Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Mississippi mukaan joukkoomme! Wilhe, me tassa ketjussa kirjoittelevat olemme kaikki haaveilemassa ensimmaisesta lapsesta (kaikki eivat ole viela edes yritystasolla), ja juttumme saattavat siksi olla sinulle liian itsestaanselvia. Tuollahan on useampikin ketju tahdattyna niille, joilla on jo lapsia, ja jotka toivovat lisaa lapsia, ehka saisit niista enemman vertaistukea? Emme me toki sinua pois haada, jos haluat jaada seuraamme :)

Talitinttinen: Mulla on ollut oikeastaan aina (siis ilman pillereitä) kierto sellainen, että n. viikkoa ennen menkkoja alkaa tiputtelua ja se tosiaan kestää sen viikon verran. Kuitenkaan gynekologilla ei ole koskaan löytynyt mitään ongelmaa ja yksi lääkäri kerran sanoi, että kohtu mulla vaan on jotenkin sellainen (röpyliäinen?), että helposti tiputtelee. Hädissäni tietysti kyselin siitä, mutta ei hän ainakaan pitänyt sitä minään. Sitä en tosin tajunnut silloin monta vuotta sitten kysyä, että vaikuttaako nää asiat jotenkin vauvan saamiseen...

Tervetuloa Mississippi munkin puolesta joukkoon!

Juu, kyllä minäkin olen ajatellut osallistuvani kaikkiin mahdollisiin seulontoihin. Kun ikääkin alkaa jo olla, kromosomipoikkeavuuksien yms. riski kasvaa. En ole niihin kylläkään vielä kovin perehtynyt, eli en tarkkaan tiedä, mitä seulontoja on tarjolla kunnallisella ja mitä yksityisellä puolella.

Ms. Feelgood - toivottavasti en "tungettele", mutta olisi kivaa tietää, missä maassa asut? Olisi myös mukavaa kuulla, miten siellä hoidetaan neuvolat yms., kuinka pitkä äitiysloma on, mitkä kustannukset odottajan/synnyttävän pitää itse maksaa ja mitkä maksaa valtio jne? Kerran, kun podin flunssaa kotona, katsoin Neloselta aamupäivällä tulevan brittiläsitä vauvaohjelman, oisko ollu joku "Meille tulee vauva" tms. Siinä juuri vauvan saanut nainen kertoi, että hän menee töihin 3 kuukauden päästä synnytyksestä, ja ymmärtääkseni se on ihan tavallista briteissä.

Nyt kahvihammasta kolottaa sen verran, että ei auta muu kuin mennä kahvin keittoon.
Kivaa tiistaipäivän jatkoa kaikille! Niin ja tervetuloa porukkaan, Mississippi.

Tervetuloa joukkoon Mississippi! Tänne mahtuu haaveilemaan!

Mua kiinnostais kanssa kuulla Ms. Feelgoodin asuinmaan järjestelyistä näiden äitiysasioiden suhteen. Asiat kun on niin eritavalla järjestetty eri maissa.

Lenaki: helpottavaa kuulla, että tällainen voi olla ihan tavallista. Mie oon aika huolissaan nyt ollu kun mulla ei ole aiemmin tällasta tiputtelua ollut luomunakaan. Ja nää kivut on ollut välillä melkosia. Välillä tuntuu, että meinaa taju lähteä kun kouristus iskee, hengittäminen on sillon vaikeeta ja missään asennossa ei ole hyvä olla. Nyt taas täti tuntuu olevan lähempänä kun tiputtelu yltyy koko ajan.

Luin jostain, että tiputtelu voi olla myös merkki keltarauhashormonin vähyydestä tai endometrioosista. Sillä ajattelin, että ihan hyvä olis käydä näyttäytymässä gynellä, että voidaan tarkistaa onko tämä nyt vaan mun luomukierto muuttunut tällaiseksi pillereiden jälkeen vai onko kropassa joku tilapäinen häiriö. On vaan vähän pelottavaa mennä sinne lekuriin. Mitä jos jotain onkin vialla? Toisaalta se olis hyvä tietää, mutta toisaalta tietämättömänä on autuas olla...

Nyt koitan mietteistäni piristyä ja lähteä lenkille. Nää pms-oireet laittaa ajatukset vähän synkeälle vaihteelle välillä.

