Hyvinvointivalmentajat ja anaboliset steroidit

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi he ovat järkyttyneitä lastensuojeluilmoituksesta? Eikö ilmoitus ole ihan peruskauraa, jos vanhempi on syyllistynyt rikokseen?
Jaa-a. On aika paljon rikoksia, joiden takia en itse edes harkitsisi asiaa. Tämä on yksi niistä. Henkilökohtaisesti olen mm. käyttänyt ihan toiselle ihmiselle määrättyjä reseptilääkkeitä, mikä on tekona aika lailla vastaava. Pitäisin kyllä kohtuuttomana, jos joku olisi lastensuojeluilmoituksen tehnyt kun mamma on hoitanut selkäkipuaan laittomilla relaxanteilla.
 
Jaa-a. On aika paljon rikoksia, joiden takia en itse edes harkitsisi asiaa. Tämä on yksi niistä. Henkilökohtaisesti olen mm. käyttänyt ihan toiselle ihmiselle määrättyjä reseptilääkkeitä, mikä on tekona aika lailla vastaava. Pitäisin kyllä kohtuuttomana, jos joku olisi lastensuojeluilmoituksen tehnyt kun mamma on hoitanut selkäkipuaan laittomilla relaxanteilla.
Esim. poliisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Kyse ei ole harkinnasta. Toisen lääkkeiden käyttö on ehkä lievempi asia kuin steroidien tilaaminen.
 
vierailija
Esim. poliisilla on velvollisuus tehdä lastensuojeluilmoitus. Kyse ei ole harkinnasta. Toisen lääkkeiden käyttö on ehkä lievempi asia kuin steroidien tilaaminen.
Toisen lääkkeiden käyttö on tismalleen sama asia. Lääkerikos, johon syyllistyy sekä käyttäjä että välittäjä. Velvollisuus on tietenkin velvollisuus eikä sitä kannata ihmetellä, jos sellaisessa ei kerran harkintaa voi soveltaa.
 
Toisen lääkkeiden käyttö on tismalleen sama asia. Lääkerikos, johon syyllistyy sekä käyttäjä että välittäjä. Velvollisuus on tietenkin velvollisuus eikä sitä kannata ihmetellä, jos sellaisessa ei kerran harkintaa voi soveltaa.
Ei ole. Tilaamiseen kuuluu laiton maahantuonti. Jos käyttää esim. toisen ihmisen resepti-Buranaa, niin se ei kiinnosta lainsäätäjää. Rauhoittavat yms. on sitten asia erikseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Ei ole. Tilaamiseen kuuluu laiton maahantuonti. Jos käyttää esim. toisen ihmisen resepti-Buranaa, niin se ei kiinnosta lainsäätäjää. Rauhoittavat yms. on sitten asia erikseen.
No joo, käyttö ei näköjään ole rikos, mutta luovuttaminen toisen käyttöön on.

"1) valmistaa, tuo maahan, varastoi, pitää myynnissä tai luovuttaa lääkelaissa tarkoitettuja lääkkeitä,"

Eli muutetaan esimerkkiä sillä tavalla, että pitäisin kohtuuttomana, jos lääkkeensä käyttööni antaneesta henkilöstä olisi tehty lasu, vaikka on ihan selvä asia, että kyseessä on rikos ja monen mielestä moraaliton toiminta muutenkin.
 
No joo, käyttö ei näköjään ole rikos, mutta luovuttaminen toisen käyttöön on.

"1) valmistaa, tuo maahan, varastoi, pitää myynnissä tai luovuttaa lääkelaissa tarkoitettuja lääkkeitä,"

Eli muutetaan esimerkkiä sillä tavalla, että pitäisin kohtuuttomana, jos lääkkeensä käyttööni antaneesta henkilöstä olisi tehty lasu, vaikka on ihan selvä asia, että kyseessä on rikos ja monen mielestä moraaliton toiminta muutenkin.
Tuskin tulisi lasua resepti-Buranan luovuttamisesta, mutta rauhoittavista voisi tulla, sillä ne kuuluvat huumausainelainsäädäntöön.
 
Tietenkin Manninen tiesi mitä tilaa ja miksi. Ja onhan se rikollista. Siinä mielessä ymmärrän, jos joku järkyttyy syvästi eikä voi olla tekemisissä tuollaisen henkilön kanssa. Mutta jos on sellainen ihminen, joka ei aidosti järkyty pikkurikoksista, niin onhan se nyt vähän lapsellista osallistua kohun rakentamiseen ja varsinkin alkaa jotain lastensuojeluilmoitusta puuhaamaan.
Kohun rakentaminen on tässä tapauksessa hyväksi. Mieshän osoitti, ettei todellakaan ole mikään hyvinvointivalmentaja vaan huijari. Jos tuo "pikkurikos" olisi ollut jonkin toisen lääkevalmisteen, vaikkapa synteetisten opioidien salakuljetusta, olsiko silloinkin turha huolestua?

