Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä mulla ainakin selkeästi halukkuuteen vaikuttaa tuo hormonien muutos. Mulla hormonaalinen ehkäsy vaikutti monin tavoin negatiivisesti oloon. Ehdin käyttää rinkulaa reilun vuoden ennen kuin nyt se jäi pois. Alkuun se tuntui ihan sopivalle, mutta puolen vuoden käytön jälkeen alkoi tulla kaikenlaisia kurjia oireita, päänsärkyjä, mielialanvaihteluita ym.

Tosi on, että kaikkea kivaa pitää keksiä muulloinkin ja niin meillä on aina ollut. Mutta tämä projekti on tuonut uutta puhtia ja iloa myös makuuhuoneeseen. Ja antaahan se tieto, että saattaa aikaan saada jotain niin suurta, ihan uutta väriä hommalle. Joten ollaan otettu kaikki siitä irti!

Talitinttinen (jännäyspäivä n. 17.1.)
Pope (yritys alkanut)
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Laureli (yritys alkaa joulun jälkeen)
Pauliina35 30.1., YK1
Haaveileva Pu (pikku koe takana, seuraava yritys alkaa jouluna)

Heippa!
Laitetaas taas listaa ajan tasalle. Laitoin itselleni nyt tuon jännäyspäivän sen mukaan, että kierto olisi sen 28 päivää, mikä pillereilläkin. Mutta kuten sanottu, edelliset menkat tulivat vasta Terolutin avustuksella, joten kierron pituudesta ei ole mitään havaintoa (eikä edes siitä, tulevatko seuraavatkaan menkat ilman Terolutia).

Kurkin muita ketjuja, ja jossain näytti olevan listoissa mukana myös tuollainen "YK". Nolona tunnustan, että olen tosi vihreä näissä asioissa, mutta päättelisin sen olevan "yrityskierto" (Talitinttinen varmaan osaat sanoa, onko asia näin?). Ajattelin, että sen voisi lisätä meidänkin listaamme. Vai?

Ihanaa, kun ulkona paistaa aurinko. Tekisi mieli lähteä ulkoilemaan, mutta työt kutsuvat.

Ai juu, teittekös muuten mitään uudenvuodenlupauksia?

Juu, tuo YK meinaa sitä monesko yrityskierto on menossa.
Tässäpä minunkin osalta päivitetty lista:

Talitinttinen n. 17.1., YK 2
Pauliina35 30.1., YK1
Pope (yritys alkanut)
Haaveileva Pu (pikku koe takana, seuraava yritys alkaa jouluna)

Järjestin listaa nyt niin, että jännäyspäivät tulee alkuun järjestyksessä. On helpompi sitten seurata ketä jännitetään milloinkin!

Sehän se varmaan onkin se syy, hormooniehkäisy! Aivan totta! Minulla ei pillerit onneksi vaikuttaneet siihen asiaan, edelleen haluttaa pirusti. =)

Mutta miten käy sitten synnytyksen jäljeen...halut varmaan menee tooosi pitkäksi aikaa.

Uudenvuodenlupauksiin en usko, ne eivät yleensä pidä kuin muutaman viikon.Mutta laihiksen taas aloitin, rehuja menee mahdottomasti mutta harmi kun ne ovat talvella paljon kalliimpia kuin yleensä.Paprikatkin ja tomaatit...lihan hinnoissa! =( Bvitamiinia aloin nappailemaan kun huulet meinaa rohtua, auttaakohan se? Apteekkari ainakin oli sitä mieltä.

Leena, oletko kokeillut huuliin apteekista saatavaa Bepanthen-voidetta (vaa.punainen pakkaus)? Ällön paksua, mutta ainakin mulla auttaa hyvin etenkin näin pakkasilla, kun huulet rohtuvat.

