Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, kamala loskakeli ulkona. Sais se kevät jo tulla, vaikka sehän tietää sitten myös siitpölykauden alkamista.

Meillä oli muuten Earth Hour eilen, mutta pientä lamppua pidin päällä, kun kudoin. Muuten sammutimme kaikki valot. Kiva tempaus ja kiva, että kuitenkin aika moni yritys ja kunta Suomessakin lähti juttuun mukaan.

Se Ruotsin broilerijuttu on aika paha. Mulle tuli heti mieleen joku eläinoikeusradikaalien sabotaasi. En ole mikään tehomaatalouden kannattaja ja isot häkkikanalat ovat minusta kuvottavia (ostankin aina Luomu-munia), mutta ei noin järeät aseet ole hyväksyttäviä. Siinähän kuitenkin vaarannetaan ihmishenkiä ihan todella. Lasinsirpale elimistössä voi kuitenkin tehdä aika pahaa jälkeä.

Tänään tuleekin Amazing Racen Suomen jakso, aiotteko katsoa? Mä en ole sitä muuten seurannut, mutta ehkä tämän iltaisen jakson kuitenkin katson.

Kivaa sunnuntaita kaikille! Ja Haaveilevalle Pulle puhallus kuhmuun :)

Voi Pu, hassustippa kävi. :/ Mun siskolle on kanssa jonkun kerran käynnyt noin, eli saanut naamaan mustelmia liikuntaharrastuksissa. Sitten kerran kävi niin hassusti, että allergisena kun aivastuttaa välillä vähän yllättäen, niin hän löi päästä oveen. Kuhmuhan siitä tuli, mutta hauska tilanne se oli. Joskus minä ihan tosissani olin huolissani siitä, että luuleeko jotkut miehen kaverit, että akka mätkii sitä, kun miehellä oli salilta, sählystä tai fudiksesta saatu jälki naamassa.

Minä luulen, että ne lasin sirut niissä broilereissa on jonkun katkeran ja kaltoinkohdellut työntekijän kosto. Tai sitten joku huolimattomuudesta johtuva juttu. Joku purkki on mennyt rikki, eikä kukaan ole uskaltanut sanoa mitään. Tuntuu, että nykyään on paljon enemmän elintarvikkeisiin liittyviä skandaaleita: ruotsalaiset jauhelihat ja salmonella kananmunat, niin ja pakasteistahan löytyy aina välillä jotain... Kaikkea tuntuisi olevan. Jännä juttu, että se Ruotsin jauheliha skandaali heijastui niin tännekin. Siihen aikaan ei tuntunut jauhelihan menevän kaupaksi ja meidän lähikaupassa oli koko ajan jauhelihaa tarjouksessa. Olihan se mukavaa, että sai jauhista halvalla. Minä kun en ole mikään gourmet kokki, ja teen aika paljon jauheliha ruokia...

Meillä oli eilen tuo siivouspäivä. Itse asiassa tänäänkin kyllä pitäisi pestä koneellinen pyykkiä. Minä en ymmärrä, että miten kaksi ihmistä saa aikaiseksi näin paljon pestävää. Miten sitten vauvan kanssa?? Tämä taitaa olla kyllä aika yleinen ihmetyksen aihe.

Heippa!
Taalla palataan tanaan normaaliin tyo/paivajarjestykseen, mika selittaa lievan hiljaiseloni viime aikoina. Mutta uutisia on sitakin enemman, kavimme aamulla varhaisultrassa! Tuloksena yksi alkio, mittaa 18mm, sydamensyke 171 lyontia minuutissa, ja hedelmoityspaivaksi varmistui se ystavanpaiva 14.2, jonka jo tiesimmekin. Eli laskettuun aikaan ei siis muutosta. Ultrannut mieslaakari oli tympea, joten vahan olin allapain tapahtuman jalkeen, mutta eipahan tarvitse menna samaan paikkaan enaa uudestaan, kun kolme seuraavaa pakollista ultraa hoidetaan synnytyssairaalassa. Kiva tietaa nyt, ettei tarvitse pelata mitaan tuulimunaa tai kohdunulkoista raskautta. Mies totesi ultrauksen jalkeen, etta olisi ollut mielissaan, jos kohdusta olisi loytynyt kaksoset, ei tarttisi enaa kuulemma toista kertaa kayda lapi raskautta... Kun on siis ollut puhetta 1-2 lapsesta. Ei taida mies tajuta, mika tyomaara olisi saada esikoisena kaksoset. Mina olen tyytyvainen, etta yksi alkio loytyi.

