkin näillä helteillä. Luvassa nurtsilla pötköttelyä ja rentoutumista, pari viikkoa tässä mennyt kuin "jäniksen selässä".

Täällähän on vihkiytyviä useampikin, hienoa :)
Meidän hääjärjestelyt on toistaiseksi unohtuneet tyystin. Tai no, mies näyttää unohtaneen että sellaistakin ajatusta on joskus pyöritelty. Itse olisin valmis pelkästään settiin: pappi, vihkipari ja muutama lähisukulainen ja tanssit päälle, ei polttareita ja turhaa hössöttämistä. Mies on kuitenkin aivan eri linjoilla - hän ehdottomasti haluaa polttarinsa, aivan kuin kuulemma varpajaiset sitten joskus. Tässä nyt sitten ilmeisesti vain ollaan ja elellään ja katsotaan sitten kymmenen vuoden päästä, olisiko hyvä aika vihdoin ukkoutua ja akkautua. Tylsää.

Lenakille pahoittelut tädin ilmestymisestä kuvioihin.

Kuulostaa kivalle kaikki hääsuunnitelmat! Kurjaa vaan kun Ms.Feegoodille ja miehelle byrokratia aiheuttaa päänvaivaa. Ja toivottavasti Pope saat luvan lentämiseen, jotta suunnitelmat onnistuu! Häiden suunnitteleminen on mukavaa ja minusta oli ainakin tosi kivaa kun häiden jälkeen on saanut ilmoittaa olevansa rouva! Mie otin miehen nimen ja minusta on edelleen aika sykähdyttävää esitellä itseni uudella nimellä.

Meillä syksyllä lähestyy ensimmäinen hääpäivä. Mies lupasi mulle jotain ylläriä siihen järjestää! Nyt jo jännittää, että mitähän se keksii. Todennäkösesti tehdään niin, että vuoro vuosina järjestetään jotain ylläriä toisillemme. Aika menee tosi nopsaa, kun minusta tuntuu, että justhan me mentiin naimisiin.

Hyvää mökkireissua Elliisalle! Mekin päästään ens viikolla lähtemään kahdeksi viikoksi mökkeilemään! Nyt kun vielä ens viikon jaksaa töisää... Mutta onneks tänään alkaa viikonloppu. Nyt vietellään se ihan kotosalla. Mie ajattelin laittaa pihaa ja ottaa aurinkoa kun on hellettäkin luvattu!

Olipa tosi ikava tunne aloittaa paiva Michael Jacksonin kuolinuutisilla! Me ollaan kaikki varmaan sen ikaisia, etta koko pienen nuoruutemme ollaan eletty kuunnellen hanen musiikkiaan. Tosi surullista, tippa tuli linssiin.

Saatiin nyt vahan jarjestelmallisyytta vihkimistouhuun. Odotetaan miehen syntymatodistusta muualta maailmasta (vaikeeta kun perhe asui just syntyman aikoihin muualla maailmassa). Sit kun saadaan se paperi, niin tiedetaan tarkemmin onko suurlahetystolla tarpeeksi aikaa ennen meidan lomaa selvitella esteet ja hoitaa oma osuutensa (esim 10 paivaa 'kuulutuksia'). Jos sanovat, ettei millaan ehdi meidan lomaa silmallapitaen, niin sit meidan Plan B on suorittaa taalla virallinen parisuhteen rekisterointi, jolla saa samat oikeudet (esim verovahennykset) kuin vihkimisellakin (Suomessahan ei tallaista rekisterointia tunneta). Ja sit mentais seuraavalla Suomen reissulla (vauvan syntyman jalkeen) naimisiin. Kumpikaan meista ei halua taalla naimisiin, kun siita on tehty niin virallista ja tuntuu helpommalta 'karata Suomeen'. Joskus aikoinaan suunniteltiin vihkimista Las Vegasissa, mutta mun toinen pomo (ihan hyva kaverikin siina sivussa) teki tuon tempauksen viime syksyna, joten ei viitsi enaa kopioida heita. Mutta stressi helpottaa jo, kiitos myotatunnostanne! Ja Lenakin kysymykseen vastatakseni, tullaan siis joka tapauksessa Suomeen lomalle noin 3 viikoksi heinakuun loppupuolelta alkaen. Ja saatetaan tulla ekaa kertaa autolla, kun olis sit helpompi liikkua Suomessa paikasta toiseen ja matkallakin voitais pysahtya ainakin Koopenhaminassa ja Tukholmassa kavereiden luona. Ja ehkapa vauvalle loytyis Suomesta paljon ostettavaa, jotka olis autolla helpompi kuljettaa :)

