Auttakaa viisaammat minua käsittelemään tätä asiaa. Kyseessä mummi ja lapsenlapset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";29108848]No valitettavasti vain omia lapsia on pakko rakastaa. Lasttenlasten suhteen saa valita ihan vapaasti kenestä tykkää ja kenestä ei. Mutta mitäpä sun tarvii tuosta murehtia, ei sunkaan tarvi sinnepäin pitää yhteyttä. Hanki tukiverkot muualta, toivottavasti lapsen isän puolelta on ees läheiset isovanhemmat? Tai jos ei niitä niin ehkä lapsi saa edes kummeidtaan läheisiä aikuisia. Lastenhoitoapuakin saa rahalla, ei pitäisi olla ongelm jos tarve on kerran vuodessa.[/QUOTE]

Ei tarvitse omiaankaan rakastaa; minä en ole äidilleni koskaan kelvannut mutta veljeni on niin maan perusteellisen hyvä kaikessa. En ole ollut tekemisissä äitini kanssa kohta 10 vuoteen eikä hän ole tavannut näitä kahta tyttärenlastaankaan koskaan.

Veljeni tytär sen sijaan on "Mummun rakas", äitini kustantaa veljeni perheelle pari ulkomaan matkaakin vuodessa ja on sitten itse mukana paapomassa tätä pojantyttöään.

Suosittelen täydellistä eroa koko ihmisestä: miksi pitäisi tuottaa itselleen kerta toisensa jälkeen pahaa mieltä kun voi olla tyytyväisempi ilman tapaamisia ?

Ap, sinuna kirjoittaisin kirjeen äidillesi ja kertoisit miltä sinusta on tuntunut ja tuntuu. Et siinä menettäisi oikeastaan mitään. Jos äitisi ei sen jälkeen muuta käytöstään, katkaisisin välit. Kenenkään ei tarvitse sietää epäoikeudenmukaista kohtelua, en voi käsittää noita jotka sanovat että täytyy vain niellä ja kaikki ja olla hiljaa. Sinua on jo riittävän kauan alistettu ja syrjitty, ja ei ole tosiaankaan hyvä juttu että lapsesi joutuisi sietämään samanlaista kohtelua isoäidiltään kuin itse olet saanut kokea. Ajattelen ainakin itse että sellainen vahingoittaa lapsen itsetuntoa.

Mä varmaan sanoisin äidin ja kaikkien sisarusten ollessa paikalla tuosta asiasta. Siitä että itseä on kohdeltu eri tavalla ja siitä, että lapsenlapsia kohdellaan kanssa eri tavalla.

Tuskin se mitään auttaisi, mutta oisinpa saanut sanottua ja sen jälkeen voisin tyytyväisin mielin olla pitämättä yhteyttä. Tietäisivät ainakin syyn.
Sanoisin kyllä senkin, että ymmärrän toki että kääntävät koko asian minun syykseni. Yksi syy lisää lopettaa se yhteydenpito.

Mä olen kyllä tosi pahoillani tuollaisesta.

[QUOTE="vieras";29109985]Ei kannata. Jos ei viesti ole mennyt muuten perille, niin vika vastaanottajassa. Kylmille ja ilkeille kirjoittelua käytetään vaan itseä vastaan.[/QUOTE]

Samoilla linjoilla, kirje tudkin kannattaa.

Yhteistyössä