pitkä tarina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajatusten virta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ajatusten virta

Vieras
Ollaa oltu yhdessä lähes 18 vuotta, lapsia on 2; 11 ja 6 v.

Taustaa: Itse olen teini-iässä kärsinyt lievästä insestistä ja kovaa kiusaamista pojista, vanhempieni ja heidän naapureiden taholta. Ei auttanut itkuiset pyynnöt että lopettaisivat. Ei, sain kärsiä.

Tapasin nykyisen mieheni ollessani 20 v, vain kk edellisen eron jälkeen. Olin ajatellut pysyä sinkkuna, mutta ajatuksiin tuli muutos. Muutimme yhteen mieheni kanssa oltuamme yhdessä 3 vuotta ja ensimmäinen lapsi syntyi kun olimme olleet yhdessä 6,5 vuotta. Sitten alkoi vauhti.

Muutimme toisen kaupunkiin työn perässä ja olin hyvin paljon yksin. Minulle oli itsestään selvää että lähden miehen mukana. Sitten sain töitä ja tuli ekan kerran mieleen että pitäisikö erota. Ei erottu ja myöhemmin syntyi toinen lapsi. Tämän jälkeen mies loukkaantui vakavasti, hoidin yksin kodin, lapset sekä miehen. En muista siitä keväästä mitään. Sitten tuli itselleni vähintään keskivaikea masennus. Romahdin täysin, meinasin erota miehestä sekä halusin eroon lapsistakin. Luulin että kaikki olisi ok kunhan vain eroaisimme. Mutta emme eronneet, mieheni tuki minua täysillä sairauden yli.

Isompi lapsista kärsi, en osannut olla hänelle äiti kun oli pikkusisarus juuri syntynyt ja isä loukkaantunut. Iso sai ilmeisen isoja traumoja, ongelmia koko ajan. On nyt hoidossa joka ei tunnu kovasti ainakaan auttavan. Pienemmän kanssa menee hyvin, hän puhuu pahasta olostaan.

Minulta on vaadittu kovasti lapsesta lähtien. On itse pitänyt pärjätä ilman aikuisten tukea, kotona ei vaadittu esim. läksyjen tekoa, tosin tein ne käskemättä. Isoveljeni oli selkeä ykkönen, jäin lähes kaikessa kakkoseksi. Ja sitten tuli lievä insesti. Se tuntui hurjan pahalta, mutta en uskaltanut vastustaa, kun isäni mielestä vanhemmilla oli mm. oikeus satuttaa lapsiaan.

Menin kihloihin 18 vuotiaana, erosin n. vuoden päästä. Ja sitten tuli nykyinen mieheni kuvioihin. Opiskelimme ja palattuamma muutimme yhteen. EI ongelmia, oli kiva ja hyvä olla. Sitten tuli ensimmäinen lapsi ja kotipaikkakunnan muutos. Jäin kovasti yksin. Mies teki kovasti töitä. Anoppi alko arvostelee, piti olla vain tyytyväinen kun rahaa tuli. Ja kaikki kodin hoito yms. oli vain ja ainoastaan minun vastuullani, tein kaiken. Itse siihen suostuin.

Sitten tuli loukkaantuminen ja masennus ja isomman paha olo. Ja tämä on toki kiristänyt minun jamiehen välejä. Nykyään riidellään aika paljon, molemmat ovat väsyneet taistelemaan isomman kanssa ihan perusasioista, kuten varastaminen ja kiinni käymiset. Mies on nyt kovasti puhunut erosta, erotettaisiin lapset. Mutta itse en ole nyt sitä mieltä että se ratkaisisi ongelmia, vaan pahentaisi. Lapset ovat kovasti itkeneet kun on mainittukin sana ero.

Ymmärrän miehen pahan olon ja halun saada elää ns. normaalia perhe-elämää. Miehen mielestä mä vaan paasaan ja valitan kaikesta. En kuuntele häntä enkä välitä mitä mies sanoo. Ja mä koen useasti ihan samalla tavalla miehen suunnalta. Sanon jotain, niin saattaa mennä pari kolme minuuttia ja mies alkaa puhuu asiasta kuten siitä ei ois aikaisemmin puhuttukaan. Tai jos sanon että joku asia on esim. tehtävä jollain tietyllä tavalla, niin ihan kuin ei ois koskaan kuullutkaan. Ja kun tuskastun tähän, mies hermostuu.

