Hyytikyppyseltä terveisiä koko palstalle!

xxx
Kiva juttu :)

Miten muuten hoidit vauvaansa kun et sairaalassa käynyt?
Onko vielä luonasi? (Ei tietenkään tarvitse vastata jos et halua).

Hyvinhän hän toipuu, usein jää vakavempia ongelmia ja ison leikkauksen (aivot aina) jälkeen on pitkään kipeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:

Hyvinhän hän toipuu, usein jää vakavempia ongelmia ja ison leikkauksen (aivot aina) jälkeen on pitkään kipeänä.
Hyytikyppysen kummitädin tykönä hoidin vauvaa. Nyt vauva on ollut isinsä ja tämän kummitädin hoivissa.

Pitkä kuntoutuminen on edessä ja tuskin on kotiutumassakaan kuitenkaan ihan heti. Se hyvä puoli tässä on että siskoni on perusterve ja nuori, hyväkuntoinen fyysisesti ja omaa ylettömän positiivisen asenteen, niillä pääsee jo pitkälle. :heart:

te
Alkuperäinen kirjoittaja Aika:
outoa, että et siskona ole ollut kiinnostunut siitä, millä alueella vuoto/kasvain on ollut! Kyllä minua ainakin olisi kiinnostanut.

No mulle ei tulis mieleen kysyä mitään tollasta. Mulle ois pääasia että parantu. Myöhemmin oisin ehkä osannut kysyä.

xxx
Alkuperäinen kirjoittaja Laurautio:

Hyytikyppysen kummitädin tykönä hoidin vauvaa. Nyt vauva on ollut isinsä ja tämän kummitädin hoivissa.

Pitkä kuntoutuminen on edessä ja tuskin on kotiutumassakaan kuitenkaan ihan heti. Se hyvä puoli tässä on että siskoni on perusterve ja nuori, hyväkuntoinen fyysisesti ja omaa ylettömän positiivisen asenteen, niillä pääsee jo pitkälle. :heart:

Lasketaanko hänet perusterveeksi, kun aivoissa kasvain (?) tms.
Ja nyt tämä :/

Eikö siis jäänyt fyysisesti mitään :eek: ??
Joissain vuodoissa jää monesti oireita, että fysioterapeutti tarpeen ja usein kuntoutus alkaa sairaalassa, jatkuu siitä tietysti.
Tarvitsee hän varmaan muuta kuntoutusta, ilmeisesti kuntoutetaan jo, kun muistihäiriöitä.

Ei edes näin vakavista aivohommista voi kyllä jäädä pysyvästi tietynlaisia muistiongelmia, oppimiskyvyn heikentymistä, ongelmia sanojen kanssa jne.
Mutta tietysti riippuu millainen ongelma, minulle epäselvää että mitä tarkalleen tapahtunut.

Tuttavallani oli aivosyöpä, vei muistin, puhekyky meni viimenään, sekavuutta jne. Leikkauksen jälkeen kauheassa kunnossa ja sairaalaan jäi, kuoli sitten.

Toisella tutulla jotain aivohommeleita, ei kuitenkaan syöpää todellakaan tai muuta vastaavaa. Alkoi puutumisella ja en nyt tarkalleen muista millä...
Mitään leikkausta ei vaatinut mutta jäi pysyvät muistiongelmat; käsittävät kaiken menneestä nykypäivään. Oppimiskyky heikko, ei kykene lukemaan, ei opi käyttämään laitteita, tasapainossa ongelmia ja kaikenlaista.

Vaikka olisi positiivinen niin masennus ja muut psyykkiset häiriöt voi yllättää.
Mutta toivotaan että kaikki sujuu hyvin.

Sori kun vuodatin tähän omiani :ashamed:

xxx
Olipa viestini hieman negatiivinen. Toivotaan että asiat menee kaikin puolin kivasti.
Häikästä riippuen, voi päästä nopeastikin kotiin. Joissain aivojutuissa kotiutetaan mahd. nopeasti. Mutta tosiaan, en tiedä mikä ongelma tarkalleen ollut.

Päänsärky (raju) ja muistijutut tietysti antaa vähän suuntaa siihen, mikä ollut...

Wautsi

..ja mitenkähän tähän kuvioon osuu se, että sairaala on kertomasi mukaan kaukana? Miten se vauva ja kummitäti nyt niin lähellä on? Ja aluksi kyllä kerroit vauvan olleen nimenomaan SINUN hoidossa ja yhtäkkiä asia olikin jotain muuta... Ja ihan oikeestiko jollekin tulisi mieleen kysyä vakavasti sairastuneen puolisolta/omaiselta jostain nettijutuista/huutiksesta?? Hey c'moon! Niin keksittyä että... Ja toi nannaihana... miten tiesi oliko kasvain poistettu, eikä "sisko" tiennyt... Ja MIKSI Nannaihana kirjoitti : "ehkä on tarkistettu kyllä jo. ite oon ainakin viestiä laittanut modelle että tsekkaa. ja käsittääkseni ipstä näkee osviittaa siitäkin tosiaan mistäpäin kirjoittelee." Niin läpinäkyvää... Yksi ja sama henkilö noiden nikkien takana.

Mä aluksi olin ihan kybällä "siskon" tukena, mutta alkaa mennä jauhot sekaisin sillä.. ja tosiaankin: Miksi ketään sairastuneen omaista kiinnostaisi
pätkääkään mitä jossain nettipalstalla jauhetaan? Niinku OIKEESTI??!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Wautsi:

..ja mitenkähän tähän kuvioon osuu se, että sairaala on kertomasi mukaan kaukana? Miten se vauva ja kummitäti nyt niin lähellä on? Ja aluksi kyllä kerroit vauvan olleen nimenomaan SINUN hoidossa ja yhtäkkiä asia olikin jotain muuta... Ja ihan oikeestiko jollekin tulisi mieleen kysyä vakavasti sairastuneen puolisolta/omaiselta jostain nettijutuista/huutiksesta?? Hey c'moon! Niin keksittyä että... Ja toi nannaihana... miten tiesi oliko kasvain poistettu, eikä "sisko" tiennyt... Ja MIKSI Nannaihana kirjoitti : "ehkä on tarkistettu kyllä jo. ite oon ainakin viestiä laittanut modelle että tsekkaa. ja käsittääkseni ipstä näkee osviittaa siitäkin tosiaan mistäpäin kirjoittelee." Niin läpinäkyvää... Yksi ja sama henkilö noiden nikkien takana.

Mä aluksi olin ihan kybällä "siskon" tukena, mutta alkaa mennä jauhot sekaisin sillä.. ja tosiaankin: Miksi ketään sairastuneen omaista kiinnostaisi
pätkääkään mitä jossain nettipalstalla jauhetaan? Niinku OIKEESTI??!!
Sulle taitaa olla aika vieras juttu tuo autolla/junalla liikkuminen. Nannasta en tiedä mutta hyytiksen tiedän...

Yhteistyössä