Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvaa alkavaa viikkoa!

Harmin paikka Talitinttinen tuo sun tilanne, kipuineen ja tiputteluineen. Olis ollut kivempi, jos se laakari olis osannut sanoa kunnon syyn niille tai sit etta heti todettaisiin se endo, jos sellainen on. Ikavaa olla tuollaisessa epavarmuudessa. Varmasti vaikuttaa henkiseen olotilaan viettaa parikin viikkoa kuukaudesta kivuissa. Kuulostele nyt kuitenkin niita mahdollisia oireita sielta alavatsan osalta, nippailuja sun muita.

Mulla ei ole viela alkanut pahoinvonti, toivottavasti ei alakaan. Tanaan lahtee siis kayntiin rv5. Pienta nippailua on ollut muutaman kerran paivassa, yleensa iltaisin ne tuntee herkemmin. Mutta mitaan vihlontaa tai muuta kipua ei ole ollut. Rinnatkaan eivat ole muuttuneet viikontakaisia nannioireita lukuunottamatta. Varasin ekan 'neuvolan' eli siis ekan gynevierailun tan kuun lopulle. Ultrat pitais viela varata, mutten paassyt askettain puhelimella lapi.

Pauliina, minakin uskoin, etta tarppi vois olla hyvinkin mahdottomuus, lahinna kai ian takia. Olin miettinyt oman kantani valmiiksi adoptioon, hoitoihin jne. Viime visiitilla gyne sit rauhoitteli, etta jos kierto on kunnossa, ei ole mitaan syyta olla raskautumatta vaikka heti ekasta kierrosta - mika sit tapahtuikin. Toivotaan, etta sun kierto saannollistyisi viimeisten laakkeiden ansiosta. Eli pysy positiivisena ja onnea ovisbongailuun!

Hello!
Flox ilmoittautuu. On ollut niin paljon kiireitä ja menoa, että en ole tänne ollenkaan ehtinyt kirjoittamaan. Eilen olin yhden ystävälläni ja hänen 2-vuotiaan luona kahvittelemassa. On tuo pikkuinen vaan niin ihana. Ihanan aurinkoinen lapsi. <3

Sain sitten sen gradun tutkimussuunnitelmankin tehdyksi. Heh, edelleen olen sitä mieltä, että se on tosi huono, mutta ei ne muidenkaan taida kamalan paljon perempia olla. Ja saahan tuota vielä korjailla. Ja totta, tuo tosiaan muuttuu vielä matkalla paljon, eli kaippa se on ihan turha sitä liikaa pohtia. Kiitos vaan kannustuksesta!

Mitäs muut?

No on tosiaan hiljaista ollut täällä! Hyvä Flox, että sait tutkimussuunnitelman tehdyksi! Saahan sitä vielä korjailla, joten ei kannata liikaa stressiä siitä ottaa. Koko gradukin on sellainen, että se muotoutuu matkan varrella joskus hyvinkin erilaiseksi, kuin mitä ensin ajatteli.

Joko Ms. Feelgood oot varannut ajat ultraan? Koska menet ensimmäiseen? Joo toi oli kyllä yllätys mulle, kun antoivat neuvola-ajan niin pian (rv 7+). Siksi se varhaisultra-aikakin meni myöhemmäksi, kun siellä sanottiin, etteivät ota mielellään ennen kahdeksatta raskausviikkoa. Mutta kai mä sinne neuvolaan kuitenkin menen ensin, enkä rupea enää sitä aikaa siirtelemään.

Pre 8.3 YK4
Alice76, 11.3, YK2
Haaveileva Pu 12.3 YK3
Talitinttinen 12.3 YK4
Pauliina35 20.3. YK2
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Wilhe

Plussanneet:
Pope (YK2) 23.9.
Laureli
matkailijarouva 18.10
Lenaki (YK2) 1.11.
Ms. Feelgood (YK1) 08.11

No minäpä kirjoittelen jotain, vaikka yksinpuhelulta tämä välillä tuntuu ;-) Olkoon tämä sit vaikka mun päiväkirja, jos myöhemmin tarttee selata menneitä.