Tervetuloa joukkoon Mississippi! Ja tosiaan Wilhe, kuten Mr. Feelgood sanoikin, niin toisesta ketjusta voisi saada enemmän vertaistukea kun täällä me vasta yritämme esikoista eivätkä kaikki ole vielä yritysvaiheessakaan. :)

Minä myös aion osallistua kaikkiin mahdollisiin seulontoihin. Kunnasta riippuen varmaan on tarjolla eri tavalla noita seulontoja, mutta meillä täällä on kunnallisella tarjolla niskapoimu-ultra ja sen yhteydessä veriseerumiseula ja rakenneultra. Noista jatkotutkimuksista en sitten tiedä miten ne menee, jos jotain poikkeavaa löytyiskin. Mun mielestä kuitenkin noita lapsivesipunkitioitakin tehdään ihan tuolla äitiyspoliklinikalla.Itse oon aatellu sitten joskus kun raskaana oon mennä siihen varhaisultraan yksityiselle. Oon niin malttamaton, että luulen olevan vaikeaa jaksaa odottaa sinne 12 viikolle, kun pääse np-ultraan. :)

Sitten omaa napaa. Miehen sisko pyysi meitä kummeiksi niiden pikku-prinssille! <3 On kyllä ihanaa ryhtyä kummiksi. Mulle ensimmäinen kummilapsi ja eka yhteinen mulle ja miehelle. Ja muutenkin olen otettu, kun ei olla kuitenkaan kuin noin vuoden verran tunnettu miehen siskon kanssa, että saa tälläisen kunnian ryhtyä kummiksi. Ja sitten saa yllin kyllin hemmotella sitä pikkumiestä! Ja ehkä vähän auttaa tähän kaameaan vauvakuumeeseen ja malttaa paremmin odottaa, että pääsee itsekin yrittämään.

Täällä oli puhetta niistä sikiöseulonnoista... En ole itse juurikaan ajatellut niitä. Mutta olisihan se hyvä tietää, onko kaikki kunnossa. Olen menossa ylihuomenna varhaisultraan yksityiselle. Voi että on jännä nähdä se tyyppi ja onko siellä yksi vai kaksi ja onko ylipäätään edes elossa ja mihin on kiinnittynyt. Lähipiirissä on ollut keskenmenoja, joissa sikiö on saattanut olla kohdussa kuolleena jopa kuusi viikkoa. Äiti ei ole tiennyt mitään, vaan on viettänyt onnellista odotusaikaa. Siksi päätin mennä varhaisultraan, jotta tiedän, onko kaikki ok. Keskenmenohan voi tapahtua milloin vain. Mutta jotkut tilastot sanovat, että jos varhaisultrassa on kaikki ok, on 90 % todennäköistä, että lapsi syntyy. Joten pitäkää peukkuja pystyssä. Torstaina tiedän, miten menee...

Tervetuloa uudetkin mukaan! Täällä ollaan vähän erilaisissa elämäntilanteissa itse kukin. Mutta erilaisuus on rikkautta. Kiva kun on erivaiheissa olevia ympärillä. Kaikki me kuitenkin syksyllä aloitettiin haaveillen ja osa on siirtynyt yrittäjiksi, osa jo odottajiksi. Tästä ketjusta vain ei halua lähteä pois, kun kaikki täällä ovat niin ihania, myötätuntoisia ja ystävällisiä. Ihan kuin tunnettaisiin paremminkin! :)

Yhtenä yönä heräsin ja havahduin siihen, että tajusin mahassani olevan kaksi lapsenalkua... Tiedä sitten mikä merkki tuo oli. Nyt taas on toisaalta sellainen olo, että onkohan se sikiö edes elossa, kun järkyttävä väsymys on täysin poissa, vatsaankaan ei ole koskenut kolmeen päivään ja pahoinvointiakaan ei juuri ole...

Olipa huvittavaa eilen töissä, kun ensi vuoden luokille päätettiin opettajia. Minä vain myhäilin ottavani tietyn luokan, vaikka varsin tiedän, että en ole syksyllä tulossa, jos kaikki menee hyvin... Teki niin mieli kertoa, että mulle pitää palkata sijainen, mutta ei sitä vielä voi kertoa. Kaikki on niin alussa... Kerron sitten joskus huhtikuussa...

Papunen84: Onnittelut kummiudesta. Se on ihanaa saada niin läheinen ihmissuhde lapseen koko lapsen eliniäksi.