Viime viikolla sain jonkun bakteeritartunnan sielta tyomatkalta, karsin toisesta paivasta lahtien ripulista. Kavin laakarissa lauantaina, ja tanaan lahti vetamaan labranayte, josta analysoivat parasiitit sun muut. Toivottavasti ei loydy mitaan, mika vaikuttaisi lapsukaiseen. Sain tartunnan varmaan hanavedesta, en tajunnut ekana paivana, etta hanavedella ei olisi saanut pesta edes hampaita :(

Mitas teille muille kuuluu? Onko loppuviikon jannaajilla ensioireita?

Heippa

Voi saaperi että tuommoiset lääkärit ottavat päähän! Mulla olis varmaan kilahtanut ja mies olis saanut kuulla kunniansa. Hyvä kuitenkin että kaikki oli hyvin siellä vatsassa!

Itselläni meni viikonloppu synttäreitä viettäessä (ei omia) ja ulkoillessa. Lauantaina vietettiin Earth Houria, tosin yksi lamppu oli pakko pitää päällä koska miehen lapset pelkäävät pimeässä.

Oireita ei ole, jos ei suunnatonta kiukkuilua lasketa. Tällä viikolla näyttää työkaverit ärsyttävän, viime viikolla se oli oma mies... :) Alavatsassa on vihlonut oviksesta lähtien, mutta niin on ollut joka kierrossa, joten aika neutraalein tuntein odotan viikonloppua.

Mites muilla?
Alice

Nyt Alicen vakeva kommentti pani miettimaan, etta esitinkohan asiani vahan epaselvasti - tuo kaksoskommentti tuli siis mun miehelta, ei ultraajalta. Ultraaja oli muuten vaan tympea, ei yhtaan ottanut huomioon, ettei ekaa lastaan odottavalla ole mitaan kokemusta naista asioista, ja ihmetteli yleensakin, minka takia vakisin halusimme ultrattavaksi, jos mitaan ongelmia ei ollut. Ja vaitteli kanssani raskauteni kestosta (vaikka puhuttiin ihan samasta asiasta eri nimella), kyseenalaisti yleensakin raskaustestien patevyyden jne. Ei siis mitaan vakavaa, mutta ei niin mukavaakaan.

Ms Feelgood, luin ehkä kirjoituksesi liian hätäisesti, sorry. Niin kuin huomaat kaikki, jopa ei itseäni koskettavat asiat, ärsyttävät. Voipi olla että tänää tarvitaan suklaaterapiaa :)

moi kaikki, kiva kuulla hyviä ultra-uutisia, vaikka ärsyttävät lääkärät on aina kauheita..
Mulla on tällä viikolla se np-ultra, jännittää vähän, mutta pääasia että näkis taas ne sydämenlyönnit. oon ollu tosi väsyny ja pakko myöntää, että täälläkin sellasta ärsyyntymistä ilmassa...mutta hauskaa päivää kaikille!

Täällä on vatsaa juilinut jo perjantaista asti ja eilen alkoi olla sellainen olo että eiköhän ne menkat sieltä sitten loppuviikosta tule. kaikki ärsyttää ihan hulluna, työkavereista ja miehestä nyt puhumattakaan.

