Harmittaa lapsen puolesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmitus

Vieras
Lapseni 6v kysyi mummilta muutama viikko sitten, että koska pääsee yökylään. Ei ole koko vuotena ollut. Välimatkaa on vain muutama kilometri, joten ei se yökyläily ole muuta kuin sitä kivaa yhteistä aikaa. Tai olisi, jos mummi ottaisi. Mummille ei ole sopinut koko vuonna (on eläkkeellä ja hyvä kuntoinen). Milloin on joku tulossa kylään, milloin hän menee ukin kanssa kauppaan, milloin hän tekee ulkotöitä jne. Lapseni kysyi kerran, että voisko mummi hakea hänet hoidosta joku päivä kävellen. Minä haen hänet aina töiden jälkeen mutta lapseni halusi kävellä mummin kanssa. Ei sopinut koskaan. Milloin luvattiin sadetta, milloin oli liian kova tuuli, milloin liian kylmä tai kuuma. Sen sijaan mummi ja ukki ovat kädet ojossa ottamassa meidän esikoista 9v. Häntä haetaan koulusta, viedään jätskille, viedään kalaan, pyydetään yökylään jne. Lasten eriarvoistaminen on kamala asia. Olkoot miten vanhoja tahansa, niin jotain käytöstä pitäisi olla. Kun asiasta huomauttaa, niin minä vaan kuvittelen. Hassua, että meitä kuvittelee täällä kotona sitten kaikki muutkin. Nyt sitten kumpikaan lapsista ei käy mummilla ja ukilla ennen kuin tasa-arvoisuus alkaa toimia.

En veis lapsia tollaseen paikkaan. Ei taida mummi tajuta, että on tuhoamassa suhteensa toiseen lapseen tollasella käytöksellä. Kyllä lapsi oppii pian näkemään "totuuden".

En halua mummia mitenkään puolustella, mutta itse arastelen pieniä lapsia. Kun en osaa oikein auttaa missään. Käykö viiden vanhasi jo itse vessassa vai huuteleeko äitiä pyyhkimään, ihan jo tuo saisi minut pelkäämään ottaa hoitoon.. =D Ja olen nuori nainen.

[QUOTE="ihmettelijä";26983210]En halua mummia mitenkään puolustella, mutta itse arastelen pieniä lapsia. Kun en osaa oikein auttaa missään. Käykö viiden vanhasi jo itse vessassa vai huuteleeko äitiä pyyhkimään, ihan jo tuo saisi minut pelkäämään ottaa hoitoon.. =D Ja olen nuori nainen.[/QUOTE]

Lapseni on eskarilainen ja osaa kyllä käydä vessassa ihan itse. Toimii ihan kuten 6v yleensä toimivat. Esikkoa sen sijaan ottivat yökylään jo 3v iässä joten ikä ei ole tässä kyseess.

On se kyllä uskomatonta, että jollakin on sydäntä toimia noin. Mä tuossa tilanteessa sanoisin mummille, että joka kohtelee lapsia tasapuolisesti tai sitten pysytään kaikki vähän etäisemmissä väleissä.

Valitettavasti noita mummoja on olemassa. Meillä tosin on niin, että serkkuja otetaan yökylään ja käydään niiden kanssa joka paikassa. Meidän lapsia ei oteta kylään eikä viedä mihinkään. Ovat kuulemma niin vaikeita. Ei mua haittaa vaikka eivät ottaisikaan kylään vaan eniten haittaa se et ei suoraan sanota lapselle ettei käy. Meilläkin lapsi on nyt reilun vuoden kysynyt milloin pääsee yökylään. Mummo aina vastaa et joku kerta, mut nyt juuri ei käy kun on sitä tai tätä tekemistä, mut kuitenkin serkut pääsee kylään ja sitä sit meillä mainostetaan kovaan äneen miten kiva oli ja mitä kivaa tehtiin. No me ollaan ratkaistu asia niin, ettei pidetä enää mitään yhteyttä mummoon. Pakollisilla synttäreillä nähdään, mut muuten ei kyläillä. Tosi surullista lapsille, mut eiväthän aina pahota mieltää kun mummon näkevät. Tää on siis miehen äiti ja mies itse sanonut, että heillä hän on aina ollut se huonompi poika joka on jäänyt sit paitsi kaikista kivasta. Näköjään jatkuu vielä meidän lapsiin saakka tämä.

[QUOTE="ihmettelijä";26983210]En halua mummia mitenkään puolustella, mutta itse arastelen pieniä lapsia. Kun en osaa oikein auttaa missään. Käykö viiden vanhasi jo itse vessassa vai huuteleeko äitiä pyyhkimään, ihan jo tuo saisi minut pelkäämään ottaa hoitoon.. =D Ja olen nuori nainen.[/QUOTE]

Sen ymmärtää että sua arastuttaa. Mummo on kuiteen jo omansa kasvattanu joten tietää lapset ja niiden hoidon. Pyyhkiny pyllyt monta kertaa.

[QUOTE="vieras";26983544]Valitettavasti noita mummoja on olemassa. Meillä tosin on niin, että serkkuja otetaan yökylään ja käydään niiden kanssa joka paikassa. Meidän lapsia ei oteta kylään eikä viedä mihinkään. Ovat kuulemma niin vaikeita. Ei mua haittaa vaikka eivät ottaisikaan kylään vaan eniten haittaa se et ei suoraan sanota lapselle ettei käy. Meilläkin lapsi on nyt reilun vuoden kysynyt milloin pääsee yökylään. Mummo aina vastaa et joku kerta, mut nyt juuri ei käy kun on sitä tai tätä tekemistä, mut kuitenkin serkut pääsee kylään ja sitä sit meillä mainostetaan kovaan äneen miten kiva oli ja mitä kivaa tehtiin. No me ollaan ratkaistu asia niin, ettei pidetä enää mitään yhteyttä mummoon. Pakollisilla synttäreillä nähdään, mut muuten ei kyläillä. Tosi surullista lapsille, mut eiväthän aina pahota mieltää kun mummon näkevät. Tää on siis miehen äiti ja mies itse sanonut, että heillä hän on aina ollut se huonompi poika joka on jäänyt sit paitsi kaikista kivasta. Näköjään jatkuu vielä meidän lapsiin saakka tämä.[/QUOTE]

Olisko miehesi pitänyt olla tyttö? Tai siis odotettiinko hänestä tyttöä, mutta tulikin poika? Tiedän parikin tapausta omasta suvustani, että perheeseen on syntynyt 2 poikaa ja sitten tuo tytön "paikalle" syntynyt on saanut kärsiä koko ikänsä väärästä sukupuolestaan.