Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sen takia odotan menkkojen alkavan, kun mulla on ollut niitä tuhrutteluja. Ekat tuhruttelut oli n. viikko oviksesta (jonka vois vielä ehkä lukea kiinnittymisvuodoiksi, jos oikein optimistisesti ajattelee). Mutta sitten oli eilen aamulla se kummallinen lorahdus ja nyt tänä iltana taas tuli muutamat tipat rusehtavaa vuotoa. Mulla kun aina ennen menkkoja on tuota tuhruttelua, niin sillä mä oletan että se täti sieltä tupsahtaa hetkellä millä hyvänsä. Mutta pitäkää ihmeessä peukut pystyssä! Ainakin kannustus on ollut täällä kovaa :-D Ja mä pidän kans peukkuja täällä teille muille jännäilijöille ja oviksen bongaajille! Kyllä nyt tahdon voimalla pitäis pari plussaa saada taas lisää tänne ketjuun...

Tsemppiä Lenaki. Kyllä toi ihan vois raskautumisoireilta kuulostaa. Pidetään peukkuja kovasti. Mulla oli vajaa viikko oviksesta ne kaameet yölliset vatsakivut. Koskaan ei ole sattunut mahaan niin paljoa kuin silloin. Tyyppi kiinnittyi silloin ja rytinällä kiinnittyikin. Nyt vaan toivotaan, että pysyy matkassa mukana. Varhaisultrahan on mulla takana. Kahden viikon päästä on taas se kunnan tarjoama (ainut) ultraus. Kiva taas nähdä se tyyppi silloin. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Kyllä olisi jo aika taas saada uusi plussa tänne ketjuun. Oviksiakin olette kivasti onnistuneet bongaileen. kiva!

Itse aattelin aina, että ehdottomasti aina vain nais gynelle. Mut nyt ultrassa oli mies gyne ja ihan ok se oli. Miesgynekammo on nyt poissa. Mut jotenkin silti vakigyneksi ottaisin ehkä kumminkin naisen.

Mun veljen vaimohan oli raskaana ja niiden piti saada lapsi noin viikko meidän jälkeen. Niille tuli keskenmeno. Tosi kurjaa. Ne kertoi uutisesta meille, me ei olla edelleenkään sanottu mitään. En tiedä lohduttaako tämä meidän tulokas vai aiheuttaako lisää surua? Ehkä vielä odotellaan, että pahin menee ohi ja kerrotaan myöhemmin. Keskenmeno on niin kova paikka. En voi edes kuvitella, miltä se tuntuu. Itsellä pahin vaara pitäs olla jo ohi. Nyt on raskausviikkoja kasassa tasan kymmenen. Monet pitää sitä viikkoa 12 rajana, mut varhaisultrassa lääkäri sanoi, että erittäin epätodennäköistä olis keskenmeno enää, kun viikolla 8 on saatu näkymään sikiö ja kaikki sydänäänet yms. Ehkä sen kunnan ultran jälkeen vois kertoa joillekin läheisille. Onneksi teille voi aina kirjoittaa :)

Huomenia

Keskenmenot on aina kurjia, mutta niille kun ei voi mitään. Jos itse saisin keskenmenon niin varmana olisin murheen murtama jonkun aikaa, mutta sitten miettisin että koska olen hedelmällinen niin täytyy jatkaa yrittämistä.

Ovisbongailuista pikkaisen. Sunnuntaina sain tikkuun todella vahvan viivan, mutta eilen enää haamun. Eli nähtävästi ovis alkaa olemaan lopuillaan, ja tästä kaksi viikkoa eteenpäin niin menkkojen olis tarkoitus alkaa.

Laitoin ukon syömään multivitaamiineja, eihän niistä ainakaan voi haittaa olla suvun jatkamisen kannalta :)

Alice

Heippa leidit!
Kyllä minäkin voisin kuvitella, että nuo Lenakin oireet kertoisi raskaudesta! Toivotaan nyt, että näin olisi. Olisi se vaan niin mukavaa. Olen tässä pohdiskellut, että kuinka kauan näitä ovistestejä on ollut olemassa? Itse olen "tutustunut" niihin vasta tätä palstaa lukiessa.

Kamala paikka tuo keskenmeno. :( Toivotaan, että Popen raskaus antaisi uutta toivoa ja vaikka vähän lohdutustakin heille.