Elliisa, sunkin mies voi alkaa kiirehtimaan naimisiinmenoa, kunhan se plussa ilmestyy testitikkuun. Meillakin vauvan tulo jotenkin laittoi molemmat liikkeelle asian suhteen, vaikka ennen vannottiin avoliiton puolesta.

Hyvaa viikonloppua kaikille, olettepa sit mokilla tai muualla. Nauttikaa helteista!

Hip hei!
Ihan totta, oli kyllä aika ikävä uutinen tuo Michael Jacksonin yllättävä kuolema. Aika se on niin kurjaa kun kuolee noin nuorena.

Toivottavasti Pope saa luvan lentämiseen!! Miksei saisi?! Popella on kyllä niin mukavat hääsuunitelmat. Oi että. *huokaus* Ja toivottavasti Ms. Feelgoodin hääjärjestelyt nyt onnistuisivat kunnolla. Varmasti olisi kiva tulla viettämään häitä Suomeen. On se vaan hassua, että muutaman asian takia joutuu odottelemaan ja odottelemaan. Luulisi, että nuo tuollaiset asiat saisi nykyteknologian avulla hoidettua pikapikaa. Joka paikassa tyylillään. Välillä itsestä on tuntunut, että joidenkin asioiden järjestäminen on hankalaa, mutta laskut niistä tulee super-nopeasti.

Voi ilkimys tätiä kun eksyi Lenakia kiusaamaan. :/ Ihan jo säidenkin puolesta olisi voinnut pysyä pois, puhumattakaan muusta syystä... Minä mieltin tosi usein, että miltähän minä näyttäisin raskaana... hmmm...!

Minä en ole mikään kovin ahkera lukutoukka. Joskus tulee kausia, että kirjojen parissa viihtyy todella hyvin ja sitten taas joskus ei kiinnosta tipan tippaa! Minulla on pieni lukihäiriö ja se kyllä omalta osaltaa joskus vähentää kiinnostusta. Välillä kun lukee niin väärin, niin väärin. Ja esim. väsyneenä tuo väärinlukeminen lisääntyy. Lukemiseen täytyy siis keskittyä vähän enemmän kuin lukihäiriöttömän. Näin. Ja sitten ärsyttää sekin kun kirjoittaessa ei automaattisesti tajua kaikkia yhdyssanoja. AaaAAaarrg!! Olen lukihäiriöinen kielipoliisi. Tämä nyt on ihan sama miten tänne kirjoittaa, mutta koulujutut ja muut virallisemmat, niin olen kyllä tarkkana.

Mukavaa perjantaita! Muistakaa aurinkovoide!

T: vauvakuume-Flox

Huomenta

Olen ollut mökkeilemässä juhannuksesta saakka, joten siksi poissaoloni täältä. Täytyy sanoa että kelit on ollut mitä loistavimmat ja järvivedet lämmennyt kohinalla.

Hannalle tervetuloa mukaan meidän porukkaan! Ja pahoittelut kaikille joiden luo täti löysi tiensä.

Itselläni menkat kesti 6 päivää ja arvelen että kohdallani oli varhainen keskenmeno. Mutta turha jossitella, nyt vaan nokka kohti uutta kiertoa.

