Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie oon oviksen aina yrittäny määrittää tavallaan takaperin. koska ovishan on aina 14 päivää ennen menkkoja, mutta kierron alku saattaa vaihdella. Luteealiveihe on aina kutakuinkin sama, vaihtelee naisilla 12-16 päivän välein. Mulla on aika tarkkaan 14 päivää tuo luteaalivaiheen pituus. Ja koska kierron pituus ei ole vakio, niin ovista on vaikea bongata muulla kuin tikuilla.

Mulla vuoto on lisääntyny jo niin, että kai tää lasketaan nyt jo kp 1. Joten tammikuulle menee toiveet.

Luin sen jutun vauva-lehdestä. Oli ihan hyvää vertaistukea ja anto toivoa. Uutta tietoa ei sinänsä tullu. Mutta oli kiva lukea, että lapsen saaminen on ollut mahdollista.

Nyt taidan mennä nukkumaan tätä särkylääkepöhnää pois, jotta huomenna voi taas päivän aloittaa iloisesti nappailemalla nappeja. Ilta on tosiaan menny sohavalla kärvistellen.

Huomenta!

Tässä päivittelin tuon listan omalta osaltani. Täti päätti oikein tosissaan tulla yöllä. Onneksi oli illalla varautunut yösiteellä, koska sekään ei meinannu riittää. Vähän jo epäilyttää, että vuodan pian kuiviin! Mutta nyt kun vuoto on alkanut kunnolla, niin kivutkin alkaa kohta helpottaa. Edessä taas ihanat kaksi vähän kivuttömampaa viikkoa!

Pre 3.4. YK5
Haaveileva Pu 11.4, YK4
Alice76, 27.4, YK4
Talitinttinen 30.4, YK 6
Papunen84 (yritys alkaa huhtikuussa)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 21.9.
Laureli
matkailijarouva 17.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11
Pauliina35

Tänään sitten taas tämän pieleen menneen kierron piristykseksi mennään miehen kanssa leffaan. Ja ajattelin käydä myös vähän ostoksilla.

Iloista viikonloppua elleille täällä!

Heip!
Voi Tinttistä. On tuo niin kurjaa! :/ Oikein kiva kun pääset shoppailemaan ja leffaan. Noin sitä pitää! Jos yhtään lohduttaa, niin minulle puhkesi herpes. Se onkin ollut jo useamman vuoden ihan hissukseen, mutta nyt aamulla oli sitten rakkula huulessa. Voi &%¤)=&!! Ottaa niin päähän. Mikä tämänkin laukaisi. Olen koittanut miettiä, mutta en keksi oikein mitään muuta kuin, että olen varmaan todella stressaantunut alitajuisesti. Pientä stressiä on kyllä ollut ilmassa, mutta ei nyt mitään ihan kamalaa.

Plääh! Poistun takavasemmalle murjottamaan.

Herpes on kyllä tosi kurja vaiva. Mullakin se on. Muutaman vuoden mullakin pysynyt aisoissa, ainoastaan kuukausi sitten oli huulessa pieni rakkula. Kokeilin silloin ekan kerran sitä laastaria ja se oli ihan hyvä. Ainakin vei kivun ja kutinan tosi nopeeta pois.

Minä olen ajatellut, että kokeilen nyt juuri noita laastareita. Kaippa nuo laastarit on sitten hyviä, kun olen kuullut niistä vaan positiivista. Pitäis vaan raahautua apteekkiin. Minulla ei edes ole mitään herpeslääkettä täällä kotona, kun en ole muutamaan vuoteen tarvinnut. Olis tietysti voinnut olla kaukaa viisasa ja ostaa varoksi.

Harmittaa vaan niin paljon! Viimeksi kun tämä oli, niin ne päivät meni vähän itkeskelyksi. Huuleen sattui ja tuntui, että kaikki katsoi kuin jotain ruttopotilasta.

Voi tinttistä. :( Toivottavasti leffa ja shoppailu piristi.