Aikoinani rakastuin miehessäni siihen kun hän osasi hienosti ottaa mutkin huomioon, oli hellä ja hänen kanssaan oli hyvä olla.

Olen miehelleni kertonut nuoruudestani ja hän on tukenut siinäkin asiassa. Tukensa on ollut kullan arvoista. Mutta nyt ei oikein tulla toimeen. Riita saattaa tulla pienemmästäkin asiasta.

Itse en haluaisi erota, koska tuntuu ettei kaikkea olla tehty suhteemme eteen. Meillä ei ole ollut yhteistä aikaa pahemmin ollenkaan, mua lähes hävettää ajatella että mä lähtisin jonnee miehen kanssa kahdestaan. Siitähän voisi joku mua kiusata!! Myöskään seksiä ei ole ollut vuosikausiin (en silti koe miestäni esim. veljekseni). Seksin jälkeen vain tuntuu että olen tehnyt jotain väärää ja hävettävää. Vaikka järki sanoo ettei näin ole, mutta tunne on hyvin ikävä.

Ja kun on hyviä päiviä, tuntuu todellä hyvältä. Tunnen rakkautta, henkistä yhteenkuuluvuutta. Koko ajan vain nykyään tarkkailen että millä tuulella kukakin, varsinkin mies (joka osaa olla todella ilkeäsanainen ollessaan harmissaan). Ja jos näen että on huono päivä niin alkaa hermostuttaa.

Mies ei enää edes tiedä haluaako yrittää. Ja en edes aina tiedä itsekään. Pääasiallisesti kyllä haluan, mutta onko enää mitää tehtävissä. Onko menty liian pahaan jamaan... Ei tehdä yhdessä oikein mitään eikä mulla ole omaakaan aikaan. Tähän olen kyllä hyvin pitkälti itse syyllinen, olen kiltisti "suostunut" siihen että mä hoidan kaiken. Olen uhrannut itseni, varmaan odottaen että saan hyväksyntää kun näytän että teen kovasti hommia. Ja silti samalla voin pahoin kun tuntuu että koko ajan pitää olla tekemässä. Mies ei ole koskaan vaatinut että kodin pitää loistaa puhtauttaan. Mies hoitaa imuroinnin ja joitain muita kotihommia, mutta musta silti tuntuu että mä hukun kotitöihin. Vaikka teen osa-aika töitä. Tähänkin olen saanut mieheltä tukea.

Sekavaa tekstiä, tiedän. Purkasin vain ajatuksiani. Olen aina ajatellut että lapsilla pitää olla ehjä koti, jossa on molemmat vanhemmat. Ja tasapainoinen ja rakastava. Nyt ollaa kaukana siitä. En tiedä uskallanko rakastaa miestäni. Seksi ällöttää ajatuksenakin, mutta meillä silti jonkun verran halitaan ja suukotellaan. Myös keskenämme sekä lapsia.

Halua olisi saada homma toimimaan. Mielestäni mieheni on nyt masentunut, ei omasta mielestään. Mutta miten eteenpäin... Perhettä en halua rikkoa, mutta jännittää alkaa tekemään jotain. Stressi on kovaa, niin mulla kuin miehelläkin. Molemmat ottavat tällä hetkellä lähes kaiken toisen sanomisen itseensä, vaikka toinen ei mitään pahaa tarkoittaisikaan.

Inhottavaa, rasittavaa ja rankkaa. Ei jatkuva riitely lapsillekaan ole hyväksi, mutta sitäkin puolta elämään kuuluu. Ja jos tästä selvitään, saavat he nähdä että ongelmien edessä ei ole hyvä luovuttaa heti, vaan ongelmat ovat ratkaistavissa vaikka ne kestäisivätkin pidempäänkin.

Eli summa summarum: Uskoisin että jotain on vielä tehtävissä, mutta miten saada asiat paranemaan. Rakkautta tuntuu olevan, mutta arki on raskasta. Ihan peruskotiasiat kuten kotityöt ovat tällä hetkellä ihan hurja rasite, en jaksaisi niitä ollenkaan. Nukkuminen on ihanaa, herääminen ei koska heti tulee mieleen että mitenkähän tämä päivä. Ei ole hyvä olla yksin, mutta ei tällä hetkellä yhdessäkään. En jaksaisi lapsiakaan oikein. Olen tunnistanut nyt itsestäni masennuksen oireet, mutta nyt huomattavasti lievemmät kuin romahduskerralla.