Heip!
Mitä olenko minä nyt melkein ainoa jota ei ärsytä kaikki? Minua kanssa kiukutti kaikki ennen menkkoja. Olin niin kummallisista asioista aivan kiukkuinen, esim. siitä että mies kävi kaupassa ostamassa leikkelettä. Tuossa minua ärsytti se, että minä jotenkin ajattelin, että jääkaapissa oleva juusto ei kelpaa. Osasin kylläkin jotenkin suurimmaksi osaksi pitää suuni kiinni vaikka pää meinasi haljeta. Miten, sitä ihmettelen itsekin. Nyt on menkat jo taakse jäänyt ja kiukkukin laantunut. ;) Kun nämä menkat on vain josksu harvoin silloin tällöin, niin jotenkin olin niin hämilläni tästä kuikuttelusta.

Hienoa, että Ms. Feelgoodin ultrakuulumiset on noin mukavat. Olisihan se nyt ollutkin, jos kaksoset olisitte saaneet. Ja onnea seuraavaan ultraan matkailijarouva.

Kävin äsken fysioterapeutilla. Niskajumien takia minun kuulemma pitäisi vähentää tätä koneella olemista. Ööö... Miten? Vähän hankalaa kun olen niin tottunut istumaan koneen ääressä jo opiskeluiden takia. Ja muutenkin... Nyt vaan pitäisi keksiä kaikkea muuta tekemistä. Fysioterapeutti ehdotti sauvakävelyä ja uimista, mutta kun minä en oikein tykkää kummastakaan. Ei tässä nyt auttaisi alkaa nirsoksi, mutta kyllä sen korvaavan tekemisen pitäisi olla jotain mukavaa, niin se tulisi sitten tehtyäkin. Vähän tylsää lähteä uimaan, jos uiminen ei huvita. Ja siksi toiseksi, ei minulla edes ole uimapukua. Bikinit kyllä olis, mutta en kyllä mene niissä julkiseen uimahalliin. Sen verran arka olen. Sauvakävelyä voisinkin jotenkin harkita... Mitähän kävelysauvat maksaisi? Jos ostaisi jotkut tyylikkään mustat tai pirtsakan punaiset. Motivoisikohan se edes vähän, jos kävelysauvat olisi äärimmäisen tyylikkään! :p Voi näitä mun juttuja taas. Hauskaa päivää kaikille.

Täällä on ollut taas kiirusta, mutta tämän viikon jälkeen onneksi helpottaa! Tutkimussuunnitelmaan tulu pieniä korjauksia, mutta hyvillä mielin saa ruveta opparia tekemään, kun ohjaaja antoi niin hyvää palautetta ja oli itse todella innoissaan aiheesta. Tukea ja ohjausta tulee ainakin saamaan. :)

Täällä sitten eilen meni viimeinen pilleri kurkusta alas ja nyt vain ootellaan mitä kroppa sanoo! Toivon niin, että tämän ketjun plussailu olis tarttunut muhunki ja meillä tulis pian tärppi. Pitempään odotukseen olen kyllä varautunut tai ainakin yrittänyt. Jos nyt huhtikuun aikana tärppäis niin meille tulis tammivauva <3.

Ihania ultrauutisia Mr. Feelgoodilla. Itsekin olen kyllä ajatellut, että varhaisultraan on pakko mennä, se np-ultra on niin "myöhään" kumminkin. Matkailijrouvan ultrauutisia todella jännätään! Peukut pystyyn kaikille tämän viikon piinailijoille! bd :)

Hyvää maanantaita kaikille!

Kivoja ultrakuulumisia! Onko muilla laskettu varhaisultrassa vauvan sydämensyke, kuten Ms. Feelgoodilla? Mä en saanut mitään lukemia, pelkästään että syke löytyi.
Olipa kurja, kun Ms. Feelgood sait bakteeritartunnan siellä reissussa! Inhottavia tuollaiset. Toivottavasti joku kesy bakteeri ;-)

Kärsiikö muut odottajat selkäsäryistä? Mulla on nyt jo ollut monta päivää selkä tosi kipeä. En tiedä miten päin olisin. Sauvakävelyllä oon monena päivänä käynyt ja sen jälkeen tullut kipeäksi. Muutenkin oon kyllä sellainen heikkoselkäinen ollut aina... Kuinkahan käy loppuraskausajalla, kun vatsakin jo painaa!