Että pitikin mainostaa eilen, ettei ole kipuja. Eilen oli illalla niin turvonnut ja tukala olo, etten ollut tuntea itseäni ollenkaan. Vatsa siis ihan turvonnut ja keskivartalon motoriikka ihan hakusessa. En meinannut taipua lattialta keräämään tavaroita ja sängyssä kääntyminenkin oli haastavaa. Ei nyt varsinaisesti kivuliasta, mutta äärimmäisen ärsyttävää. Aamulla turvotus oli vähän laskenut, mutta laitoin töihin löysän paidan päälle kaikesta huolimatta. Ilmeisesti kyseessä on ihan normaali alkuraskauden ilmiö.

Mies on jo lämmennyt projektille, on nyt ihan positiivinen, joten olitte oikeassa shokkialun suhteen, hieman vaan kaipasi totuttelua ajatukseen. Oli kuulemma ihan itsekseen hihitellyt, kun kaverit oli kyselleet, että onko meille jo kohta perheenlisäystä luvassa. Oli siis tässä vaiheessa kieltänyt suunnitelmat, ja innoitsee jo siitä hetkestä, kun pääsee kertomaan uutiset. Kivaa :)

Varasin eilen omakustanteisen varhaisultran viikolle 8 (65-85 euroa) ja ekan normiultran viikolle 12. Jännittää jo nyt.

Meille tuli tänään vieraita rapakon takaa, joiden kanssa vietetään ensi viikko lomaa lumilautaillen. Urheilusta tulikin mieleeni, että onkohan ihan suositeltavaa juosta raskauden aikana? Hyppelystä luin, että sitä pitäis välttää, mutta mitenhän juoksu? Voikohan se asukki pahimmassa tapauksessa irrota...?

Heipssan kaikki! en tiennyt minkä otsikon alle tämän laittaisin joten ajattelin kokeilla täältä.Elikkäs sain km:n tammikuun puoln välin jälkeen, nyt ollaan tässä miehen kanssa yritelty uutta ja menkkoja ei vieläkään kuulu, tiedän kyllä kokemuksesta,sain viime kesänäkin km:n että niitä menkkoja sai odotella melkein 6 viikkoa silloin, nyt alkaa olla 7 viikkoa jo siitä vuodosta ja on ilmennyt oireita ( joko oikeita tai kuviteltuja heh :) ) että pissalla saa ravata vähän väliä, varsinkin öisin joutuu nousemaan 2-3 kertaa vessaa, naama kukkii, mieliala vaihtelee aikas tiehään tahtiin ym. aivan samat oireet kun joulukuussa kun plussasin. Noh eilen sitten tein testin, clearbluen se joka näyttää 4 pv ennen oletettuja kuukautisia, ja kappas siihen ilmestyi sellainen hailakka plussa, tosin se toinen viiva oli "ohuempi" kuin se toinen. Joten sitä tässä nyt olen tyhmänä pähkäillyt ennenkuin uutta testiä teen että onkohan se nyt luotettava vai onkos se minun tuurilla vain joku virheviiva? =) onko kellään samanlaista kokemusta?

Jaahas, meni Lenakin kanssa viestit ristiin. Eka ultra on siis 30.3 heti klo 8 aamulla. Kertokaapas muut varhaisultratut (ja Lenaki sit kun se on tehty), että mitä siellä saa selville, eli mihin kysymyksiin pitäis saada vastaus. Ilmeisesti siis ainakin, että onko asukki olemassa, ja onko oikeassa paikassa. Saakos lukumäärästä varmistuksen jo tossa vaiheessa?

