Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellou!

Meidän vauva olisi vanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi. Me molemmat olemme vanhimmat lapset. Tai noh... Onhan minun isälläni aikaisemmasta liitosta 2 lasta, mutta minä en vaan jotenkin osaa ajatella heitä sisaruksikseni. En tunne heitä, en tiedä heistä oikein mitän. Tällä siskopuolellani on kaksospojat, jotka täyttävät kesäkuussa 3 vuotta. Surullista ehkä, mutta en osaa ajatella isää Isäkseni. Hän se kaiken sössi. Se ei ole minun asiani alkaa korjaamaan asioita, se on hänen asiansa. Minä olen antanut monet kerrat hänelle mahdollisuuden korjata tilannetta, eli minua ei voi ainakaan syyttää.

Siinä mielessä olen kyllä onnekas, että äiti ei ole koskaan höpöttänyt lapsenlapsista. Se on minusta niiiin hyvä asia. En olisi jaksanut kuunnella. Olen luonteeltani sellainen, että en kestä neuvomista tai painostamista. Eikä tuolta miehen puoleltakaan ole juurikaan mitään lapsenlapsi hötötyksiä tulla. Miehen isä totesi, että kannattaisi varmaan ostaa sitten sellainen asunto, että sinne mahtuisi vauvakin. Mies taisi vaan tuhahtaa. Eipä taida appiukolla olla kamalan realistista käsitystä pääkaupunkiseudun asuntojen hintatasosta... Ja sitten kun tuo appi on vielä todellinen juoruaja. Siis, hänelle ei todellakaan voi sanoa yhtään mitään sellaista, mitä pitäisi pitää omana tietona. Ja vaikka siihen perään sanoisi, että tätä ei saa kertoa, niin hän kertoo sitten senkin, tyyliin tiedän sen ja sen asian, mutta en saa kertoa enempää. Aaaarrrggg!! Appi on siis kysellyt joskus kihloista ja häistä, mutta ei hänelle voi sanoa mitään siihenkään. Ei voi sanoa, että joo joskus tulevaisuudessa. Hän kääntäisi sen niin, että kihlajaisia suunnitellaan ja sitten kertoisi kaikille. Näin muuten viime yönä unta, että me oltiin menossa naimisiin.

Minä olen kanssa kuullut, että kirppareilla pienten vauvojen vaatteet on kamalan huonokuntoisia. Oma kokemukseni kyllä tukee tätä. En ole mikään kova kirppareilla kävijä, koska en löydä koskaan mitään ja unein vaatteet on tosi kuluneita siellä. Monethan tekevät niin, että ostavat raskaana olleessaan alesta vaatteita vauvalle. Varmaan teidänkin kannattaa tehdä niin, että ostatte juhannuksen jälkeen kesäalesta kaikenlaisia pieniä bodyjä ja muita sellaisia, joita voi käyttää mihin aikaan vuodesta tahansa. Ulkovaatteet onkin sitten asia erikseen, mutta niitä kavereiden mukaan voisikin saada todennäköisemmin hyväkuntoisina, koska niiden käyttöaika on aika paljon lyhyempi jo vuodenaikojen takia. Eikä niitä voi laittaa kiertoon samallatavalla kuin muita vaatteita. Harvemmin taitaa uusi käyttäjä olla tiedossa kun vanha ulkovaate jää pieneksi. Joo... huono selitys. Koittakaa ymmärtää kirjoittamani, mutta kyllä varmaan te tuon jo tiesittekin.

Hahha, ikäloput! ;D
Hauskaa päivää!

Popen neuvolakuulumisia odotellessa

Heipä hei! Terkut neuvolalääkäristä. Kaikki oli hyvin siellä. Vauvan sydän löi kuin mikäkin... Kuunneltiin sillä doplerilla sydänäänet ja heti kuulu ja kovaa. Lääkäri arkisti myös kohdun suun kiinniolon ja jotain muutakin tuolta sisältä tunnusteli.