Älä Floxi huoli siitä ruvesta, se on oikeasti niiiin yleistä, että suurin osa ei edes kiinnitä siihen mitään huomiota. Toki se ottaa päähän ja on mokoma kipeäkin (nimimerkillä kokemusta...)

Tällä sitä laiskotellaan sillä verukkeella, että sunnuntai on lepopäivä. Päätökseni olla täysin alkoton koko paastokauden ajan ei ihan onnistunut. Lipsuin vähän, nautin eilen illalla yhden siiderin ja siitä tuli lievä krapula, naurettavaa, yhdestä puolen litran pullosta. Kai sillä on jotain tekemistä kierron vaiheen kanssa, tai sitten ei :) Ei ehkä pitäisi pyrkiä analysoimaan ihan kaikkea, hih.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Virvon varvon plussia!
Kiitos myötätunnosta. Kyllä tänään on jo parempi päivä herpeksen kanssa. Ja nämä Compeedin laastarit tuntuu tosiaan parantavan nopeammin. Eilen koitin parantaa pahaa mieltäni syömällä pullaa ja karkkia. Löysin pakasteesta yllärivierasvara pussin, jossa oli vielä 3 paistovalmista pullaa. Kyllä niillä saikin suunsa makeaksi. :)

Meillä ei ole muuten käynnyt yhtään virpojaa. Eikö kukaan oikein uskalla kaupungissa päästää lapsiaan virpomaan?

Tinttinen, minkäs leffan kävitte katsomassa?

Pu, kyllä minullekin on tullut ½ litran siideristä pientää krapulaa. Minä olen ajatellut, että se on johtunut siitä, että en ole muuten koko päivänä juonnut muita nesteitä riittävästi.

Tänään onkin taas oikein kunnon telkkaripäivä. Tulee Tanssii tähtien kanssa, Amazing Race, American Idol ja Madventures. Ja varmaan vielä jotain muutakin, mitä pitäis katsoa... Ja ennen kuin alkaa katsomaan ohjelmia pitäisi palauttaa yksi koulujuttu. Kiirettä pitää!

Mukavaa sunnuntaita!

Moikka tytskät!
Nyt se on kuule niin, että tämäkin likka pääsee haaveilusta tositoimiin aivan pian! 8D
Mä olen niiiiiin onnellinen ja kauhuissani samaan aikaan, enkä yhtään tiedä että mitä valmisteluja tässä pitäisi alkaa tekemään... Olisiko vinkkejä?!
Ei nyt olla verenmaku suussa ryntäämässä tähän touhuun, vaan katellaan ihan rauhassa ainakin näin aluksi. Jännää! Aloitus alkaisi siis noin kuukauden päästä...
Kesäksi ja syksyksi on kaikenlaisia menoja kyllä suunniteltu, mutta saa sit loppuviimein nähdä että kuinka niitten kanssa käy... :)

Hienoa Elliisa, että pääsette tosi toimiin! tervetuloa jännäämään!

Meillä kävi eilen muutama virpoja! Mie olin ihan onnessani, koska sillon kun vielä asuttiin kaupungissa, ei niitä koskaan käyny. Nyt kun asutaan syrjemmässä omakotialueella, niin tuli heti monta! Minusta ne on niin ihania!

Me käytiin kattomassa se Mustesydän. Oli ihan hyvä elokuva. Ja oli ihanaa käydä ulkona pitkästä aikaa. Pidettiin kädestä kiinni elokuvassa ja syötiin yhteisiä poppareita! <3

Mulla alkaa pikkuhiljaa olla täti poistumassa. Ja kohta päästään harjottelemaan ovisaikaa varten, jotta sitten varmasti hallitaan homma! Muutenkin olen hyvällä tuulella, kun edessä on taas pari suhteellisen kivutonta viikkoa!

Ihanaa kun tästä viikosta tulee vähän lyhempi ja ensi viikosta samoin. Saa vähän pääsiäisenä hengähtää, kun mulla ei talvilomaakaan ollu. Onkos teillä pääsiäiseksi suunnitelmia? Me ollaan ihan vaan kotosalla ja kylästellään ja meille tulee vieraita piipahtamaan. Grillikausi ajateltiin myös avata!