Ihmettelijä85, kyllä mä lukisin kapeankin viivan ihan haamuviivaksi. Munkin ekassa testissä sitä väriä ilmeni lähinnä vain toisessa päässä viivaa, en vissiin antanut testin imeä sitä virtsaa tarpeeksi. Seuraavan aamun testissä korjasin erheeni, ja viiva olikin jo kokonainen. Teepä uusi testi huomenna, se voi olla jo vakuuttavampi.

Ms. Feelgood : kiva kuulla muidenkin kokemuksia, on vaan pää niin pyörällä että tuntuu ettei usko ennenku siinä kunnon viiva pojottaa =) Toivotaan nyt parasta ja pelätään pahinta. Onhan tässä nuita pettymyksiä vähälle aikaa jo tarpeeksi ollut niin olisi kiva saada välillä jotain hyvääkin.

Heipparallaa!

Minä oon nyt ollu töissä niin kiireinen, etten ole pahemmin ehtinyt kirjottelemaan. Ja näyttää muillakin olevan kiireitä, kun täällä on niin hiljaista.

Ihmettelijä: eikös se tosiaan haalea plussakin ole plussa! Nyt vaan uudestaan testaamaan ja toivottavasti viiva vahvistuu! Todella toivon teille hyvää vastoinkäymisten päälle!

Nuo miehet taitaa tarvita aina vähän enemmän lämpenemis aikaa näille vauvajutuille. Mun mies on nyt ollut aivan ihanasti tukena kun olen välillä tosi kipeä. Välillä kun on surkea olo, niin lohduttaa paljon kun toinen ottaa kainaloon ja silittää.

Tänään on ollut vähän parempi päivä. Mahaa on nippaillut vain vähän ja turvottaa pahasti, mutta kouristuksia ei ole ollu! Tiputtelukin on taas vähän asettunut. No menkkojenkin pitäs alkaa vasta sunnuntaina tai maanantaina.

Nyt taidan siirtyä sohvalle töllöä katsomaan!

Ms. Feelgood: Onko sulla siis neuvola varhaisultran jälkeen vai ennen? Kyllä mun mielestä pitäis saada lukumääräkin selville tuossa varhaisultrassa. Eikös siellä kuitenkin näy ne sikiöpussit, sydämen lyönnit sun muut... En tiedä tuosta juoksusta, mutta mäkin oon kuullut että kovaa hyppimistä tulisi välttää. Kyllähän se juoksukin täristää vatsaa, mutta toisaalta oon myös lukenut, että voi harrastaa samoja harrastuksia kuin ennenkin, jos vaan sitä tuntuu. Eli ei tuosta nyt tule hullua hurskaammaksi... Ehkä joku jo neuvolassa käynyt tietää?
Mulla on ollut kans monena iltana ihan älytöntä turvotusta! Ihan sellainen ähky ilmapallo-olo. Tänään on ollut ihmeen hiljaista oireiden suhteen. Ei oikeastaan mitään oireita. Tulis nyt taas jotain oireita, ettei tarttis ruveta panikoimaan... ;-) On tää ihmeellistä, kun aina saa olla huolissaan kaikesta.

Ihmettelijä85: Kyllä munkin mielestä haalea viiva on jo plussa. Tee nyt vielä uudestaan testi, niin varmistuu. Millä raskausviikolla sulla se km oli? Toivotaan nyt, että nyt olisi tärpännyt ja kaikki menisi hyvin!

Kiitoksia Talitinttinen ja Lenaki! :) Toivotaan tosiaan että nyt olisi tärpännyt ja pikkuinen pysyisi kyydissä loppuun asti. Tuntuu vaan jotenki hullulta että jos nuin äkkiä olisi tärpännyt :) Kävin apteekissa ostamassa ihan pari testiä varmuuden vuoksi, että tämmöistä testisotaa täällä =D Huomen aamulla jos testailisi sitten. Niin ja Lenakille että km oli viikolla 8+5. Millonkas teillä onkaan laskettu aika?

Tervehdys leidit!

