Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa Naiset!

Täällä aamu alkoi niinkin hurjasti kuin raskaustestin merkeissä! Menkkojen olisi pitänyt alkaa jo maanantaina, mutta mitään ei ole tapahtunut. Vaikka raskautumisen mahdollisuus oli häviävän pieni (pillereiden lopettamisen jälkeen olemme käyttäneet kumia, mutta pari kertaa olemme pupuilleet ilmankin, joten periaatteessa tärppi olisi ollut mahdollista, joskin aikamoinen sattuma), ajattelin kuitenkin varmistaa asian. Illalla on kosteat juhlat tiedossa, ja vaikka en yleensä kamalasti juokaan, voin juhlia ihan rennosti nyt kun tiedän tilanteen. Ekat luomumenkat tulivat ihan ajallaan, mutta toiset sitten nähtävästi antavat kuulua itsestään. Jos ei ensi viikon loppuun mennessä ole mitään tapahtunut, aloitan se Terolut-kuurin. Mulla on sellainen mielikuva, että joskus kauan sitten, kun pidin lyhyen tauon pillereiden syömisessä, kävi sama juttu. Eka vuoto tuli ajallaan, mutta sitten tarvittiin Teroluteja.

Mutta nyt valmistautumaan iltaa varten. Oikein mukavaa lauantain jatkoa teille kaikille!

Ai juu Flox, kyllä me jollain keinolla saadaan kastemekon kuvan sulle, kunhan se tuosta valmistuu.

Pahoittelut tädistä, Talitinttinen, mutta ihan hyvällä tuulella onneksi tunnut olevan, nyt vain nauttimaan joulusta! Minulla on vielä tämä ilta töitä ja sitten alkaa, ah niin ihana kahden viikon loma!!!! Pillereitä on liuskassa jäljellä viikon verran ja sen jälkeen en aio uutta enää aloittaa eli aivan kohta liityn teidän seuraanne! Jouluvalmisteluiloa, tyttäret!

Talitintti on ihan hyvällä tuulella. Tottakai se harmittaa, ettei tärppiä tullut, mutta ei tässä vielä olla kiireessä asian suhteen. Tää oli kuitenkin vasta eka luomukierto, niin enemmänkin sitä on jännittänyt omaa kroppaa ja sen toimintaa. Eli en missään masennuksen syövereissä rämmi! =) Innolla uuteen puuhailuun!

Toivottavasti Pauliinalla on kivat juhlat illalla! On varmasti rennompi mieli juhlia kun ei tartte miettiä, onko tärppi sattunut kuitenkin käymään.

Kivaa, kohta saadaan jännittää myös Laurelin kanssa uutisia!

Nyt ruokaa laittamaan!

Hei vaan kaikille, niin ja touhota sinä vaan talitinttinen...en minä sillä mitään sinun jännäämisestä sanonut.Varmaan kihelmöivää aikaa kaikille ketkä alkavat yrittämään sitä raskautta.

Minä itse haaveilen edelleen yksin, mies ei vieläkään oikein syty tähän vauva asiaan...paljon vaikuttaa nyt taloudellinen tilanne hänen näkemykseensä. =( Kun työtä ei meinaa olla, ei oikeastaan mitään ensi vuodelle vielä tiedossa.Mutta jos tämä alkaa oikein pitkälle venymään nin tämä tyttö meinaa itse vetää rekensä, sanon miehelle että minä maksan sitten viulut yksin.En meinaa jäädä lapsettomaksi ainoastaan sen pelon takia että miten rahat riittää.Eiköpähän sitä jotenkin pärjätä, onhan tuota aina pärjätty.En jaksa uskoa että suomessa kukaan nälkään kuolisi. Hieman masentaa kuitenkin, kun olin jo varma että kohta aloitellaan mekin yrittämään...ystäväpiirissäni oikea vauvabuumi nyt pyörii, tuntuu että olen ainoa joka putoaa tästäkin kelkasta.Pitäisi vain pitää mieli pirteänä kun joulukin on jo ovella.

Niin ja kaikille ihanaa joulua!!!

Toivottavasti Leena sun mies pian innostuis myös vauvantekopuuhiin. Me kanssa mietittiin tuota taloudellista puolta paljon ennen kuin päätettiin uskaltautua jättää ehkäisy pois. Monet sanoi meille, ettei taloudellisesti ole koskaan oikea aika lapsen hankinnalle. Mutta varsinkin miehiä tuo talouspuoli enemmän huolettaa. Taitaa monilla miehillä olla selkärankaan uponnut mielikuva perheen elättäjän roolista. Ainakin omalla kohdalla olen huomannut, että monia asioita tarkastellaan aika eri näkövinkkelistä. Täällä on peukut pystyssä teille!