Huh, sainpas selattua läpi kaikki tänne tulleet viestit..
Oon aloittanut uudessa töissä, ja tosi kiireistä on ollut, eikä ole yksinkertaisesti ehtinyt/muistanut/jaksanut palstatella.
Onnea matkailijarouvalle vauvauutisista!!! Ja popelle sormet pystyssä ultraan, mahtaa olla jännää aikaa!! Ja tervetuloa uusille!

Sen verran noista vauvaohjelmista (opiskelijana ehti aina aamupäivästä katsomaan näitä "Meille tuli vauva", "Vauva tulossa" yms. ohjelmia, ja ne on mun mielestä molemmat kanadalaisia sarjoja, siellä siis ilmeisesti mennään noin pian takaisin töihin. On meillä vaan hyvin asiat täällä!)

Mulla on vauvakuume kasvanut taas asteen verran. Pillereitä on jäljellä enää viikko.. ja uutta reseptiä en aio hankkia. Kyllä tekis mieli aloittaa teko jo saman tien, mutta pakko kai se on malttaa mieli vielä. :( Viime aikoina oon myös jostan syystä haaveillut kovasti mammalomasta, vaikka viihdyn tosi hyvin töissä, sielläkin lasten parissa. Lisäksi kaveri sai pari päivää sitten toisen nyyttinsä, ja sekös vaan on lyönyt vettä lisää myllyyn. Huomasin myös olevani oikeastaan ekaa kertaa aidosti kateellinen jollekin lapsen saaneelle kaverille. Tietty myös iloinen, mutta ekaa kertaa mukana oli myös enemmänkin "miksen jo minäkin, mäkin haluun!!!" tunteita mukana.

Seulonnoista, juu, voisin kuvitella meneväni kaikkiin mahdollisiin. Ei mustakaan enää kovin nuorta ensisynnyttäjää saa vaikka kuinka yrittäis.. Niin ja nyt on iskenyt myös ikäkriisi, kun tajusin etten ennen 29 syntymäpäivääni kaikella todennäkisyydellä voi saada lasta. Joo, tiedän, yleinen ensisynnyttäjän ikähän sekin on... mutta kuten mieheni asian ilmaisee, mun biologinen kirkonkello kumisee, ja kovaa!

Pauliina35 ja Talitinttinen kyselivat tan mun asuinmaan kaytantoja raskauden suhteen (sorry Pauliina, en viitsi taalla netissa suoraan mainita maata). Aitiyslomaa lukuunottamatta raskauteen liittyvat seikat ovat taalla tosi hyvalla tolalla. Raskausseurantaan kuuluu 3 ultraa, veritutkimukset ja laakari/katiloseuranta kerran kuukaudessa toista ja kolmatta kuukautta lukuunottamatta. Lisaksi on 8 synnytysvalmennuskertaa ja joku visiitti koskien kivunlievennysta ja anestesiaa. Neuvolajarjestelmaa taalla ei mun tietaakseni ole, vaan kaikki ns. neuvola-asiat hoidetaan yksityisella laakarilla (jonka kukin voi itse valita). Sosiaaliturva kattaa suurimman osan raskausajan tutkimuksista, ja tyopaikan mukana tuleva sairausvakuutus taydentaa loputkin maksut sataprosenttisesti.

Synnytyssairaalan saa valita itse, mutta paikoissa on eroja ja parhaisiin paikkoihin ei valttamatta paase ihan tosta vaan. Mun gyne suositteli kahta synnytyssairaalaa, ja kertoi, etta niihin pitaa ilmoittautua viimeistaan noin 4 paivan kuluessa kuukautisten myohastymisesta, muuten ei mahdu sisalle sina kuukautena, jolloin laskettu aika on. Pienta stressia tuo tietty aiheuttaa, eli raskaustestin on paras nayttaa positiivista jo hyvissa ajoin, muuten jaa parasta paikkaa vaille.