Minä olen ollut aina sitä mieltä, että pillereillä ei ole minkäänlaisia sivuvaikutuksia minun kohdallani, mutta nyt ainakin olo on kepeä ja hyvä, vaikka joulukin vasta oli, en tiedä. Selvennykseksi, että minäkin höyryän muuten vaan, enhän edes tiedä tuleeko niitä luomumenkkoja vai joutuuko tässä ryhtymään erinäisiin toimenpiteisiin sen suhteen. Mutta ainakaan intoa ei puutu.

Mulla ainakin tuo Bepanthen-voide auttaa tosi hyvin rohtuneisiin huuliin. Muuta huulirasvaa en paljon enää käytäkään. Iltaisin kun laitan sitä huuliin, niin ei päivisin tarvitse rasvoja ollenkaan! Kovilla pakkasilla laitan myös ulkoilemaan lähtiessä, suojaa hyvin.

Onnellisia olette te kenellä ei pillereillä ole sivuvaikutuksia! Minä oon kokeillu tosi montaa eri merkkiä, mutta mikään ei ole oikein sopinut. Varsinkin niiden vaikutus mielialaan on kurja. Tulee kauheita itkukausia ja kiukkuraivareita. Myös nuo migreenikohtaukset on kurja vieras. Onneksi ei tartte ainakaan vähään aikaan ehkäsyä miettiä! Pillerit ja rinkula on niin helppo konsti ja mukava, kun niillä voi siirtää menkkoja helposti ja tietää kellon tarkkuudella koska ne tulee.

Oletteko muuten lukeneet tuota "Omatoiminen lusmuilu" -ketjua? Siellä keskustellaan siitä, että hankkiutuu raskaaksi miehen selän takana. Eli joko jättää pillerit pois kertomatta tai sitten jopa siitä, että kortsusta kaivaa rojut ränniin miehen tietämättä! Minä olen aivan järkyttyny, että joku voi moista tehdä. Menin melkeen sanattomaksi kun sen ketjun luin.

Voi apua... en ole lukenut tuota Talitinttisen mainitsemaa ketjua, mutta käynpä heti lukemassa sen. Ei kai KUKAAN voi olla niin epätoivoinen, että alkaa kumeista kaivella tavaroita talteen. Huh huh, kuullostaa aika epätodelliselle ja epätoivoiselle! Törkeää on kyllä jättää pillerit salaa syömättäkin. Mä en ainakaan ikinä voisi elää sellaisen taakan kanssa, että meillä olisi miehen kanssa yhteinen lapsi, joka olisi syntynyt sen seurauksena, että olisin jättänyt pillerit syömättä ja väittänyt miehelle vahingon käyneen.

On totta, että pillereissä on omat hyvät puolensakin, kuten tuo menkkojen täsmällisyys ja siirtämisen helppous. Mutta haittojakin niistä kyllä on. Olen ajatellut, että laitatan itselleni kuparikierukan sitten mahdollisen synnytyksen jälkeen. Mullahan on yhdessä vaiheessa sellainen ollutkin, ja se oli musta ihan ok.

Minä oon kans miettinyt tuota kuparikierukkaa vaihtoehtona sitten joskus kun ehkäsyä taas tarvii. Olen vain kuullut, että se saattaisi lisätä menkkojen runsautta ja kivuliaisuutta. Jos näin on, niin sitten tarttee kyllä sitäkin miettiä. Mulla on nimittäin aika kivuliaat menkat jo nyt.

Haaveileva Pu. viimeistään 14.1,YK2
Pauliina35 30.1., YK1
Pope (yritys alkanut)

Nyt kp 29/27-31. Eiköhän se täti kohta kurvaa kylään, jännittää. Testaan vasta, jos ei kuulu mitään kp 35 mennessä.

Öööö eikö se bepanthen maistu jollekkin aivan ällölle??? =/

Noista mielialanvaihteluista, pillereihin liittyen...silloin alussa olin muistaakseni mahdottoman itkuinen, mutta kun söin muutaman kuukauden sekin tasoittui.