Itsekin kasvatan yrttejä parvekkeella, mutta aika huonolla menestyksellä. Basilika ja persilja ovat hyvin hailakan värisiä ja kitukasvuisia. Liekö lannoituksessa puutteita?

Alice

Heippa!

Täällähän on ollut vilkasta aurinkoisen sään keskellä, kiva juttu!

Pahoittelut Lenakille ja Alicelle menkoista. :(

Flox, minusta on ainakin hauskaa, että kirjoitellaan vähän muustakin kuin vauvahaaveista. Tuntuu meillä tässä ketjussa olevan paljon muutakin yhteistä :) Millainen asuntoprojekti teillä on? Entäs opinnot, onko niitä vielä paljon jäljellä? Kirahvia en kyllä kykene piirtämään, jos jossakin olen täysin lahjaton niin piirtämisessä :)

Ihanalta kuulostaa tuo Pauliinan nukkekotiprojekti! Samoin tuo puuvillahaalari... Täytyy myöntää, että itsekin selailin yksi päivä vanhoja käsityölehtiä vähän sillä silmällä, että mitä kaikkea kivaa siellä on vauvoille. Ja kestovaippojen teko-ohjekin löytyi :)

Ms. Feelgood, täällä ilmoittautuu ainakin yksi, joka ei kyllä yhtään tiedä, mitä vaatteita yms. vauva tarvitsee. Mulla vaan ei oo suvussa eikä tuttavillakaan ollut vauvoja oman lapsuuteni jälkeen, joten kerrassaan vieras asia. Uskon silti vakaasti, että kuten työ opettaa tekijäänsä, myös vauva opettaa vanhempiaan. Ja tuo oli tosiaan hyvä vinkki katsella sitä Suomen äitiyspakkausta, siinä kai on ne keskeisimmät jutut aivan alkutaipaleelle. Kurjaa, että teillä tuo naimisiinmeno on tuottanut ylimääräistä päänvaivaa. Toivottavasti kaikki menee nyt niinkuin pitää ja riittävän nopealla tahdilla!

Voin Pope uskoa, että äitiyspakkauksen saaminen oli ihanaa. Katselin sitä netistä tässä yhtenä päivänä, ja kuvatkin oli jo niin ihania että :) Asiaa kirjoitit myös tuosta työn tärkeydestä verrattuna perheeseen. Kyllä on nyt tässä asiaa pohtiessa asiat loksahtaneet tärkeysjärjestykseen, ja yritystä ollaan aloittelemassa. Luotto oman kropan toimintaan ei ole ihan huipussaan, joten varmasti saattaa mennä kauankin, ennenkuin haaveet toteutuu (ja ainahan on sekin mahdollisuus, etteivät toteudukaan). Sullahan on siellä oikein ompelutehdas! Oon ymmärtänyt, että oot luokanope, opetatko myös käsitöitä? Itse innostuin ompelusta pari vuotta sitten, mutta olis kyllä ihanaa, jos olis yhtä paljon taitoa kuin innokkuutta. Neulominen sujuu multa vähän mallikkaammin.

Hauskat nuo teidän hääsuunnitelmat, toivottavasti saat lentoluvan! Minäkin otin miehen sukunimen, kun mentiin naimisiin vuosi sitten. Vieläkin tulee jotain posteja vanhalla nimellä, vaikka systemaattisesti olen ilmoitellut kaikille lähettäjille nimenmuutoksesta. Ei vaan meinaa mennä perille :) Mutta mitäpä tuosta. Minustakin on kiva, kun meillä on sama nimi.

Lenaki, minäkin tykkään lukea. Lapsena luin ihan hirveän paljon (Neiti Etsivät, Tiina-kirjat, Viisikot, Merri Wiikin kirjat...). Viime vuosina on tullut luettua tosi paljon vieraskielisiä kirjoja kielitaidon kehittämiseksi/ylläpitämiseksi. Se on ollut kyllä ihan hyödyllistä, mutta jotenkin sitä tulee valittua mahdollisimman kevyttä hömppää vieraalla kielellä, että lukeminen sujuisi jouhevasti. Nyt pitäis kyllä saada jotain kunnon suomalaista tekstiä :) Olisko sulla mitään, mitä voisit suositella?