Flox, sauvakävely on kyllä hyvä liikuntamuoto ja hartioille tosi hyvä. Mä ostin joskus reilu vuosi sitten ihan halvat sauvat Prismasta (oisko maksanu alle 15e) ja hyvät on nekin ollu. En viitsinyt kans paljon sijoittaa niihin, kun en tiennyt, innostunko edes koko sauvakävelystä. Uimahallista sen verran, että mä kyllä menen aina bikineissä, koska en uikkareja myöskään omista... Uimahallissa käyminen on mustakin muuten aika tylsää, mutta jos menee esim. vesijuoksemaan jonkun kaverin kanssa, niin siinä tule ihan huomaamatta liikuttua ja samalla tulee juteltua kaverin kanssa.

Hienoa Papunen, kun pääsette kunnon yritykseen! Pidetään peukkuja pystyssä ;-)

Kivoja ultrakuulumisia! Varmasti ihanaa kuulla oman vauvan sydämenlyönnit. <3 Olen kuullut muiden vauvojen sydämenlyöntejä joskus aikoinaan kesätöissä ollessani. Ihan eri asia kuulla ne oman kehon sisältä... :)

Hassua lukea Floxin aiempaa tekstiä, ihan samat fiilikset! Täällä alkoi kans ekat menkat piltsujen jälkeen, jee. Juu ei muistanutkaan kuinka inhottavilta menkkakivut tuntuvat. :( Vaikka ei mulla kovin pahoja olekaan. Mulla myös ärsytys keskitty aikaan ennen menkkoja. Ja ihmettelin että mikä nyt on kun kaikki maailman isot ja pienet asiat veetuttaa niin mahdottomasti. Kunnes keksin syyn. ;)

Heh, molemmat ex-salarakkaat (eli Martina ja Fingerroos) näyttävät olevan nyt kans raskaana...

Papuselle onnea yrityksen aloittamiseen! Saako tiedustella milloin olitte menossa naimisiin?

Heipparallaa!

Olipas mukavia ultrakuulumisia täällä luettavaksi! Tuon sydämensykkeen kuuleminen varmasti herkistää. Voin vain kuvitella sen tunteen. Kurja tuo pöpö, joka Ms. Feelgoodin yllätti. Toivottavasti bakteeri on selätetty ja vointi hyvä!

Kivaa saada Papunen meidän yrittäjien joukkoon! Onnen toivotukset matkaan siis ja toivottavasti tämän ketjun plussa-aalto nappaa sinutkin mukaan pian!

Mie olen kans aina ennen menkkoja kiukkunen ku ampiainen. Kaikki typerät pienet asiat saa käyrän kohoamaan nollasta sataan nanosekuntissa... Pillereiden kanssa nämä mielialavaihtelut oli mulla paljon pahempia, joten nyt on vähän parempi olla. Pillereiden kanssa sain kamalia itkukohtauksia täysin syyttä, tulin mustasukkaiseksi ilman mitään järkevää selitystä ja vastoin luonnettani ja olin muutenkin ihan kamala akka välillä. Oikein sääliksi kävi miestä. Nyt olen paljon tasasempi ja mieliala ei ole alakuloinen niin herkästi.

Nyt elelen viimeistä viikkoa ennen menkkoja ja selkää särkee koko ajan ja pieniä kouristuksia jo mahassa. Eli eiköhän ne sieltä ens viikon alussa tule. Tiputtelu ei ole vielä alkanu, mutta sitäkin odotellessa. En usko, että nyt olisi tärppi käynyt.