Vähän pelotti ennen neuvolaan menoa, että mitä jos sydänääniä ei kuuluisikaan. Mutta hyvin kuului, joten ei hätää. Sain myös sen veriseerumin tulokset. Eli se mittas sitä down riskiä. 28-vuotiaalla riski saada downlapsi on 1:1200, mulla oli niskapoimumittauksen ja veriseerumin perusteella laskettu oma riskiluku ja se oli 1: 40 000. Joten eiköhän aikas turvallisilla vesillä liikuta tämän suhteen! :)

Seuraava neuvola onkin vasta vappuviikolla eli yli kuukausi aikaa siihen. Tässäpä siis kasvatellaan masua ja valmistaudutaan nyt sitten kai kertomaan lähisukulaisilla raskaudesta. Kerrotaan varmaan viikonloppuna molempien vanhemmille ja sit erikseen myöhemmin sisaruksille. Vanhemmille vannotetaan, että ei saa pukahtaa asiasta kenellekään, halutaa kertoa ite. VOi olla että silti vielä pitkitetäänkin kertomista, mitä sitä turhaan kiirehtiä. Sitä suurempana yllärinä tulee, mitä myöhemmin paljastetaan ja sitä vähemmän sitä hirveetä hössötystä tarvii jaksaa....

Heh, mä voin perjantaina kohottaa ihan oikeas shampanjamaljan kaikkien pienille ja odottajille. Meillä on pieni tyttöjen ilta ja kuulemma tarjolla olis shampanjaa. Meitä on tulossa sinne 5, joista yksi on raskaana. Joten neljästään kipataan pullo shampanjaa.

Hienoa, että Popen ultrauutiset oli noin kivoja. :)

Olipas mukava näin aamun alottajaisiksi lukea hyviä neuvolakuulumisia!

Tuo sukulaisille kertominen on varmasti jännittävää ja varmaan myös kivaa! Mie oikein odotan sitä, että pääsen joskus sitten kertomaan uutisia. Meidän tuleva vauva on miehen vanhemmille eka lapsenlapsi, koska hänellä ei ole sisaruksia ja mun vanhemmille toinen. Mun siskolla on yksi lapsi. Mummokuumetta on ilmassa molemmissa suunnissa.

Oman äitini kanssa olen puhunut tästä endoepäilystä, joten siltä suunnalta ei nyt kysellä pahemmin. Ja muutenkin alkavat oppia olemaan kyselemättä, koska meidän suvussa ei ole tainnut kukaan saada lapsiaan helpoimman kautta. Eli sukuvika on tämä kun suksi ei luista... Sen vuoksi varmaan omatkin tunteet ja pelot on aika voimakkaita tässä asiassa.

Piinaviikkoja siis elän. Vaikka toiveet ei nyt ole kovin korkealla, koska ovis taisi osua juuri siihen viikonloppuun kun oli vieraita. Mutta pieni toive elää silti...

Hyvää työpäivää kaikille!!

Olipa mukava lukea Popen iloisia neuvolakuulumisia!

Sukulaisille kertominen on varmasti jännittävää, ihan kuten Talitinttinen kirjoitti. Voin kuvitella, miten meidän sukulaiset tulevat olemaan aivan ällikällä lyötyjä vauvauutisista. Kuten sanottu, minun sukuni on jo täysin tottunut minun "ei ikinä lapsia" ajatuksiin, eikä kukaan ole enää varmaan yli kymmeneen vuoteen kysellyt mitään mahdollisista vauvasuunnitelmista. Mieheni suku on aika pieni, ja sielläkin lähimmät ihmiset ovat täysin tottuneet ajatukseen, että me emme koskaan ryhdy vauvapuuhiin. Ei siis sieltäkään ole tullut vuosiin mitään kyselyitä aiheeseen liittyen. Joten moni tulee yllättymään perusteellisesti :)

Varasin sen varhaisultran nyt niin, että viikkoja on silloin 7+3. Seuraava aika olisi mennyt sitten jo tosi pitkälle.

Tämä alkuraskaus on aika pelottavaa aikaa. Keskenmenon riski on kuitenkin vielä pahalta tuntuvan suuri. Joka veskikäynnin yhteydessä pelottaa, että onko vuoto kuitenkin alkamassa. Onneksi kivut ovat nyt vähentyneet. Rinnat, etenkin nännit, ovat tulleet tosi aroiksi. Muuten ei ole mitään kummosia tuntemuksia, ehkä pientä kuvotusta on kuitenkin havaittavissa.