Elliisa, kyllä sun miehes näyttäisi ainakin tosissaan jossain vaiheessa naimisiin kanssasi aikovan, jos polttareista ja varpajaisistakin puhelee :) Oon ihan samaa mieltä Ms. Feelgoodin kanssa, että mahdollinen vauva varmaan pukkaa hänenkin ajatuksiaan eteenpäin. Toivotaan siis pikaista plussaa (kuten kaikille meille haaveilijoille)! :)

Mukavaa viikonloppua!

Heippa kaikille pitkästä aikaa ja Hannalle tervetuloa mukaan!
Olen ehtinyt vain pikaisesti lukaisemaan viestejänne viime aikoina, mutta paljon on taas tapahtunut. Se on mahtavaa, että tänne mahtuu kaikenkirjavat tunteet.
Kurjia on nuo kurvailevat tädit, onneksi kesä ja kärpäset piristävät. Olen tosin tullut huomaamaan, että tämä kesä ei ole niitä jolloin toivoisi helleaaltoja, viimepäivät olen ollut lähes sisätöillä, kun on niin tukalan kuuma. Onneksi meillä täällä kotona on viileää ja varjoisaa. Tuo pikkupatteri mahass lämmittää jo kovasti.
Niin millonkas ne Popen häät olivatkaan, kuulumisia odotellen?!
Meillä olisi taas tiistaina kasvunseurantaultra, jännittää taas kovasti vaikka maha on kasvanut reippaasti ja poika potkuttelee kovasti. Kuitenkin välillä hiipii pelko siitä, että löytävät jotain vakavampaa. Mies on aivan ihana, koen taas niin suuria rakkauden tunteita, että tunnen välillä pakahtuvani, hormonaalista tai ei.
Joko muilla pyörii synnytysmietteet päässä? Millä mielellä asiaa ajattelette?

Terv. Laureli, täydellinen tumpelo niin käsitöissä, piirustuksessa kuin puutarhan hoidossakin

Pikainen tervehdys. Olen käynyt aina välillä täällä lueskelemassa, mutta en ole oikein saanut tekstinpätkää aikaiseksi. Oma raskaus on vielä niin alussa että en osaa oikein suhtautua siihen. Eka neuvolakin on vasta reilun viikon päästä. Ehkä asia tuee jotenkin konkreettisemmaksi sitten kun joku monitori näyttä jonkinlaista elonmerkkiä tuolta salaisuuksien kammiosta :D

Äh ja puh, Edessä olisi vielä reilu viikko töitä ennen kesälomaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille ihanat leidit!

Alice: Mä en lannoita sen kummemmin mun basilikoita ja muita kasveja, mutta aina istutusvaiheessa laitan mullan joukkoon vähän kanankakkaa. Ja kyllä rehottaa kasvit!

Hanna: Mäkin luin pienenä kaikki Tiina-kirjat (ainakin kahteen kertaan!), Viisikot jne.. Sitten varhaisteininä innoistuin Anna-kirjoista ja muista L.M.Montgomeryn kirjoista. Nykyään luen laidasta laitaan, eniten ehkä hömppää työn vastapainoksi. Luin tässä hiljattain aika hyvän kirjan: Jody Picoult, Yhdeksäntoista minuuttia. Kirja kertoi koulusurmaajasta ja hänen elämästään ja mikä ajoi hänet niihin tekoihin. Oli oikein mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä kirja. Toinen kirja, mikä mulle tulee mieleen on: Liza Marklund, Uhatut. Sen luin jo vuosia sitten, mutta muistan silloin kun rupesin sitä kirjaa lukemaan, niin en pystynyt lopettaan lukemista, vaan piti lukea koko kirja saman päivän aikana... Oli sen verran hyvä ja koukuttava! Ootko lukenut sitä kirjaa? Jos et, niin suosittelen todella!
Mä oon kans monesti ajatellut, että ois hyvä lukea kirjoja vaikka englanniksi, mutta ei... enpä ole saanut aikaiseksi, kun en jotenkaan pääse sisälle kirjaan tarpeeksi hyvin vieraalla kielellä. Pitäis varmaan joku vieraskielinen lastenkirja lukea, niin tulisi hommasta jotain...