Hyvää alkavaa viikkoa!

Heip!
Missä kevät? Masentava harmaa sää! Yyyh!

Mukavaa, että saadaan alkaa jännäämään elliisan kanssa! Varmasti on pää ihan täynnä kaikkia sekalaisia ajatuksia.

Me lähdetään pääsiäisenä käymään minun äidin luona. Viime vuonna oltiin ihan kaksistaan kotosalla ja käytiin katsomassa Seurasaaren pääsiäiskokkoa. Voi kun voisikin pitää vähän lomaa, mutta ei. Pääsiäisenäkin täytyy paahtaa koulujuttujen parissa. Ei tässä mitään lomaa ehdi pitää, plääh! Saamari. Mutta täytyy vaan ajatella niin, että kun nyt paiskii hommia, niin valmistuminenkin on lähempänä. Aina ei vaan jaksaisi olla tehokas.

Mukavaa päivää!

Mukavaa päivää täältäkin lumipyryn keskeltä. Toivottelen jo nyt hyvät pääsiäiset kaikille, voi olla ettei kerkeä paljoo koneella olemaan nyt työviikolla!
Joten hauskaa Pääsiäistä kaikille ja syökäähän kohtuudella munia!

Hyvaa viikon alkua kaikille!

Viikonloppu meni vahan ankeasti, olin tosi vasynyt ja siitepolyallergiakin alkoi oireilemaan. Ulkona ollessa aivastelin, niistin ja silmia kutitti jatkuvasti. Istuttiinkin sit leffateatterissa ihan reilusti viikonlopun aikana, kolmen elokuvan verran.

Puhuitte herpeksesta - mulla se ilmaantuu usein flunssan yhteydessa, eli kun immuniteettitaso on muutenkin normaalia heikompi. Samoin voimakas auringonpaiste saa joskus aikaan herpeksen. Ja joskus aikoinaan uuden huulirasvan/punan kayttoonotto laukaisi tuon vaivan myos, sen vuoksi en enaa huulipunia ole kayttanytkaan ainakaan 10 vuoteen.

Elliisa, lykkya yrityksen alkuun! Valmisteluvihjeena sanoisin, etta aloita foolihapon syonti, sita pitaisi saada riittava maara elimistoon jo vahintaan kuukausi ennen tarppia. Se vahentaa sikion epamuodostumien riskia ja samalla siis keskenmenoriskia.
Ja nauti nyt ennen tarppia kaikista niista ruoka-aineista, jotka tulevat olemaan kiellettyja raskausaikana.

Lahden kohtapuoliin nauttimaan lounasta aurinkoiseen ulkoilmaan, aamutelkkarissa lupasivat talle paivalle 20 astetta!

Hellou kaikille! Elliisa, mahtavan jännittävää! Itse otin heti alusta järeät aseet käyttöön, eli greippimehua, punaviiniä, ovistikuttelua ja paljon seksiä ja tulosta syntyi.
Täällä ei noitia näkynyt, vaikka munia oli varattu, ei ne varmaan kaupungissa uskalla, en minäkään varmaan uskaltaisi lapsiani laskea.
Kävin tänään lääkärissä ja sain ainakin 2 viikkoa saikkua, että näin. Eipä tarvitse olla työstressissä. Verenvuoto uusi viime viikolla taas todella runsaana ja muuten on jatkuvaa tiputtelua. Sano, että täytyy tutkia ja laitto lähetteen polille. Sydänäänet kuulu kuitenkin taas tasaisesti ja kohdunsuu oli kiinni. Eli nyt vaan täällä pyörittelen täälläpeukaloitani ja mietin, mitä tekisin.

Kurjaa Laureli tuo verenvuoto. Mutta nyt otat rennosti kun on lääkärin määräyskin siihen. Katselet hyviä leffoja ja luet hyviä kirjoja! Otat aikaa itselle ja rentoutumiselle. Täällä on peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin! Hienoa, että sydänäänet kuuluu, helpottaa varmaan oloa kun kuulee, että pikkuinen möyrii siellä masussa.

