Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voin kuvitella, miten (etenkin rasittavat) oppilaat karsivat nimivalintaa. Itsellänikin on nimiä, joita en ikimaailmassa laittaisi omalle lapselleni (esim. jonkun ärsyttävän vanhan luokkakaverin tai "ei niin fiksusti käyttäytyvän" hömppäjulkkisen nimi), ja teille opettajille tuollaisia nimiä on varmaan kertynyt aikamoinen lista.

Foolihapostahan olemme keskustelleet täällä aikaisemminkin, mutta tänään oli Hesarissa taas juttua siitä, kuinka foolihappolisiä suositellaan jo raskautta suunnitteleville. Tutkimusten mukaan vahvistaa kohdun limakalvoja ja edistää istukan kasvua, joten sen riittävä saanti on todella tärkeää ihan alkuraskaudesta lähtien. Riittävä foolihapon saanti voin tutkimuksen mukaan ehkäistä sikiön pahoja kehityshäiriöitä ja keskenmenoja. Eli kipin kapin apteekkiin kaikki yrittäjät, jos ette ole foolihappoja jo hakenut :)

Liinuskan häämatkasuunnitelmat kuullostavat ihanille!

Moi!

Joo kannatetaan suljettua ryhmää!

Ollaan menossa syyskuussa häämatkalle. Ei oo all inclusive. Tykätään syödä aina eri paikoissa, joten tuo sopii meille. Vaikutti kyllä oikein mukavalta se meidän hotelli merinäköaloineen kaikkineen. :) Voi ei malttais odottaa sinne saakka et pääsis reissuun, varsinkin jos ilmat alkaa taas kovastikin viiletä. Harmittaa jos oman lyhyen loman aikana ei pääse nauttiin Suomen kesästä parhaimmillaan. Mutta positiivista kyllä että teidän odottajien olo helpottuu ilmojen viiletessä.

Joo meilläkin mies antoi heti tuon foolihappojutun mulle luettavaksi. Meidän ketjussa kaikki taitaa niitä popsiakin....?

Suljettu foorumi on hyvä idea minunkin mielestä. En kyllä tiedä yhtään millanen systeemi se on, mut hyvä jos Ms.Feelgood osaa sellaisen perustaa.

Täällä ei tainnut tulla tästä yk:sta mitään, mies valittelee ettei jaksa näin helteellä peuhata :( Helleaalto kuivunee kasaan mun limojen kanssa samaa tahtia. No, ei voi toista oikein pakottaakaan sänkyhommiin, joten se on vain ooteltava. Mies ei vain taida tajuta, ettei se raskaaksitulo niin vain käykään ja että ne hedelmälliset päivät on naisella harvassa. Sorry tää omanapaisuus, mut ketuttaa niin maan perusteellisesti!

Viikonlopuksi mekin ollaan lähössä kaveriporukalla mökkeilemään. Ihanaa päästä täältä tutuista kuvioista pois! Tosin siellä ei sit peuhata senkään vertaa, aika pienestä mökistä on kyse.. :/

Hui kun on lämmin!

On teillä lisäpatterilla varustetuilla varmasti kestämistä. No nyt taitavatkin kelit viiletä...

Minusta tämän ketjun hienous on juuri siinä, että meitä on eri tilanteissa olevia: haaveilijoita, yrittäjiä ja odottajia. Ja mikäs sen parempaa, kuin että kohta on myös vauvojen äitejä :) Niinkuin Liinuska sanoi, voitte sitten neuvoa meitä mahdollisesti perästä tulevia. Mulle tää on ainakin ainoa kanava, jossa tällä hetkellä voin purkaa tuntojani ja käydä elävää keskustelua tästä aiheesta. Olette siis tärkeitä jo näin lyhyen tuttavuuden jälkeen! :) Ja minullekin sopii suljettu foorumi.

Liinuska, mustakin tuntuu että omat halut on tän projektin myötä kasvaneet. En tiedä sitten johtuuko pillereiden lopettamisesta vai siitä, että nyt on jotenkin selkeä päämäärä sillä seksillä (huh että kuulostaa kauhealta sanoa noin!). Mutta siis ennen tuli helpommin esim. uppouduttua töihin tai stressattua jostain muusta sen sijaan että olis pupuillu. Nyt sille on ihan tietoisesti alkanut tehdä tilaa jatkuvasti :) Toivottavasti saitte kiinni siitä mitä ajoin takaa... Mutta mukavalta tuntuu, mieliala on jotenkin parempi kuin aikoihin ja migreenikin on pysynyt jo varmaan yli viikon poissa. Kivaa :D

Minulle sukellus on ihan vieras juttu, näyttää kyllä hienolta TV:stä käsin. Uskoisin, että mullakin iskisi vähän ahdistus, jos syvemmälle pitäis lähteä. Kuulostaapa muuten mahtavalta Liinuska tuo teidän häämatka!