Minä kanssa koitan aina saada naislääkärin tekemään gynetutkimuksia. Olen muutaman kerran joutunut mieslääkärille. Ei se nyt niin kamalaa ollut, mutta jotenkin olisi vaan paljon mukavampaa, jos tutkimuksen tekisi nainen. Jyväskylän YTHS:llä ei kai edes ole kuin ne kaksi mieslääkäriä. Tai niin aikakin oli silloin joskus. Minulle jäi siitä toisesta vähän huono kuva, kun joskus pillereitä uusiessani hän kertoi siitä ehkäisykapselista (vai mikä se ihon alle laitettava on nimeltään) ja minä totesin, että en ole kuullutkaan tuollaisesta. Hän sitten sanoi jotenkin vähän ihmettelevän ikävään sävyyn, että on tuollaisia ollut jo kauan. Joo, varmaan onkin ollut, mutta miksi minä etsisin aktiivisesti uusia ehkäisytapoja, jos tuntui, että vanhakin toimii. Viimeksi kun varasin YTHS:lle aikaa ajanvarauksesta ehdotettiin ruuhkan takia yhtä mieslääkäriä. En todellakaan halunnut mennä hänelle, vaikka olisinkin päässyt pikaa. Yksi syy kieltäytymiseeni oli kyllä se, että tämä lääkäri piti kerran minulle "puhuttelun". Joo, tavallaan syytä oli, mutta jos yhden lähetteen kirjoittamisen takia voi sanoa kaikkea, että nämä terveysasiat pitäisi ottaa vakavammin ja niihin pitäisi kiinnittää enemmän huomioita ja että terveysasiat oletaan vähän toisella kädellä. Ja tätä "puhuttelua" kesti monta minuuttia. "Puhuttelun" jälkeen itketti. Joo... ja kaikki tämä yhden lähetteen takia. Minusta vähän ylireagointia. En mene kyllä hänen vastaanotolleen enää, jos vaan voin sen välttää ja on mahdollista. No mutta onneksi sitten sain tälle omalle naislääkärilleni ajan.

Hehhe, minäkin aina laitan tuon ukko kullan kaikenlaisille kuureille. Olen laittanut vitamiinikuurille ja nyt hän on kalanmaksaöljy kuurilla. Ei niistä kyllä mitään haittaakaan ole, se on totta. Ja ainakin tuo kalanmaksaöljy parantaa ihoa ihan kivasti.

Tänään pitäisi tehdä tutkimussuunnitelmaa gradua ajatellen. Voi APUA! Mä olen ihan hukassa sen kanssa. Tuntuu vähän uskomattomalta, mutta minulle itsellenikään ei ole vielä ihan selvinnyt, että mitä kaikkea se minun aiheeni pitää sisällään... Tämä ohjaus on kyllä ihan luokattoman huonoa. Miksi aina me etäilijät joudutaan huonompaan asemaan?? Miksi me aina saadaan taistella, että saadaan asioita hoidettua. Ja sitten kun joku asia kerrankin menee odotettua paremmin, niin siitä on sitten niin hämmästynyt, että ei saa sanaa suustaan. Voi kun pystyisin vaihtamaan opiskeluni tänne Hki:in. Mutta kun en vaan voi, kun pitäisi vaihtaa pääsykokeiden kautta. Mutta en kyllä tähän väliin aloita lukemaan mitään pinoa pääsykoekirjoja. Tai voisinhan minä, mutta jos en pääsisikään sisään, niin se vaivannäkö olisi ihan turhaa ja olisi vaan vienyt aikaa näiltä muilta koulujutuilta, joita olisi pitänyt tehdä. Äh! Olen vähän turhautunut. Pahoittelen tätä omanapaisuuttani.

Jep, mukavaa päivää kaikille!

Aamulla sitten tein raskaustestin ja plussahan sieltä tuli! Olo on kyllä aika epätodellinen ja ajattelin kyllä vielä huomenna tehdä varmuustestauksen ;-)
Kiitos kaikille tsempeistä! Ei ne hukkaan mennyt!!

Onnea, onnea Lenaki! Mahtava uutinen! Tervetuloa kerhoon, jo neljäs plussa tässä ketjussa! Mikä sulla on arvioitu laskettuaika? Netistä löytyy googlettamalla laskureita (esim. raskauslaskuri tms.). :) :)

Etkös säkin ollut ope?