Floxillahan on hauskalta kuullostava kuohuva ilta tiedossa huomenna!

Heippa, täällähän on ollut vilkasta poissaollessani, mukavaa! Olen kotosalla taas, ihanaa!
PAULIINA, PALJON, PALJON ONNEA!!!! Mahtavaa!
Täällä on taas toivottavasti normaali kuukausikriisi, eilen siis tuli taas verta, tällä kertaa omasta mielestäni todella paljon, objektiiviseti ajateltuna, yöunien jälkeen ei nyt niin kovin paljon. Mutta sain oikein kunnon hormooniraivarin, kun säikähdin, siinä sai työkaveritkin tuta. Nyt enää ruskeaa tiputtelua. Tosiaan, nyt on taas kuukausi mennyt ja viime kuussa oli sama homma, mutta silti... tämä ihmisen mieli. Pelottaa ja paljon. Sain onneksi huomisaamusi ajan neuvolaan, kuuntelevat sydäntä, pelottaa sekin. Mietiskelin tässä, etä onko työni liian raskasta tällä hetkellä vai tulisiko tämä joka tapauksess. Nyt yritän pitää pääni kasassa huomiseen asti, pitäkää peukkuja, että kaikki on hyvin!
Anteeksi tää vain oma napa, huomenna toivottavasti kykenen jo muuhunkin ajatteluun.
Ikägalluppiin: täytin juuri 29, eli samaa sarjaa.
Olen muuten lueskellut sellaista, kun Anna Wahlgrenin Lapsikirja. Oletteko muut? Työkaveri suositteli sitä ja ainakin alku vaikuttaa lupaavalta.
Nyt lähden ihmisten ilmoille ennenkuin pää poksahtaa näistä peloista!

Laurelille tsemppiä huomiseen neuvolakäyntiin. Toivotaan nyt, että masussa kaikki on just niin kuin pitääkin!
Enpä ole lukenut tuota mainitsemaasi kirjaa, mutta kiitos vinkistä. Tää kaikki on niin uutta, että joku kirja olisi kyllä hyvä hankkia. Nyt olen ollut puhtaasti nettitiedon varassa.

Kivaa, että on jo torstai. Tänään tiedossa telkun ääressä löhöilyä, kun lempisarjani Teho-osasto tulee. Ehkä kuitenkin yritän käydä lenkillä ennen sohvalle heittäytymistä. Täytyy nyt vain laittaa reilusti päälle, kun ulkona on aika viileää. Mua on palellut nyt parina iltana aivan tajuttomasti, kaksikaan untuvapeittoa ei ole tuntunut riittävän. Eilenkin oli pakko mennä tulikuumaan suihkuun ja laittaa takkaan tuli, että olo oli edes kohtuullisen lämmin.

Moikkis!
Onhan ollut kökkö päivä. Gradun suunnitelmasta tuli vähän sanomista ja pahoitin mieleni. Joo, tiedän ei pitäisi ottaa itseensä, mutta minkäs teet. Sillä naisella on vaan tosi ikävä tyyli antaa palautetta. Oma ohjaaja sanoi samat jutut paljon paremmin ja mukavammin, ja ennen kaikkea _ymmärrettävämmin_. Grr! Olen jo kyllä rauhoittunut, mutta kyllä edelleen vaan ottaa niin päähän. Minä jo luulin, että olen päässyt tässä alussa voiton puolelle.

Tsemppiä neuvolaan Laurelille. Onhan tuo aika pelottava tilnne. Toivottavasti kaikki on hyvin, hienosti ja ok! :)

On minullakin telkkaripäivä. Tulee Perho tuli taloon ja Pientäpintaremonttia. Ja sitten olis jotain tallennettuja ohjelmiakin, joita pitäis katsoa, että saataisi boxia tyhjennettyä.

Hurjasti onnea, Pauliina! Ihanaa :) Aivan liikutuin kun sulla oli käynyt niin hyvä tuuri.

Mulla on ollut niin kiireitä, etten ole ehtinyt käymään täällä, mutta olettepas te kirjoitelleet paljon :) Pitää tulla sitten ajan kanssa lukemaan kun ehtii, nyt on taas mentävä.