Miksi ihmeessä elämän pitää olla näin vaikeata? Mitä olen tehnyt että elämäni on näin paljon rasitettu ikävillä asioilla? Mistä voimia muuttaa asioita?

Kiitos että jaksoit lukea! Ja en haluaisi mitään "Aku Ankka"-vastauksia. Tiukoilla ja herkillä olen.

Ei voi muuta sanoa, kuin valoa päivääsi. Oletko harkinnut psykologin juttusia? Asiat näyttävät olevan kasautuneet ja niitä on mahdotonta purkaa yksin. Terapiaa voisi kokeilla kaikki perheenne jäsenet. Se olisi hieno lahja, jonka annat itsellesi, parisuhteellesi ja lapsillesi. Terapia antaa niitä voimia.

Anna lapsillesikin mahdollisuus puhua ammattilaisen kanssa. Et kai halua heille samanlaista tuskaa mistä itsekin kärsit? Kanna vastuusi nyt loppuun asti!

Kysyit miksi elämäsi on niin paljon rasitettu ikävillä asioilla; muista, että lapsesi eivät ole ikävä rasite vaan ohjaa katseesi heihin ja auta heitä tämän kaiken yli.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
En tajua..pointtis on? mistä kyse? että jatkaa tuollaisen K.pään kanssa ja pilata oma elämäk ielä enemmän lasten takiako?

Purkasin tuntojani vain. Itse en löydä tekstistäni miestäni vain kusipäänä. Toki sitäkin hän on ollut, mutta se ei ole ollut vain yksipuolista. Mieheni on myös tukenut mua paljon vaikeina aikoinani, kuten kirjoituksessani toivottavasti tuli ilmi.

Alkuperäinen kirjoittaja ----------------:
Ei voi muuta sanoa, kuin valoa päivääsi. Oletko harkinnut psykologin juttusia? Asiat näyttävät olevan kasautuneet ja niitä on mahdotonta purkaa yksin. Terapiaa voisi kokeilla kaikki perheenne jäsenet. Se olisi hieno lahja, jonka annat itsellesi, parisuhteellesi ja lapsillesi. Terapia antaa niitä voimia.

Anna lapsillesikin mahdollisuus puhua ammattilaisen kanssa. Et kai halua heille samanlaista tuskaa mistä itsekin kärsit? Kanna vastuusi nyt loppuun asti!

Kysyit miksi elämäsi on niin paljon rasitettu ikävillä asioilla; muista, että lapsesi eivät ole ikävä rasite vaan ohjaa katseesi heihin ja auta heitä tämän kaiken yli.

Isompi puhuukin ammattilaisen kanssa, joka viikko. Me olemme miehen kanssa käyneet terapiassa kun masennuin. Silloin ei tosin kyl paljoa riidelty, mä olin sitä mieltä että pitää erota.

Lähtisin tästä suhteesta, mikäli olisin yli 100 % varma, että mitää ei ole enää tehtävissä. Mutta kun en tiedä.

Eivät lapset olekaan rasite, siis negatiivisesti. Tässä lievän masennuksen tilassa kaikki normaalikin tuntuu rasitukselta. Lapset ovat rakkainta maan päällä.

Ja jos tästä joskus ero tulee, niin uusioperheeseen en todenäköisesti lähde. En halua lapsilleni isäpuolta, se ei kumminkaa pysty rakastamaan lapsiani samalla tavalla kuin heidän isänsä ja vähempää eivät ansaitse.

Nyt olen yksin kotona, ei tämäkään ole kivaa. En riudu ikävästä, mutta jotain puuttuu. Ulkona on tylsä ilma.

Kun mies on kotona, ei tunnu pahalta halata tai suukottaa sitä. Joskus tulee pieni tunne että seksikin vois joskus maistua. Ja juuri oman miehen kanssa. Nämä ovat kuitenkin ehkä merkkejä että ero olisi turha. Siis EHKÄ, varmaa en tällä hetkellä osaa sanoa mistään muusta kuin että lapsia rakastan.

En lukenut kauhean tarkkaan, mutta yks juttu pisti silmään.

Teille tuli vaikeuksia, vanhempi lapsista alkoi oirehtia. Lapsesta tuli lisää huolta ja harmin aihetta. Ja sitten mies halusi lähteä ja jakaa lapset.

