Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa! Oikein suuret onnittelut Leenalle ja miehelle!!!! Jokos häitä pian tanssitaan?!

Toivottavasti mies pian olis myös valmis keskustelemaan vauva-asioista. Miehet tuntuu vaan välillä olevan niin pökkelöitä, ettei ne ymmärrä miten tärkeetä asioista olis puhua. Olen huomannu tuossa asiassa törmänneeni monesti tähän miehet on marsista ja naiset venuksesta -ilmiöön. Minulla ois tarve keskustella jostain asiasta perinpohjaisesti, mutta mies on tyytyväinen parin lauseen vaihtamiseen. Ja sitten kun kyselen, että miksi ei puhuta asiasta kunnolla, niin mies on sitä mieltä, että johan me puhuttiin...

Täältäkin sylillinen onnitteluja Leenalle!

Laureli, kyselit sitä gynellä käymisestä. Minä kävin gynellä loppusyksystä, kun olisi ollut aika uusia pilleriresepti, eli edellisestä käynnistä oli kulunut vuosi. Olen kuitenkin vuosittain käynyt vastaanotolla, joten ajattelin, että hyvähän siellä oli nytkin käydä, vaikka en sitä reseptiä enää tarvinutkaan. Multa otettiin papa ja lisäksi lääkäri katsoi ultralla, että kaikki oli ok.

Menkat sitten alkoivat vihdoin tänään. Ihanaa. Toivotaan nyt, että kierto tästä tasaantuu. Onpa hassua tämä naisen elämä: viime päivät olen odottanut menkkoja kuin tulisilla hiilillä, ja nyt kun yrittäminen toden teolla alkaa, sitä toivoo, ettei niitä menkkoja sitten enää tärpin johdosta tulisikaan :

Onnea, Leena! Ja kärsivällisyyttä miehen kypsyttelyyn. Eiköhän hänkin siitä pikkuhiljaa. Meilläkin tarvittiin aikaa, nyt on mies sitten varmoilla vesillä ja mukava olo aloitella yritystä. Nauti rakkastasi! Onko teillä jo hääsuunnitelmia tai ajankohtaa tiedossa vai etenettekö pikkuhiljaa?

Voi kiitos kaikille onnitteluista ja eritoten tsemppaamisesta! =) Välillä tuntuu pahalle, mutta niin kai se on että miehet on vaan niin erilaisia ja eihän me olla oltu yhdessä vielä kun reilu kaksi vuotta, niin että pitänee antaa hänelle vielä aikaa.Luojan kiitos sitä vielä biologisessakin mielessä jokunen vuosi on. Häitä suunnitellaan ehkä...siis EHKÄ ensi syksylle...siis minä suunnittelen. =) Saa nähdä saanko mieheni mukaan edes siihen suunnitteluun...kyllä ne joskus vaatii sen potkun persuuksiin, että asiat saadaan etenemään, eikö?

Heippa hei! Pitkästä aikaa!
Kotiuduttiin vasta eilen lomilta. Mies sai järkättyä töistä pitkät vapaat ja ne on nyt sitten kohta vietetty.

Leena, äärettömän paljon onnea!! Ihana uutinen! <3

Kiitos Pauliina kuvasta! Mekosta tulee kyllä tosi ihana. :) En olekaan koskaan aikaisemmin nähnyt neulottua kastemekkoa. Hieno! Minä olen neulomisen saralla kunnostautunut nytten vaan kutomalla pipoja. Mainitsinkin muistaakseni täällä siitä kivasta ohjeesta ja se on osoittautunut niin kivaksi, että moni on halunnut samanlaisen. :D

Hyvää sunnuntai päivää.

Tuli vielä yksi oviksenbongauskeino mieleen. Napukan tarkkailu. Sitä en ole kyllä vielä ihan oppinut tulkitsemaan. Sen verran olen havainnut että sen mollukan suu on auki puolessa kierrossa ja sitten se menee tiukasti kiinni pariksi viikoksi auetakseen taas juuri ennen tätiä. Joskus se mollukka on ylhäällä ja joskus aika alhaalla. Saa nähdä milloin sen käytöksen oppii oikeasti tuntemaan.
Onko teillä muilla tietoa tuon liikkeistä?