Mukavia neuvolakuulumisia Popella! Hyvä, että kaikki on kunnossa. Kerro sitten, miten vanhemmat otti uutisen.

Oon samaa mieltä Pauliina, että alkuraskaus on pelottavaa aikaa. Sitä vaan koko ajan odottaa, että tulisi se 12 vk täyteen, jolloin suurin riski on takana. Toisaalta tätä tää varmaan tulee olemaan loppuelämän. Ensin ollaan huolissaan raskaudesta, sitten synnytyksestä, sitten vauvan hoidosta, sitten lapsen kasvatuksesta, sitten siitä miten aikuiset lapset pärjäävät elämässään jne... loputon huoli, jos liikaa rupeaa murehtimaan! Silti kyllä mäkin koko ajan pelkään, että meneekö kaikki hyvin. Mullahan oli kans tota järkyttävää palelua. Nyt onneks helpottanut. Ei auttanut, vaikka puki mitkä vaatteet päälle. Muistan kun oltiin mökillä jokunen viikko sitten, niin ainoa mikä auttoi paleluun oli, kun puin yöksi paksut fleecehousut, sukat, pitkähihaisen paidan, päälle vielä paksu peitto ja pylly vasten kuumaa saunan tiiliseinää! Siinä muhin koko yön lämmössä tyytyväisenä :-D

Onpa Laurelilla kurjaa vuotoa! Oisko sulla nyt se aika, kun ois menkat alkaneet? Oon lukenut, että joillain tulee pientä vuotoa niinä päivinä, kun kuukautisten ois pitänyt tulla (kroppa muistaa). Kurjia tommoset vuodot!

Mä tässä odottelen, että Sairaala -sarja alkaa kohta... muita sarjoja en oikein tällä hetkellä seuraakaan. Syksyllä olin niin kiikissä jos johonkin sarjaan, että päätin keväällä vähentää telkkarin katselua... Sarjat on kyllä niin koukuttavia.

Töissä puhuttiin eilen ensi syksyn asiasta, jolloin ois ollu tosi tärkeää tuoda ilmi, että mä en ole paikalla kuin alkusyksyn. Mutta ei voi mitään, ei millään voi tässä vaiheessa vielä kertoa. Tuli vaan niin huijariolo, kun tiedän että koko juttu täytyy uudestaan miettiä myöhemmin ja mukana on niin monta eri tahoakin, joiden suunnitelmat nyt vesittyvät tän mun töistä poisjäämisen takia... Inhottava tilanne.

Hei!
Kuulostaa kurjalta tuo Laurelin vuoto. Toivottavasti on vain sitä asiaan joillakin kuuluvaa vuotoa. Kyllä sen 12 viikon rajapyykin ohittaminen ihmeesti helpottaa. Silloin ollaan jo varmemmilla vesillä. Jossain tutkimuksissa taas sanottiin, että se 14 viikkoa olisi vasta se kunnon rajapyykki. Silloin kaikki sisäelimet on kehittyneet. Tiedä sitten. Mulla sekin on jo ohi...

En tiedä miksi tekee edelleen mieli pitkittää tätä kertomista... Ei vain jaksa sitä höösäystä ympärillään. Nyt saa olla niin rauhassa, kun kaikki luulee, että ei ole muutoksia tulossa...

Lenaki tiedän niin tuon huijaritunteen. Olen joutunut itse koko ajan huijaamaan töissä. Syksylle on sovittu ties mitä juttuja töiden puolesta, vaikka tasantarkkaan tiedän, että en kesän jälkeen tule enää vuoteen sinne. No saapi sijainen astua siis aika suuriin saappaisiin. Toivottavasti löytävät sijaisen, joka kaikki työni pystyy hoitamaan ja korvaamaan minut. Mutta laki suojelee meitä raskaanaolevia. Sinun tarvitsee ilmoittaa työnantajalle vasta kaksi kuukautta ennen aiotun äitiysloman alkua. Eli esim. mun tarvitsisi ilmoittaa työnantajalle vasta just ennen juhannusta! Äippälomani alkaisi noin 20.8. (Aloitan kyllä sen 12.8, kun koulut alkaa jo varhennetusti.) Ei olisi mitään järkeä mennä viikoksi töihin... Ja voihan olla, että olo olis sellainen, että joutuisi olemaan sairaslomalla muutenkin jo.