Aitiysloma on 6 viikkoa ennen synnytysta ja 10 viikkoa synnytyksen jalkeen. Taman ajan saa oman palkan mukaan laskettua aitiyspaivarahaa, jossa on tosin tietty katto (max 2859 euroa /kk vuonna 2009). Isyyslomaa on 14 paivaa. Ns. hoitovapaa on mahdollinen kolmivuotiaaksi asti ja siihen saa kaiketi avustusta riippuen perheen tuloista, itse laskin nopeasti, etta sita saisimme noin 550 euroa kuukaudessa. Hoitovapaan voi toteuttaa myos osamaaraisena, eli esim tyoskennellen puolipaivaisesti. Mitaan valtion takaamia paivakotipaikkoja ei kaikille ole, vaan niihin paasee sita varmemmin, mita pienemmat perheen tulot ovat. Meidan olisi todennakoisesti laitettava lapsi yksityiseen paivahoitoon. Maksut ja saatavuus vaihtelee hurjasti eri seutujen valilla. Eikohan tuossa ollut paaosin vastaukset niihin kysymyksiin, joita teilta tuli esiin, lisaakin saa kysella, opin tassa itsekin samalla, kun etsin tietoja :)

kysymys ultrasta yksityisellä ja neuvolasta;
Pope ja kumppanit; eli mua kiinnostaisi tietää milloin teidät otetaan neuvolaan ekalle käynnille ja miten siellä meni, ja sitten, milloin yksityiselle kannattaa mennä vapaaehtoiseen ultraan, eli milläviikolla saa jo sitten tietää onko terve, sukupuolen tms. En tiedä tästä mitään. Itse meen neuvolaan raskausviikolla 8.

Mä oon menossa varhaisultraan yksityiselle kun viikkoja ja päiviä kasassa 8 +2. Aikaisemminkin voisi jo mennä, en saanut aikaa. (Vissiin viikolla 7 on ok mennä.)

Neuvolan sain vasta raskausviikolle 8+7. Tosi täyttä oli, ei mitään mahkua ollut saada sitä aikaisemmin. Soitin heti seuraavana päivänä +testistä. Neuvolan tarjoamaa NP ultraan en ole vielä edes varannut aikaa. En ehtinyt silloin puhelimessa, kun varasin neuvolaa. Se pitäs tehdä noin viikolla 12.

Kyllä mulla taitaa jotain elämää tuolla mahassa olla. Piti käydä halaamassa äsken lavuaaria. Oon ihan iloinen, että pahoinvointi tulee illasta ei aamusta, kun pitää mennä töihin...

Sukupuolen näkee rakenneultrasta, joka on noin viikolla 20. Meillä kunta tarjoo vaan sen NP ultran. Itse aion maksaa rakenneultran yksityisellä puolella. Haluun käydä katsomassa, onko kaikki hyvin ja haluun myös tietää lapsen sukupuolen.

ja vielä omaa napaa tässä jatkan; kiitos pope vastauksesta, ja heti perään lisäkysymys, meillä kuuluu NP ultra ja rakenne ultra neuvolan tarjoamana. Mutta en kyllä tajunnut, että niitä pitäis itse huolehtia varata, siis kun ne on meillä neuvolan sivuilla lueteltu neuvolakertoihin, eikä sieltä sanottu mitään, vaan että ekalla käynnillä selviää lisää jne.Eli koin niin, että neuvola huolehtisi lähetteet ultriin automaattisesti .. Mutta olenko pahasti väärässä...

luskelin juttujanne, ja tuntuu että tiedätte näistä asioista hirveesti :D itse olen ihan vasta-alkaja ihan kaikissa aiheeseen liittyvissä jutuissa.
sain tietää vasta nyt (:D) että jos kierto on pitkä (yli 35kp) kannattas hakeutua lääkäriin asian kanssa? jokohan mulla olisi aihetta varata aika kun mennyt jo useampi kierto niin että on se yli 35kp? nyt siis laskujen mukaan 4s kierto mennyt yli sen...

papunen84: te siis yritätte esikoista? en ole täysin perillä tilanteestasi koska en ihan kaikkea täällä lukemaani jaksa muistaa nyt millään :D ja teitä on niin monta täällä. asia kiinnostaa siksi että omalla kohdalla kyseessä olisi ensimmäinen. millaisilla fiiliksillä olet esikoisesta? :)

ja onko useimmilla teillä ollut jotain tiputteluvuotoa ennen menkkoja? mulla ei koskaan... joten olen vähän äimänä moisesta asiasta (jälleen kerran :D).

meillä täällä miestä vissii pelottaa asia jonkin verran kun välillä ihan innoissaan juttelee asiasta jne mutta välillä ei suostu puhumaan ei sitten mitään. onhan se itsestäänkin vähän pelottavaa että jos tulisikin raskaaksi, mutta olisi se vaan HIENO asia :)
saatan kysellä samoja asioita joita olette täällä jo käyneet läpi, mutta millä mielellä miehenne on lapsen saannista? varsinkin esikoisesta?

