Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla mahdolliset aamuheräämiset ei tule olemaan ongelma... tai siis se, että tulisin vähän myöhemmin töihin. Olen nimittäin niin aamu-uninen muutenkin että tuun aina töihin viimeisten joukossa ! :D:D:D Olen hyvin miesvaltaisella alalla töissä ja ainoat naiset on hallinnon puolella, heidän kanssaan käyn silloin tällöin syömässä.. arvata saattaa että jos joskus niin onnellisesti asiat ovat, että olen raskaana, niin tämä "juorusakki" utelee heti jos näkevät pieniäkin merkkejä asiasta. Yksi hyvä ystäväni kävi kesken työpäivääkin usein oksentamassa... toivottavasti itsellä ei käy niin. :(

Heippa kaikille ja tervetuloa karinaK:llekkin. =)

Olin työmatkalla ja nyt lopenuupuneena takaisin työmaalla.Eräs ystäväni oli laittanut valokuvan vasta kastetusta tyttövauvastaan ja ekaa kertaa joku vieras vauva näytti minusta suloiselta. =) Ihmeellinen tunne kokea se ekaa kertaa.

Oli muutten ihanaa tulla kotiinkin ja huomata että jurolla miehelläni oli ollut minua ikävä, hän jopa myönsi sen. =)

Nyt en taaskaan ehdi jäädä jaarittelemaan...jatkan toiste.

Heippa!
Terveisiä Jyväskylästä. Siellä oli niin kivan näköistä kun oli lunta maassa ja pakkastakin taisi olla ihan kivasti. Ainakin minä hytisin kylmästä, vaikka vaatteita oli kunnolla päällä. Siis, olin tentissä. Nyt sitten jännää, että kuinka siinä nyt käy. Meneekö läpi edes. Vähän mietityttää, kun kysymykset oli aika paljon erilaisia kuin olin kuvitellut.

Jeps, se on sitten perjantai! Hauskaa viikonloppua leidit.

Täällähän on ollut hiljaista näin viikonloppuna! Tilannepäivitystä täältä. Meillä on siis pillerit nyt lopetttu ja epävirallinen yritys tai enemmänkin antaa tulla, jos on tullakseen alkanut. Menkat meni ja jatkalle peiton heiluttelua normaaliin systeemiin, ilman mitään ovulaatiotikutuksia. Saa nähdä alkaako koko menkat, kun Diane Novaa olen lähes kymmenen vuotta käyttänyt. Tuntuu tosi vapauttavalta, että joka ikinen ilta ei tarvitse muistaa ottaa pilleriä! Ja mahtava olo kun ei tarvi mitään ylimääräistä hormoonia pumpata elimistöön! Vapauttavaa! Suosittelen muillekin! ;)

Katsotaan nyt rauhassa stressaamatta, miten käy. Pikkujouluja olisi tulossa useanakin viikonloppuna... joten juomisia pitänee miettiä...

Oon useaan kertaan kysellly mieheltä, että ymmärtäähän se, että nyt ei ehkäisyä ole... Oletko valmis ottamaan vastuun...? Kai se sitten jotenkin on.. Vaikka vähän epävarmalta tuntuu.. Yritän aina lohduttaa sitä, että aikaahan siihen menee ennen kuin mikään toukka ilmestyy tähän maailmaan ja että puolet rakauksista menee kesken (siis tosi alkuvaiheessa, kun ei edes tiedä olevansa raskaana). 9 kk on hyvä aika henkisesti valmistautua vanhemmuuteen!

No yritysonnea meille kaikille ja pidetään toisiamme ajantasalla!

Juu, kyllä oli hiljainen viikonloppu tässä ketjussa.
Livenä vähän toisenlainen. Oli kahdet pikkujoulut joista toisesta ei "ilmaista" viinaa puuttunut. Sai vähän hävetäkin joidenkin tuttujen puolesta. Perheelliset miehet kuvittelivat olevansa koviakin casanovia kun olivat sen tuhannen tuiterissa. Mikä siinä on että aikuiset ihmiset eivät ymmärrä, että ei se viina tästä maasta juomalla lopu.
En minäkään juhlissa täysin kuivin suin ollut, mutta ei sitä yhdestä tervetuliaisglogistä ja ruuan kanssa nautitusta viinilasillisesta humalaan tule.