Saa nähdä saadaanko kumminkaan kerrottua tästä siunatusta tilastani... Työnantajaa kohtaa mulla vain olisi niin velvollisuudentunne kertoa, kun tiedän, että ne on ihan pulassa, jos en pian sano. Monimutkaisia juttuja...

Teetkö sä Pope luokanopen hommia vai jotain spesiaalimpaa? Mulla vähän spesiaalimpi homma, joten en usko että sellaista pätevää sijaista edes löytyy, jolla kokemusta siitä. Mutta sehän nyt ei mun murheeni ole... Lapsille tietysti kurja. Tämän hetkisen lasketun ajan mukaan mulla alkais äippäloma 30.9. joten heinäkuussa pitäis työnantajalle ilmoittaa. Heinäkuussa kuitenkin porukka on lomalla, joten käytännössä mun täytyy ilmoittaa viimeistään kesäkuussa, jotta saa paperiasiat tehtyä ajoissa. Sitten on sellainen juttu vielä tulossa toukokuussa, että pitäis töissä osallistua isoon muuttoon! Siis kantaa huonekaluja ja painavia laatikoita jne... Mähän en sellaiseen hommaan rupea, joten silloin on varmaan pakko kertoa. Ois ollu kyllä kiva jättää kertominen myöhemmäksi ja ilmestyä töihin syksyllä isomahaisena ;-) Sulla on kyllä Pope älyttömän hyvä ajoitus ton äippäloman kanssa! Ja aamut käy sulla vähiin... taitaa olla ens viikolla 40 jäljellä :-D

Huomenta! Ja iloista perjantaita!

Ihana auringonpaiste ulkona, mutta kamalan kylmä oli aamulla. Ikkunasta ku kattoo ulos niin voisi luulla, että sielä on lämmin. Oikein säikähin kun en katsonut pakkasmittariin kun menin aamulla päästämään koirat pissalle. Pakkanen iski vastaan oikein tosissaan. Kahtakymmentä näytti mittari! Mutta eiköhän se kevät pian tule!

Toivottavasti Laurelilla on kaikki hyvin. Tuollaiset vuodot varmaan säikyttää tosissaan. Mutta toivottavasti on vain haamumenkat. Mun äidillä tuli kolmet kunnon kuukautiset minua odottaessa. Oli kuulemma kamala juosta lääkäriin aina vuodon alkaessa. Samoin yhdellä mun kaverilla on ollut yhdet ihan kunnon menkat raskauden alussa. Joten toivottavasti Laurelinkin vuoto olisi jotain ihan normaalia! Peukut on pystyssä!

Tuo töissä kertominen on varmasti hankala paikka. Itsekin olen sitä miettinyt, vaikka vielä ei olekaan ajankohtaista. Mutta jos tänä vuonna asiaa pääsen miettimään, niin hankalaksi menee. Tällä hetkellä olen määräaikasessa suhteessa, joka on aina uusittu vuoden vaihteessa. Nyt pohdinnassa on vakinaistaminen. Päätöksiä mihinkään suuntaan ei ole tehty ja veikkaan ettei sitä synnykkään vasta kun loppusyksystä. Joten jos nyt raskaus alkaisi, niin pelkään, että se vaikuttaisi tuohon vakinaistamiseen. Vaikka eihän niin saisi olla, mutta ainahan syitä löytyy... Mulla on kuitenkin nyt unelmien työ, ja ehdottomasti haluaisin tämän pitää. Mutta aika näyttä. Voihan olla, ettei mitään tapahdu vauvarintamalla ennen kuin asiat selviää täällä töissä.

Oireilu taas nostaa päätään. Maha on ollut sekasin jo pari päivää ja paineen tunne alaosastossa kovenee koko ajan. Välillä lenkillä sattuu niin, että tarvii hidastaa vauhti mateluksi. Nyt vaan odotan, että koska alkaa tiputtelu ja kouristukset. Vessassa saa ravata taas vähän väliä. Joten en usko tärppiin tällä kertaa.