Heissan!

Mulle gyne sanoi viimeksi siellä käydessäni, kun puhuin raskaussuunnitelmista, että voin varata ajan hänelle varhaisultraan sitten, kun raskaustestin plussasta on mennyt noin 3 viikkoa. Tuntui kivalle, kun gyne toivotti lopuksi "pikaista tapaamista" :)

Mississippi: porukassamme kaikki odottavat esikoistaan, paitsi OM (joka kylläkään ei ole kirjoitellut enää pitkiin aikoihin) ja Wilhe. Eikä yhtään haittaa, jos kyselet samoja asioita, mistä olemme joskus jo jutelleet. Niin varmaan me muutkin teemme!

Meillä mies suhtautuu tyynen rauhallisesti tähän lapsen saantiin. Olen aiemmin kertonutkin, että minä olen ollut koko ikäni sitä mieltä, että en koskaan tule tekemään lapsia. Ja ilmoitin sen myös miehelleni seurustelun alussa. Mies hyväksyi asian, vaikka on kai mielessään pikkaisen toivonut, että joskus mieleni muuttaisin. Nyt kun sitten puolessa välissä neljääkymmentä aloin miettiä, että ehkä se vauva olisikin ihan tervetullut, otti mieheni asian varsin positiivisin mielin vastaan. Mutta kuten sanottu, mieheni on varsinainen "viilipytty", joten ei juurikaan asiasta sano juuta eikä jaata. Myhäilee vaan tyytyväisenä, kun minä touhotan jotain vauvajuttuja :)

Liinuska, kiitti kun selvensit, että kyse oli kanadalaisesta vauvasarjasta. Näin ohjelmasta tosiaan vain pätkän ja luulin, että se oli brittiläinen.

Ms. Feelgood, kiva kun kerroit niin tarkasti asuinmaasi neuvola- yms. käytännöistä. Kivaa kuulla, miten nämä asiat hoidetaan Suomen rajojen ulkopuolella.

Ja vielä Flox, kyselit, miten kastemekko edistyy. Nyt en ole aikoihin ehtinyt kutoa lainkaan, joten tilanne on se, että helmaosa on täysin valmis ja nyt pitäisi aloittaa yläosan kimpussa. Ehkä viikonloppuna ehdin puikkojakin heiluttamaan. Hih hih... tällä palstalla taidetaan yleensä puhua vain peittojen heiluttelusta... Mikäs työ sulla on nyt työn alla? Huomasitko muuten Hesarin etusivulta ilmoituksen, että siellä Oulunkylän isossa (muistaakseni noin 500 m2) lankaliikkeessä on nyt kaikki normaalihintaiset langat -20 %? Pitäisi vissiin käydä katsastamassa, josko jotain tarttuisi mukaan.

Nyt töihin.

Olin ihan unohtanut OM:n! Tosiaan onhan meillä toinenkin jo toista lasta miettivä tässä ketjussa. Häneltä kyllä olemme saaneet arvokasta tietoa, kun hänellä on jo kokemusta yhdestä odotuksesta ja lapsesta. Wilhenkin kokemuksia olisi kiva kuulla. :)

MIssissippi: Meillä on juu esikoinen haaveissa. Yritys ei ole vielä alkanut. Päätimme, että syön nuo olemassa olevat pillerit loppuun, joita on jäljellä vajaa 2 liuskaa, joten yritys alkaisi huhtikuussa. Siihen asti on vain maltettava tämän vauvakuumeen kanssa vaikka onneksi sitä vähän lieventää ihan lähipiiriin syntyneet pienokaiset. Kauan olen jo vauvakuumeillut ja on ihanaa kohta päästä yrittämään. :)

Kiitos Ms. Feelgoodille tietopläjäyksestä! On tosiaan kiva kuulla miten muualla maailmassa nämä asit hoidetaan. Se aina avartaa näkemystä ja antaa vertailupohjaa tähän meidän systeemiin.