Onnea! Onnea! Ihana uutinen Lenaki! <3 Neljäs plussa tässä ketjussa on kyllä tosi hieno juttu. Antaa kyllä uskoa, että kyllä sitä sitten joooooskus se plussa voisi tännekin napsahtaa.

Niin piti vielä sanomani, että nuo lasketutajat voisi laittaa pikku listaksi, vaikka siihen samaan, missä on ne YK:t. Olisi sitten kiva seurata ajan kulumista. Taitaa näitä listauksia olla aika monessa muussakin ketjussa.

Kiitos onnitteluista!! On kyllä meidän ketju tuottanut aika hyvin plussia. Selvästikin on positiivista energiaa :-)

Laskettu aika nettilaskurien mukaan 1.11. mutta en nyt sitten tiedä mikä se oikeasti on, kun tuo oviskin oli pari päivää etuajassa. Juu, mä oon kans ope. Kuinkas pian Pope soitit neuvolaan plussauutisten jälkeen? Entä oliko se viikolla 8 vai mitä, kun kävit varhaisultrassa? Vähän on nyt sellainen kummallinen olo, että mitä tästä pitäis seuraavaksi tehdä...

Miehelle tuli kans tosi epätodellinen olo, kun kerroin plussasta. Mutta innoissaan se on ja tuossa hymyilee!

Wauuu, Onnea!!!!! Lisää itsesi listaan ja laittakaa ne lasketutajat myös!
Voimia kaikille!

Wilhe 18.2, YK1
Lenaki 21.2, YK2
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 5.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2
Haaveileva Pu 8.3 YK3
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva 18.10

Tässä päivitystä omalta osaltani. Nyt vaan täytyy toivoa, että kaveri pysyy kyydissä!
Laittakaa muutkin plussanneet noita laskettuja aikoja.

Wilhe 18.2, YK1
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 5.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2
Haaveileva Pu 8.3 YK3

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.

Hei!

Meillä on kyllä niin positiivista naisenergiaa täällä, että positiivisia tuloksia tulee varmasti muillekin vielä pian!

Lenaki: kävin tosiaan siellä varhaisultrassa viikolla 8. Neuvolan varasin plussatestiä seuraavana päivänä. (Mähän testasin tosi myöhään, vasta puolitoista viikkoa menkkojen myöhästyttyä.) Kannattaa kyllä varata niin pian kuin vain mahd. Täällä oli kauheat jonot ja tosi huonosti saatavilla niitä aikoja, varsinkin kun halusin työajan ulkopuolelle sen ajan. Neuvolassa sais käydä ihan palkallisesti työajalla, mutta kun en vielä halua sanoa mitään töissä, niin koitan järkätä työajan ulkopuolelle. Kunnan tarjoaman ultran jouduin ottamaan työajalle. Sanoin van reksille, että mulla on pakollinen lääkärissäkäynti, en saa aikaa työajan ulkopuolelle. Saan mennä työajalla ja vielä palkankin. Pitänee kertoa aika pian reksille, siis sitten sen reilun viikon päästä olevan ultran jälkeen, jos siellä on kaikki ok. Vaikuttaa niin pahasti ensi vuoden suunnitteluun ja sijaisen palkkaamiseen ja luokkien jakoon. Tosi huvittavaa tilailla ensi vuoden kirjoja, tarvikkeita ja suunnitella muka niin tohkeissaan ensi vuotta, vaikka varsin tietää, että ei ole enää tulossa... :)

Sunkaan ei tarvi olla Lenaki syksyllä paljon töissä ennen äippäloman alkamista. Äitysloman voi aloittaa jo 50 päivää ennen laskettua aikaa ja lopettaa vastaavasti aikaisemmin, jotta voi mennä kesäksi töihin eli pitää ne lomat mitkä muutkin työntekijäryhmät saa pitää äippälomansa jälkeen. Ootko muuten virassa vai sijaisena? Mulla on vakkarivirka, joten toi ajoitus on niin täydellinen.

Nyt vaan kannattaa varata se neuvola ja aika varhaisultraan jos sinne haluat mennä. Sinne varhaisultraan voi mennä viikolla 7 tai sen jälkeen. Maksaa noin 100 € kelakorvausten jälkeen. On se aika kallis, mutta kannatti käydä. Näkee ainakin että sikiö on oikeassa paikassa ja ei oo tuulimuna.