Kiirettä on pitänyt töissä (ja vähän liikaakin), mutta nyt alkaa taas rauhoittua.
En ole ajatellutkaan mitään tärähdyksiä tai niiden välttelemistä. hmm... pitäisiköhän? Vaan kovin vaikeaksi menee urheilu, jos alan niitä välttelemään. Kamppailulajeissa kun meinaa tulla niitä tärähdyksiä ja kolahduksia vähän joka harjoituksissa. Mahdollisen tärpin jälkeen on kyllä pakko alkaa miettimään noitakin asioita ja hakea joku pehmeäempi urheilulaji.

Ensi viikonloppuna teen kaveriporukan kanssa kotimaan reissun, eräänlaisen miniloman tai pienen paluun opiskelijaelämään. Sen jälkeen voisikin aloittaa eräänlaisen "paaston". Minulla on ollut jo vuosikymmenen ajan tapana jättää mm. alkoholi pois laskiaisen ja pääsiäisen välisenä aikana. Tänä vuonna tulee sitten typistetty versio. Saapa nähdä jatkuuko alkoton kausi pääsiäisen yli :) , se riippuu "tädistä".
Nyt on taas niitä kuukausia, kun loppukierrosta turvottaa alavatsaa ja rinnat on todella arat. En anna tuon nostattaa mitän toiveita, kun ei nuo oireet ole ennenkään mitään meinnanneet. plääh :(
Ja nyt unten maille.

Huomenta kaikille!

Tuosta urheilusta... minä olen ymmärtänyt niin (korjatkaa, jos olen väärässä), että suurin piirtein raskauden puoleen väliin asti urheilua voi harrastaa normaalisti, joskin toki omia tuntemuksia kuunnellen. Sen jälkeen hyppimistä sisältävät lajit (tietyt jumpat ja juoksu) sekä lajit, joissa voi loukkaantua (laskettelu, ratsastus, kamppailulajit jne), pitäisi jättää väliin. Olen kyllä kuullut pariltakin raskaana olleelta, että esim. juoksu ei tuntunut hyvältä enää aika pian raskauden alkamisen jälkeen. Raskaushan väljentää niveliä ja liitoksia, ja juoksussahan paikat joutuvat kuitenkin aika koville. Reipas kävely, uinti, vesijuoksu tai -jumppa ym. ovat tietojeni mukaan passeleita lajeja odottavalle äidille.

Lenaki, mun "neuvola" on heti seuraavana paivana varhaisultran jalkeen. Mutta ma siis varasin molemmat itse ja erikseen, eli kukaan ei mulle ohjeistanut kumminpain niiden pitais olla. Noi vapaat ajat sattui vain parhaiten sopimaan mun ja miehen aikatauluihin. Olisin ihan hyvin voinut menna "neuvolaan" jo ennen ultraa. Ei siita mun mielesta oo mitaan haittaa vaikka kayt siella neuvolassa ensin ja sit varhaisultrassa vain varmistamassa, et kaikki on normaalisti. Mainitse neuvolassa, etta olet menossa ultraan, ja etta jos ilmenee tarvetta, haluaisit paasta heti uudestaan neuvolaan juttelemaan. Luota kuitenkin siihen, etta kaikki on kunnossa. Itse asiassa mun varhaisultra onkin 9. viikon ekana paivana (ei siis 8. vkolla niin kuin aiemmin kirjoitin). Sulla(kaan) siis ei viela oo ollut pahoinvointia?