Heip!
Nyt mulla pyörii nää vauvanyritysasiat tosi paljon mielessä. Laitoin tuohon listaa meistä "yrittäjistä" tai joulun jälkeen yrityksen aloittajista. Lisäilkäähän tietojanne, jos listalta puututte. Kiva jos laittaisitte vielä ajankphda koska projektinne alkaa. Kiva alkaa yhdessä jännäämään!

Pope (yritys alkanut)
Matkailijarouva
Laureli
Talitinttinen
Pauliina35

Huomenia.
Olipa taas luminen työmatka, aivan mahdoton tuisku ollut yöllä...tuuli työntänyt sellaisia mielettömiä kinoksia tielle.Ja lisää näyttää satavan.

Vauvakuume taitaa minulla jäädä taka alalle kun joulu painaa päälle, tai mistäpä sitä tietää.Kun ei minulla koskaan ennen ole vauvakuumetta ollut. =)Kohta pitää joutua jouluostoksillekkin, vaikkei niitä ostettavia nyt niin montaa asiaa ole.

Aika monella näkyy yrittäminen alkavan tai alkaneen...miten on tytöt, kiinnostaisi kuulla että ottaako miehet jotain erityisiä suorituspaineita nyt kun tietävät että on tosi kyseessä? Vai onko se rakastelu samanlaista kuin ennenkin? Aivan todella...kertokaa. =)

Moi!

Kiva tuo Popen aloittama lista! Pian päästään oikein porukalla jännäämään jo aika monen kanssa. Mukavaa!

Olipa tosiaan hurja pyry eilen. Olimme kummipojan kanssa katsomassa Aleksin joulukadun avajaisia, ja kyllä meinasi vilu tulla, vaikka vaatetta oli monta kerrosta.

Hei, tuli mieleeni, että jos saisitte valita, haluaisitteko tytön vai pojan? Tiedän, että varmaan kaikki on sitä mieltä, että kumpi vaan käy, kunhan on terve, mutta mitä jos oikeasti sukupuolen voisikin valita - kumman silloin haluaisitte? Ennen olin sitä mieltä, että poikalasta en ainakaan halua (siis jos lapsi ylipäätään pitäisi hankkia), mutta nyt kun tämä vauva-asia onkin tullut ajankohtaiseksi omalla kohdallanikin, ei ne pikkupojat niin hirviöiltä tunnukaan. Itse asiassa, jos pitäisi valita, saattaapi
olla, että kallistuisin sen pojan puoleen.

Pope (yritys alkanut)
Matkailijarouva
Laureli
Talitinttinen
Pauliina35 (yritys alkaa joulun jälkeen)

poikavauva ehdottomasti olisi mieluisempi, ihan sen takia että se olisi miehellenikin mukavampi.Hän keksisi paljon enemmän tekemistä pojan kuin tytön kanssa ja voi miten olisi ihanaa seurata isää ja poikaa kun ne puuhaisivat yhdessä. =)

Heippa!
Voi että, on niin ihanaa kun on lunta satanut! <3 <3 Meillä oli kanssa suunnitelmissa, että oltaisiin menty katsomaan Aleksin joulukadun avajaisia, mutta ei sitten lähdetty kun se sää oli vähän turhan jännittävä. Ulkona kun käveli, niin oli pakko välillä laittaa silmät kiinni, kun tuuli otti niin pahasti silmiin.

Tyttö vai poika... hmmm... Jaa-a... Pahan pistit Pauliina. Ehkä valitsisin tytön. En osaa oikein perustella valintaani. Poika olisi tietysti ihan yhtä rakastettu. Tytölle olisi jo yksi vähän isompi kaveri valmiina, eli siis tämä ystäväni tytär.