Heip!
Ai ai, kun on niskat kipeät sen eilisen fysioterapian jäljiltä, mutta eiköhän tämä vaan ole hyvä juttu. Ainakin tietää, että jotakin on tehty. Hyvä juttu, jos nuo kavelysauvat ole tuon kalliimmat. En ole varmaan koskaan katsonut niiden hintoja. Siis, jos ne jää kaappiin pölyttymään niin ei ainakaan ole ollut iso sijoitus. Ja ties vaikka tuostakin ihan innostuisi.

Papuselle onnea yrittämiseen! Toivotaan, että tämän ketjun huikea plussaus tahti jatkuu. Ja voi Tinttistä... toivottavasti tuo juilimiset olisi jotain muita kuin menkkoihin liittyviä.

Tosiaan, molemmat salarakkaat on raskaana. Hassua, että samaan aikaan...! Kohta varmaan saadaankin sitten lukea juttuja, joissa nämä kertovat kuinka ihanaa, kamalaa on olla raskaana.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Me kaytiin aamulla ekassa raskaudenajan kuukausittaisessa laakarintarkastuksessa (='neuvola'). Kyseessa siis mun oma gyne/synnytyslaakari.
Aluksi keskusteltiin mun voinnista, ja laakari oli vahan ihmeissaan, kun kuuli, etta viikkoon ei ole ollut mitaan oireita turvotusta lukuunottamatta. Saattaa kuulemma olla merkki ongelmista, jos oireet loppuvat kuin seinaan. Mainitsin sit tietenkin, etta kaytiin eilen ultrassa, jossa kaikki oli hyvin, jonka jalkeen laakari oli vakuuttuneempi. Oli myos kuulemma hieman outoa, ettei mulla ollut mitaan tuntemuksia tai kipuja rinnoissa, mutta ne oli sit kuitenkin tutkittaessa ilmeisesti pingoittuneet, joka riitti oireeksi :) Sit tehtiin sisatutkimus, jossa laakari sanoi kaiken olevan kunnossa ja tuntevansa alkion kohdussa (tai olisko ollut suurentunut kohtu, en muista tarkalleen mita sanoi...). Otettiin paino ja verenpaine ja sain lahetteen labraan erinaisten veri- ja virtsanaytteiden antamista varten, kavinkin siella jo samalla matkalla aamulla. Noista naytteista tutkitaan ainakin toksoplasmoosi, HIV, glukoosi ja pari muuta juttua, joita en enaa muista. Ennen vauvantekoon ryhtymista tokso tutkittiin jo kerran, ja koska siina kavi ilmi, etta mulla ei ole immuniteettia, nyt raskauden aikana toksoon sairastuminen tutkitaan joka kuukausi uudestaan. Veriryhma maaritettiin myos jo ennen raskautta. Sit uusittiin mun aiempi foolihapporesepti yhta lisakuukautta varten (rv12 paattymiseen asti).
Saatiin pari esitetta raskauden aikaisesta sosiaaliturvasta, puhuttiin kielletyista ruoista ja sovittiin uusi kaynti heti NT ultran jalkeiselle viikolle. Kaikki meni siis hyvin, ja olen nyt tuplasti helpottunut eilisen ultran lisaksi. Seuraava etappi on sit NT ultra, jonka aika muuttui melkein viikkoa myohemmaksi (29.4), jotta samanaikaisesti voidaan keskustella myos haluamastamme lapsivesipunktiosta niista vastaavan laakarin kanssa.

Lenaki, selkasarkya on jonkun verran, ei mitenkaan radikaalisti, mutta yolla sangyssa kaantyessa melkein aina heraan, kun se on niin tuskaista. Mullakin on yleisesti heikko selka, joten varmaan tulee vaivaamaan ihan kunnolla tassa raskauden aikana.

Onkos Pauliina niin hullaantunut uudesta salamatkustajasta, ettei ehdi enaa palstailemaan?

Täällä ollaan, vilkutukset vaan kaikille! Töissä on ollut niin hoppu, että en ole tänne ehtinyt! No, eiköhän se loppuviikkoa kohden rauhoitu.