Nyt alkaa tulla ajankohtaiseksi tama alkoholi-ongelma. Oltiin eilen ulkona syomassa, ja vaikeetahan se oli olla juomatta, ilman etta kukaan huomaisi (mun tapana ei ole olla juomatta). Otin pari horppya lasista, ja sit mies siina kaiken jutustelun aikana 8 hengen ymparoimana tyynesti tyhjensi omansa ja vaihtoi lasimme useaan kertaan. En tieda huomasiko kukaan, ainakaan kukaan ei maininnut mitaan. Miehen tupla-annokset kylla nakyi myohemmin kotona :) Perjantaina on edessa visiitti miehen vanhempien luona, jossa heti 5 minuuttia sisaanpaasemisen jalkeen on odotettavissa viinitarjoilu, mitenhan sen valttelisi. Otan ehka lasin normaaliin tapaan ja sit kayn kaatamassa pois jossain vaiheessa tai juotan miehella. Onko teilla muita nikseja? Luin jostain keskusteluista, etta monet ovat kokeneet huomiotaherattamattomampana (mika sana!) kayttaytya lahes normaalisti alkoholin suhteen, eli ottaa vastaan tarjottu alkoholi ilman et alkaa keksimaan selityksia, miksei just sina paivana voi juoda. Yleensa aina loytyy joku keino paastaa eroon juomasta. Ensi viikon loman aikana mun paras kaveri tulee kylla pakosti tietamaan, etta oon raskaana, kun aina hiihtolomilla juodaan joka paiva vahintaan afterskissa, ja en pysty hanta huijaamaan useamman paivan ajan. Muilta yritetaan pitaa tietoa viela piilossa, jotta voitais kertoa uutiset sit kun ollaan jo turvallisilla viikoilla. Tuntuu muuten hurjalta, etta marraskuuhun asti pitaa olla ilman alkoholia! Nyt tietysti luulette, etta mulla on alkoholi-ongelma, mutta en myonna :) Sama homma on kuukautisten kanssa, eilen mietin, etta ekaa kertaa 18 vuoteen ei tartte huolehtia kuukautisista, tuntuu hassulle.

Pitanee nyt harkita noita urheiluja - juoksun voisin jattaa huoletta, kun se ei koskaan ole ollut mikaan intohimo. Olis kiva loytaa joku korvaava harraste, joka pitaa kunnossa, mutta vaikealta vaikuttaa, kun taalla pitaa yleensa sitoutua kaikkiin kuntosaleihin sun muihin aina vuodeksi kerrallaan. Mulla on kotona kuntopyora, jospa alan sita polkemaan telkkarin edessa.

Toivottavasti tulis jo teilla jannaajilla esiin toivoa nostattavia oireita! Teilla on jo useammalla piinaviikot loppusuoralla, joten taalla odotellaan kuumeisesti raportteja tuntemuksista. Ma tarkennan viela omalta osaltani sita, etta ne ekat tuntemani nippailut reilusti ennen kuukautisten oletettua alkupaivaa oli vahan kuin pienia harmittomia sahkoiskuja tuolla alavatsassa, joita tuli valilla useampi kerralla, valilla ihan yksittain.

Hyvaa keskiviikon jatkoa!

Mukavaa viikkoa kaikille! Mulla on ollut niin tautisen kiire töissä etä olen kyllä pikaisesti käynyt lukemassa täällä mutta en ole kerinnyt kommentoida tai kertoa kuulumisia. Tänne ei kyllä kuulukaan mitään erikoista, kaikki menee eteenpäin normaalilla tavalla joka on joskus jopa hieman tylsää. Olen ollut älyttömän väsynyt johtuen työstressistä ja sen mukanaan tuomista uniongelmista (olen siis kärsinyt niistä jo vuosia) jotka nousee aika ajoin pintaan. Musta on ollut kiva lukea teidän vointeja ja neuvojakäyntijuttuja mutta täällä tosiaan vaan odotellaan ensiviikkoa.

Mä oon kyllä miettinyt tota liikuntapuolta jo aika paljon vaikka ei se ajankohtaista vielä olekaan. Mun täytyy vaan käydä aina koittamassa mitä voi tehdä ja käyttää tietenkin järkeä, ratsastusta mä en haluais lopettaa mutta kai se sitten jossain vaiheessa on pakko. Myöskään spinningpyörän päälle kapuaminen voi jossain kohtaa osoittuauta kivuliaaksikin ja sitten kun ohjaan työkseni tunteja niin sykkeen kanssa voi tulla ongelmia. Suositushan on että syke ei nouse kuin hetkellisesti yli 150lyöntiä/min mutta kun puhut ja tsemppaat sekä poljet niin kyllä se syke kevyemmilläkin tunneilla on kohtuullisen korkealla.