Ihanat kelit! Täytyy varmaan biitsille tästä lähteä...

Olipas kivaa kuulla Laurelista pitkiin aikoihin! Olette olleet usein mielessä. Tsemppiä huomiseen ultraan. Pidän peukut pystyssä, että kaikki olis edelleen hyvin!

Kiva kuulla myös sinusta Pu! Innolla odotellaan myös teidän kuulumisia sitten neuvolakäynnistä. Tuo salaisuuksien kammio on tosiaan melko mystinen paikka. Onko sulla ollut millaisia oireita, jotka tuosta asukkaasta kammiossa muistuttelis?

Täällä muuten kans ilmottautuu varsinainen lukutoukka! Luen melkein mitä vaan käteen sattuu. Nyt työn vastapainoksi luen paljon niin sanotusti kioskikirjallisuutta, dekkareita ja tyttö-kirjoja!

Hauskaa alkuviikkoa kaikille!

Moi!

Oli kiva kuulla Pun ja Laurelin kuulumisia. Tsemppiä, Laureli, huomiselle! Pu, musta tää raskaus tuntuu välillä vieläkin ihan epätodelliselle, vaikka viikkoja on kasassa jo 18+3 :)

Minäkin pidän lukemisesta, ja luen kanssa kirjoja aika laidasta laitaan. Kotimaisia ja ruotsalaisia dekkareita menee aika paljon (Outi Pakkanen on ehdoton suosikkini!). Viikonloppuna luin tosikertomuksen Auschwitzin soderkommando-vangeista, eli heistä, jotka joutuivat avustamaan natseja muiden vankien toimituksissa kaasukammioihin ja huolehtimaan sen jälkeen ruumiiden hävittämisestä. Mielenkiintoinen, vaikkakin äärimmäisen julma ja surullinen tarina.

Onkos Floxin vauvakuume noussut entisestään (nimimerkistä päätellen)?

Ääh... mua on alkanut viime päivinä närästää kauheasti. Inhottava vaiva!

Nyt töiden pariin. Mukavaa maanantaita kaikille!

Ai juu, Tinttinen, miten olisi tarha-alpi niiden kuunliljojen pariin (siis jos tykkäät keltaisista kukista)? Se on sellainen vajaan metrin korkuiseksi kasvava perenna, kukkii pitkään ja on ainakin minun mielestäni tosi näyttävän näköinen. Ja siinäkin mielessä kiva, ettei tarvitse tukea, vaikka noin korkeaksi kasvaakin.

Minulla jäi Tiina-kirjat väliin nuorena, mutta sitäkin enemmän luin "Neiti etsiviä". Myöhemmin on tullut lueskeltua laidasta laitaan, mikään ei ole liian fiiniä tai liian kevyttä luettavaksi. Eniten on ehkä tullut kuitenkin luettua fantasiaa. :)

Ei tosiaan ole vielä ollut mitään oireita, ei en todellakaan valita, kun jotkut muut kärsivät pahoinvoinnista ja muusta vähemmän mukavasta. Ainoa "oire" testin plussaviivojen lisäksi on se että kuukautisia ei ole ollut nyt kahteen kuukauteen. Pieni vatsan pömpötys johtuu puhtaasti liiasta jätskin ja muiden herkkujen syömisestä. Pitää kohta ryhtyä hieman rajoittamaan tuota ylenmääräistä herkuttelua, ettei kerry niitä kuuluisia "raskauskiloja". Sillä logiikalla mennään, että sitten jos ja kun liikuntaa joutuu vähentämään radikaalisti niin pitää vähentää myös herkuttelua.