Ihanaa kuulla, että kaikilla on positiivisia ultra- ja lääkärikuulumisia. Itse odottelen aivan malttamattomana sitä varhaisultraa. Mulla on samalle päivälle sekä neuvola että varhaisultra, eli kerrassaan jännä päivä sitten silloin 16.4. tiedossa.

Mulla on sitten varmaan ms. Feelgoodinkin edestä tissituntemuksia :) Rinnat ovat tosi kipeät ja pinkeän oloiset. Kävin tänään hierojalla, ja vatsalleen makaaminen oli kyllä melkoisen hankalaa.

Tinttinen, toivotaan nyt, että vatsan väänteet johtuisivat jostain ihan muusta kuin tulevista menkoista. Mitäs muille tämän viikon jännääjille kuuluu? Pre ja Alice?

Iltaa

Flox: aluksi savuvakävely voi tuntua hankalalta, mutta sitten kun siihen tottuu eikä enää tarvi seurata sauvatyöskentelyä, niin se on mitä parasta liikuntaa. Ainakin minun mielestä. Itse teen päätetyötä ja ajoittain niska menee niin jumiin ettei päätä saa käännettyä, parin sauvakävelylenkin jälkeen hartiat ovat taas ihanan rennot.

En juuri usko että tässä kierrossa olis napannut, kp 10 testattiin sängyn jousia ja se oli sit ainut kerta oviksen aikoihin.
Mutta kyllä se plussa meillekin tulee! Olen asennoitunut vuoden yrittämiseen, ennen kuin alan stressaamaan.

Keväisiä plussatuulia ;)

Täällä vatsa on samanlaisen tuntuinen ollut kuin viikonloppunakin eli tätiä odotellessa eikä muita tubntemuksia sitten olekaan. Eli siis odotelleen.

Niska-hartiapotilaita paljon hoitaneena antaisin vinkkiä sauvakävelyyn. Kannattaa pukea ne rannelenkit käsiin ja jättää sauvat niiden varaan roikkumaan kun lähtee ensimmäisiä kertoja sauvailemaan. Käsien kannattaa antaa heilua kuten ne normaalista heiluvat ja kun pääsee kävelyn rytmiin kiinni, nappaa sauvoista kiinni. Silloin ei tule jännitettyä hartioita yhtään eikä kiinnitettyä niihin muutenkaan sen kummempaa huomiota jolloin sauvomisesta saa parhaan hyödyn. Uintia en kauheasti suosittele jos uimatekniikka ei ole hyvä, nimittäin tyylillä jossa kannattalee päätä pinnan yläpuolella saa niskat enemmän jumiin kuin helpotusta. Jos taas "osaa" uida hyvin oikealla tekniikalla kasvot vedessä niin silloin uimisesta on apua. Itse suosin enemmän kevyttä punttijumppaa jolla saa tehostettua verenkiertoa niska-hartia-alueelle. Täältä löytyy ohjeet sauvakävelytekniikkaan ja Flox:in terapeutinkin olisi hänelle pitänyt tekniikka ohjata. http://suomenlatu.fi/?S031903

Kiitos Pre sauvakävelyohjeista. Minäkin olen ajatellut kokeilla lajia. Teen paljon työtä päätteellä, ja nyt kun olen vielä innostunut kutomaankin niin paljon, hartiat ovat helposti jumissa.

Kävin eilen muuten allergialääkärillä laittamassa nämä astma- ja allergialääkitykset kuntoon tämän raskauden kannalta. Astmalääkkeitä vähän miedonnettiin, ja antihistaminit vaihdettiin sellaiseksi, joita voin raskauden aikana käyttää. Lääkäri kyllä sanoi, ettei niitäkään kannata käyttää kuin vasta sitten, kun on todella "pakko", mahd. pitkälle pitäisi yrittää selviytyä vain silmätipoilla ja nenäsuihkeella. Toivotaan nyt, ettei ole kovin paha siitepölykevät tiedossa.