Saanko arvata. Sinulle piti jäädä tämä vaikea lapsi.

Jos näin on, pidän miestäsi melkoisena luikurina. Haluaa päästä helpolla ja jättää sinut selviytymään yksin. Siis pakoilee vastuuta, eikä halua jakaa arkipäivää tämän vaikeasti käyttäytyvän lapsen kanssa.

Kätevää. Helppoa. Ja niin pelkurimaista.

tuli mieleen takavuosina lukemani Spungenin kirja "Nancy", kenties olet itsekin lukenut tai sitten et. Siinäkin kamppailtiin vaikean lapsen kanssa, ja eräänä päivänä mies vain ilmoitti tahtovansa avioeron. Kun ei kuulemma enää jaksanut sen tytön kanssa. Ei muuta kuin pää pensaaseen vaan ja antaa äidin hoitaa kaikki.

Oletko ehdottanut miehelle, että tämä vanhempi lapsi siirtyisi sitten isälle?

En tosin suosittele teille eroa.

Alkuperäinen kirjoittaja Irrimirri:
En lukenut kauhean tarkkaan, mutta yks juttu pisti silmään.

Teille tuli vaikeuksia, vanhempi lapsista alkoi oirehtia. Lapsesta tuli lisää huolta ja harmin aihetta. Ja sitten mies halusi lähteä ja jakaa lapset.

Saanko arvata. Sinulle piti jäädä tämä vaikea lapsi.

Jos näin on, pidän miestäsi melkoisena luikurina. Haluaa päästä helpolla ja jättää sinut selviytymään yksin. Siis pakoilee vastuuta, eikä halua jakaa arkipäivää tämän vaikeasti käyttäytyvän lapsen kanssa.

Kätevää. Helppoa. Ja niin pelkurimaista.

tuli mieleen takavuosina lukemani Spungenin kirja "Nancy", kenties olet itsekin lukenut tai sitten et. Siinäkin kamppailtiin vaikean lapsen kanssa, ja eräänä päivänä mies vain ilmoitti tahtovansa avioeron. Kun ei kuulemma enää jaksanut sen tytön kanssa. Ei muuta kuin pää pensaaseen vaan ja antaa äidin hoitaa kaikki.

Oletko ehdottanut miehelle, että tämä vanhempi lapsi siirtyisi sitten isälle?

En tosin suosittele teille eroa.

Kiitos vastauksestasi!

Olen lukenut kyseisen kirjan ja monen monta kertaa. Monesti lapsen kanssa on tullut tuo kirja ja Nancyn jutut mieleen.

Itse asiassa mies on ehdottanut että hän ottaisi vaikeamman lapsen ja mä helpomman. Itse olen vastustanut lasten jakamista mikäli ero tulisi, se olisi liikaa kun joutuisi arkieroon toisesta vanhemmasta ja sitten vielä sisaruksesta. Mies haluaisi että pienempi saisi kaipaamaansa rauhaa, kun pieni kärsii kovasti isomman raivoista.

Itse epäilen että todellisuudessa mies ei eroa ehkä välttämättä halua, siis ihan sisimmässään. Tiedän kuinka sitä vain haluaisi saada pahan olon pois ja silloin ei ole aina järki mukana.

Varaa ihmeessä aika perheterapiaan. Ajattele niin että mitään et voi häivitä, vain voittaa. Olet sen velkaa itsellesi ja lapsillesi.
Muuta ajatuksesi - muuta itsesi. Missä tilanteessa haluat olla viiden vuoden päästä?
Tilanteen korjaaminen alkaa tänään. Entä miten olis mielialalääkkeet masennukseen?
Mieti ratkaisua - älä vello ongelmissa.
Mikä on ratkaisu tähän elämäntilanteeseen? Koita vielä jaksaa ottaa ohjat käteen ja pelastaa perhe. - Olet sen arvoinen, älä heitä hukkaan kaikkea sitä mitä teillä on.

"ojenkorsi"

Kyllä lääkitys on käynyt mielessä, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Niistä eroon pääsy vain on niin hankalaa että en ainakaan vielä ole lääkitystä aloittanut.

Suuri asia on se että nyt koko ajan jännitän millainen päivä on edessä. Hermostuuko kukaan; mies tai vaikka lapset. Ja se kiristää taas mun hermoja.