Floxille tervetuloa lomilta takaisin! Olitteko jossain kauempana lomailemassa? Mulla olis mahoton kaipuu jonnekkin aurinkoon!

Hmm, mie olen joksus tuosta napukasta kuullut, mutta enpäs ollut edes ajatellut, että sen avulla voisi ovista kytätä. Pitäsköhän alkaa tutkaileen... Leenan kanssa ohella naureskelen, kun itsellä tuli mieleen lääkärileikit... ;)

Viime oviksessa mulla tuli myös yhdyntäkipuja, eli välillä vihlas tuonne vatsanpohjaan aika ilkeesti ja samoihin aikoihin tissit kipeyty ja oli viluinen olo. Tuota sitten jatkuikin menkkoihin saakka höystettynä viikko ennen kunnon vuotoa tiputtelulla... Nyt on samanlaiset tuntemukset alkamassa, joten vissiin ovista pukkaa. Eli parin kolmen viikon päästä taas jännittää...

Hei pitkästä aikaa!
Lomat on kohta lomailtu ja on aika palata arkeen.... :(

Onnittelut Leena kihlautumisen johdosta!
Toivotan kaikille hyvä tuulia ja eritoten hyviä plussatuulia vuodella 2009!

Meillä on vauvaprojekti menossa siinä vaiheessa, että on pupuiltu, yhdet luomumenkat olen saanut tulemaan joulukuun puolella. Nyt jännäillään, tuleeko seuraavia. Viime kierrosta tunnnistin mielestäni oviksen, nyt tässä toisessa luomukierrossa ei ole mitää tietoa, missä mennään. Luulen, että tädin pitäisi vierailla joskus noin kuun puolivälissä. Pillereitä on tullut popsittua noin kymmenen vuotta, joten ihmettelin, että sain aikaiseksi edes ne yhdet luomumenkat. Seuraavien kanssa saakin jännätä tuleeko ollenkaan... En usko, että olisin voinut tulla jo raskaaksi.

Takaraivossa polttelee koko ajan ajatus, että mitä jos en koskaan saakkaan lasta? Mies on järkisyistä aloittanut tämä lapsiprojektin, vaan ei ole hirveän innoissaan, enkä viitsi hulluna sille toitottaa lapsijuttujani. Ikää alkaa tulla niin mulle kuin hällekin, joten pakkohan tässä on alkaa tositoimiin, jos joskus niitä lapsia aikoo saada. Tuntuu, että ympärillä kaikki sikiää...

Miten teidän muiden miehet on mukana asiassa? Ovat tosi innoissaan?

Popelle kans tervetuloa takaisin lomalta!

Meillä mies on omalla tavallaan innoissaan asiasta. Mutta hänen tapansa toivoa ja haaveilla on hiljainen. Eli muutama mojova riita on saatu aiheesta aikaiseksi kun minä olen hormonihyrränä alkanut ulvomaan, että sinä et sitten ollenkaan välitä tästä asiasta, jonka kuuluisi olla yhteinen... Ja niin edelleen. Jokainen nainen voi kuvitella kuinka pitkälle tuollaisen riidan saa vietyä oikeassa mielentilassa.

Ollaan kuitenkin keskusteltu aiheesta myös ilman tuskaa ja kyyneliä, ja molemmat tätä asiaa kovasti toivotaan. Molemmat omalla tyylilämme! Minä höyryän ja intoilen ja lepatan kuin talitintti konsanaan, ja mies on vankka kallio, joka ei turhia hötkyile. Minä koitan vähän rajoittaa tätä höyryämistäni (eli puran sen teille täällä) ja mies puolestaan koittaa aiheesta mun kanssa keskustella.