Kukahan teistä yrittäjistä ensimmäisenä plussaa? Pitäisiköhän laittaa jonkinlaista veikkausta asiasta. Minulla on sellainen kutina, että Pauliina olis eka. :)

Pope (yritys alkanut)
Matkailijarouva (tammikuun jälkeen)
Laureli
Talitinttinen

Moi!
Leena kyseli miehen suhtautumista petipuuhiin kun vauvan yritys tiedossa; Meillä asia kävi niin, että mies tarvitsi sen oman mietintä ajan, jonka jälkeen hän on ollut koko ajan yhtä innoissaan tuosta tammikuun tulevasta ajasta.
Mies taitaa olla niin perus mies, että hänestä taitaa olla vaan kiva, kun ei tartte käyttää mitään, ja kuitenkin vauvaa haluaa sen verran että on jo ihan puhunu, että katotaan vaan ne oikeet päivät valmiiksi, että häntä ei haittaa, jos vähän antaisi kalenterin ja kellon auttaa asiaa.
Meillä muutenkin aika rempseesti puhutaan kaikesta tämmösestä, eli näin meillä.
Ihan kadehdin Popea ja Pauliinaa, kun saavat alkaa ennen minua... :-(
minäkin jo yritin puhua että eikö jo voitas, mut mies ei halua että työmatkallani tapahtus jotain, jos sattus et tärppäiskin heti, ja onhan tuo oikeessa, vaikken mihinkään jumalan selän taa meekkään.

Lunta on ja työs stressaa, tulis vaan se joulu! hauskaa päivää kaikille!

Mie kans olen ihan riemuissani sataneesta lumesta!!! Ihan jouluinen fiilis kun puissa on lunta ja muutenkin kaunista pihalla.

Haaveileva Pu, olen kanssa ihmetellyt tuota, että ilmasta viinaa pitää juoda aina niin tolkuttomasti! Ei se viina tosiaan juomalla lopu... Meillä ei tänä jouluna pahemmin pikkujouluja onneksi ole. Oman työpaikan pikkujoulut on aika rauhalliset. Onko teille sadellut paljon kutsuja kemuihin näin joulun alla?

Mie kans lauantaina lopetin hormonaalisen ehkäsyn ja nyt vaan odottelen menkkoja. Siitä alkaa ensimmäinen luomukierto pitkiin aikoihin. Toivottavasti kierto pysyis kohillaan. Mulla on teininä ollut tosi epäsäännöllinen j akivulias kierto. mutta kun tuossa pari vuotta sitten kokeilin olla puolivuotta ilman pillereitä, niin ainakin sen aikaa kierto pysy kohillaan.

Mulla jo nyt vähän jännittää tää alkava kierto. Tiedän, että vaikka kuinka on ittensä valmistanu siihen, ettei ekassa kierrossa tärppää, niin joku osa kuitenkin sitä hartaasti toivoo ja odottaa. Jos olis onnea matkassa niin kävis niinkuin lekurikin sanoi ja olisi munasoluja jonossa tulossa pitkän uinumisen jälkeen.

Päivitin itseni tuohon listaan aloittaneeksi, vaikka kierto ei vielä ole alkanutkaan. Me mennään nyt alkuun ihan tulee jos on tullakseen meiningillä. Vähän olen itsekseni kalenterista vilkuillut, milloin tärppipäivät voisi olla. Mutta mitään ovistikkuja tai muita apukeinoja en halua vielä asettamaan paineita. Mie haluan mennä ilman paineita ja sillai, että seksikin on edelleen kivaa, eikä suoritus, jonka tuloksena on vauva. ;) Jos tärpin saaminen osottautuukin sitten vaikeaksi, niin sitten ehtii pelata kaikilla apuvälineillä varmaan kyllästymiseen saakka.