Kudoin tulokkaallemme jo pikkuisen villasukat ja tumput. Ihanaa! Pian aloitan peiton teon.

PÄIVITYKSIÄ LISTAAN:
Wilhe 18.2, YK1
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 5.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2
Haaveileva Pu 8.3 YK3

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.

Superisot onnitteluhalaukset täältäkin Lenakille! Eilen oli kyllä hyvä päivä, kuulin kolmet!! vauva-uutiset joten josko siitä sais potkua tännekin päin.

Tässä päivitetty lista myös omalta kohdaltani, olinkin näpytellyt sinne vahingossa virheen omalle kohdalleni.

Wilhe 18.2, YK1
Ms. Feelgood 1.3, YK1
Pre 8.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2
Haaveileva Pu 8.3 YK3

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.

Voiko sen varhaisultran varata siis ihan itsekseen yksityiselle gynelle, ettei siis ole mitenkään tekemisissä neuvolan kanssa tuo varhaisultra? Millä viikolla sulla Pope+ ensimmäinen neuvolakäynti oli? Täytyykin vielä tällä viikolla sinne soitella.
Toi äitiyslomajuttu on mulle ihan hepreaa... En ymmärrä sitä kesäksi palaamista töihin ja sitten taas äitiysloman jatkamista sen jälkeen... Täytyy kyllä jossain vaiheessa selvitellä noita juttuja. Juu, mulla on kans vakivirka. Hyvä niin! Saa edun tuosta kesälomasta. Toisaalta vaikea vielä miettiä asioita noin pitkälle, kun koko plussaus on niin tuore juttu ja pelottaa se, että onko kaikki kunnossa. Viime yönä heräsin, kun kohdun kohdalla oli taas pari tosi ärhäkkää nipistystä. Aamulla sit tuli tippa sellaista vaaleanruskehtavaa vuotoa. Oon kyllä lukenut, että vuodot alkuraskaudessa on aika yleisiä, mutta vähänhän tuo silti pelottaa, että onko kaikki hyvin. Sillä mä kans sitä varhaisultraa ajattelin, että sais mielenrauhan.

Ms. Feelgoodilla rupeaa olemaan kohta jännät paikat... Onko mitää oireita ilmassa??

Täältä kans lämmin onnitteluhalaus Lenakille! Todella upeaa! Meidän ketju on täynnä alkuvoimaa! Toivottavasti me muutkin päästään pian liittymään olussannaiden joukkoon.

Mulla alko nyt piinaviikot kun ovis meni. Eli nyt pitää taas malttaa pari viikkoa odotella... Tuntuu ihan tolkuttoman pitkälle ajalle. Oviksen aikaan on taas ollut vähän kipuilua ja huonoa oloa. Nyt jo oikein pelottaa, että viikon päästä alkaa kivut ja pahoinvointi. Pitää kohta käydä apteekista hakemassa ne uudet vahvemmat särkylääkkeet. Harmi kun ne ei auta turvotukseen. Mie nimittäin turpoan viikko oviksen jälkeen niin, että joutuu vyötäkin löysyttään parilla reiällä. Ja tuo turvotus laskee vasta menkkojen kestettyä pari päivää.

Ms. Feelgoodille peukut on pystyssä, että täti malttas pysyä poissa!!!

No kun kerran kysyitte... :) On oireita! Tanaan siis kp25/27-29. Eilisen aikana kehittyi selvia tuntemuksia alavatsassa, ihan kuin joku kimpoilisi paikasta toiseen pienen pallon sisalla. Noi saattais olla varmaan niita nippailuja, joista olen lukenut. Valilla menee pitkiakin aikoja, ettei tunnu mitaan, mutta valilla sit 'kimpoilee'. Eilen oli myos sellainen 'perhosia vatsassa' olo koko ajan. Nukkumaan mennessa oli vatsa vahintaan puolen jalkapallon kokoinen, mika ei oo mulle mitenkaan tavanomaista kuukautisten edella. Laskeskelin vahan taaksepainkin, ja silloin viikko oviksesta (kiinnittymisen aikoihin?) mulla oli jonkun aikaan sellaista elohiirimaista nykimista vatsassa, joka tuntui myos toisessa kyljessa. Se loppui aika nopeesti, joten ajattelin silloin, etta keksin koko jutun kiinnittymisesta. Sit eilen huomasin myos nanneissa muutoksia, olivat muuttuneet sellaisiksi nopottaviksi ja siina reunamilla oli ihon pinnalla röpöleisyyttä ja ehka vahan jopa turvotusta. Mitaan kipuja ei ole, mutta ellen nyt sit oo tullut yhtakkia ihan hulluksi, luulen olevani raskaana! Keskusteltiin miehen kanssa aamulla, ja huomenna testataan ekan kerran!