Hei kaikki!
Tässä vastaus Ms Feelgoodille;
Täällä on oksennettu niinpaljon ettei edes tietokoneen ruutu ole kiinnostanut.
Eli olen nyt viikolla 7+4 ja alkoi noin viikko sitten ja jatkuu. Alussa menin niin huonoon kuntoon, että olin sairaalassa tipassa.
että sellasta, mulla on eka ultra ja se seulonta huhtikuun alussa.Ymmärsin niin, että jos haluaa sen seulonnan niin pitää olla meneillään vko 11.että ois tulos niinku jollaintapaa varma (vaikkei se siis siltkään oo varma) mekin mennään siihen vaan koska haluaa tietää.Olen nyt niin kurjassa kunnossa, etten jaksa enempää kirjoittaa enkä kysellä..toivottavasti tää hellittäis pian :-(
eli onko muita pahoinvoivia?

Auts! Kuulostaapa hurjalle, toivottavasti tilasi paranee nopeasti. Alkoiko tuo pahoinvointi ihan yhtena aamuna, ilman mitaan varoitusta? Minulla itsella on 5 paivan tyomatka edessa Ita-Eurooppaan raskausviikolla 8, joten kauhistuttaa...

Matkailijarouvalle iso heippa! Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa. Kurjaa kun olet niin pahoinvoiva, että olet oikein sairaalaan joutunut. Menee varmasti raskaudesta nauttiminen ihan ohi suun kun on noin huonossa kunnossa. Toivottavasti menisi pian ohi ja pääsisit täysillä nauttimaan raskaudesta!

Feelgoodin tavoin joskus olen pohdiskellut tuota alkottomuutta. Mie olen usein ottamatta hipoissa ja tapahtumissa, vaikka en raskaana olekaan. Mutta aina kuitenkin kun olen juomatta, joku kysyy, että ollaankos sitä pieniin päin. Minusta se on ärsyttävää, koska raskaudesta ei viitsisi valehdella, mutta ei halua kertoakaan. Minusta olis kanssa ihmisiltä reilua antaa jokaisen itse tehdä valinta milloin haluaa kertoa.

Muutenkin nykyään minulta aika usein kysellään, että koskas niitä lapsia alkaa meille tulla. Varmaan siksi, että aika vasta pappi aamenensa sanoi. Mutta minusta ei ole kovin korrektia alkaa utelemaan. Kerran minulta on kysytty mukavalla tavalla, että toivotaanko teillä lasta. Minusta tuo antaa minulle mahdollisuuden vastata mitä tahansa. "Kyllä meille joskus toivotaan" tai voi sanoa suoraan, että toivotaan jo. Mutta minusta tuo kysymysmuoto ei pakota vastamaan tai valehtelemaan.

Nyt mun ajatus lentää iha miten sattuu ja ollenkaan ei tule järkevää tekstiä... Väsymys on kova. Mutta muuten on ollut melko kivuton päivä!! Jee! Ja tiputteluakaan ei taas tänään ole ollut oikeastaan ollenkaan.

Voi Matkailijarouva, kuullostaapa tosi kurjalle tuo pahoinvointi! Lähetän täältä virtuaalisen voimahalin sinulle, jospa se edes pikkasen helpottaisi :)

Talitinttinen, kiva, että kivut ovat pysyneet (ainakin melkein) poissa. Syötkö niitä särkylääkkeitä nyt säännöllisesti?

Kuulostaapa ikävältä matkailijarouvan olotila!! Muakin kiinnostaa, alkoiko pahoinvointi ihan yhtäkkiä? Toivottavasti olo rupeaa pikku hiljaa helpottamaan!