Pope (yritys alkanut)
Matkailijarouva
Laureli
Talitinttinen (yritys alkanut)

Lumisin terveisin,
Talitinttinen =)

Tyttö tai poika, molempi parempi, mutta jotenkin tykkäisin, että tulis poika. Enkä osaa tätä mitenkään sen enempää selittää. Haluaisin kyllä tytönkin. Mutta kuten sanottu, tulee mitä tulee.

Tekisi mieli laittaa omakin nimi tuohon listaan, mutta odotetaan vielä jokunen kuukausi. Nyt on niin stressaantunutta töiden takia, että jotenkin nämä vauvahaaveet saavat minut entistä stressaantuneemmaksi. Siis hirveä paine. En kyllä haluaisi, että tämä elämä olisi tämmöistä ja toivonkin, että ensi vuosi menisi vähän luontevammin. Sori valitus, mutta kyllä se tästä. Kaikki järjestyy aikanaan.

Pope ( yritys alkanut )
Matkailijarouva
Laureli ( yritys alkaa joulun jälkeen )
Talitinttinen ( yritys alkanut )
Pauliina35 ( yritys alkaa joulun jälkeen )

Eli Pauliinan kanssa samassa jamassa olen. Minäkin yritin jo puhua, et eikö voisi jo nyt, mutta kuulemma ei. En sitten kehdannut ruveta asiasta väittelemään, eihän se yksi kuukausi minnekkään kaada. Odotan kyllä jo mielettömästi sitä, että saa jätää homoonit pois. Ihan normaaliin tapaan meilläkin varmaan mennään, itse saatan vähän kurkistella kalenterista mahdollisia tärppipäiviä, mutta en sen kummempaa. Mies jo yhtenä päivänä suunnitteli, että mitä musiikkia sille kasvavalle mahalle pitäisi soittaa eli eiköhän hän ole yhtä innoissaan kuin minäkin.
Tyttö vai poika... aiemmin ajattelin, että tyttö, tytön sielunelämä kun on tietenkin tutumpaa, nyt tuntuisi myös ihanalta, että minulla olisi poika, josta kasvaisi mies, joka olisi sit äidin apuna vanhuudessa. En osaa sanoa, monenlaisia ajatuksia päässä risteilee. Minä haluaisin molemmat peräkkäin, ehkä näin.
Kuukauden päästä on jouluaatto, ihanaa, enää muutama viikko töitä!!! Älkäähän antako lumipyryn lannistaa!!!

Huh, olipas aika homma... olin pari tuntia lumitöissä, ja nyt on kyllä kädet aika hellinä. Lumi on jo aika raskasta, kun mittari on nollassa.

Flox, et usko, miten mieltä lämmitti tuo sinun veikkauksesi :) Olisihan se hienoa, jos se kävisi toteen. Ei siis sillä, että haluaisin olla eka, jolla meistä tärppää, vaan ihan siksi, että jos niin käivisi, tärppäys tulisi varmaan aika pian. Itse voisin veikata Talitinttistä :)

Tuosta listasta tipahti jossain vaiheessa Matkailijarouvan "tammikuun jälkeen" pois, joten tässä lista päivitettynä:

Pope ( yritys alkanut )

Tosiaan, aattoon on enää kuukausi. Ihanaa! Tänään taidan keittää kupin glögiä ja paketoida hankkimiani lahjoja.

Mukavaa maanantai-iltaa kaikille!

Todellakin melkoinen myräkkä. Ajattelin eilen mennä katsomaan niitä joulunavajaisia, mutta kun pistin nokkani ovesta ulos niin totesin, että näkyyhän ne ilotulitukset tännekin asti. Noh, näkyivät sen vähän mitä sen lumimyrskyn läpi näkyi.

Tyttö vai poika? Siinäpä kysymys. Luulen, että tytön kanssa voisi olla helpompi, jos se ei tule äitiinsä. Itse olin lapsena melkoinen rasavilli oikea Peppi Pitkätossu. Syynä raisuuteen saattoi osin olla se että kasvoin poikaporukassa. Siltä kantilta luulisin pärjääväni ihan hyvin myös pojan kanssa.