Oi Lenaki, on varmaan ihanaa päästä palmun alle köllimään! Mulla on mahdoton matkakuume. Olis ihanaa päästä jonnekkin aurinkoon! Varsinkin nyt kun tää syksy on ollut ilmojen puolesta tosi synkkä.

Ihanaa, kun jouluun on enää pari päivää! Sitten pääsee lomailemaan ja rentoileen sohvannurkkaan!

Kiitos myötäelämisestä Talitinttinen! =) Lämmitti kovasti mieltä kuulla, ettei ne aivan yksioikoisia asioita muillekkaan ole nämä vauvanteko jutut.Miehelläni on todellakin vanhanaikainen käsitys siitä perheen elättämisestä...ei se nyt huonokaan asia ole, vaatii minulta vain totuttelua ja tiettyä tapaa lähestyä monia ennen yksinkertaisiakin asioita.On mm otettava huomioon kun tekee kotiin hankintoja, että toinen väen väkisin tahtoo niiden maksuu osallistua, vaikkei rahaa niin olisikaan.

Jospa se minunkin mieheni huomaa ettei se koko maailmaa kaada yksi vauva. =) Enää kaksi yötä jouluu!!!

Ei täällä kukaan nälkään kuole ja ainahan sitä on joku tilanne päällä, huono rahatilanne tai muu, minkä voi antaa estää vauvahaaveita, jos haluaa. Minun ihana mieheni sanoi, että mene vaan vielä kouluun ja vaihda vaan alaa, jos haluat, kyllä me pärjätään, tuntui ihanalta. Alkaa pikkuhiljaa jännittämään, että, mitä jos elimistöni ei toimikaan vauvamyönteisellä tavalla!!!! Joulurauhaa kaikille!

Laurelille, eihän meistä kukaan tiedä saako niitä lapsia ennenkuin koettaa, varmaan oma kroppa sitten muokkaantuu tarpeen mukaan...luonto hoitanee sen osan. =)

Aivan, joulurauhaa kaikille!

Mua kans jännittää, että miten tää kroppa näin luomuna pelittää. Nytkinhän mulla oli ihan outo kierto, kun viikko oletetun oviksen jälkeen alkoi tiputtelemaan ja sitten menkat tulikin rytinällä. Tuolla aikaisemmin kirjoitin, että onkin kivuttomat menkat. Ja pah. Sitten kun ne tosissaan päätti alkaa, niin meni yksi yö valvoessa ja olin oksennuksen partaalla sen kivun kanssa. Saa nähä kauanko nää sitten päättää jatkua.

Mutta mulla on kova usko, että uusi vuosi tuo hyviä plussatuulia kaikille tähän ketjuun!

Oikein rauhallista ja rentouttavaa joulua!

Heippa! <3

Minä olen ollut muutamat viime päivät vähän hankalasti netin päässä, ja en nytten ehtinyt kaikkia juttujanne lukea. Vähän myöhemmin sitten. Muutamat kirjoitukset tuossa äsken lukaisin. Höh! Voi harmi, että ettei vielä vauvauutisia. :( Tyhmät ja kiukuttelevat menkat...puuh! Pois, pois! Oikeasti, mullakin on sellainen kuva, että pillereiden jälkeen menkat voi todellakin sekoilla aika tavalla jonkin aikaa. Toivotaan, että tasaantuu pian.

Kiva juttu Pauliina, että laitat sitten mekon kuvan. :)

Oikein hyvää joulua kaikille! <3 Minä myös toivon plussia uudelle vuodelle! Enää yksi yö jouluun!

Mukavaa Joulun aikaa kaikille teille ihanille naisille!

Nyt on syöty taas laatikoita ja kinkkua niin että korvista tursuaa. Huomenna saa palata normaalin sapuskan pariin, ihanaa!

Tämänkertainen yritys on sitten taas alkanut ja tulos on luettavissa tikusta kahden tai viimeistään kolmen viikon päästä (ellei täti ehdi visiitille ennen sitä). Plussa kovasti toivotaan, mutta samalla se myös pelottaa, onhan se jotain mikä vaikuttaa koko loppuelämään, useammankin ihmisen elämään.

Rentoa viikonloppua kaikille!

Haaveilevalla Pu:lla on siis jännät viikot tiedossa! Täällä peukut pystyssä plussan puolesta! Mie ymmäersin viime kierrossa kyllä oikein tosissaan mitä piinaviikoilla tarkoitetaan... Kyllä oli nin piinaavaa odotella, että tuleeko täti vai ei.

Meillä on kohta taas käsillä pupuilu viikko, ja sen jälkeen liityn jännäämään. Joskus 17. päivän tienoilla pitäs tätin tulla. Tuosta kierrosta kun ei vain tiedä, niin ovistakin on vaikea laskekskella. Täytyy vaan koittaa kuunnella kropan antamia vinkkejä ja viettää paljon aikaa vällyjen välissä! Ja mikäs sen mukavampaa!