Talitinttisen mainitsemaa ketjua en ole lukenut...mutta tuli mieleeni, että mieheni sanoo minulle usein ettenhän varmaan jätä pillereitä pois kertomatta hänelle.Joku hänen kaverinsa ex oli niin tehnyt ja hankkiutunut salaa raskaaksi.Törkeä teko! En missään nimessä niin tekisi, mutta miehellekkin olen sanonut, että saattaahan vahinko sattua...siis pilleritkin voi pettää vaikka ne ottaisikin, mikään ehkäisy ei ole 100% Mutta tahallaan en niitä jätä pois, sen verran luottamusta pitää kyllä olla...oikeesti.Pitääkin poiketa lukaisemaan...iljettävää.

Heippa taas!
Lomailut on takanapäin ja nyt taas työn pariin. Ei kyllä vois vähempää kiinnostaa, mutta eipä auta muukaan... Kohti uusia lomia siis! :)

Kyllä mulla e-pillerit vaikuttaa tosi paljon yleisvireyteen, mielialoihin ja mikä tylsintä- seksihaluihin. Itse asiassa seksi ei vois vähempää kiinnostaa, mieluummin nukun. Olen yrittäny miehellekin puhua, että jos heittäisin pillerit pois ja katsoisi millainen vaikutus sillä minuun on. Kuka mua sen jälkeen tunnistais, tuntisiko enää itsekään?? No, eipä ole vielä vihreätä valoa näytetty tuolle(kaan) ajatukselle. Tuntuu että tämä on pelkkää oottelua vaan, millonkahan se oikea elämä alkaakaan... :(
Mutta eiköhän täältä pohjalta taas nousta kunhan saa vähän aikaa märehtiä.

Hello arvoisat naiset!
Se on sitten perjantai taas! Mies lähtee taas vikonlopuksi muualle, elikkäs nytten on kaverin polttarit toisella paikkakunnalla. Ja minä olen täällä "heitteellä" maanantaihin asti. Mitähän hauskaa sitä keksisi. Kutoakaan en nyt viitsi kun kädet on taas niin kuivassa kunnossa. Ihotautilääkäri oli viimeksi vähän pettynyt paranemisen vauhdista, ja minä nyt sitten ajattelin, että voisin vaikka muutaman päivän olla kutomatta, jos sillä olisi jokin vaikutus. Kyllähän lanka tuntuu vähän kuivattavan, mutta en nyt ole huomannut, että kutomisen jälkeen kädet olisivat jotenkin kuivemmat. Noh, katsotaan. Kokeilemallahan tähänkin vaan saa vastauksen. Viime lääkärikäynnillä otettiin muuten allergiatestejäkin. Jotkut jännää raskautta ja minä jännää mitä niistä testeistä selviää.

Leena, ei se Bepanthen mitään pahaa ole. Maistuu korkeintaan vähän lääkkeeltä, mutta ei mitenkään iljettävälle tai pahalle. Mutta nämähän on taas näitä makuasioita. Mutta kyllä tuota kannattaa ehdottomasti kokeilla. Minä olen huomannut, että Bepanthen on tehokasta rohtuneisiin huuliin. Minulla on tapana laittaa paksuhko kerros yöksi tai illaksi silloin kun kukaan ei ole näkemässä, jos huulet on pahasti rohtuneet.

Jopas on Talitinttinen löytänyt erikoisen ketjun. Huh huh! Kaikkeen se ihminen pystyykin. Ei kyllä minunkaan omatuntoni antaisi periksi tuollaiselle tempulle. Mutta loppujen lopuksi, mikäs minä olen arvostelemaan toisten valintoja. Oudolta kyllä kuulostaa kumminkin.

