Hei taas pitkästä aikaa

Kiva lukea teidän kuulumisia, tässä muutama oma mielipide joihinkin kysymyksiin:
Hauskaa, että muutkin neulovat

Itse teen tällä hetkellä vauvojen vaatteita - huijaan muita ja itseäni että ne ovat sukulaisten ja tuttavien lapsille... vaikka oikeasti laitan ne hyllyn perälle piiloon odottamaan omia vauvoja

Äidille neuloin villasukat joululahjaksi ja nyt on vuorossa vauvan villahousut, saas nähä mitä niistä tulee

Olen kutonut nyt sellaisella innolla, että sormet ja kämmenet särkevät. Pakko välillä siis pitää taukoa
Foolihaposta on puhuttu paljon, mistä tuotteesta sitä mahtaa saada? tarkoitan siis, että mistä apteekin tuotteesta

onko joku vitamiinivalmiste missä sitä on myös seassa? Itse olen kasvissyöjä ja miestäni ainakin on huolestuttanut ravintoni laatu jos olen joskus raskaana... mua naurattaa ajatus siitä miten se sitten komentaisi mua syömään sitä ja tätä ja vahtisi mun ravinnon laauta
Synnytys ei pelota mua, mutta sairaalat ja neulat ja tipat kylläkin! Nyt kun katson lähes joka päivä Sairaala-sarjaa on kammot helpottaneet tosi paljon, se synnytys ei näytä yhtään niin pahalta enää

Enemmän mua pelottaa epiduraali ja muut pistokset, ja se että kädessä olisi koko ajan joku neula kiinni, heikottaa pelkkä ajatuskin. Eli minä olen näillä näkymin ihan valmis luomusynnytykseen. Toivon kyllä, että pääsisin veteen ainakin jossain vaiheessa ja muutenkin kaikki mahdolliset luomu-kivunlievitykset olisi tarjolla. Joku taisi kysyä Suomen vesisynnytysmahdollisuuksista, sitä ei ole kaikissa sairaaloissa, toisissa pääsee veteen makoilemaan, mutta vedessä ei saa synnyttää. Kannattaa katsoa oman sairaalan nettisivuilta, siellä varmaan lukee mitä mahdollisuuksia synnytysosasto tarjoaa.
Enemmän mua huolestuttaa synnytyksessä häpeä. Joo, en osaa suhtautua kauhean luonnollisesti alapääasioihin, kuvottaa ajatus, että sitä koko ajan siellä räplätään

ja vielä silleen että mies on vieressä ja monet lekurit ja hoitsut siinä pyörii... ja imettäminen onkin sitten asia erikseen, tuntuu niin vieraalta ajatukselta, että joku vauva imee tissiä

taidan olla ihan luonnonoikku
Itsellä ei alkoholin kanssa olisi ongelmaa, juon nykyään todella harvoin ja vähän, että eipä sitä juuri tarvitsisi varoa yritysaikanakaan. Mutta lääkkeitä pitäisi ehkä miettiä, särkylääkkeet ja muut pitäisi varmaan vaihtaa heti alkuunsa.
Monta ystävää on saanut viime aikoina lapsia, ja toiset odottavat nyt. Juuri juttelin yhden tulevan isän kanssa, ja hän kertoi, että sai sitä lasta ihan tosissaan tehdä ja yrittää liiankin kauan. Ihana oli nähdä miten innoissaan ja onnellinen hän oli tulevasta lapsesta
Miehen kanssa keskusteltiin eräänä päivänä synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, ja rivien välistä olin lukevinani, että häntä huolestuttaa asia. Kun kerta sairastan jo nyt masennusta niin riski vaikealle masennukselle on kuulemma suuri sitten synnytyksen jälkeenkin. Itse toivon, että lapsen saanti parantaisi masennukseni, olen niin kuullut käyneen monelle

Tai ainakin uskon sen helpottavan, saisin jotain intoa elämääni. Mutta hyvä on asia pitää mielessä, ja tietää sen olevan riski, niin ehkä siihen osaa sitten varautua ja suhtautua paremmin.
Välillä tuntuu, etten halua lapsia, en osaa kuvitella miten ne meidän maailmaan sopisivat. Välillä taas haluan ihan hirveästi touhuta lasten kanssa. Miehen siskon tytön kanssa olin leikkimässä vähän aikaa sitten, ja oli ihanan rento olo. Lasten kanssa kun saa hassutella ja leikkiä ja olla vaan oma itsensä

Laidasta laitaan siis mennään täällä tunteiden kanssa

Mitä yrittäjille kuuluu tänään? Entäs muille?