Mie olen tänä jouluna syöny aika maltillisesti noita jouluruokia. Kinkku maituu vieläkin ja suklaa myös! Ja ekaa kertaa tein itse kaikki jouluruoat ja onnistui vallan mainiosti! Ens jouluna kehtaa siis pyytää ruokavieraitakin kylään!

Meillä tyttä 1v7kk ja toinen haaveissa.. Ainoa asia mikä estää yrityksen on asunnonvaihto, tarkemmin siis pitäis asunto saada myytyä että voitaisiin ostaa omakotitalo. Tällä hetkellä asumme rivitalossa jossa ilmapiiri on sellainen että ulkona ei viihdytä, joten yleiset hiekkalaatikot eivät täällä houkuttele, että uusi asuinalue helpottaisi vauva-arjessa. Vauvakuume alkoi jo tytön ollessa 3kk, että toivon nopeaa muutosta elämään ja vatsan pyöristystä :) helpottaa hieman omaa haaveilua kun lukee teidän kirjoituksia. Ihanaa kun vauvat saa aikaan niin paljon onnea ja odotusta!

Lainaa

Heippa Naiset!

Nyt on sitten joulunpyhät vietetty ja arkinen aherrus alkanut. Nämä välipäivät ovat töissä kyllä tosi hiljaisia, joten aika pehmeällä laskulla mennään. Ehtiipähän hyvin tekemään kaikkea sellaisia juttuja, jotka jäivät muiden kiireiden jalkoihin ennen joulua.

Mulla Terolut-kuuri vetelee loppuaan, ja jos siitä on tehoa, pitäisi menkkojen alkaa parin päivän päästä. Saas nähdä, miten käy. Sitten liityn minäkin oikein tosissani muiden yrittäjien joukkoon :)

Minkäslaisia suunitelmia teillä on vuodenvaihteelle? Me ollaan ainakin näillä näkymin miehen kanssa kahdestaan kotona, syödään jotain hyvää, katsellaan raketteja ja skoolataan skumpalla, mutta ei mitään sen ihmeempää.

Mukavaa maanantaipäivän jatkoa kaikille! Ai niin Wilhe, mukavaa kuulla, että pidät jutusteluistamme. Tervetuloa vaan porukkaan mukaan :)

Täällä on on viimenenkin pilleri popsaistu toissapäivänä eli nyt odotellaan kuukautisia ja sen jälkeen koittaa jännät ajat!!! Eli liityn joukkoonne tummaan!!! Toivottavasti kohta kuuluu kaikille kummaa!

Pope (yritys alkanut)
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Laureli (yritys alkaa joulun jälkeen)
Talitinttinen (yritys alkanut)
Pauliina35 (yritys alkanut)
Haaveileva Pu (pikku koe takana, seuraava yritys alkaa jouluna)

No niin, päivitetäänpäs tuota meidän listaamme. Toivottavasti nappasin viimeisimmän version, ettei kukaan tipahtanut kelkasta. Varmaan Laurelin kohdallekin voisi jo laittaa "yritys alkanut" merkinnän, kun pillerit on lopetettu? Merkkailkaa tuohon listaan myös jännäyspäiviänne, niin voimme kaikki pitää peukkuja pystyssä! Minä en vielä tarkoista päivistä osaa sanoa mitään, kun menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Toivotaan nyt, että niistä Teroista olisi hyötyä ja normaali rytmi löytyisi. Silloin voisi vähän niitä ovisaikojakin yrittää määritellä.

Oletteko tehneet / suunnitelleet jotain elimistön puhdistustoimia ennen yrityksen alkamista tai siinä samalla? Yksi ystäväni kuului vannovan Aloe veran nimeen? MItäs mieltä tästä? Itsellä on nyt ainakin joulun aikaan tullut syötyä ja juotua todella paljon enkä työstressistä toipuessa ole juuri jaksanut enkä ehtinyt salilla käydä, ulkoillut toki olen, mutta se ei ole tarpeeksi elimistölleni. Tänään aion tehdä parannuksen ja pakata treenikassin pitkästä aikaa. MItes muut?

Nyt siis saamme pian myös jännäillä Laurelin kanssa! Meitä alkaa olla jo monta jännäilijää tässä ketjussa!

Tässäpä tämä lista omilla tiedoilla päivitettynä:

Talitinttinen (jännäyspäivä n. 17.1.)
Pope (yritys alkanut)
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Laureli (yritys alkaa joulun jälkeen)
Pauliina35 (yritys alkanut)
Haaveileva Pu (pikku koe takana, seuraava yritys alkaa jouluna)

Mie en ole mitään erityistä tehnyt näin yrityksen alettua. Syömisiä olen koittanut katsella vähän monipuolisemmaksi ja syön monivitamiinia, jossa on runsaasti kalsiumia ja foolihappoa. Semmonen raskaana oleville tarkoitettu. Apteekista tuota mulle suositteli. Päivittäisestä ulkoilusta mulla pitää huolen koirat!

