Ihan kamala raskauspahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oksettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oksettaa

Vieras
Nyt on menossa rv 8 ja totuttuun tapaan oksennan jo toista viikkoa taukoomatta.
Muutenkin väsyttää kamalasti ja tämä pahoinvointi pahenee ja pahenee koko ajan. Tänäänkin päiväunilta piti mennä kesken kaiken oksentamaan.

Mikä tähän auttaisi?
Väsyttää niin paljon, ettei edes jaksaisi koko aikaa ajatella, että pitää syödä, varsinkin kun se syöminen ei edes auta tähän pahaan oloon.

Oletko testannut olisiko pahoinvointirannekkeista apua?
Joillakin saattaa niistä apu löytyä.

Koita napostella kaikkea raikasta, tai sitä mitä tekee mieli pieninä annoksina useasti päivänaikana.
Suolaista, makeaa tai hapanta..

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Oletko testannut olisiko pahoinvointirannekkeista apua?
Joillakin saattaa niistä apu löytyä.

Koita napostella kaikkea raikasta, tai sitä mitä tekee mieli pieninä annoksina useasti päivänaikana.
Suolaista, makeaa tai hapanta..

Tänäänkin töissä oli aivan hirveetä olla, kun mua oksennutti koko ajan, enkä mä siellä voi syödä koko ajan.
Sitten kun olis aika syödä, mulla on jo niin paha olo, että oksennan heti sen ruoan päälle.
Olen muutenkin jo alipainoinen ja nyt paino taas vaan putoaa jo lisää.
Alan inhota koko raskautta.

apteekista saa ostaa seaband-pahoinvointirannekkeen, kehitetty raskauspahoinvointiin, kuulemma painaa jotakin akupisteitä ja helpottaa oloa, kokeile! pahoinvointilääkkeitä voi musta määrätä vaan lääkäri, eli vaatiii lääkärissäkäyntiä.
mulla auttoi esikoisen odotuksessa (jossa oksensin viikolle 12 asti)kaikki raikkaat hedelmät, appelsiini, vihreät omenat, vinirypäleet yms. ja söin niitä paljon, ja juo paljon vettä, ettei elimistö kuivu kun oksentelet...

Meillä ei myöskään töissä voi käyttää noita rannekkaita hygieenian vuoksi.
Huokaus.

Mä koitan syödä parhaani mukaan, mutta ei vaan voi mitään :(

Muistaako pahoinvointilääkkeensyöjä lääkkeen merkkiä?

Millon tuo pahoinvointi yleensä alkaa? Tai siis pahenee? Mulla viikkoja vasta 4+1 ja nyt jo aamusin ja iltasin olo huono :/ Nälkä tulee yllättäen ja jos en heti syö jotain, olo menee heti huonoksi ja saatan oksentaa sitten ku oon syöny. Mietin vaan että voiko tää tästä vielä pahentua?! Nyt tää on vielä siedettävää.

Inkiväärit, Postafenit, akupisteen painelu yms. eli kaikki mahdollinen kokeiltu. Vain synnytys auttoi molemmissa raskaukissa pahoinvointiin ja oksenteluun. Loppui kuin seinään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huokaus.

Postafen.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huokaus.

Postafen.

En valitettvasti muista, mutta ei ainakaan tuo postafen, sitä ei suositella raskauden aikana.

mä olen saanut molempiin raskauksiin postafenia kun olen oksentanut itseni molemmilla kerroilla tiputukseen useamman kerran.

Toisessa pahaa olo lievensi seaband rannekkeet kun piti niitä 24/7.

itse oksensin ja sain samalla kauheita mahakouristuksia raskausviikot8-16 eli pitkä aika mikä tuntui vieläkin pidemmältä. Pahoinvointirannekkeet ei auttanu. Söin vain jääkylmiä ananaksia ja persikoita mehujäätä tai vaniljajäätelöä vaihtelevalla menestyksellä plus raskausvitamiineja ton n.9viikkoa enkä MITÄÄN muuta. Laihduin 6kg. En joutunu tiputuksee ku sokeri ym arvot oli kohdillaan Mulle määrättii rv15 pahoinvointilääke ku olin pitkittäny reseptin pyytöä ja se lääkäri ei suhtautunu siihen lääkkeesee kauheen myönteisesti niin en uskaltanut sitä ottaa vaikka ostinkin. Viikon päästä oireet loppu itsestään kuin seinään. Yhtenä aamuna heräsin ja mulla oli hitsin outo tunne: MIELETÖN NÄLKÄ ILMAN PAHAA OLOA. Lihoinki 20kg loppuraskaudessa=) Onneks lähti kaikki itsestään pois 6kk sisällä synnytyksestä (täysimetys ja liikunta ja vihdoin NORMAALI ruokavalio)... Mut täytyy sanoa: oli se pahoinvointi kyllä ihan hirveetä että tsemppiä vaan ja kestämistä!

Mulla on kolme lasta ennestään ja olen oksentanut kaikista noin vkolle 24. Välillä olen käynyt sairaalassa tipassa ku menin niin huonoon kuntoon, olen ollut täysin työkyvytön, jatkuvasti sairaslomalla pahoinvoinnin vuoksi. Nyt odotan neljättä lasta ja heti kun tein positiivisen raskaustestin, varasin ajan akupunktioon, kävin siellä kolme kertaa, siis oikealla kiinalaisella "lääkärillä". Nyt menossa rv 13 enkä ole oksentanut yhtään kertaa, ei ole edes paha olo. Olen ihan ihmeissäni, en kyllä ole koskaan uskonut mihinkään hihhulihoitoihin mutta pakko uskoa että akupunktio auttoi mulla! Raskausaikana turvallinen pahoinvointilääke on muistaakseni nimeltään Primperan.

Yhteistyössä