Iltaa kaikille!

Meillä on nyt sitten yritys alkanut, varovaisesti ja hiukan epäillen, mutta kuitenkin :) Päivitin itseni tuohon listalle, vaikka jännäilypäivä onkin ihan hatusta vedetty, kun kierto on ollut aika lailla sekaisin pillereiden lopettamisen jälkeen.

Alice76, 17.6, YK6
Papunen84 7.7, YK3
Talitinttinen 16.7, YK 9
Pre 18.7. YK9
Hanna26 21.7. YK1
elliisa YK3
Lenaki
Liinuska81

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)
Haaveileva Pu 9.2 (YK5)

Laureli, milloin sun laskettu aika on? Toivotaan, että kaikki menee hienosti ultrassa! Varmasti lämmittää tosiaan se maha-asukki niin fyysisesti kuin psyykkisestikin :)

Lenaki, en oo lukenut kumpaakaan noista sun mainitsemista kirjoista. Kiitos vinkeistä, täytyypä koittaa löytää ne. Kävin tänään kirjastossa, ja ainakin tuo Marklundin kirja oli lainassa. Oon jotain Marklundin kirjoja lukenut ruotsiksi (se sujuukin vähän paremmin kuin englanti, joten hiukan vaativampikin teksti menee), ja tykkäsin kyllä. Englanniksi mulla on toiminut ainakin Danielle Steelin kirjat, ne kun on niin kevyitä ja kielikin on tosi yksinkertaista.

Kirjastosta jäi sitten käteen kaikenlaista vauva-aiheista, eli kai tässä nyt jonkinlaista lämmönnousua on havaittavissa :) Pää on kyllä aika sekaisin, välillä olen ihan intona, kun taas välillä epäilen, että olisikohan musta (tai meistä) kuitenkaan siihen. Että jaksaisinko, ja osaisinko olla riittävän hyvä äiti jne... Mutta oonkin ollut aina tämmöinen liikaa ajatteleva, joka saa joka asiasta paisuteltua kauheat kauhukuvat päässään. Eipä ole ainakaan jääneet nuo mahdollisen äitiyden realiteetit havainnoimatta :)

Täällä ei muuten tänään ole ollut mitkään ihan biitsikelit (no aika lämmintä kuitenkin, mutta ei ihan huippusää). Mistä ilmansuunnasta te kirjoittelette? Olisi ihan hauska sijoittaa teidät noin suurinpiirtein kartalle :) Itse olen täällä Kaakkois-Suomen suunnalla.

Voi Pauliina, onpa tosiaan ikävä vaiva tuo närästys! Saatko sitä millään lääkittyä? Hauska juttu muuten nuo perennat, kun niistä tuli puhe. Meillä on pihalla entisen asukkaan laittama perennapenkki, jossa on kuunliljaa (joku varmaan kertoi mulle, että se on sen nimistä, kun en noita kasveja pahemmin tunne). Ja nyt kun mainitsit tuon tarha-alpin, niin oli pakko googlata sen kuva (kuvaus vaikutti niin tutulta) ja sitähän meillä siinä kuunliljojen keskellä kasvaa mahtavana pusikkona. Tiedänpä nyt sitten senkin nimen :) Ja on tosiaan aika näyttävä, ja leviääkin ilmeisen hyvin.