Näistä pillereistä vielä. Eniten mun jännittää se miten paljon pillerit on vaikuttanut mielialaan. Aloitin aikoinani pillereiden syömisen sellaisessa kohdassa, että elämässä oli mukana paljon muutosta: uusi paikkakunta, uusi asunto, uusi koulu ja puoli vuotta vanha suhde. Eli siinä vaiheessa en todennäköisesti ole voinnut pahemmin huomata mitään mielialanvaihteluita. Kaikki oli muutenkin silloin niin jännittävää ja toisaalta stressaavaa. Kaiken on ihan hyvin voinnut laittaa uusien asioiden piikkiin. Järkevintähän olisi ollut aloittaa pillerit vasta sitten kun kaikki olisi tasoittunut. Sanotaanhan, että lompakkoakin saa vaihtaa vain silloin kun elämä on tasaista. Pillerithän on isompi asia kuin lompakko, eikös. :)

Olisihan se jännää, jos voisi aloittaa yrittämisen ja jännäämisen samaan aikaan teidän jo aloittaneiden kanssa. Mutta vielä ei vain voi. Pitäisi saada nämä opinnot valmiiksi ja nyt on vielä meneillään asunnonhankinta projektikin. Nyt on vaan taas niin sellainen olo, että ei oikein huvittaisi odottaa mitenkään kamalan kauan. Mutta järki sitten selittää, että tässä voi kyllä vielä tovi jos toinekin mennä ennen kuin tähän perheeseen vauva tulee. Kyselin muuten mieheltä tässä yksi päivä, että kumpikos olisi "mieluisempi", tyttö vai poika. Mies ei osannut vastata. Pohdiskeli kyllä asiaa monelta kantilta, mutta ei sitten osannut sanoa, että kumman valitsisi jos voisi. Hyvä niin.

Uudenvuodenlupaukset... heh. Lupasin taas aloittaa aktiivisemmin kuntoilun ja saada ne pari kiloa lisää. Lupasin myös alkaa lukemaan kirjoja enemmän. Lukuharrastuksen olenkin jo aloittanut. :)

Minä myös toivon, että täti todellakin pysyy poissa. Mutta haikara saa kyllä kyläillä useammassakin osoitteessa. :)

Oh, elliisa ehtikin minun ja Leenan väliin.
Piristystä elliisalle! :) Minä olen kanssa pohtinut tuota, että "tunnistaako" minua enää kukaan pillereiden lopettamisen jälkeen vai tuleeko sitten sellaista palauetta, että olen taas oma itseni. Oikeastaan aika jännitävä ajatus, toisaalta pelottava.

Laureli, en kyllä tunne ketään sellaista henk.koht., joka olisi oviksen testaamista kokeillut. Mutta olen kyllä saannut sen kuvan, että kyllä se niillä onnistuu oikein mainiosti. Onnea kovasti testailuihin. :)

Hei!
Tässäpä minunkin osaltani päivitetty lista.Mukavaa, että yrittäjiä on niin paljon jo meissä "ihan uusissa vauvahaaveilijoisssa". Onko haaveilevalla pupulla tapahtunut mitään, onko täti tullut jo? Pidetään peukkuja kovasti! Oma kierto on varmaan aivan sekaisin.... Yritän muka tunnistaa itsestäni raskausoireita, mutta tuskin ne niitä ovat. Hulluna väsyttää koko ajan, tosin väsymys voi liittyä loman loppumiseen ja töiden alkamiseen näin joulun jälkeen... unirytmi kun on vielä aivan sekaisin...

Minkälaisia nimiehdotuksia teillä olisi tulevalle lapselle? Heitelkäähän niitä tänne palstalle, olis kiva kuulla!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pauliina35 30.1., YK1
Pope ehkä joskus 17.1., YK2