Me taidetaan Popen kanssa jännäillä suurinpiirtein samoihin aikoihin noiden menkkojen kanssa. Mulla pitäs seuraavat tulla joskus tuolloin 17. päivän tienoilla (+/- muutaman päivän). Oviksesta kun en miekään nyt tässä toisessa luomukierrossa ole ollenkaan varma. Eli pitää siis pupuilla ahkerasti siihen saakka, että alkaa menkat tai plussa tärähtää testiin!

Onpa hauskaa, että meillä Talitintin kanssa on lähes sama jännäyspäivä ja ihan samoin ajoitettu aloitusaika. (Mulla siis myös toinen luomukierto menossa). Nyt vain toivotaan, että olis tärpännyt molemmilla. Päästäs samaan aikaan synnyttämäänkin... periaatteessa ;). Itse en vaan usko millään, että olisin tullut raskaaksi.

Ovis on varmaan jo mennyt. En oikein osaa noita limojakaan lukea... En tiedä onko jotenkin paljon vuotoa vai ei...

Leenalle ensiksi super isot onnittelut kihlautumisen johdosta. Oli ihana uutinen! :D

Nyt on joulut ja uudenvuodet vietetty! Minulla on pitänyt kiirettä töiden kanssa, en ole juurikaan siis lomaillut, mutta olisi tässä sitten seuraavat pari viikkoa vapaampaa ennen kuin koulu todenteolla jatkuu taas.

Mulla vauvahaaveet ovat jääneet hiukan taka-alalle tämän kiireen takia. Ja jotenkin mulle on tullut rimakauhu. Lapsia kovasti kyllä haluan, mutta jotenkin kaikki sen vauvan mukanaan tuoma jännittää/pelottaa. Ehkä se tästä.

Minulla vähän samanlaisia tilanteita ollut kuin Talitinttisella miehen kanssa. Mies kyllä on innoissaan, mutta ei niin osoita sitä ulospäin ja vatvo samaa asiaa tuhat kertaa, kuten m inä. Olen sitten pariin otteeseen hermostunut, kun minusta on tuntunut ettei asia ole miehelle yhtä tärkeä vaikka se oikeasti on. Välillä tuntuu todella, että miehet on todellakin marsista ja naiset venuksesta. :)

Nyt täytyy rientää takaisin töiden pariin! Jännään kovasti Talitinttisen ja Popen puolesta, että plussaisitte ja kaikille muillekin suuria plussatuulia!

Heippa!
Kiitos kovasti lomaltapaluu toivotuksista! Ei me oltu missään kauenpana, ihan kotimaassa lomailtiin. Mutta jonnekin kauemmaksi olisi kyllä tosi kiva päästä.

Tänään puhuttiin pillereiden pois jättämisestä. Heh, älkää innostuko nyt. Puhuttiin pillereiden jättämisestä siksi, että olisi kiva tehdä koe siitä, kuinka pillerit minuun oikein vaikuttavat. Kiukuttaako enemmän vai vähemmän? Tulisiko haluja lisää vai tapahtuuko mitään? Niin, tällaista. Ja tyhmä minä, mutta alkoi nyt mietityttää, että voiko Cerazettea syödessä olla ovis. Siis, kun Talitinttinen mainitsi noista yhdyntäkivuista, aloin miettimään sitä kun joskus vihlaiseen niin ikävästi, enkä ole koskaan keksinyt mitään järkevää selitystä niille.

Jännä juttu kyllä tuo Popen ja Talitinttisen melkein samat jännät päivät!! Voi kun tapahtuisi jo jotain!

Olettekos muuten käyneet paljon alessa? (Onko tästä jo keskusteltu...? En muista nyt.) Minä olen käynyt muutaman kerran ihmettelemässä, mutta en ole löytänyt oikein mitään. Mies sitä vastoin on hankkinut vaikka mitä: kirjoja ja vaatteita. Minun pitäisi ihan oikeasti löytää talvisaappaat ja joku paita miehen kaverin häihin. Hoh...! Ne häät olisi jo ensikuussa, eli voipi tulla vielä kiirekin tämän asian kanssa.

Nyt laittamaan pyykkiä. Tänään on siis pyykkipäivä!