Ms. Feelgood: Mulla ei ole vielä ollut pahoinvointia. Ainoastaan muutamana iltana viime viikolla oli sellainen öklö olo, ettei tehnyt mieli syödäkään. Mutta ei siis varsinaita pahoinvointia. Tänään taas nippaili vatsaa ja viime yönä en saanut nukutuksi, kun joko heräsin pissahätään tai siihen, että asentoa vaihtaessa sattui rintoihin ihan älyttömästi. Onko muilla rintojen arkuutta??
Alkoasia on kyllä kinkkinen... Siihen niin helpolla monet kiinnittää huomion. Ehkä onkin paras, että otat lasin vastaan ja oot juovinasi, mutta sitten kaadat pois tai annat miehellesi. Musta kans tuntuu hurjalta olla ilman punaviiniä seuraavan vuoden verran!! Oon tottunut lipittämään punkkua lasillisen aika useinkin, varsinkin viikonloppuisin ruoan kanssa... Nyt ei auta kuin haistella miehen punaviinilasia :-P

Talitinttinen: Oisko toi kivuttomuus/tiputtomuus merkki jostain...?? Peukut pystyssä täällä!

heipssan taas! Mietin tässä että onkohan tässä nyt sitten menkat alkamassa vai mitä, kun tänään olen vessassa käydessäni huomannut että tulee vähän semmoista paksuhkoa valkovuotoa? ja väriltään se on vähän niinkuin shamppanja =D ihmetyttää kun ei mitään tietoa mensuista muuten. lukekaa jos viitsitte niin aiemmat kirjoitukseni tältä sivulta =) Muilla kokemusta? ollako tässä nyt sitten raskaana vai joko sitä sitten huomenna täti paholainen saapuu... :,(

Heippa kaikille,

Onhan taas aika rientänyt sitten viimeksi. On ollut sekä kotona että töissä niin kova kiire, ettei ole paljon koneelle kerennyt.

Kiva kuulla että kaikille raskaudet jatkuu, pahoinvoinneista huolimatta. Itse todellakin toivon ettei paha olo (sitten joskus..) rajoita elämää kokonaan. Menen yleensä bussilla töihin ja olisi aika tylsää, jos joutuisi yökkäilemään pussiin...( tutulle käynyt näin).

Ihmettelijä85: enpä osaa sanoa mistä shamppanjavuodot johtuvat. Itsellänikin on tässä kierrossa eritteitä riittänyt oviksen jälkeenkin, vaikka jonkun teorian mukaan pitäisi olla kuivempi kausi.

Vatsa on ollut kipeä ja ajoittain vihloo tosi kovaa, mutta niin teki myös viime kierrossa. Olenkin yrittänyt olla 'etsimättä' oireita, ensi viikolla totuus kuitenkin paljastuu.

Varasin lentoliput Wieniin huhtikuulle, lähdetään avokin kanssa hemmottelulomalle :) Onko kenelläkään kokemusta ko. kaupungista?

Ja nyt takaisin hellan äärelle!

kiitos kaikille kannustuksesta! se toimi, sillä eilen olin uhden kokonaisen päivän oksentamatta. Mutta tänään jälleen...
eli se alkoi sellaisella kuvotuksen ololla, ei mitään yökkäilyjä tms. jo viikolla 6+2 mutta oksennus alkoi sitten yhtenä iltana viikko sitten.
Ja ei tämän todellakaan pitäisi olla näin rajua yleensä, mutta lääkäri sanoi, että kyllä muutamia hoidetaan ihan sairaalassa pahoinvoinnin takia, eli ei kuitenkaan oo ihan mahdotonta.
Toisaalta, sain neuvolasta voimaa, kun sanoivat että ainakin istukkani toimii, koska oksentelun aiheuttaa se suuri määrä hormonia jonka istukka tuottaa. Tietysti ei se kauheesti lohduta jos elää parikin viikkoa ns. oksennustautia, mutta katsotaan nyt miten tää jatkuu.

Yhteistyössä