Haaveileva Pu, minäkin innolla odotan raporttia neuvolakäynnistä sitten ensi viikolla. Oletkin kai ainoa noin tuore plussaaja tässä ketjussa? Kiva kuulla, mitä kaikkea tapahtuu missäkin vaiheessa tärpin sattuessa :)

Tuo linkki kolahti minuunkin aika hyvin. Asiaa kirjoitti :) Oon monta vuotta ollut sitä mieltä, että minusta ei luultavasti äitiä tule, ja suhtautunut jotenkin varauksella kaikkeen äitiyshehkutukseen. Ja omat kaverit ovat lähinnä sinkkuja (jotka ravintolassa valitsevat istumapaikan mahdollisimman kaukana leikkipaikasta), joten vaikea kuvitella, että itsekään muuttuisin tuollaiseksi tekstin kuvaamaksi äidiksi. Vaikka aivan varmasti oma lapsi olisikin maailmani keskipiste, uskon ja toivon silti säilyttäväni "oman itseni" siellä äitiyden rinnalla.

Tulipa taas romaani kirjoitettua, nyt hyviä öitä! :)

Heippa hei!
Olipas kiva kuulla Pu'n ja Laurelin kuulumisia. Ja tuo Pu'n laittaman linkin kirjoitus oli oikein hyvä. Hyvin kirjoitettu ja kyllä ainakin minun mielestäni kuvastaa varsin hyvin joidenkin äitiydestähöpsähtäneiden juttuja. Tokihan äitiydestä saa ihan vapaasti seota, mutta ei niitä juttuja tarvitse jokaiselle tuputtaa. Ainoa kohta, mitä vähän ihmettelin oli tämä: "Äitiys ei myöskän ole minulle mikään elämäntehtävä tai -tarkoitus, vaan asia, joka tapahtuu." Noh, minä en ajattele ihan noin. Kyllä äitiys on jonkinlainen elämäntehtävä, jos äidiksi on ryhtynyt. Kyllähän lapselle pitää olla äiti ja kasvattaa ja neuvoa kohtaamaan maailma, mutta ei sitä tarvitse tehdä itsensä kustannuksella. Äiti voi olla myös muutakin kuin kokopäiväisesti äiti.

Joo, onhan se vauvakuume taas nousussa. Ei voi mitään. Näen joka paikassa raskaana olevia naisia. Ja sitten kun vielä odottelen, että milloinkohan se kaverin vauva oikein syntyy. LA meni jo! Syntyisi nyt jo, että pääsisi katsomaan. :) Ja sitten voisikin alkaa kutomaan lisää vauvanvaatteita lahjaksi, kun saisi tietää, että kumpi tuli.

Hannakos se kysyli meidän asunto projektista. Tällä hetkellä asumme vuokralla, ja nyt etsitään omaa. Vielä ei ole tärpännyt sillä saralla. Välillä löytyy melko potentiaalisia asuntoja, mutta ei sitten kumminkaan. Hmph. Viime syksystä lähtien ollaa etsitty enemmän ja vähemmän aktiivisesti. En nyt oikein muista tarkasti.

Aurinkoista päivää kaikille! ;)

Hienoa Hanna, että hyppäsitte rohkeesti yritykseen! Täältä pesee rutkasti onnea matkaan! Kunpa tärppi tulis pian.

Mie viettelen kotosalla saikkupäivää ja nautin auringosta. Hammas pirulainen rupes viikonloppuna vihottelemaan ja sitä on nyt pari päivää koitettu saada kuntoon. Lekuri kirjotti tän päivän saikkua, jos alkaa ronkkimisen jälkeen pahasti sattua. Nyt on vielä puudutus päällä, joten ei paha. Huomenna toivottavasti jo isku kunnossa. Sitten pari työpäivää ja loma!!! Lauantaina aamulla sitten lähdetään reissuun ja oonkin varmaan pari viikkoa pois linjoilta.