Heip! Kuultiin juuri pienen sydämen pumputtelua, tasaista ja selkeää!!! Mahtavaa!!! Helpotus on suuren suurta. Edelleen pientä tuhruvuotoa, mutta ei enää holahtelua. Neuvolatäti sanoi vaan, että ihmiskeho on ihmeellinen! Kylläpä helpotti ja liikutti! Eli tässä esimerkki, jos jollain ilmenee vastaavaa, kannattaa ensin tutkia ja sitten vasta hutkia ;)! Ja huomenna tulee 12 vkoa täyteen!
Pope, olet onnistunut uskomattoman hyvin salaamaan asian! Minulla on maha aina iltaisin niin turvoksissa, etä näyttää kuin olisin jo kuudennella kuulla! Kerrohan sitten reaktioista. Minun raskaudestani tosiaan tietää jo koko kulmakunta.
Talitinttinen, toivotaan nyt kuitenkin parasta, eihän sitä koskaan tiedä!

Laureli, ihanaa, että kaikki oli hyvin! Mulla meni ihan kylmät väreet selkää pitkin, kun luin viestisi. Takuulla helpottavaa kuulla ne sydänäänet ja saada tietää, että kaikki on niin kuin pitääkin!

Olipas Floxilla tylsä palautteen antaja. Mä en ymmärrä ihmisiä, joiden täytyy aina olla ilkeitä. Kyllähän palautetta voi toki antaa, mutta joillain ihmisillä on sellainen tyyli, että aina pitää sanoa ilkeästi, vaikka asia olis mikä. Nyt vain häntä pystyyn! Tänäänhän pääset viettämään hauskaa iltaa, eiköhän se kuohujuoma vähän piristä mieltä :)

Talitinttinen, täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että tärppi olisi sittenkin tapahtunut. Jännä juttu kun mainitsin tuon vatsan sekaisin olon. Nt kun mietin, niin mullakin oli oikeastaan koko viime viikko maha sekaisin.

Ensi viikon loppupuolella meillä onkin monta jännäyspäivää käsillä!

Huomenta!
Hienoa, että Laurelilla on kaikki hyvin. Varmasti aika pelottavat tuollaiset valemenkat. Pääasia on, että pääsit säikähdyksellä. Näistä valemenkoista onkin ollut puhetta kaveripiirissä. Yksi kaveri sanoi, että ne tuntisi siitä, että valemenkat eivät olisi niin runsaat kuin tavalliset menkat. Mene ja tiedä sitten. Minä luulen, että en osaisi tunnistaa menkkoja toisistaan, kun välillä oli normaalistikin runsaat ja joskus taas tosi tosi niukat. Ja jännä juttu sekin, että valemenkkoja voi kuulemma tulla koko raskauden aja. Tylsää.

Toivottavasti nyt Tinttisellä olisi tärpännyt!! Olisi se niin kivaa. bd bd Onhan se mahdollisuus aina olemassa, jos peittoja on heiluteltu. Vetoan nyt siihen Hesarin juttuun.

Joo-o. Edelleenkin harmittaa se eilinen palaute. Tuntuu, että mikään ei nyt mene putkeen. Kaikki jotenkin menee pieleen. Toivottavasti kavereiden näkeminen ja lasillinen kuplivaa saisi vähän hymyä huulille. Minä olen jotenkin tullut stressin yliajamaksi.

Jäin miettimään tätä aihetta, että höpöttävätkö isovanhemmat toiveikkaana vauvoista. Piti eilen illalla kysellä mieheltä, että onko häneltä kyselty. Mies kun on sellainen, että hän voisi jättää kertomatta minulle tuollaiset hössötykset kun voisin hermostua vaan ja ottaisin pahimmassa tapauksessa itseeni. Sävy kun voi tuossa kysymyksessä olla ihan millainen vaan. Varsinkin anopin sanavalinnat ovat välillä sellaiset, että minä en osaa tulkita niitä oikein. Mutta jäi nyt eilen sitten kysymättä, kun mies oli jo nukkumaan mennessä niin unessa, että en sitten viitsinyt kysyä.

