Heipparallaa!
Itsekin olen ajatellut tuota, että milloin kertoa perheelle ja ystäville. Jotenkin olisi kivaa pitää se mahdollisimman kauan salassa ja kertoa vasta raskauden jo edettyä pidemmälle. Tosin en tiedä miten sitä sitten malttaa olla kertomatta. Kun se plussa joskus pärähtää testiin, niin luulen, että ainakin mulla vois olla vaikeuksia olla hiljaa.

Mutta ehkäpä sitten pitää alkuun hehkuttaa täällä vain. Ja läheisille tietty kerrotaan aiemmin ja muut saa huomata sitte ku näkyy. Mulla varmaan näkyy aika pian, kun ei tuossa mahassa ole paljon ylimäärästä tai sitten voi käydä kuin yhdelle tutulleni joka on kans pienikokoinen. Sillä oli koko raskauden ajan siro maha (vauva kehittyi kyllä normaalisti ja oli 3kg), että alkoi pyöristyäkin vasta rv20 tienoilla.
Tuosta kertomisesta vielä. Oletteko ajatelleet miten miehelle kerrotte plussasta? Vai oletteko ajatelleet, että yhdessä testaatte ja tulosta jännäätte? Mä olen jotenkin ajatellut, että haluan testata yksin ja kun se plussa tulee niin kertoisi miehelle jollain kivalla tavalla. esim tota kirjettä vois soveltaa tulevalle isälle tai ostaa jonkun pienen lahjan tms. Mulle on jäänyt myös yks mainos mieleen vuosien takaa. En sen tarkemmin muista mitä siinä mainostettiin, mutta siinä nainen kertoi miehelleen raskaudesta sellaisten "paperinukkien" avulla. Siis sellaisten, jotka leikataan taitetusta paperista ja ne on käsistään kiinni toisissaan. Siinä mainoksessa siis naisen antaessa sen miehelle avautui ensin 2 (he itse) ja sitten se kolmas pieni ihminen. Olipas vaikea selitys, toivottavasti ymmärsitte, kun tää mun ulosanti on välillä vähän vajavainen.
Minulla on väliin ollut myös samanlaisia tunteita kuin Haaveilevalla Pu:lla ja Laurelilla. Välillä tuntuu, että haluaisi siirtää koko vauvanhankinnan vuosiksi eteenpäin, mutta sitten taas välillä kaipuu ja kuume on kova. Mutta taitaa olla aika normaaleja tuollaiset ahdistuskohtaukset, lapsen hankkiminen on kuitenkin aika iso päätös ja muuttaa elämää paljonkin. Mutta uskon, että kyllä siitä selviää.
Kaverilleni syntyi muuten 3 päivää sitten tyttö. Aivan hurmaava prinsessa! Ja vauvakuume kasvaa.