Mie en sitten pystynyt malttamaan mieltäni ja testasin aamulla. Ja negahan se tottakai oli, koska menkkojen ei pitäskään alkaa kun vasta huomenna. Mutta malttamaton mikä malttamaton... Ja aamupöpperöissäni ensi tihrustin tikkua ja oli näkevinäni viivan paikan siinä testissä, mutta sitten jo nauroin omalle hölmöydelleni ja nakkasin testin roskiin! Mutta siis tätiä nyt odotellessa, tiputtelu on jatkunut koko ajan, mutta on vähän vähäisempää kuin muissa kierroissa tähän aikaan. Kipuja on edelleen välillä ja päätä särkee.

Voi kuinka tämä kuume vaan nousee koko ajan! Tuntuu hassulle, että vielä muutama kuukausi sitten nauroin hössöttäville naisille, ovistikuille ja limapäiväkirjoille. Ja nyt itse tarkkailen kroppani jokaista vihlaisua ja jomotusta ja lasken päiviä kalenterin kanssa ja pissin tikkuihin... Eli vauvakuume tekee siis ihan höperöksi! Mutta kyllä tämä höperyys on sitten mukavaa, varsinkin kun saa jakaa sen muiden kanssa!

Pahoittelut Talitinttinen, tosin eihan plussa valttamatta viela nakyisikaan, joten viela on toivoa.

Muakin ihmetyttaa oma hossotys, pari kuukautta sitten ei tullut mieleenkaan seurata omaa kiertoa nain tarkasti. Kai se sit on merkki siita, etta vauvakuume on vihdoin noussut esiin. Kunpa nousis miehellakin... Mahan tilasin niita ovis- ja raskaustesteja netista (Suomesta) pari viikkoa sitten, mutta vielakaan ei ole paketti tullut perilla, varmaan hukkunut jonnekin matkalla, suututtaa tosi paljon, kun rahoja ei varmaan mitenkaan saa takaisin. Pitaakin kysella ostopaikasta.

Mulla on joku matalapainekausi menossa, mikään ei kiinnosta, kaikki itkettää, yleinen vitutus (anteeksi) kaikkea ja kaikkia kohtaan ja mun päässä on ruvennut pyörimään jo ajatukset avioerostakin. Nää eroajatukset on ihan uusia, ei meillä kai mitenkään erityisen huonosti mene mutta mua vaan ärsytyy kaikki ja mä en loppuviimeks usko että vaihtamalla se edes paranisi. Mies on hankkinut kitaran ja on ihan sen lumoissa, kaikki illat se istuu keppi kädessä ja harjoittelee ja mua ärsyttää se kitaran äänikin. Sillä on vaativa(?) työ (kenellä ei ole ja mä teen kahta työtä kokopäivä+osa-aikailta) ja kotona se ei sitten teekään yhtään mitään. Jos mä pyydän sitä vaikka laittamaan rasvaa mun selkään niin se tekee "omat työt" ensin ja jos jaksaa, ehtii,viitsii niin sit se voi vähän huiskasta rasvaa mun selkään. Ajattelinkin että lopetan ihan kokonaan pyytämisen mihinkään hommaan, kyllä mä itsekin osaan ja pystyn. Mua ei kiinnosta tällä hetkellä edes mitkään vauvajutut, perjantaina pitäis mennä kaverin kanssa syömään jonka LA on huhtikuussa, mutta kun ei vois vähempää kiinnostaa. Sitten mä en edes tiedä että koska mun pitäis ruveta tikuttamaan taas seuraavaa ovista kun mä en tiedä mistä mä sen kierron alun laskisin. Laskenlp mä sen siitä kun lauantaina alko vuoto pikkutiputtelulla vai su-ma välistä kun silloin alko menkat oikein toden teolla kauheen kivun ja tuskan kanssa?

Anteeksi tää vuodatus, mulla on metrinen sarvi päässä kaikesta vitutuksesta että en tiedä mitä tekis vai kännit?!

Alice, ostin testit mammaksi.fi sivustolta. Loysin testeja myos halvemmalla, mutta mammaksi toimittaa ulkomaille, joten se ratkaisi. Muita joita tsekkasin oli esim halpa-testi.fi ja kotitesti.fi.