Lenaki, mä oon kieltenope (siitä siis kiinnostus siihen kielitaidon ylläpitoon kirjoja lukemalla...). Mites sinä, ymmärsinkö oikein noista teidän aiemmista viesteistä, että oot erityisope/erityisluokanope?

Mukavia mökkipäiviä sinne suuntaaville!

Jännä, että ketjussamme on niin monta opea: Pope, Lenaki ja Hanna. Vai oliko vielä joku, jonka unohdin?

Elliisa, ehkäpä saat miehesi viekoteltua mökkiviikonloppuna kahdenkeskeiselle hetkelle luonnon rauhaan... siitä sitten vaan puskat rytisemään :) Tai kenties mökin läheltä löytyy vaikkapa tarkoituksiin soveltuva heinälato, hih!

Meillä mies oli kyllä innokas "hoitelemaan tehtävänsä" silloin, kun sain oviksen bongattua. Mutta kaksi iltaa peräkkäin riitti sillekin: kun kolmantena aamuna ovis-plussasta ehdotin vielä pientä "varmistelua", ei enää peitto heilunut :)

Mun kaikki ystävät ovat saaneet lapsia jo aikoja sitten, osalla on jo pian teini-ikäisiä tenavia, joten heidän kanssaan ei pahemmin näistä vauva-asioista tule juteltua. On siis ihanaa, että te olette olemassa! Ja jutellaanhan me täällä paljosta muustakin, kuin vain vauvajutuista, mikä on musta tosi hieno juttu.

Moi!
Voi hyvänen aika kuinka paljon juttua täällä olikin! Kivaa, kun sai taas paljon luettavaa. Minä olen silittänyt vaatteita puolesta päivästä lähtien joku pari tuntia. Ja nyt on ihan sellainen kärryltä pudonnut fiilis. On niin kuuma, niin kuuma. Ihan läääh!

Minä kanssa kannatan jotakin suljettua foorumia. Monta kertaa olen kirjoitellut pitkät tarinat ja sitten poistanut osan jutuista, kun on tuntunut, että joku ulkopuolinen varmaan tulee vetämään herneet nenään ja alkaa marmattamaan. Eikä niitä juttuja oikein olisi halunnut muiden kuin teidän edes lukevan.

Minustakin on hienoa, että tämä porukka on pysynyt kasassa, vaikka ollaan erilaisissa tilanteissa. Toivottavasti pysytään yhdessä hamaan tulevaisuuten. :) Minusta ainakin tuntuu, että olen sen verran peukalokeskelläkämmentä -tyyppi näissä vauvajutuissa, että tarvitsen todellakin nauvoja teiltä konkareilta sitten kun on vauvan aika.

Tosiaan, jännä juttu, että meidän ketjussa on monta opea. Hauska sattuma. Minun mieskin on ollut joskus monta, monta vuotta sitten sijaisopena. Erityisesti hän opetti liikuntaa. Enpäs olekaan koskaan kysynyt, että onko hänelle jäänyt joku kauhukakara mieleen ja sitä kautta joku nimi.

Minä en nyt enää yhtään muista, että mitä piki kommentoida. Niin, Tinttiselle hurjasti onnea täsmäiskuun! Älkää loukkaantuko, jos unohdin nyt jotain tärkeää. Pää ei oikein näin kuumalla toimi.

Kivaa mökkeilyä niille, jotka sinne ovat kohta suuntaamassa. :)

Moi, onpa täällä taas vilkasta.
Minäkin bongasin sen foolihappojutun ja kehitin samalla itselleni siitä kunnon paineet. Olen kyllä syönyt b-vitamiinivalmistetta koko kevään, mutta purkki loppui reilu kuukausi (melkein kaksi) sitten enkä muistanut ostaa uutta ennen kuin eilen. Nyt tunnen täällä syyllisyyttä siitä että juuri ne kriittiset ensimmäiset viikot on menneet mahdolisesti liian vähäisilä foolihapoilla. Entä jos olen huolimattomuudellani vahingoittanut toukkaa? Apua!
Noh ensi viikolla on se eka neuvolakäynti ja ultra. Eiköhän siellä sitten näe jo vähän mitä tuonne kuuluu. Vai kuuluuko mitään (kun on niin kovin hiljaista, eikä väsymystä kummempia oireita).