Kirjaanpa itsenikin tuohon listalle vaikka yritys onkin melko pätkittäistä miehen reissutyöstä johtuen.

Pope ( yritys alkanut )
Haaveileva Pu (pikku koe takana, seuraava yritys alkaa jouluna)

Taitaa kaikki olla hautautuneena kinosten alle :-), ollaan pudottu niin alas ketjussa, etten meinannu meitä löytää.
Mitäs muille kuuluu?
Mulla alkaa olla kuume jo kova, nyt näkee jo uniakin. taidan nostaa ketjuamme muutamalla nostolla.

..jatkuu..
Laskin huvikseni ovulaatiolaskurilla mahd hedelmällisiä päiviä, ja yksi laskuri näytti vauvan lasketun ajankin, eli jos tärppäis, kyllä tuntu hurjalta nähdä se päivämäärä siinä, että jos oikeesti vaikka helmikuussa tärppäis, ni sit se vauva ois ulkona jo ennen ensi joulua!! tosi huikea tunne.
Tosin vähän masensi se että toisella ovulaatilaskurilla sain vastaukseksi, että kiertoni on epäsäännöllinen, eikä tulosta voida antaa :-( koin itseni kyllä niin vialliseksi.
Miten muilla-?- mutta mulla ainakin kierto reagoi stressiin, eli kun on jotain stressaavaa edessä, ni menkat saattaa itsestään siirtyä viikolla, tai tulla vähän etuajassa, tää syksy on ollu juur sellainen, nyt on rauhoittunut.
Tuleekohan mulle tästä ongelmia, jos en saa kiertoa tasaantumaan?
onko kellään tietoa?

Epässäännöllisessä kierrossa hankaluutta teettää ainakin oviksen laskeminen. Muuten en osaa sanoa onko tuosta muuta haittaa. Mulla on teininä ollut todella epäsäännöllinen ja kummallinen kierto. Ja menkat oli mahottoman kipeät ja pitkät. Pyörtyilin ja oksentelin muutaman päivän. Sitten aloitinkin pillerit ja niitä olen yli kymmenen vuotta popsinu. Mulla oli pieni tauko välissä, ja muistaakseni menkat oli sillon melko säännölliset. Nyt kyllä jännittää, että millanen luomukierto sitten onkaan.

Vau.fi sivuilla on aika kiva laskuri, joka juurikin antaa hedelmöitysajan, lasketunajan sekä liudan muita aikoja, kuten milloin sikiön sydän alkaa lyömään ja milloin sikiö nielee ja pissaa! Tuon mukaan, jos meillä kävis tuuri ja tärppäis nyt heti, niin vauva tulis ulos jo syyskuun alussa! Melkeen alko hirvittään... Mutta saispahan jäädä äippälomalle suoraan kesälomilta!

Mulla alko tänään naistenpäivät. Eli tästä se eka luomukierto nyt sitten alkaa!!! Jännittää ihan tolkuttomasti. Saa nähä kykeneekö sitä etes mihinkään hommiin kun jännittää... ;) Kuume on kova! Ja niin onneksi mieskin kuumeilee, vaikkakin sen tapa on paljon rauhallisempi kuin mun...!

Samaa minäkin olen miettinyt, että tuleekohan siitä peittojen pöllyttelystä mitään sitten, kun ensimmäinen kerta ilman ehkäisyä koittaa :)

Täytyypä käydä katsomassa ja kokeilemassa noita laskureita. Minä en ole koskaan edes nähnyt sellaista, joten ehkä nyt on aika tutustua niihinkin.

Mulla ainakin ensimmäiset menkat pillereiden lopettamisen jälkeen alkoivat ihan ajoillaan. Eli ainakaan toistaiseksi en tarvitse sitä gynen valmiiksi kirjoittamaa Terolut-reseptiä. Saas nähdä, miten on seuraavan kerran laita. Olen niin tottunut siihen, että menkat ovat alkaneet melkein tunnin tarkkuudella, että vähän tämä "luomuilu" jänskättää.