OIKEIN HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!

Hyvää Uutta Vuotta ladyt.

Täällä sitä nökötetään kotisohvalla nauttimassa vapaapäivästä. Liekö joulustressi vai mikä lykännyt ovista viikolla. Selkeät oireet vasta pari päivää sitten (kirkkaat limat, hormonifinnit, hedari jne..) Meinasi eilen tehdä kunnon migreeniä ja vessassakin saa juosta vähän väliä (?) Toivottavasti en ole saanut mitään pöpöä uimahallista. Jänskättää ja pelottaa :) Noh mahdollinen r-testailu on sitten kahden-kolmen viikon päästä.

Plussatuulia kaikille yrittäjille.

Hyvää tätä vuotta kaikille! Kertokaa nyt minulle vielä viisaammat, että kuinka laskette jännäyspäivät, esim. Talitinttinen, kuinka laskit tuon päivän? Ja että onko minulla mitään mahdollisuutta arvailla ovista ensimmäisellä luomukierrolla, että millon kannattais olla petihommissa vai onko viisainta pupuilla joka päivä?
Sitten vielä tämmönen, että minulla on toisessa munasarjassa kysta, vaikuttaakohan se mahdollisuuksiin? Lääkäri sanoi, että niitä tulee ja menee ja on lähes kaikilla välillä. Onko kokemuksia?
Oletteko muuten käyneet gynellä ennen yrityksen alkamista, mietin, että pitäisköhän?

Moi Laureli,

Kävin syksyllä gynellä tarkastuttamassa että kaikki on ok ja otattamassa papan. Edellisestä papasta oli jo 3 vuotta.
Oviksen ajankohtaa arvailen limoista (mm. Lauran tietoiskussa on niistä tietoa) ja muista oireista. Mulla tulee mm. kahdesti kuussa finnejä (suunnilleen puolessa kierrossa l. oviksen aikoihin ja taas kuukautisten alkamisen aikoihin). Hedareita on samoihin aikoihin ja joitain vatsanippailuja (tosin ne vatsatuntemukset on vähemmän säännöllisiä).

Ensimmäisestä luomukierrosta... joillain kierto kulkee pillerien lopettamisen jälkeen liki kellontarkasti ilman mitään katkoja tai viivästymisiä toisilla voi mennä pitkäänkin ennen kuin hommat tasoittuu.

Mie kans käväisin syksyllä gynellä tarkastuksessa. Halusin käydä, kun edellisestä käynnistä oli jo jonkin aikaa ja sitten halusin itselle mielenrauhan, että kaikki tuolla alaosastossa on kunnossa raskautumista varten. Ja samaten, kun syön migreeniin paria erilaista lääkettä, niin niiden vaikutusta kyselin ja muutamia muita juttuja.

Miekin olen ovista tarkkaillu ihan näistä luonnon merkeistä. Limoja koitan seurailla ja sitten tuntemuksia. Viime kuussa tunsin selkeän ja kovan vihlaisun toisella puolella alavatsassa. Ja tuosta aika tarkkaan 14 päivän päästä alkoi menkat sitten kunnolla. Ekassa luomukierrossa oletin vain kierron pituudeksi tuon pillereiden 28 ja sitten koitin tarkkailla niitä merkkejä. Tuo Haaveilevan Pun mainitsema Lauran tietoisku on ollut hyvä apuri tässä. Siitä on saanut hyvää tietoa, mitä merkkejä voi alkaa seurailemaan.

Jännäyspäivänä pidän sitä päivää, jolloin oletan menkkojen alkavan. Eli jos silloin ei täti tule viraille, voi alkaa jännäämään, että oisko kyydissä masuasukki. Tällä hetkellä mulla tuo päivä on vain arvailujen varassa, koska en luomukierrostani vielä tiedä. Viimeksi se oli 26 päivää, mutta koska tämä on vasta toinen kierto luomuna, niin voihan tuo heittää aika paljonkin.

Huokaus...meillä se mies ei ota syttyäkseen vauva hankkeeseen. =( Sanoo nykyään aina kun otan asian puheeksi, että älä höpötä...höpötä! kun minä koetan puhua asiaa...voi hyvänen aika sentään. Itkettää...no tiedä sitten, kun joskus tuntuu edelleen etten ole vielä varma ja valmis itsekkään, mutta luulin jo että olisin.
Yksi iloinen asia kuitenkin, menimme uutena vuotena kihloihin!!! =)

Yhteistyössä