Aina lapsenlapset joutuu pettymään mummiinsa=(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anna"

Vieras
Mieheni äiti on sellainen joo joo tyyppi. johon kerta toisensa jälkeen joutuu pettymään.

Hän on löytänyt miehen ja ollu sen kanssa ainakin puolisen vuotta??

Lapsenlapsien synttärit tulee aina ennen tätä misetäkin on tullut yllätyksenä.

Nyt kutsuttiin hyvissä ajoin lapsen 8v synttäreille ja vastaus oli että joo kiitos.No koitti päivä jona juhlittiin synttäreitä meni kutsu aikakin jo ohi . mieheni soitti äitillensä joka sanoi ettei nyt pääse. soitti illalla minulle että olenko vihainen. en pettynyt taas kerran ja kysehän ei ole minusta vaan lapsenlapsestasi joka odottaa mummiansa synttärereille. anoppi tokas nauraen ,että ,kun Lasse (nimi muutettu) ei ollu oikein innostunut lähtee... No eihän me sitä lassea kutsuttu vaan mummi jolla menee mies kaiken muun edelle.

Nyt oli eilen lapsen oikea pv viettää synttäreitä. ei onnitteluja ei mitään!!! Huoh!!!

Olen tyttäreni puolesta tosi pettynyt anopin toimintaan kohdella näitä pikkasia,mutta onneksi on mun vanhemmat jotka on tyttöjen kanssa ja muistaa tyttöjä jne

Mun äiti on samanlainen. :( Ollut aina, eikä sitä mikään muuksi muuta. Sen olen oppinut, etten puhu lapsille juurikaan aikaisemmin, että mummi on tulossa tms. koska pettymys on lapsille suuri. Mun äidistä ei voi olla varma kuin vasta sitten kun se ihan oikeasti tulee. Sille kun tuntuu olevan kaikki muu paljon tärkeäpää. Olen kyllä sanonut, että kyllä mä olen jo tottunut hänen tuottamien pettymyksiin, mutta en halua että omat lapseni joutuvat sellaista kokemaan. En voi häntä muuttaa, se on varma - ja sitten vain pystyttävä sopeuttamaan touhu lasteni kannalta parhaaksi mahdolliseksi.

Onpa aika tökeröä käytöstä anopiltasi!
Voisko olla, että hän ei edes tajua, kuinka paljon pahaa mieltä saa aikaan? Ehkä hän ajattelee, että lapselle tärkeimpiä vieraita ovat kaverit eikä sillä ole väliä, onko hän itse paikalla?

Luultavasti ei tajuakkaan ,mutta tätä on jatkunut ihan 1v syntäreistä lähtien . Aina tulee yllätyksenä ne synttärit vaikka lapsen lapsia on vain 5 kipaletta. Meijän muksut esim ei ole ollut yli kolmeen vuoteen yökylässä,kun en viitsi kysyäkkään,että saisko tytöt tulla jos ei kert itte ole ollenkaan kiinnostunut näiden muksujen kanssa viettää aikaa. Meijän vanhempi. juuri tämä 8 v jotenkin karttaa jo mummiansa,mutta oman kuoppaansa kaivaa koko ajan syvemmälle....

Se on kurja juttu, tiedän. :( Mutta sille vaan ei voi mitään. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Toivottavasti ei ala myähemin harmittamaan. Pare vaan sopeuttaa oma touhu niin, ettei pettymyksiä pääse syntymään, sinulle eikä lapsillesi.

[QUOTE="hmh";26459197]Missäs molemmat papat on? Nekö jätti jo omat lapsensa jonkun muijan takia?[/QUOTE]

Niin kuin alussa kirjoitin että onneksi on mun VANHEMMAT = Mamma ja Pappa

miehen isä on kuollu.

Sorry, en huomannut tuota vanhemmat sanaa. - Kysymykseni oli vähän niinkuin reaktio siihen, että monet miehet tosiaan unohtavat jo omatkin lapsensa uuden parisuhteen vuoksi, mutta jos mies sitten suvaitsee ilmestyä lapsenlapsensa elämään kerran tai pari, sille osataan antaa suuri arvo. Sen sijaan naisten poissaolot tunnutaan laskevan paljon tarkemmin kuin läsnäolot, monesti.

Ikävä tilanne lasten puolesta, mutta kuten sanoit onneksi on sitten edes yhdet isovanhemmat tavattavissa, kun kaikilla ei ole niitäkään. Uusperhe on vaikea usein muodostaa vielä isovanhempisukupolvessakin; sukujen tavat ja puheet ja kulttuurit ja odotukset kun ovat niin erilaisia. Olen itse uusperheen vanhempaa sukupolvea, siis miehellä on lapset ja lapsenlapset ja minulla myös lapset ja lapsenlapset.... ja jotta tästä kaikesta joku toimiva systeemi saadaan niin totisesti tahtoa (ja pitkämielisyyttä, kärsivällisyyttä, toivoa ja anteeksiantamusta, kaikilta osapuolilta) se vaatii. Mutta onhan tästä joku systeemi saatu aikaiseksi. Toivottavasti teillekin sellainen vielä syntyy.

Yhteistyössä