Mie tilasin just netistä sellasen syljestä otettavan ovulaatiotestin. Donna oli sen merkki. Se makso aika paljon, mutta se kestää nyt sitten kaks vuotta. Eipähän tartte testejä tilailla ja apteekista joka kuukausi ostella. Tää kun näyttää venyvän, niin säästäähän siinä rahaakin pidemmän päälle. Ja siihen sai vuoden takuun! Tässä kierrossa ajattelin tikuttaa perustikuilla ja sitten käyttää sitä uutta testiä. Sillä tavalla oppii tulkitsemaan tuota uutta testiä. Joten nyt on järeet aseet käytössä, joten toivottavasti tulostakin syntyy!

Nyt taidan mennä sohvalle parantelemaan jostain salaperäisestä syystä kipeytynyttä selkää.

Kiva kuulla, että elliisallakin alkaa vähän ajan päästä jännäilyt! Mullakin oli käytössä greippimehut, ovistikut ja paljon seksiä (+ peppu pystyyn seksin jälkeen).. Kaikkea kannattaa yrittää ;-)

Kurja Laureli tuo sun vuoto! Mutta hyvä, että sait saikkua, niin voit rauhassa lepäillä. Ota nyt vaan ihan rennosti ja teet kaikkea mukavaa (leffat pyörimään, kirja kouraan tms.). Toivottavasti vuoto helpottaa lepäämällä!

Mulla oli aamulla karmiva juttu, kun heräsin siihen, että kohtua ikään kuin supisteli. Ei se sattunut, mutta kohtu kramppaili ylös alas noin puolen minuutin ajan. Tosi kummalliselle tuntui. Netistä tietysti heti lueskelin kaikenmaailman ennakoivista supistuksista... En tiedä mikä se oli, mutta ei ainakaan sitä normaalia nipistelyä, mitä mulla yleensä on ollut. Huomenna on onneksi neuvolalääkäri, joten kysäisen siellä sitten asiasta. Onko muilla odottajilla ollut jotain supistuksien tuntemuksia?

Heippa Naiset!

Se on sitten pian pääsiäinen. Mukavaa, että on pidennetty viikonloppu. Meillä ei ole mitään kummoisia suunnitelmia. Yhtenä päivänä tulee vieraita päivälliselle, mutta muuten ei ole mitään suunniteltua. Eiköhän pyhät mene ulkoillessa ja kotona rentoutuen.

Onpa ikävää Laurelin vuoto. Osasiko se lääkäri arvioida mitään syytä siihen? Onneksi sydänäänet kuitenkin kuuluivat. Maltahan nyt vain levätä ja ottaa rauhallisesti!

Elliissa, tsemppiä yritykselle! Mulla ei ollut mitään kummoisia kikkoja käytössä niitä ovistikkuja lukuunottamatta. Ja niitäkin käytin vain sen takia, että kierto oli niin sekaisin. Seksiä ei harrastettu oikeastaan yhtään enempää kuin normaalistikaan enkä juonut greippimehua. Foolihappoa söin, mutta sillä kai ei ole merkitystä raskautumisen kannalta, vaan tärkeää sikiön normaalin kehityksen takia. No, punaviiniä tuli kyllä siemailtua, sillä punaviini ja juustot ovat intohimoni :) Mutta kyllähän kaikkia mahdollisia keinoja kannattaa kokeilla!

Hui, kuullostipa kurjalle nuo Lenakin supistelut. Onko niitä ilmaantunut eilisaamun jälkeen? Toivottavasti ei.

Ms. Feelgood, 20 asteen lämpö kuullostaa ihanalle, suorastaan kadehdittavalle! Täällä on tasaisen harmaata, ja auton lämpömittari näytti aamulla vain kahta astetta. Plääh!