Ah, vielä huomenna pitäisi jaksaa töihin ja sitten alkaakin kauan odotettu kesäloma. :) Uutisissa näytettiin miten lentokentät on tukossa kun kaikki lähtevät lomalle juuri nyt.

Mukavaa viikonloppua kaikille.
Pu 8+1

Se ois tosiaan kiva, jos Ms.Feelgood perustaisi meille privaattifoorumin!

Hanna: Oon luokanope, mutta oon tehnyt vähän sellaista erityishommaa viime vuodet... Voin siitä sitten tarkemmin kertoa, jos se yksityisempi foorumi perustetaan.

Haaveileva Pu: Älä stressaa sillä foolihappoasialla. Monipuolisesta ruokavaliostakin saa ihan tarvittavat aineet ja vitamiinit. Ja kyllähän siitäkin luulisi jotain hyötyä olevan, että koko kevään kuitenkin söit foolihappoa. Mä söin ahkerasti silloin syksyllä+talvella foolihappoa ja silti kävi miten kävi... En enää usko mihinkään yksittäiseen "ihmeaineeseen". Ja silti kuitenkin syön nyt taas b-vitamiinivalmistetta... voi tätä ihmisen päätä.........

No niin, täältä tulee hieman omaa napaa...:(

Alkuviikosta etureidet taas epämääräisellä tavalla kipeät, ajattelin että johtuu kyykky+prässi-yhdistelmästä. Eilen sitten aamupäivällä hieman jomotusta oikealla alavatsalla joka illan mittään mittaan voimistui ja aamulla alavatsa oikealta niin kipeä etten voinut pyöräillä töihin... Jee, ne on oviskivut jotka tulee kerta kerralta aiemmin ja voimakkaammin. Särkylääkkeenä kotona tietenkin vain Panadolia...

Huomenta!
Pu, älä ihmeessä ota turhia paineita siitä foolihaposta. Jos olet keväällä sitä syönnyt, niin onhan se ihan eri asia kuin jos et olisi syönnyt sitä ollenkaan. Ja monipuolisella ruokavaliolla pitäisi saada kaikki tarvittavat vitamiinit sun muut tärkeät aineet. Ihan huoletta saat olla. :) Varmaan jännää päästä ensi viikolla ultraan.

Voi Pre, tsempityksiä sinne päin. Ikävä juttu nuo sinun kivut. Toivottavasti ne nyt helpottaisivat, niin pääsisit nauttimaan viikonlopusta.

Vitsit, minä olen nukkunut huonosti. Täällä sisällä on niin kuuma! Jotain +28'C. Minä olen vaan pyörinyt koko yön sängyssä... Jos nyt vähän helpottaisi. Olin aamulla hammaskiven poistossa. Äh, tuntiin ei sen jälkeen ole saanut syödä tai juoda. Aamupala on siis vähän myöhässä tänään. Hampaat on nyt kivan keltaiset fluorauksen jäljiltä, heh.

T: Keltahammas-Flox

Voi Pre. Tuo on niin kurja fiilis. Mulla kans ovis jyllä mahassa. Illalla oli hankala päästä nukumaan ku selässä jomotteli lujaa. Selvisin kuiten vielä ilman särkylääkettä. Katotaan miten käy lauantaina kun pitäs istua kymmenen tuntia autossa. Tärinä kun pahentaa näitä kipuja. Kävin eilen apteekissa santsaamassa kaikkia pillereitä mukaan lomalle mahottomat läjät. Jospa sitten ainakin niiden avulla turruttas olon...

Meillä on ollu nyt kans aika kuuma sisällä. Mutta nytpä se taitaa loppua. Tänään alkaa loma ja eiköhän Metro-lehdessä ollu, että alkaa kahden viikon kylmä jakso... Just se aika ku ollaan mökkeilemässä. Taitaa jäädä uimiset väliin. No, tuolla lapissa on itikoita ja mäkäräisiä niin paljon, ettei siellä paljon shortseissa ja rinkkapaidassa pysty olemaan helteelläkään. Mutta silti nautitaan lomasta!

Kiva jos Ms. Feelgood voi sellaisen privaatti kanavan meille luoda. On paljon asioita, joista haluais teille kertoa, mutta ei näin julkisella foorumilla halua paljastaa. Joten nyt jos joku on taustaillut pitkään ja haluaa liittyä joukkoon, olisi korkea aika!

