Hyydykekakkutaiturit hohoi! kysyttävää keskipohjasta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "erkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"erkki"

Vieras
Eli hyydykekakkuja olen tehnyt aina vain digestivekesksistä + oivariinia sulatettuna, nyt haluaisin kokeilla esim. dominokeksejä, saisi suklaisemman pohjan....

Täytekeksit siis murskataan ja rasvaa sekaan...?

Kysymys kuuluu: voiko keksimurskan sekaan laittaa JUOKSEVAA rasvaa, esim. juokseva sunnuntairasvaa, vai pitääkö aina olla voita/oivariinia?

Varmaan koostumuksen puolesta voi mutta maku voi olla eri. Kokeile ensin. Laita johonkin pieneen astiaan sitä keksimurskaa ja juoksevaa rasvaa, anna olla kylmässä hetki ja maista mille maistuu. Jos maku ok nii tee koko kakku niin

Dominoista tulee hyvä pohja ja lisärasvaakaan ei tarvitse laittaa niin paljon. Itse käytän aina voita, koska se maistuu parhaalta ja kovettuu kylmetessään eli pohjasta tulee jämäkkä. En tiedä sitten miten sunnuntai maistuu ja miten juokseva rasva toimii....

Kokemuksesta voin sanoa, ettei toimi. Epähuomiossa laitoin juoksevaa rasvaa ja päätin sitten kuitenkin kokeilla onnistuuko. Ei pysyny pohja kasassa ja se pirun litku sotki myös sen hyydykeosan. Joten en suosittele jos meinaatte sitä syödä :-D

Kun voin sulattaa, se on kuumaa. Dominokeksien sekaan laitettuna sulattaa myös sen täytteen, jolloin pohja maistuu tasaisesti myös sille täytteelle. Epäilen, ettei samaa tapahdu noilla kylmillä, juoksevilla muovirasvoilla.

KIitos vinkeistä, käytän sitten tuota pehmeästi levittyvää oivariinia ja dominoita yhdessä. Kerran olen näitä kokeillut ja pohjasta tuli ihan ÄLYTTÖMÄN KOVA... rasvan määräkin oli ihan ohjeen mukainen. Noh, täytynee kokeilla uudelleen. Sais vähän vaihtelua tuohon digestiveen.

Yhteistyössä