Olen pari päivää ollut kahdestaan pienemmän lapsen kanssa. Ollaa nautittu rauhallisuudesta ja mä siitä ettei tarvi miettiä suutuuko mies jos komennan lapsia. Mutta silti tuntuu että jotain puuttuu. Missään ikävässä en ole pyörinyt, mutta jotain tähän kaipaan.

Ei pidä luulla että mies aina vain hermostuu, on monesti tukenut mua kun olen lapsia komentan. Mutta nyt kun hermot on tosi kireällä kaikilla, mies hermostuu herkästikin. Ja mä miehen miehen ilkeilyyn.

Pelottaa, väsyttää, jännittää ja itkettää. Mutta ei kait nää asiat hetkessä ratkea, kun eihän ne hetkessä ole tulleetkaan.

Miksi et voisi aloittaa loppuelämäsi ensimmäistä päivää tänään? Jos jatkat samalla tavalla, olet huomennakin pelokas väsynyt jännittynyt ja itkuinen...
Minä tarvitsin kerran apua, eikä siinä voinut oikein vitkutella asian kanssa kun tiesi miten muutkin kärsivät tilanteestani. Ja ei mennyt kuin 3 päivää kun olin jo juttusilla. Nyt odottaa aika psykiatrille ja olen hyvin ylpeä itsestäni, että sain itseäni niskasta kiinni, koska kukaan muu ei tule tekemään sitä puolestasi! Ikävässä on helppo kylpeä - mutta itse on kannettava vastuu siitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ehdotus:
Minä tarvitsin kerran apua, eikä siinä voinut oikein vitkutella asian kanssa kun tiesi miten muutkin kärsivät tilanteestani. Ja ei mennyt kuin 3 päivää kun olin jo juttusilla. Nyt odottaa aika psykiatrille ja olen hyvin ylpeä itsestäni, että sain itseäni niskasta kiinni, koska kukaan muu ei tule tekemään sitä puolestasi! Ikävässä on helppo kylpeä - mutta itse on kannettava vastuu siitäkin.

Onko sulla perhettä? Miten he suhtautuivat sun sairauteen? Puoliso ja lapset?

kaikille

Nyt mies on tossa vieressä, ei tunnu pahalta eikä hurjan rakastuneelta.

Onkohan muuten mahdollista että jos pakottaa itsensä ajattelemaan positiivisesti ja pakottaa näkemään puolison ihanana niin se auttais? Kun monessa keskustelussa on sanottu että rakkaus on tahdon asia. On mahdollista pakottaa itsensä rakastumaan uudelleen? Vaikka nyt ei edes tunnu että sitä haluaisi.

Eronneet paljon sanoo että lapset eivät ole erosta kärsineet. Mutta onko näin? Vai onko se eronneiden puolusteluja? Toki väkivaltaisista ja/tai alkoholisti perheissä lapset varmaan useimmiten helpottuvat, mutta muuten. Ehkä nekin erot on ok, joissa koko ajan riidellään.

Mutta entäpä jos eroon ei olekaan "hyvää syytä". On vain tylsää (kuten mulla nyt) ja arki painaa enemmän kuin normaalisti.

"Mutta entäpä jos eroon ei olekaan "hyvää syytä". On vain tylsää (kuten mulla nyt) ja arki painaa enemmän kuin normaalisti."

Ostin viime viikolla Meidän perhe lehden. Oli juhlanumero ja maksoi vain yhden euron.
Lehdessä oli artikkeli Vanhasen perheestä. Minusta he olivat saaneet eronsa hoidettua mukavasti. Koko perhe käy edelleen syömässä yhdessä ja yhteishuolto pelaa.
Sain sen käsityksen, että kaikki osapuolet voivat hyvin. Erosta ei jäänyt traumoja.

Kai eroamiseenkin tarvitaan malleja ihan samalla tavalla kuin pukeutumisessa ja kauneudenhoidossa.

Tulin eilen kotiin ja lysähdin sohvalle katsomaan Bellaa. Siinä puhuttiin mm. univaikeuksista. Ohjelman jälkeen nukahdin vajaaksi puoleksi tunniksi sikeään uneen ja Huippumallit haussa jäi näkemättä alkupuolelta.

Ehkä sinullakin ap. on jonkinlainen väärä käsitys avioelämästä. Allekirjoitan väitteen että "silloin se parasta on kun se vaikeinta on".