Nyt tarttee vissiin alkaa siivoamaan toimistoa, ja sitten jos pääsisi lomailemaan!

Joo, lupaan paneutua ryhmamme privatisointiin heti kunhan saan taman pirullisen tyoprojektin paatokseen. Ilmoittelen sit yksityiskohdista tarkemmin. Hyvaa viikonloppua kaikille!

Helteet on toistaiseksi ohi, huh! Eilen oli kyllä niin hikinen iltapäivä ja ilta, että ihan piti muutamalla oluella viilentää.

Lähipiiristä kuuluu lisää vauvauutisia - miehen kaveri, seurustellut ehkä pari kuukautta, saa tyttöystävänsä kanssa vauvan. Ja mun kollega epäilee myös raskautta miehelle, jonka kanssa on seurustellut sen muutaman kuukauden.
Ei tässä itelläkään vielä takana ole kuin muutama yrityskierto, mutta silti kateuden piikki tökkii pahemman kerran. Toiset yrittää tosissaan ja toisille se vaan tapahtuu ilman sen kummempia kikkailuja. Ei ole reilua elämä, niinkuin täällä aivan hyvin tiedetään. Pitäis yrittää taas nousta täältä suosta jotenkin, ennenkun muutun vihreeksi! Mies ei voi ymmärtää mun suhtautumista näihin vauvauutisiin, en toisaalta itsekään. Miten toisen onni olisi minulta pois?
Tulipas taas märehdittyä...
Te, jotka olette jo kauemmin yrittäneet ja joka kerta joutuneet pettymään ja te, joille onni on ensin annettu ja sitten tylysti viety pois - nämä mun murheet ei ole mitään verrattuna teidän kokemuksiinne. Joten pahoittelen, jos jotakuta tahtomattani loukkaan. En vaan voi puhua kellekään ja tarve on jonnekin saada näitä purettua.

Tinttinen on jo lähtökuopissaan! Oikein rentouttavaa lomaa!
Ja kaikille mökkeileville toivotan auringonpaistetta niin kuin viikonlopun kotonaankin viettäville :)

Anna mennä vaan täällä Elliisa. Minusta omien tunteiden puiminen ei missään nimessä ole loukkaavaa toisia kohtaan. Jokainen meistä katsoo asioita omasta perspektiivistään ja oman elämän kokemuksen valossa. Minusta kenenkään tunteet ja murheet ei ole väheksyttävämpiä kuin toisten. Sitä varten me täällä palstalla heilutaan, että jokainen saa jakaa juurikin ne omat ajatuksensa, rehellisesti!

Täällä totta vissiin olen lähtökuopissa. Mitään ei enää saa tehtyä ja loma kolkuttaa ovella! :) Jospa siivoais työpöydän ja lähtis kiitämään lomalle!

Jos en enää palaa linjoille tänään (illalla tarttee varmaan vielä kuulumisia kuitenkin kurkistella...), niin oikein hyvää viikonloppua kaikille! Olen pari viikkoa nettipimennossa, mutta tulen sitten taas päivittelemään kuulumiset!

Taitaakin tulla hiljainen viikonloppu täällä, kun yksi ja toinen on lomailemassa! Talitinttiselle ainakin toivottelen mukavia lomapäiviä sinne nettiyhteyden saavuttamattomiin, ja olikos joku muukin loman nyt aloittava?

Haaveileva Pu, oon aivan samaa mieltä Lenakin kanssa tuosta foolihaposta. Et oo kyllä mitenkään voinut vahingoittaa sitä pikkutoukkaa olemalla syömättä sitä. Minä ainakin ymmärsin niistä lähteistä joita luin, että normaalista ruokavaliosta saa riittävästi foolihappoa, ja tuo on erityisesti tarkoitettu niille, jotka syö jotenkin yksipuolisesti. Ja onhan kautta maailman sivun yllätyksenä vasta joskus viikolla x paljastuneet raskaudet tuottaneet terveitä vauvoja ilman minkäänlaisia lisäravinteita alkuraskauden aikana :)

Pre:lle suuret pahoittelut kovista kivuista. Toivottavasti oot jo matkalla parempaan päin!

Ja Elliisa, Talitinttinen puhui kyllä asiaa tuosta omien asioiden puimisesta. Jokaisella on omat murheet, jotkut suurempia ja jotkut pienempiä. Olipa ne omat murheet jonkun toisen mielestä kuinka mitättömiä ja pieniä tahansa, ne on kuitenkin itselle merkityksellisiä. Ymmärrän kyllä oikein hyvin sun tuntemuksia.

Mukavaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti! :)

Elliisa, anna tulla vaan, täällä saa purkaa pahaa mieltä, niin me muutkin olemme tehneet. Siinä olet kyllä aivan oikeassa että kyllä se välillä pistää ärsyttämään se ettätoiset tulee raskaaksi jos lähinnä pelkästä ajattelusta tai miiehen katsomisesta, toiset taas yrittää kalenteri kädessä kaikkien oppien mukaan ja mitän ei tapahdu. Kyllä se joka kerta kun menkat alkaa niin on itselle kova pala, ja ajan kuluessa aina vaan kovempi. Me ollaan nyt unohdettu ovistestit (laskin että niihin on mennyt "mukava" summa rahaa ja tulos +-nolla), peuhataan kun siltä tuntuu ja ollaan niin kun ei oltaiskaan. Testeihin mennään kun päivä koittaa eikä murehdita sen kummemmin.

Mulla alkoi loma ja viikonloppu menee siivotessa ja pakatessa, maanantaina lähdetään neljäksi päiväksi hotellilomalle Tallinnaan (sinne on luvattu aurinkoa) ja maanantaina tulee remonttimiehet vaihtamaan meille uudet ikkunat, jes. Tietokoneen ääreen pääsen vaihtelevasti.

Mukavia päiviä kaikille, plussia meille plussattomille ja ihanaa odotusta kaikille plussanneille. Tää lähtee nyt jumpalle...!

Kiitti siskot, koitan olla murehtimatta turhia, vaan minkä sitä luonnolleen voi..

Hei turhasta murehtimisesta puheenollen, Ette muuten usko mitä löysin iltapäivälehdestä - Linkin Vauva-lehdin keskustelupalstalle, missä raskaanaolevat naiset vertailevat römpisään, osa ihan valokuvan kanssa . LOL ;D Voi luoja tätä nettiaikaa.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1008228/no_hyi_v_ttu_mika_v_ttu_ei_herkille_#Scene_1
Naisille ton kattominen voi olla ihan "terveellistä". Harvan naisen alapää kai näyttää joltain aikuisviihdevideon... noh tiedätte kyllä. Ikävä juttu tossa julkisuudessa on se että uteliaat ukot ryntää nyt sinne sivulle tiiraileen niitä kuvia :(

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille. Tämä tyttö suuntaa maalle juuri alkaneen loman kunniaksi.

Hep!
Elliisa, anna tulla vaan juttua, niin paljon kuin haluat. Kerro vaan asioista ja ole omanapainen. Kyllä täällä saa purkaa tuntoja ihan kaikesta. Ja ihan varmasti tökkii, kun lähipiiristä kuuluu tuollaisia vauva-uutisia. Ei omia murheita kannata aina verrat toisen murheisiin ja ajatella, että omat on niin paljon pienempiä, että ei niistä saisi sitten sanoa. Tottakai saa! Ja pitää!

Olipas tuon Pu'n laittaman linkin jutut... öö... erikoisia. Lukaisin muutaman kommentin ko. ketjusta. Ja miten osuikin juuri niitä urpo-ukkojen kommentteja silmiin. :/ Eihän herranen sentään voi mitenkään verrata tuota parran ajoon! Apua sentään. Kaikkea kanssa. Olihan jollakin vauva-sivustolla jokin aika sitten se tissi-ketju. Pitäisköhän meidänkin alkaa vertailemaan jotain? Hehhe...! :D

Mitähän tänään touhuaisi? Ainakin pitäisi vähän siivoilla. Mukavaa lauantaita!

Hei!

Juu lentolupa irtosi jo keskiviikkona. En ole ehtinyt tilannettani tänne päivittämään. On niin kiirettä muka kesälomalaisella... Kiitos taas ystikset tsempauksesta ja positiivisista tuulista. Nyt kun vaan säästyis siltä sikainfluenssalta. Sitä alkaa Euroopassakin olla jo aika paljon. Ihmisiä on jopa kuollut. Onkohan tuosta hirveetä riskiä, kun on raskaanakin?

Pitää lähteä nukkumaan... zzz. Väsyttää niin. Kävin pitkästä aikaa keikkailemassa bändimme kanssa häissä. Oli kyllä niin ihanaa soittaa taas... :) Itselle vain en jaksa häitä järkätä, muille kylläkin.. Öitä!

Yhteistyössä