Flox: Cerazetten teho perustuu siihen, että se muuttaa kohdun limakalvon siittiöitä läpäisemättömäksi sekä estää ovulaation.

Me ollaan molemmat miehen kanssa löydetty paljon kivoja vaatteita alesta. Kerrankin! Yleensä ei löydy yhtään mitään tai sitten vaikka jotain kivaa olisikin niin ei ole kokoja. Mutta nyt onnisti. :)

Hyvät illan jatkot ja yöt teille ihanille leideille! :)

Flox: Mulla ainakin Nuvaringia käyttäessä tuli melkeen kaikki nämä samat kierron oireet kuin nyt. Tuota vihlontaa en usein näin selvänä huomannut, mutta varsinkin nuo limat (tosi outoa puhua limoistaan, mutta kai se tässä kohtaa kuuluu asiaan...) oli selkeästi havaittavissa kierron eri kohdissa. Samoin mielialan vaihtelut oli tosi hurjat. Nyt alkaa vähän tasaantua ja huomaan jo vaikutuksia hormonittomasta elämästä. Makean nälkä ei ole koko ajan niin suuri kuin ennen, mieliala on iloisempi ja seksi tuntuu paljon paremmalle. Myös päänsärkyjä ja migreenikohtauksia on nyt ollut vähemmän ja ne on lievempiä. Olenkin päättänyt etten enää pillereihin tai rinkuloihin koske!

Musta tuntuu, että tuo mun ovis tulee nyt vähän myöhemmin kuin viime kuussa, eli tosiaan jännäyspäivä on varmaan vasta 20. päivän tienoilla. Mutta oispas kivaa jos meillä Popen kanssa tärppäis molemmilla! Sitten voitais vertailla mahan kokoja niinkuin miehet autojaan!

Mie en ole pahemmin aleissä käynyt. Tänään vähän pyörähdin, mutta en löytäny mitään. Oon muutenkin outo nainen, että yleensä vihaan shoppailua. Joskus se on kivaa, esimerkiksi jossain kaupunkilomalla, mutta yleensä saan näppylöitä jo ajatuksesta, että pitäs uusia vaatteita hankkia.

Heippa!

Ihanaa, kun täällä on taas näin vilkasta keskustelua. Tervetuloa takaisin kaikki lomilla olleet!

Flox, mekosta tulee kieltämättä aika kaunis. Pitsineulos on helppoa, ja työ sujuu yllättävän nopeasti nyt kun alun hurjasta silmukkamäärästä pääsi eroon. Nyt silmukoita on jäljellä 280. Onneksi noudatin ohjetta ja käytin Bambu-lankaa, vaikka ensin, kun en meinannut Bambua mistään löytää, meinasin tehdä mekon Tenneseestä. Siitä olisi kyllä tullut julmetun painava, olisi varmaan tuntunut siltä kun kutoisi rautahaarniskaa. Bambu on tosi kevyt ja ilmava lanka, joten työ ei tunnu painavalta.
Selailin taas vanhoja käsityölehtiä ja löysin ihania vauvaneuleita. Joten seuraava työ on jo suunnitteilla :)

Täällä oli puhetta napukoista ja limoista... Biologisesti kyllä kohdun napukka on tuttu, mutta sen liikkeistä ei ole harmainta aavistusta. Eikä kyllä niitä limojakaan ole tullut seurattua. Ajattelimme miehen kanssa ainakin näin alkuun mennä ihan "fiilispohjalla" tässä vauvaprojektissa, ilman sen kummempia ajoituksia tai muita. Toki ovisaikaa on kiva arvuutella ja yrittää bongata ihan senkin takia, että näkisi, kuinka kroppa toimii nyt "luomuna", mutta aiomme kyllä pupuilla vain silloin, kun siltä tuntuu, oli ovis tai ei :) Gyne sanoi, että säännölliset yhdynnät parin, kolmen päivän välein tuottavat yleensä hyvin "tulosta". Mutta mistäs sitä ikinä tietää, miten tässä ajatukset muuttuvat - voipi hyvin olla, että parin kuukauden päästä meikätyttö heiluu ovistikut kourassa limapäiväkirjan kimpussa , hih hih!