Hei, näin eilen pätkän Kakkoselta tulevasta Akuutti-sarjasta, ja siinä kerrottiin, että yksi seuraavan kerran aiheista on synnytyspelko. Kaikki sitä potevat siis telkun ääreen ens tiistaina klo 19.20.

Ääh, nyt pitää jatkaa töiden parissa. Kiire päivä muutenkin, ja kohta alkaa yksi palaveri, joka varmaan kestää myöhäiseen iltapäivään asti. Palataan!

Heippa!
Kiva kun täällä on elämää. Olen käynyt kurkkimassa, mutta kun ei ole ollut mitään asian tynkää, niin en ole kirjoitellut.
Jep, mulla oli kanssa teininä tosi hankala, kivulias ja epäsäännöllinen kierto. Kyllähän se siitä vähän tasoittui, mutta mikään säännöllisyyden huipentuma siitä ei koskaan tullut. Terkka joskus selitti sitä epäsäännöllisyyttä sillä, että toiselta puolelta irtoa munasolu myöhemmin kuin toiselta puolelta ja siksi kierto on mitä sattuu. Aha. Jännä olis nähdä, että millaiseksi kierto menisi, jos nyt pillerit lopettaisin. Joskus vuosi sitten minä ihan tosissani suunnittelin, että lopettaisin nämä Carazettet, kun silloin tuntui, että kiukuttaa vaan koko ajan. Ja olin lukenut, että näillä pillereillä olisi hyvinkin todennäköistä, että tuollaista kiukkua tulisi. Noh, se kiukku kausi meni ohi itsestään ja olen siis vaan jatkanut näiden napsimista.

Stressi kyllä sekoitta minun kiertoani. Voi ihan hyvin mennä viikko sinne tai tänne. Kerran taisi stressin takia jäädä menkat kokonaan välistä. Seuraavat olikin sitten ihan kamalat.

Eilen iski ihan kamala paniikki. Minulla kun on aika paha atooppinen (?) ihottuma käsissä, niin sitten jostain tuli sellainen paniikki, että mitä jos tämä ei tästä ikinä kunnolla paranekkaan, niin miten voin omaa lastani hoitaa. Siis kun vettä ja saippuaa ja kaikkea kuivattavaa pitäisi välttää, niin miten voisin kylvettää ja vaihtaa vaippaa ja pestä pyykkiä ja viikata vaatteita. Uskokaa tai älkää, mutta vaatteiden viikkaaminen ja silittäminen on käsiä kuivattavaa hommaa... :(

Kiitos Pauliina tuosta Akuutti vinkistä. Laitan muistutuksen puhelimeen.

Heips!

Juu, maanantaina meni vähän pitkäksi (väsytti tolkuttomasti, eivätkä hiukset millään meinanneet asettua ruotuun), mutta eilen tulin kilttinä tyttönä taas ajoissa töihin :)

Hei Flox, mulla on kanssa atooppinen iho ja kädet välillä kamalassa kunnossa. Olen miettinyt tuota samaa, miten vauvelin kanssa sitten pärjää, jos kädet ovat avohaavoilla. No, ei auta muu kuin rasvata, rasvata ja rasvata... Vaikka ei sekään aina auta. Nytkin on pari kohtaa, joihin pitää laittaa laastarit kutoessa, etten sotke valkoista lankaa verellä. Joskus aikoinaan lääkäri neuvoi mua käyttämään kertakäyttöhanskoja aina ruokaa tehdessäni, ja vaikka se aluksi älyttömälle kuullostikin, ostin paketin hanskoja. Ja nyt olen jo niin tottunut siihen, etten osaisi edes pilkkoa mitään ilman hanskoja! Mulla se kyllä auttaa, etenkin kun olen monelle raa´alle vihannekselle ja juurekselle allerginen. Hiuksetkin olisi kuulemma hyvä pestä hanskat kädessä, mutta se tuntuu jo mahdottomalle.

Nyt palaveriin.

Kuumimmat

Yhteistyössä