Moni lapsi myös haluaisi lentää, omistaa lohikäärmeen, lopettaa koulussa käymisen... Vanhempien tehtävä on päättää asioista. Toki isommalla lapsella on sitten enemmän päätösvaltaa, muttei siltikään saa aina itse päättää.Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Jos pikku Ville itse haluaa samanlaisen tukan kuin naapurin pikku Saulilla ja äiti sanoo ettei sellaista voi leikata, koska se on niin kamala... Onko silloin äidillä järkeä päässä? :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oli. Lapsi harvoin sanoo mitään vaikka näyttäisi lattiamopilta, mutta kyllä äidillä pitäisi sen verran olla järkeä päässä, ettei leikkauta muksulleen moista rumilusta .Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Eikö tässä ollut puhe lapsista? :ashamed:
Mun mielestä lapsella saa olla vaikka millainen junttitukka jos vaan itse siitä tykkää. Ehtii ne myöhemminkin oppimaan ulkonäköpaineita.
Eri asia on jos äiti itse päättää millaisen tukan lapselle leikkuuttaa.
Näin. Toiset vanhemmat myös ovat juntteja .Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Moni lapsi myös haluaisi lentää, omistaa lohikäärmeen, lopettaa koulussa käymisen... Vanhempien tehtävä on päättää asioista. Toki isommalla lapsella on sitten enemmän päätösvaltaa, muttei siltikään saa aina itse päättää.
Kas vain, peesaan VispilääAlkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kaikkein pahin on otsatukka pojalla. :x
Siis minä olen vieläkin katkera äidilleni kun hän ei antanut minun leikkauttaa tukkaani lyhyeksi ja olisin jättänyt silloin muotia olleen rotanhäntähirvityksen taakse.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Näin. Toiset vanhemmat myös ovat juntteja .Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Moni lapsi myös haluaisi lentää, omistaa lohikäärmeen, lopettaa koulussa käymisen... Vanhempien tehtävä on päättää asioista. Toki isommalla lapsella on sitten enemmän päätösvaltaa, muttei siltikään saa aina itse päättää.
Peesailen vispilää ja ravistettavaa . Joko-tai...Mitä semmoista siimaa sinne niskaan jätetään heilumaan .Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Kas vain, peesaan VispilääAlkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kaikkein pahin on otsatukka pojalla. :x
Eli joko tasapitkä tukka tai lyhyt tukka, mutta otsis+pitkä niskatukka on kamala. Samoin polkkatukka+otsis pojalla :x
*sanaton*Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Kas vain, peesaan VispilääAlkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kaikkein pahin on otsatukka pojalla. :x
Eli joko tasapitkä tukka tai lyhyt tukka, mutta otsis+pitkä niskatukka on kamala. Samoin polkkatukka+otsis pojalla :x
Joo, mutta se rotanhäntä!!!!! :'(Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Mulla muuten on lapsena ollu ties mitä kamalaa. Muistan kun en halunnut ottaa hattua pois hiekkalaatikolla, koska häpesin tukkaani. Äiti oli siis leikannut mulle lyhyen piikkitukan otsatukalla. |O
Kauheata! |OAlkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Mulla muuten on lapsena ollu ties mitä kamalaa. Muistan kun en halunnut ottaa hattua pois hiekkalaatikolla, koska häpesin tukkaani. Äiti oli siis leikannut mulle lyhyen piikkitukan otsatukalla. |O
Mikä on pyhäkoululook?Alkuperäinen kirjoittaja Churri:No ihan mitä muuta mut semmonen lyhyt pyhäkoululook :x
Hmm, mitä tarkoitat? Pottakampausta?Alkuperäinen kirjoittaja Churri:No ihan mitä muuta mut semmonen lyhyt pyhäkoululook :x
Niin joo! Se, potta päähän ja raksitaan ylijäämät pois. Olen vannonut, etten IKINÄ leikkauta pojalleni sellaista tukkaa!!!! :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Hmm, mitä tarkoitat? Pottakampausta?Alkuperäinen kirjoittaja Churri:No ihan mitä muuta mut semmonen lyhyt pyhäkoululook :x
Etkös sä itsekin ole hävennyt äitisi sinulle leikkuuttamaa tukkaa nuorena?Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Moni lapsi myös haluaisi lentää, omistaa lohikäärmeen, lopettaa koulussa käymisen... Vanhempien tehtävä on päättää asioista. Toki isommalla lapsella on sitten enemmän päätösvaltaa, muttei siltikään saa aina itse päättää.Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Jos pikku Ville itse haluaa samanlaisen tukan kuin naapurin pikku Saulilla ja äiti sanoo ettei sellaista voi leikata, koska se on niin kamala... Onko silloin äidillä järkeä päässä? :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oli. Lapsi harvoin sanoo mitään vaikka näyttäisi lattiamopilta, mutta kyllä äidillä pitäisi sen verran olla järkeä päässä, ettei leikkauta muksulleen moista rumilusta .Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Eikö tässä ollut puhe lapsista? :ashamed:
Mun mielestä lapsella saa olla vaikka millainen junttitukka jos vaan itse siitä tykkää. Ehtii ne myöhemminkin oppimaan ulkonäköpaineita.
Alkuperäinen kirjoittaja kauheaa:Törmäsin kaupassa moiseen kammotustyyliin. Suloisen lapsen tukka on kuin jostain huonosta kasarileffasta. Näihin törmää silloin tällöin.
Kasvattakaa kokopitkä fleda tai vetäkään lyhyeksi. Päältä lyhyt ja takaa pitkä on ihan järkyttävä...niin aikuisella kuin lapsellakin .
No vaikka sitten pinnillä. Siinä mitään vikaa ole. Meillä edestä kasvoi paljon hitaammin ja jo 1 vuotiaana nappaisin niskasta 7cm pois ja jätin muualta pidemmäksi, mutta silti niskasta on edelleen pidempi. Nyt etummaiset hiukset yltää juuri ja juuri korvien taakse, ni usein on vieläkin pinnillä kiinni ja loput ponnarilla.Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:Miten ne sitten laittaa? Pinneillä sivuun???? :kieh:Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Kaikkein pahin on otsatukka pojalla. :x
Mietin niitä äitejä, jotka osaavat oikeasti ajatella lapsiaan. Äitini oli muuten hyvä äiti, mutta noi hiusmallit... Ja niin, en osannut vielä pyytää itse tiettyä mallia. Ja kaiketi silloin oli ok, en tiedä. Mutta yök. Äidillä pitäisi olla se järki mukana tuossa asiassa.Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Etkös sä itsekin ole hävennyt äitisi sinulle leikkuuttamaa tukkaa nuorena?Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:Moni lapsi myös haluaisi lentää, omistaa lohikäärmeen, lopettaa koulussa käymisen... Vanhempien tehtävä on päättää asioista. Toki isommalla lapsella on sitten enemmän päätösvaltaa, muttei siltikään saa aina itse päättää.Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Jos pikku Ville itse haluaa samanlaisen tukan kuin naapurin pikku Saulilla ja äiti sanoo ettei sellaista voi leikata, koska se on niin kamala... Onko silloin äidillä järkeä päässä? :headwall:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oli. Lapsi harvoin sanoo mitään vaikka näyttäisi lattiamopilta, mutta kyllä äidillä pitäisi sen verran olla järkeä päässä, ettei leikkauta muksulleen moista rumilusta .Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Eikö tässä ollut puhe lapsista? :ashamed:
Eli vahinko kiertämään ja päätösvalta pois