Heippa

Meillä on töissä ollut kiire tällä viikolla, joten vähemmän olen kerennyt kirjoittelemaan tänne ja kotikone reistailee edelleen. Mutta käyn lukemassa kuulumisia, tänne tulee nykyään niin paljon tekstiä, että päivässä meinaa jo tippuu kärryiltä.

Kiva kuulla että Laurelilla on kaikki hyvin, eikä vuodot ollut mitään sen vakavempaa.

Ens viikolla jännäillään Talitinttisen kanssa yhdessä, tosin mun kohdalla mahis ei ole kovin suuri, yhden kerran varassa eletään. Mua kiukutti koko alkuviikon niin maan pirusti, sain kotonakin kaks iltaa peräkkäin tappelun pystyyn. Eilen kaikki kiukku oli poissa ja ihan hävetti oma käytös.

Leppoisaa viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Alice

Nostetaanpa taas tätä listaa

Pre 3.4. YK5
Alice76, 4.4, YK3
Talitinttinen 6.4, YK 5
Haaveileva Pu 11.4, YK4
Papunen84 (yritys alkaa huhtikuussa)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 21.9.
Laureli
matkailijarouva 17.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11
Pauliina35

Nostetaanpa taas tätä listaa lisää

Pre 3.4. YK5
Alice76, 4.4, YK3
Talitinttinen 6.4, YK 5
Haaveileva Pu 11.4, YK4
Papunen84 (yritys alkaa huhtikuussa)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 21.9.
Laureli
matkailijarouva 17.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11
Pauliina35

hyvää sunnuntaita kaikille!
karmeeta herätä kun ulkona satanu lunta ja ihan harmaata jokapuolella. ka nyt alko kesä aikakin jo ja huhtikuun pitäisi alkaa! missä kevät????

Heippa hei!
Nii'in, missä kevät. Ei ihan kamalasti huvitais mennä ulos, kun siellä on niin märkää... ja masentavaa.

Täällä kärvistellään menkkojen kanssa. Pillerit kun pitää menkat hyvin poissa, niin tämä on jotenkin triplasti kamalampaa kun näihin ei ole tottunut. Menkat melkein kahden vuoden välein. Kyllä siinä ajassa ehtii unohtaa. Plääh.

Olikos teillä muilla eilen Earth Hour? Me istuttii tällä pimeässä kolmen kynttilän ja telkkarin valossa... Hee. Hauska tuollainen tempaisu. Yksi meidän kolmesta vastapäisestä talosta oli kyllä tosi pimeä. Oli aika hauska katsella, että ketkä kaikki ovat lähteneet mukaan valojen sammutteluun.

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

Tervehtys ja hyvää sunnuntaita.

Kylläpä sitä lunta on tullutkin, vaan ei haittaa. Minulla on kevättä rinnassa ja kuhmu otsassa :) Kävi pieni vahinko eilisissä treeneissä ja sain jalasta päähän. Onni onnettomuudessa että ei osunut paria senttiä alemmas, sillä silloin olisin saanut mustan silmän. Muistanpahan taas vähän aikaa pitää matsatessa paremmin suojauksen ylhäällä. Pari kertaa (viimeisen viiden vuoden aikana) olen onnistunut saamaan tumman kulman ja enemmän (kuin se mustelma) itseäni ärsytti tuntemattomian (ja tuttujen) katseet. Eivät sano mitään ääneen, mutta naamasta voi lukea, että luulevat pieksetyksi vaimoksi. Silmät täynnä sääliä ja halveksuntaa. Äh typerät akat, kysyisivät jos kerran niin kiinnostaa eivätkä olettaisi omiaan saati juoruaisi perättömiä selän takana.

Tänään on ohjelmassa pyykkäystä ja imurointia, eli tyypillinen rento koti-sunnuntai. Ruokana on jotain broileri-kerma-juusto viritystä.

Broilerista puheenollen, mitä luulette, onko ne ruotsissa pakastebroilerista löytyneet lasinsirut sabotaasia? Ja jos niin kenen? Onko asialla toinen lihatalo vai tehomaatalouden vastustajat taikka eläinoikeusradikaalit?
Toivottavasti moinen ilmiö ei leviä suomeen. Nykyään saa muutenkin olla tarkana sen suhteen mitä syö.

Yhteistyössä