Olen elämäni aikana käynyt melko vaikeita vaiheita läpi. Tiedän tasan tarkkaan mitä on ahdistus, masennus, paniikkihäiriö ja moni muu asia. Pärjäsin kuitenkin ilman lääkitystä ja terapiaa. Toipumiseni alkoi siitä, kun alkoholisoitunut mies pakeni sekavuuskohtauksen jälkeen kotoa ja haki myöhemmin avioeron.

Niin absurdia kuin se onkin, niin joskus paha onnettomuus tai vastoinkäyminen ajaa tervehtymisen asiaa.

Olen kiinnostunut henkisestä kasvusta ja olen haalinut tietoa ja totuutta sieltä ja täältä. Viikonlopun IS:n Plusliitteessä samasta aiheesta juttelee Katri Helena.
Hän uskoo sielunvaellukseen ja minä en. Minulle riittää yksi elämä tässä maailmassa.
En kuvittele, että kehityn jonkin verran tässä elämässä ja jatkan kehittymistä seuraavissa. Huilaan välitilassa ja hyppäään sitten astetta fiksumpaan sieluun.

Näistä aiheista kirjoittelin vuosia Ellien Kristallipallopalstalla. Kun palsta meni riitaiseksi ja tuli rekkautumispakolliseksi, jätin palstan väliin. Näitähän riittää Ellien sivuilla.

Pahaan oloon on paljon yksinkertaisia konsteja. Ihan samalla tavalla kuin Bellan unikouluttajalla. Minulle merkitsee erittäin paljon oma rauha ja oma aika. Kun ei ole kiirettä minnekään.

Läheisriippuvuus on ihan oma lukunsa. Äitinä varmasti ap. eläydyt liikaa lapsesi vaivaan. Hän on eri ihminen kuin sinä vaikka joskus elittekin symbioosissa raskausvaiheessa. Lapselle on tärkeää, että äiti voi hyvin ja on hyvällä mielellä.

Mieti mitä kaipaat elämääsi eniten. Pidät kirjoittamisesta ja osaat kirjoittaa hyvin.
Minäkin rönsyilen jutuissani enkä osaa tiivistää. Ei näitä juttuja olekaan tarkoitus lukea kuin sanomalehteä. Ihmiseltä ihmiselle. Ota minkä haluat ja jätä loput.

Veikkaan, että olet alle 40-vuotias. Haalit vielä palasia elämääsi sieltä ja täältä.
Myöhemmin tulee karsinnan vuoro. Tiputtelet lastia ja vene on aina kevyempi.
Elämässä pärjää melko vähällä. Luottaa vain siihen, että elämä kantaa. Jos tänään tuulee, niin huomenna on tyyni sää.

Olet ap. varmasti lukenut höpinöitäni Elleissä vuosien varrella. Ehkä tunnet elämäntarinani paremmin kuin minä itse.

Ole varovainen palstahäiriköiden kanssa. He haavoittavat pahasti herkkää mieltä.
Kirjoita avointa kirjaa kotona. Kerään lehtileikkeitä kirjan väliin.

Tuon kirjan väliin repäisin uusimmasta Annasta jutun Matka naiseksi. 44-vuotias nainen kertoi elämäntarinansa. Hänestä on otettu valokuva ex-kouluni luistinradalla.
Tuo nainen selvisi hyvin avioerostaan parissa vuodessa. Miehen kalsareita hän ei aio enää ikinä pestä. Niin minäkin olen päättänyt. Sukkapyykkiä ja juridiikkaa ei kannata sekoittaa keskenään.

Nyt tämä ajatusvirta riittää tältä erää. Sää on ulkona aurinkoinen. Suosittelen reipasta kävelyä. Shoppaile ja käy kirjastossa. Elä ihan tavallista elämää. Kirjoittele Elleissä ja muuallakin. Ehkä tarinasi otetaan johonkin lehteen. Tykkäsin kovasti eilisestä Bellasta. Janina alkaa muistuttaa ihan tavallista suomalaista naista. Povipommin jutut ovat taaksejäänyttä elämää. Äitiys ja aikuinen naiseus on ihana asia. Meidän Ellien pitää vain antaa toisillemme tukea, kun pallo on välistä vähän aikaa hukassa.

Sen takia nämä palstat on perustettu, jos joku Elli ei sitä sattunut tietämään.

Yhteistyössä