Mie kans muuten luin Neiti Etsiviä oikein urakalla, mutta myös Tiinat tuli kahlattua läpi. Vähän nuorempana vielä luin paljon Tuisku-ponista kertovia kirjoja. Se oli sellainen villiponi, joka joutu kaikenlaisiin kommelluksiin. Astrid Lindgrenistä tykkään edelleen ja kaikki klassikot on hyllyssä. Säännöllisin välein aina innostun kahlaamaan ne läpi. Myös kaikki Potterit löytyy hyllystä ja ja nekin on pariin kertaan luettu. Marklundin kirjoista mie tykkään myös. Nyt oon innostunu lukeen Tory Haydenin kirjoja, tälläkin hetkellä yksi lukemisen alla. Lomalle kävin osatamassa valtavan kasan pokkareita kirja-alesta.

Mie ovista tässä odottelen saapuvaksi. Olen nyt sitä muutaman päivän tikutellu. Luulisin plussan tärähtävän tikkuun pian, koska siihen malliin vihloo munasarjoissa, että jotain siellä kasvaa! Jospa nyt kasvais se superfollikkeli, josta tulis SE onnenmunasolu, joka päättää hedelmöittyä... Jostain luin, että se kipein päivä oviksen aikaan ois otollisin. On muuten aika ironista, koska silloin olen usein niin kipee, ettei töihin meinaa kyetä ja seksi on viiminen asia mielessä... No jospa tässä kierrossa selviäisin vähemmällä. Ainakaan vielä tilanne ei ole kovin kurja. Tosin oon tuon hampaan takia ollu taas niin lääkittynä, että seki on saattanu tappaa kivut.

Miekin kävin googlen kuvahaulla katselemassa tuon tarha-alpin kuvia. Ja tajusin, että meilläkin tuollainen taitaa pihassa jo olla! Heh! Mie olen vielä tosi vasta-alkaja näiden pihajuttujen kanssa... Mulla tuli nyt siihen penkkiin kuunliljaa ja markettaa. Sitten timjamia ja jotain maanpeittokasvia, jonka nimeä en muista. Samoin ostin yhden tumman sinisen klematiksen kiikkumaan kuistin pylvääseen. Saa nähä miten nää kaikki nyt viihtyy.

Mutta nytpä meen takasin tuonne pihalle kykkimään! Ihanaa kesäpäivää teille ihanaisille!

Täältäkin Hannalle paljon onnea yritykseen heti alkutaipaleelta lähtien! Kyselit siitä, missä päin kukakin meistä asustaa. Itse asun pk-seudulla, ja ainakin tällä hetkellä täällä paistaa aurinko :)

Minä en lukenut nuorempana kuin yhden Tiina-kirjan. Jostain syystä en lainkaan pitänyt niistä, kenties Tiinassa oli jotain, joka ärsytti minua :) Tuisku-poni sen sijaan tuli tutuksi, ja muutenkin ahmin lapsena ja nuorena hevos- ja koira-aiheisia kirjoja. Merja Jalon Nummelan ponitalli -sarja oli supersuosikki, ne luin kaikki moneen kertaan!

Tory Haydenia minäkin olen lukenut. Kirjat ovat todella hyviä, vaikka aiheet ovatkin vakavia ja välillä aika järkyttäviäkin.

Tinttiselle onnea oviksen bongailuun. Toivotaan tosiaan, että nyt tärppäisi!

Pun linkki kolahti täälläkin, asiallista tekstiä! Siitä tulikin mieleeni ainakin minua melkoisesti ärsyttävä tapa, joka muutamille lapsen saaneille tutuilleni on tullut: he puhuvat kaikesta me-muodossa. Siis tyyliin "meillä on nälkä, me nyt vähän kiukutellaan kun meille tulee hampaita, meillä on nyt uni silmässä...". Musta se on jotenkin ihan järkkyä! Vaikka äiti ja vauva toki jonkinlaisessa symbioosissa elävätkin, ovat he kuitenkin kaksi eri yksilöä. Tuntuu ihan hullulle, kun toinen vakavissaan selittää, että "meillä taitaa olla nyt löysät housussa..." Tekisi mieleni siinä vaiheessa tokaista, että toivottavasti ei nyt sentään, olisikohan kannattanut käydä veskissä vähän aikaisemmin :)

Yhteistyössä