Huomenta naiset :)
Kummallista miten hyvällä tuulella olenkaan ;) Eilen otettiin vähän harjoitusta miehen kanssa, liekö siinä sitten syy....
Meillä tosiaan yritys alkaa 27.4. viimeisen pilleriliuskan jälkeen. Kunpa se aika menisi nopeasti! Ei malttaisi millään odottaa.... Onneksi tässä on pääsiäislomat sun muuta aktiviteettia matkan varrella, niin ei ehdi kyllästyä odotteluun.
Jännittää ja vähän pelottaakin nuo luomumenkat, mulla nuorena ne oli tosi kivuliaat ja runsaat. Toivon ettei niitä tarvitsisi montaa kärsiä ennen plussausta :) Tsemppihalit kaikille niiden kans painiskeleville! Ja Laurelille ja Lenakille muista syistä :)

Päivitin listaa omalta osaltani:
Pre 3.4. YK5
Haaveileva Pu 11.4, YK4
Alice76, 27.4, YK4
Talitinttinen 30.4, YK 6
Papunen84 (yritys alkaa huhtikuussa)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe
elliisa (yritys alkaa huhtikuussa)

Plussanneet:
Pope (YK2) 21.9.
Laureli
matkailijarouva 17.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11
Pauliina35

Huomenta päivää!
No hui! Onpas Laurelilla ja Lenakilla ollut vähän turhan jännää. :/ Pelottavia tuollaiset. Toivottavasti syyt selviää! Toivottavasti kaikki on kunnossa. Muista nyt Laureli pötkötellä ja ottaa rauhallisesti. Kuulet tätä varmaan jo ihan kyllästymiseen saakka... heh. Tuleppa Lenaki sitten kertomaan neuvolakuulumisia.

Minä olen ihan kypsä tähän stressaavaan opiskeluun! Olipas hyvin taas asia ilmaistu. Jotenkin ei vaan nyt enää yhtään jaksaisi. Hassua tässä on se, että kaikki kurssit jotka nyt on meneillään, on tosi mielenkiintoisia ja se gradu on kanssa mukava, mutta kun nämä kaikki kurssit on tosi tiivis tahtisia. Haluaisin takaisin sen normaalirytmin. Nyt on niin paljon tekemistä. Väkisinkin jotkut jutut unohtuu. Taas ihmettelen sitä samaa, että miksi joskus on niin rentoa ja sitten joskus ihan kamala kiire. Miksi ei voisi olla koko ajan sopivasti? Krääk! Tämä on taas tätä mun koulukitinää. Tekisi mieli järjestää teille juhlat sitten kun valmistun, kun olette te saaneet aika paljon kuulla tästä aiheesta.

Joo, toivottavasti elliisan ei tarvitse moniakaan luomumenkkoja kestää... ;) Toivottavasti näissä minun virpomisissa on jotain taikaa!

Ja jännitys vaan kasvaa... Oli tänään se neuvolalääkäri. Ihan stressi tuli siellä, kun lääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan :-( Kävin sitten vielä lääkärin jälkeen labrassa, jossa otettiin verikoe raskaushormonitason mittaamista varten. Lääkärin pitäisi illalla soitella tuloksia. Sanoi, ettei välttämättä kuulu sydänäänet vielä, kun sikiö on vielä niin pieni. Toivottavasti johtuisi siitä, eikä mistään vakavammasta! Sitten kun otin puheeksi supistuksen tunteet ja nipistelyt muutenkin koko raskauden ajalta, niin lääkäri vaan sanoi, että vatsakivut johtuu ummetuksesta... Pöh. Kyllä mä tunnen, että nipistelyt ja supistelut tulevat kohdusta. Ja kun oon muutenkin monesta paikasta lukenut kohdun kasvukivuista ym, niin niistä lääkäri ei maininnut sanaakaan. Kaiken kaikkiaan jäi huono maku koko lääkärikäynnistä. Nyt kärvistellään verikokeen tuloksia ja ensi viikon ultraa...

Voi Lenaki, kurjaa ettei sydänäänet kuuluneet. Eiköhän siellä kaikki ole kuitenkin hyvin ja pikkuinen kasvaa! Kurjat lääkärit on sitten ikäsiä. Nillä pitäisi olla enemmän koulutuksessa asiakkaan kohtaamisesta, jotta osaisivat tilanteissa miettiä, että milloin keskustellaan enemmän ja osaisivat potilaita kohdata enemmän yksilöinä.