Meillä mies on ihan mielissään tästä vauvajutusta, siis siitä, että minäkin haluan lapsia. Suhteen alussahan ilmoitin, että en todennäköisesti koskaan tule haluamaan lapsia, ja mies sen hyväksyi, vaikkakin toivoi, että tulen joskus toisiin aatoksiin. Nytpä siippa on sitten aika innoissaan tästä vauvajutusta. Ei nyt mitenkään kauheasti vouhota asiasta (kuten ei yleensä mistään muustakaan jutusta, aika rauhallinen kun perusluonteeltaan on), mutta on selvästi iloinen.

Voi Flox, minä jo ehdin innostua, kun mainitsit pillereiden lopetuksesta! Ajattelin, että saamme nyt jo sinutkin meidän yrittäjien joukkoon!

Talitinttiselle ja Popelle plussapeukut pystyyn! Olisi kerrassaan mainio juttu, jos teillä tärppäisi samoihin aikoihin. Ihan nauratti tuo Talitinttisen kommentti, että voisitte sitten tosiaan vertailla masujanne kuin miehet autoja :)

Mäkään en ole vielä aleissa käynyt. Kai sitä pitäisi käydä käännähtämässä, jos vaikka pari paitaa löytyisi. Kuten Talitinttinen, minäkään en ole mikään shoppailija, vaan uusien vaatteiden hankkiminen on enemmänkin pakkopullaa meikäläiselle.

Mutta nyt ruoan laittoon. Leppoisaa loppiaista kaikille!

Heipä hei kaikille! =)

Minunkin mieheni on sellainen vakaa kallio joka ei vähästä hötky, miettii ja tuumii toisinaan niin kauan että minä ehdin kokonaan jo unohtaa koko sen asian mitä hän käsittelee. Minä touhotan aivan kaikesta mistä innostun ja hän toppuuttelee minua kykyjensä mukaan, joskus tuohtuukin minun häseltämiseeni...mutta minkäpä minä luonteelleni mahdan. =)

Vauva asiaa ei olla sen kummemmin puitu, annan ajan kulua...joskus se tulee vahingossa puheeksi mutta se jää sitten siihen.Vielä ei taida olla aikamme kypsä siihen puuhaan, toivon sydämestäni ettei siihen kovin kauaa menisi.Mutta ei ole fiksua painostaa toista kun minullakaan ei mitään hengen hätää asian suhteen ole.Mielipahaa korkeintaan, mutta kyllä tämä tästä.

Alessa ollaan käyty, kun asutaan vanhassa mörskässä niin remonttitarpeita ollaan osteltu, nyt rempataan vinttiä...maalataan ja tapetoidaan.

Kiva jos joku sai hupia tuosta nupukka jutusta. itse olen puolivakavissani sitä välillä seuraillut, mutta en vielä ihan tajunnut sen logiikkaa kokonaisuudessaan.
Jouluhössötys on varmaan sekoittanut kiertoni, en tiedä pitäisikö odottaa tätiä saapuvaksi tänään vai viikon päästä. Jos on normipituinen kierto niin tänään, mutta toisaalta ne oireet joiden oletan merkitsevän ovista olivat vasta viikko sitten (mm. hormoninäppylät, runsas kirkas limailu, napukka alhaalla + avoin, päänsärky, arat rinnat… sori suorasanaisuus), joten... Vielä ei edes turvota kuten yleensä vähän ennen tätiä, tosin hedari ja arat rinnat on edelleen kaverina:(
Äh. Odotteellaan nyt tässä sitten viikko ihan rauhassa. Jos ei mitään kuulu, niin sitten testiä ostamaan.
Mukavaa vapaapäivää kaikille!
Ai niin ja melkein unohtui. Onnittelut vuodenvaihteessa kihlautuneelle Leenalle.