Lupaavalta kuulostaa Ms. Feelgood sun oireet!! Pidän peukut ja varpaat sulle pystyssä!!
Mulla kans noi vatsakivut tuntuu välillä kyljissä, useammin vielä vaseamman lonkan tuntumassa. Tuntuu hassusti siltä, että lantio leviäis ja venyis. Ja välillä vatsan pistelyiden lisäksi on tuntunut siltä, kun joku kutittelisi tuolla sisällä. Olisko samantyylistä kuin sun "perhosia vatsassa"? Aika jänskää! Ois tää kyllä hienoa, kun jokainen meistä vuorollaan saatais plussia täällä viielä näinkin tiiviiseen tahtiin!

Talitinttinen: Tiedän kyllä tunteen, kun noi oviksen jälkeiset viikot tuntuu niiiiiiin pitkiltä! Toivottavasti nyt sun kivut tajuaisivat pysyä poissa. Tai jos jotain kipuja tulee, niin ne johtuisi salamatkustajasta ;-)

Jännät paikat Ms. Feelgoodilla! Kuullostaa siltä, että pian saadaan viides plussa ketjuumme:)

Kurja juttu se Popen veljen vaimon keskenmeno. Luin jokin aika sitten jostain lehdestä keskenmenon saaneiden naisten haastatteluja. Joku oli sitä mieltä, että oli todella vaikeaa iloita esim. ystävän raskaudesta keskenmenon jälkeen, osa taas ei kokenut muiden raskauksia mitenkään ikäväksi asiaksi. Jokainen tapaus ja ihminenhän on kuitenkin erilainen ja kokee nämä asiat eri tavalla. Varmasti asiaan vaikuttaa paljon myös se, kuinka aikaisessa vaiheessa keskenmeno on tapahtunut. Toivotaan nyt, Pope, että veljesi vaimonsa kanssa pystyy kuitenkin heitä kohdanneesta surusta huolimatta olemaan aidosti iloinen sinun raskaudestasi. Ja voihan olla, että veljesi vaimo raskautuu pian uudelleen, mikä olisi varmasti hyvä juttu.

Heippa!
Hihii! Jännää kyllä Ms. Feelgoodilla! Hauskasti kerrottu! Siellä pikku kaveri selvästi poukkoilee! :)

Voi kun Tinttisellä olisi tärpännyt. Varmaan on kyllä vaikeaa odottaa muutama viikko. Se on kun haluaisi tietää heti, että miten on.

Sain eilen vähän tehtyä sitä tutkimussuunnitelmaa. Olisin kyllä toivonut, että olisin ollut ahkerampi. Noh, onneksi on vielä aikaa saada se valmiiksi. Mutta kun se vaan niin stressaa. Se suunnitelma on melkein koko ajan mielessä ja kuinka huono se on. Äh.

Tuota samaa minäkin toivon kuon Pauliinakin, että Popen veli ja hänen vaimonsa olisivat ihan aidosti onnellisia ja iloisia siitä, että teille tulee vauva. Onhan se toki ymmärrettävää, jos tunteet ovat toisenlaiset. Mutta jokaisesta vauvasta kyllä pitäisi iloita. Nämä keskenmenot on kyllä niin vaikeita paikkoja.

Mukavaa päivää kaikille! :)

Kyllä se minustakin haamulle näyttää!!! Näyttää sille, että olisit raskaana, joten ONNEA! Nyt on peukut ja varpaat pystyssä, että siellä pysytään matkassa.

Voi kun olisi mukava päästä hyppäämään saman junan kyytiin teidän kanssa. Välillä toiveet on niin kovat, että oikein rintaa puristaa...

Yhteistyössä