Voi Flox, muistan sen kuinka kurjaa oli kun hommat opiskellessa kasautu välillä. Ja välillä taas ei ollut mitään tekemistä. Tasapainoa hommien määrässä noina vuosina hirveesti ollut. Ja opiskelijana sitä pohtii niin paljon kaikkia asioita. Nyt mulla on töissä ohjattavana opiskelijoita ja on ihanaa itsekin päästä analysoimaan ja pohtimaan heidän kanssaan. Mutta on myös ihana tietää, että kun minä laitan oven kiinni iltapäivällä, jää kaikki työasiat sinne. Opiskellessa kun niitä joutuu kantamaan kotiinkin.

Elliisalle mulla on kaikki sormet ja varpaat pystyssä, ettei sun tarvitsisi kovia kipuja kestää! Tällaista kipujen viidakkoa, joka mulla on, en toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan.

Lenaki, en usko sinulla olevan aihetta huoleen. Olen lueskellut aika paljon juttuja siita, miten neuvolojen laitteistoilla ei saada sydanaania kuulumaan edes viikolla 12, joka on kai aika yleisesti se raja, josta niiden pitaisi kuulua. Tama siis, jos kaytetaan doppler-laitteistoa, eika esim ultrausta alakautta (jossa kuuluu aanet jo paljon aiemmin). Kohdun sijaintikin vaikuttaa siihen, miten helposti nuo aanet kuuluvat. Ilmeisestikin tuo verikoe on nyt tarkoitettu vain vakuuttamaan sinua, etta kaikki on joka tapauksessa kunnossa, eika sen perusteena ole mikaan erityinen syy pelata pahinta (korjaa jos olen vaarassa).
Kerrothan sit verikokeen tulokset, niin voidaan yhdessa todeta kaiken olevan kunnossa! Hyva juttu, etta tuo ultra on sinulla jo ensi viikolla, tulee hyvaan saumaan rauhoittamaan hermoja :) Nain muuten viime yona unta kuvailemistasi kohdun supistuksista, ja unessa ajattelin sita, miten tulen kertomaan sinulle, etta se on ihan normaalia, koska mullakin supistuksia tuntui ;-) Taitaa mun paa olla vahan sekaisin tasta raskaudesta!

Ai niin Lenaki, unohtui pieni seikka: luin, etta vkolla 10 alkio alkaa liikkumaan. En yhtaan ihmettelisi, jos nuo sun supistelut liittyy tahan, vaikka itse liikkeita ei aiti pystykaan viela havaitsemaan.

Voi Lenaki, kylläpä on harmi, etteivät sydänäänet kuuluneet. Mutta varmaan se on niin kuin lääkäri sanoi, että välttämättä niitä ääniä ei noin pieneltä kuulu, vaikka kaikki kunnossa olisikin. Hyvä kuitenkin, että saat ne labratulokset jo tänään, ettei tarvitse sen kauempaa kärvistellä epätietoisuuden vallassa. Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että labratulos näyttää siltä miltä pitääkin.

Lääkärit ovat kyllä välillä todella tökeröitä ja ajattelemattomia.

Floxille roppakaupalla tsemppiä opiskeluihin!

Heip!
Voi harmitus. Olipas Lenakilla kurja neuvola käynti. Mutta ihan varmasti kaikki on hyvin. Hyvä juttu, että saat ne labratulokset jo tänään. Varmasti helpottavaa, kun ei tarvitse odottaa pitempään, vaikka varmasti tämäkin odotus on liian pitkä.

Aika huikea juttu tuo Ms. Feelgoodin uni! :)

Kiitos paljon kannustuksesta. Kyllä sitä nyt todella tarvitaankin. Oikeastaan kun tämän kuun saa pakettiin, niin sitten pitäisi helpottaa ainakin jonkin verran.

Yhteistyössä