[QUOTE="mimi";24438562]Ohjetta kehiin Esteri!

[/QUOTE]
Ohjetta... Ei mulla ole ohjetta oikeastaan. Sienet paistan kuiviltaan suolan kanssa ja kun kerkeän, lisään hodareihin tarkoitettua kuivasipulia, jonka olen veitsellä pieninyt mahd. pieneksi. Sitten kun sienet alkaa olla paistuneita, laitan sekaan vähän voita. Sitten aika nopeesti kaadan purkin kermaa joukkoon ja suurustan vehnäjauholla. Jos tarvitsee, lisään vettä.
Röstin teen niin, että raastan perunat ja porkkanat ja sitten se raaste pitää huuhdella hyvin ja painella mahdollisimman kuivaksi. Sitten pannulle öljyä ja ehkä suolaa, jonka päälle heitetään se raaste ja painellaan pannun kokoiseksi kakuksi. Reunoille voi vielä laittaa öljyä niin, ettei se tartu reunoista kiinni. Päälle suolaa ja pippuria. Kansi päälle, ei levy täysillä, ettei se pala alta. Sit sitä voi paistaa ilman kanttakin vielä ennen kääntämistä. Käännetään sit, ku se on semmonen sopiva.
Jotkut käyttää paistamiseen voita ja ohjeessakin on oikeasti niin, mutta mä käytin tänään avokadoölyä. perunaröstiin voi laittaa lisäksi myös vaikka punajuurta jos haluaa, mut laitan yleensä porkkanaa.