Haaveilevalla Pu:lla on siis jännä viikko edessä! Peukut on pystyssä, ettei täti kurvaisi sinne kylään!

Mie kerkesin jo viime kierrossa ostaa pari testiä kaappiin. Ennakoin, että jos olis joulunpyhinä päässyt testaamaan. Mutta eihän sitä päässyt, joten nyt ne odottaa tuolla kaapissa. Toivottavasti niitä pääsis pian käyttämään. En ole koskaan ennen raskaustestiä tehnyt, joten jo ihan sekin on uutta!

Huomenna pitäis taas täydellä höyryllä palata töihin. Olispas ollu mukava jatkaa lomailua vielä vähän aikaa... Seuraavan kerran sitten pääsiäisenä pääsee lomailemaan. Vaikea päästä taas arkirytmiin kiinni kun nyt oli niin pitkät vapaat.

Minä sitä heilun täällä ovistikkujen kanssa uskokaa tai älkää, itse en meinaa tätä itsestäni uskoa. Mutta olen vaan niin innoissani, tämä on niin jännittävää. Eli yritän bongata sen ovikseni heti ensimmäisestä kierrosta, en tiedä kuinka käy. Seksihalut on kovat hormoonien lopettamisen jälkeen, valitettavasti vaan ei ole vielä ollut mahdollisuutta pupuiluun, kun on vieraita ollut. Mutta huomenna alkaa se ihanuus! Täällä pursutaan elämäniloa, sitä toivottelen myös kaikille teille!!!

Eikös tämä olekin ihanaa, höyrytä näiden haaveiden ympärillä! Mulla on vähän samanlaiset fiilikset kuin Laurelilla. Tuntuu, että halutkin on hypänneet kattoon tämän projektin myötä! Ja jaksaa keksiä vähän piristettä makkarin puolelle ja muutenkin hymyilyttää paljon.

Mutta eikös noin pitäisi olla aina? Että koettaa keksiä virikkeitä ja miellyttää toistakin? Ainakin itse yritän olla aktiivinen sillä saralla, paljon hyvää siitä on seurannutkin. =) Kun olen lueskellut teidän yrittelijöiden juttuja, tulee väkisin mieleen että nyt sitten ollaan kovinkin innokkaasti vällyjen välissä, mutta miksi niin ei voisi olla normaalistikin? Miksi vain silloin kun yritetään sitä raskautta? Kun kuitenkin sen ainakin pitäisi olla kivaa ja silloinhan sitä yleensä tahtoo aina vain enemmän, eikö?

Tosi kivaa lukea Laureliinin ja Talitinttisen höyryämisestä! Itse en ole vielä noin tohkeissani, mutta innostus tuntuu kyllä olevan varsin tarttuvaa sorttia :) Eilenkin lueskelin innolla uusinta KaksPlussaa! Mulla vaan on sellainen fiilis, että kunhan nyt saisin tämän kierron ensin tasaantumaan, niin sitten voisi sitä tärppiäkin alkaa odottaa kuumeisemmin. Tuntuu, että jos edes menkat eivät tule ajallaan, niin miten sitä raskaaksikaan voisi tulla. Höh, kuullostanpa tylstältä.

Tuosta Leenan kommentista tuli mieleeni, että varmaan aika monella naisella syy siihen, että silloin, kun raskaus on tähtäimessä, ne petihommatkin kiinnostavat enemmän, on puhtaasti hormonaalisen ehkäisyn pois jättäminen. Pillerithän tunnetusti saattavat aiheuttaa haluttomuutta, ja kun ne heivataan nurkkaan, halutkin lisääntyvät. Toki se raskauden yrittäminen voi saada useat heiluttelemaan niitä vällyjä aiempaa tiheämmin, mutta takuulla hormooneillakin on osuutta asiaan. Itse vaihdoin joskus vuosia, vuosia sitten pillerimerkkiä "miedompaan", ja muistan, miten vaihdon jälkeen halutkin kasvoivat silmissä :)

Hymyilevänhauskaa päivänjatkoa kaikille teille!

Yhteistyössä