Heipähei! Olemme tilanteessa, jossa mietitään, minä kuukautena jätetään pillerit pois. Aloitin juuri uuden työn, ja meillä on muutto toiseen kaupunkiin tulossa kevät-kesä-syksyllä, joten työpaikan vaihdos olisi edessä. Tässä syy, miksi pillereiden poisjättö mietityttää. Entä jos plussaisin esim. joskus alkukesästä, tai vaikka aiemminkin (jos ihme tapahtuisi:), niin enhän voi isomahaisena työpaikkaa hakea uudesta kaupungista. Mutta kun ei toisaalta haluaisi odottaa, mulla on endometrioosi, tosin lievä, mutta kuitenkin. Vauvakuume molemmilla, ehkä sellainen, että molemmat on tajuttu, että halutaan vauva..ettei enää ajatella että " sitten joskus", niinkun tähän asti. Nyt on jotenkin tullut tietoiseksi, että olisi valmis odotuksen odotukseen..hih. Ihana tunne, muuten! Mutta kun ei voi tietää, tärppääkö heti, kuukausien vai vuosien päästä, vai eikö koskaan. Onko muita, joilla edessä muutto ja työpaikan haku, ja päällä yritystä? Tai onko kokemuksia työnhausta raskaana ollessa? Isoja asioita..paljon ajatuksia..mutta tärkein..olisi se oma nyytti :).

Tervetuloa joukkoon Kukkanen! Tänne mahtuu pähkäilemään kaikenlaisia asioita!

Popelle peukut pystyssä! Ja mites Haaveilevan Pu:n tilanne??? Jänniä aikoja monella!

Elliisalle rutistus. Toivottavasti olet jo paremmalla mielellä!

Talitintin pesään täti kurkistelee oven raossa. Tänään alkoi iltasella tuhrua tulla ja selkää juilii menkkamaisesti. Josko huomenna pyörähtäis kp1 käyntiin. Jäi aika tyngäksi tämä kierto kun täti näyttäs tulevan viikon etuajassa. Ens lauantaina ois vasta pitänyt alkaa. Eikös muuten ekaksi kiertopäiväksi lasketa se milloin menkat alkaa kunnolla? Tälläsiä tuhruja ei vissiin lasketa? Vähän veti mieltä matalalle tädin tulo, mutta taas nokka kohti tuulta ja menoksi!

Iltaa vaan kaikille!
Minä täällä valvon... Tervetuloa mukaan Kukkanen!

Miksi se täti nyt sitten saapui sinne Tinttilään?! Harmi juttu. :/ Jaa-a... Miten sen nyt sitten tulkisee, että mikä on eka kiertopäivä. Kuukautiskierron alussahan tulevat kuukautiset, mutta mistä se kp1 nyt sitten "virallisesti" lasketaan. Voihan tuo tuhru olla jotain muutakin... villi veikkaus kiinnitysvuotoa... Toivotaan tätä.

Ilta/huomenta naiset.
Saa nähdä miten käy. Tänään tuntui vatsan seudulla siltä kun täti olisi jo ovella, mutta ei muuta. Äsken alkoi nenä vuotamaan verta, mikä on outoa, sillä se ei yleensä tee sitä muulloin kuin jos olen pitkään ollut huonoilla unilla (mitä ei ole viime aikoina tapahtunut).
Noh. katsotaan nyt nuo muutamat päivät.

Pieni toive mun sisällä herää, että josko olis kiinnittymisvuotoa, mutta viime kierrossa oli myös viikon ennen menkkoja tiputteluvuotoa, enemmän ja vähemmän. Joten nyt en halua toivoa liikoja. Mutta katellaan miten käy! Informoin teitä kyllä ensi tilassa!

Haaveilevalle Pu:lle peukut pystyssä!!!

Heipä hei vaan kaikille pitkästä aikaa! Matkoilta on palattu ja olo on mitä rentoutunein. Täällähän on monta jännääjää tullut! Meillä jätettiin myös ehkäisy pois viikko sitten, joten laitan itsenikin listalle... Tosin oma kiertoni ei aina ole ihan päivälleen säännöllinen, joten tuo jännäyspäiväkin on arvio :-)

Pauliina35 30.1., YK1
Pope ehkä joskus 17.1., YK2
Lenaki n.22.1., YK1

Yhteistyössä