Pre, mullakin on tollasia kausia, jolloin kaikki vaan arsyttaa. Silloin yritan vaan keskittya itseeni, suunnittelen jotain kivaa juttua tai menen esim shoppailemaan. Voisitkos harkita pienta irtiottoa, eli esim viikonloppua jossain muussa kaupungissa kavereiden luona? Myos urheilu saattais auttaa, mulla usein juoksulenkki vahentaa v***tusta.

soittelinpa tänään siitä pitkästä kierrostani terkkarille, joka sanoi että se on vaan mun luonnollinen kierto? eli ollut kp39-47-38. voiko asia olla näin vai varaanko ajan lääkärille? ei ehdottanut niiden lyhenemiseen muuta kuin uutta pillerisatsia, jota en nyt todellakaan ole vailla :D
hmm... välillä kun kuume nousee kovaksikin niin alkaa oikeen ärsyttää et voispa asialle jo alkaa tekee oikeesti jotain.. :) mut tällä hetkellä oon kauheen epätietonen tuon kiertoni kanssa :/

Matkailijarouva: Ne ultrat saa varmaan varattua eka neuvolan yhteydessä. Täällä, missä mä asun tuntuu vaan olevan niin hirveet jonot sinne, että tuntui kuin ne olis pitänyt varata jo aikoja sitten. Meillä kunta tarjoo tosiaan vaan sen NP-ultran. Koko eka puhelu neuvolaan tuntu kestävän ikuisuuden. Linjat oli ihan tukossa ennen kuin pääsin läpi ja soittoaika keskellä päivää. Yritin siinä sitten oppilaiden välitunnin aikana ovien takana saada sepustettua neuvolan tätille tilanteeni ja sovittua ajan. Oppilaat mehkas välkältä päästyään oven takana ja tilanne oli mahdoton. Ei pystynyt tekemään yhtään ylimääräistä varausta ja kyseleen yhtään mitään ylimääräistä. No jospa maanantain neuvolassa selviää lisää. Huomenna on tosiaan mulla se alkuraskauden ultra. Hui....

Pre: Kaikilla meillä on välillä matalapainekausia. Koita jaksaa, kyllä se taas siitä.

Onko muilla uusia kuulumisia raskausrintamalta? Monilla on jännäyspäivät menoillaan... :)

Huomenta

Minulla on nyt alkanut ihan selkeet menkkaoireet tänään, joten eiköhän se täti sieltä viikonloppuna tule.

Olen vähän ulalla ovulaatioajankohdan suhteen, sillä alavatsassa on ollut vihlontaa koko kierron ajan. Aiemmin (kun ei tullut tarkkailtua oman kehon toimintaa yhtä paljon) luulin että pystyin paikallistamaan oviksen vihlontojen perusteellaa, mutta nyt en enää ole niin varma.

Nyt hakemaan lisää kahvia.

Alice

Voi Pope+ kuinka ihanaa varmasti päästä näkemään asukki!! Tuuhan tosiaan sitten kertomaan kuulumiset. Täällä innolla odotellaan!

Pre:lle jaksamista. Matalapainetta on aina välillä varmasti kaikilla ilmassa, mutta kyllä se taas iloksi muuttuu!

Täällä täti porhalsi nyt sitten perille saakka, eli kunnon vuoto alkoi tänään. Nyt kierin epävarmuudessa, että varatakko lääkäri tuon tiputtelun ja kipuilun vuoksi vaiko odottaa vielä??? Toisaalta tuntuu vähän hysteeriselle jo nyt varata lääkäriaikaa, mutta toisaalta jos jotain häikkää oikeesti on, niin sitten tuntuu tyhmälle, että on turhaa kärvistellyt ja odottanut ikuisuuden. Olisipa jossain sellainen palvelu, mistä voisi lääkäriä tällaisessa asiassa jututtaa ja kysyä, että onko aihetta tarkastukseen.

Tässäpä vielä päivitystä listaan. En vielä laskenu jännäyspäiviä, mutta lisään ne sitten joskus myöhemmin.

Pre 10.2. YK3
Alice76, 14.2, YK1
Lenaki 25.2., YK2
Pauliina35 20.3. YK2
Wilhe 18.2 YK1
Talitinttinen YK4
Haaveileva Pu (yritys jatkuu kevättalvella)
Ms. Feelgood (yritys alkaa kevättalvella)
Papunen84 (yritys alkaa parin kk päästä)
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)

Plussanneet:
Pope YK2
Laureli
matkailijarouva

Yhteistyössä