Ihan pakko nyt kysyä (lasten hoidosta jne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miisa

Vieras
Että kuinka monelle on tärkeää että lapsi saa myös olla mummin ja papan kanssa? Tai ketkä nyt ovatkaan lapsillenne tosi läheisiä.

Itselleni on tärkeää, että lapsi saa viettää mummin kanssa aikaa, niin että ei tarvi melkein heti olla tuomassa lasta takaisin, tai jopa niin etteivät saa olla laisinkaan pelkästään mummin/muun läheisen kanssa.

Oma äitini rakastaa olla lapseni kanssa, pyytää usein luokseen ja touhuavat keskenään paljon juttuja, mökkeilevät jne ja kumpainenkin lapsi ja mummi siittä nauttivat.

Eikä kyllä itseänikään haittaa, on sitten kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa ;) Mutta nyt ei tosiaan puhuttu siittä, vaan siittä että onko sinulle tärkeää että lapsi voi mennä myös mummin/ukin jne kanssa? Vai onko lapsen paikka vaan kotona??

kyllä miun mielestä on tärkeää että lapsi saa hyvän suhteen isovanhempien kanssa. Tosin siinä täytyy ottaa isovanhempien elämäntilanne huomioon myös. Mielelläni antaisin lapsen viettää aikaa isovanhempien kanssa ilman meitä vanhempiakin. On tärkeää että lapsella on kontakteja muihinkin läheisiin aikuisiin kuin vain vanhempiin. Ainahan ei kaikkia asioita ole helppo kertoa vanhemmille, vaan esim. ensin isovanhemmille. Tosin miun lapsi on vielä mahani sisällä joten nämä nyt on tällaisia tulevaisuuden ajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
No kysyn kysyn, ku tuo eräs nimimerkki sanoi että lapsen paikka on kotona! Nii :)

Järki käteen siinä tapauksesa :laugh:

Kyllä lapsi tarvitse myös muita aikuisia ja myös muita virikkeitä kuin kodin. Ei nyt ehkä vielä muutaman kukauden ikäisenä välttämättä, mutta jo vuoden ikäisestä viimeistään. Esimerkiksi isovanhemmat voivat olla todella tärkeät lapselle. Jatka vaan omalla mallillasi, niin saat järkevän ja fiksun lapsen, joka ei vanhempana ole kuin 'pullosta tullut'... :hug:

Sitten kun on tarpeeksi vanha muodostamaan suhteen äitini kanssa aion kuskata tyttöä äitille useinkin :) Isän luokse en yhtä helpolla "jätä hoitoon" mutta käydään siellä usein ja toivon että heillekin kehittyy suhde. Toivon ettei lapseni isän vanhemmat koskaan pyydä minua jättämään heille, vältytään konfliktilta.

Mutta se on sitten joskus. Alle vuoden ikäinen kuuluu kotiin, äitinsä luokse. Vuoden jälkeen kattellaan milloin tytölle alkaa sopimaan. Sitä ennen saa mummit ja vaarit tutustua ihan silleen, että minä olen paikalla, enkä usko tämän olevan kenellkkään meistä mikään ongelma.

Mulle ainakin on tärkeätä tuo, että saa olla mummujensa ja vaarinsa kanssa. Usein jos mennään kahdestaan mun äidille, niin mä touhuan siinä jotain kotitöitä ja mummu viettää laatuaikaa lapsen kanssa.

Yhteistyössä