Heip!
Kiitos tosi paljon pre sauvakävelyohjeista!! Tämä sauvakävely alkaa jo tuntua ihan hyvältä idealta, kun teitä kuuntelee. Hyvä juttu, että "avasin suuni" tässä asiassa. Ihan totta, että sen fysioterapeutin olisi kyllä pitänyt antaa edes jotain ohjetta tuohon, kun iso osa sauvakävelijöistä taitaa olla liikkeellä väärällä tekniikalla.

Olin tänään Hulluilla Päivillä ostoksialla. Ja viettämässä päivää 2vee tytön kanssa. Heh, hauskaa oli.

Mulla auttaa niskavaivoihin myös perinteinen keppijumppa. Kotona joskus jumppaan harjanvarren kanssa ja sit oon käyny ihan keppijumppatunneillakin. Ja fyssarin ois tosiaan pitänyt neuvoa oikeat tekniikat tuohon sauvomiseen! Mie tykkäisin kans sauvakävellä, mutta kun on kaks koiraa remmin nokassa, niin sauvominen on mahdotonta!

Mun osalta jännääminen todennäkösesti on nyt sitten ohi. Eli tuhruttelu alkoi eilen illalla. Täti siellä kolkuttelee ovenkarmeja. Aine se pirulainen löytää tiensä perille, vaikka on ei-toivottu vieras. Meinaa vähän vetää mieltä matalaksi.

Yritystähän ei ole takana vasta kuin hetken, mutta tää pelko siitä, että kaikki ei tule menemään hyvin on ahdistavaa. Takaraivossa kolkuttaa koko ajan pelko siitä, että tämä mahdollinen endo voi lasten tulon estää. En nyt osaa eritellä tunteita ja pelkoja sen tarkemmin. Tänään on masentava päivä tän asian suhteen. No, huomenna taas paremmin.

Pitäsköhän lähteä vaikka hulluille päiville töiden jälkeen, jos sais muuta ajateltavaa.

Huomenta

Harmittelut Talitinttiselle!

Mullakin alko eilen alavatsakivut, jotka enteilee tädin tuloa. Toivon ettei menkat vielä tänään alkaisi, kierto alkaa olemaan jo nykyisellään niin lyhyt että pelkään sen vaikuttavan epäsuotuisasti raskautumiseen.

Talitinttinen, minäkin kävin jo eilen vähän kaupungilla katsomassa lohdutuskenkiä ym. Ihme miten shoppailu piristää! Mene sinäkin shoppailemaan, se on niin terapeuttista :)

Mun ystävällä todettiin endo ja silti hänellä on jo kaksi lasta, eli ei se mahdottomaksi lapsen hankintaa tee.

Alice

Kiitos Alice tsempistä! Ja mulla on peukut pystyssä, ettei täti sun luo viilettäis ollenkaan.

Shoppailu on joskus kivaa, mutta useimmiten minä kyllästyn muutaman kaupan jälkeen. Mutta sitten tykkään mennä johonkin kivaan kahvilaan istumaan ja syömään suklaakakkua... ;) Hmm... Sitähän voiskin tänään lohdutukseksi lepoa itselle ja miehelle! Saapa muuta ajateltavaa!

Onneks tosiaan tuo endo ei välttämättä tarkota lapsettomuutta, mutta se suuri mahdollisuus tietenkin mietityttää. Ja se mikä kurjinta, vie tältä vauvan puuhaamiselta osan siitä luonnollisesta ilosta. Eilen juuri miehen kainalossa itkin, ettei vielä tässä vaiheessa kuuluis joutua miettimään tätä. Ja se tuntuu epäreilulle, ettei voi täysillä nauttia tästä tekemisenkin ilosta. Ja sitten nää kurjat kivut muistuttaa koko ajan tän vaiva olemassaolosta.

Sori tällanen omanapainen tilitys. Tänään on tosiaan vähän vaisu ja masentunut olo. Mietteet vähän synkkiä. Mutta eiköhän tämä taas tästä kunhan menkat alkaa ja loppuu ja päästään tammivauvaa yrittämään.

Yhteistyössä