Miten muuten sattumalta samaan lähetykseen noiden anabolisten lisäksi sattui myös pillereitä (Tamofixen), jotka auttavat palautumaan anabolisten käytöstä?

Jos Akilla tai Ritalla sattuvat huulet rohtumaan, kannattaa tilata erään norjalaisen naisen tehokkaaksi havaitsemaa huulirasvaa.
 
Horkat haurastuttaa kuulema luita!
Tukka lähtee päästä ja joillekin tulee paha akne, ja entäpä raivoamiset!

En kyllä voi suositella kenellekään.🤷‍♀️
Natuna parasta.
 
vierailija
Kohun rakentaminen on tässä tapauksessa hyväksi. Mieshän osoitti, ettei todellakaan ole mikään hyvinvointivalmentaja vaan huijari. Jos tuo "pikkurikos" olisi ollut jonkin toisen lääkevalmisteen, vaikkapa synteetisten opioidien salakuljetusta, olsiko silloinkin turha huolestua?
Ei olisi turha huolestua koska opioidit ovat hyvinkin vakava asia. Minun koko pointtini tässä on, että tapaukset eivät ole kaikki samanlaisia eikä sen pitäisi mennä niin, että rikos=lasu=kohu=paniikki.
 
vierailija
Kirjoitin tänne aiemmin monien poliisien käyttävän hormoneita. Se on fakta. Viestini poistettiin.
Uskon väittämääsi ihan 100%. Käyttö ei edes ole rikos Suomessa. Maahantuonti, myynti ja välittäminen on kriminalisoitu.

Itse olen sitä mieltä, että kaikki huumeet ja hormoonit pitää laillistaa ja valtiolla pitää olla monopoli myydä niitä. Käyttäköön kukin aikuinen ihan mitä haluaa. Jokainen omistaa oman kehonsa ja mielensä. Aikuisten holhoaminen on kommunismia.
 
vierailija
Uskon väittämääsi ihan 100%. Käyttö ei edes ole rikos Suomessa. Maahantuonti, myynti ja välittäminen on kriminalisoitu.

Itse olen sitä mieltä, että kaikki huumeet ja hormoonit pitää laillistaa ja valtiolla pitää olla monopoli myydä niitä. Käyttäköön kukin aikuinen ihan mitä haluaa. Jokainen omistaa oman kehonsa ja mielensä. Aikuisten holhoaminen on kommunismia.
Naapurimaissa olen saanut poliisilta ystävällistä kohtelua, Suomen poliisia myötähäpeän. Kyllä ne ylimääräiset hormonit vaikuttaa.
 
Uskon väittämääsi ihan 100%. Käyttö ei edes ole rikos Suomessa. Maahantuonti, myynti ja välittäminen on kriminalisoitu.

Itse olen sitä mieltä, että kaikki huumeet ja hormoonit pitää laillistaa ja valtiolla pitää olla monopoli myydä niitä. Käyttäköön kukin aikuinen ihan mitä haluaa. Jokainen omistaa oman kehonsa ja mielensä. Aikuisten holhoaminen on kommunismia.
Maksaako jokainen myös itse todelliset hoitokulut seurauksista?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Eikö sua väsytä arvuutella, mitä mieltä olen? Hanki elämä.
No ei kyllä väsytä. Ihan normaalia keskustelua.

"Miksi he ovat järkyttyneitä lastensuojeluilmoituksesta? Eikö ilmoitus ole ihan peruskauraa, jos vanhempi on syyllistynyt rikokseen?"

Tuosta kirjoittamastasi saa sellaisen käsityksen, että on täysin normaalia tehdä lasu, jos vanhempi on syyllistynyt rikokseen ja siitä on omituista järkyttyä. Kun nyt olemme keskustelussa tämän jälkeen päässeet yhteisymmärrykseen siitä, että reseptiburanan luovuttaminen toiselle on lääkerikos, on tietenkin loogista ja kirjoittamasi mukaista olettaa, että olet edelleen sitä mieltä, että tapauksessa on syytä tehdä lasu eikä siitä kannata järkyttyä. Toisaalta se on niin tyhmä kanta, että hyvähän se on tarkentaa, että oletko sitä mieltä. Ilmeisesti olet vastauksestasi päätellen.
 
vierailija
Toi steroidien käyttö on paaaaljon yleisempää mitä kansalaiset edes tajuaa. Edelleenkin monella on se luulo, että steroideja käyttävät ovat kaikki ns. bull mentulan kaltaisia korstoja. Vaan eipä todellakaan ole. Ihan ns. normaalin lihaksikkaat tällaiset aki manniset niitä käyttävät. Se että treenaa naturaalina ja ikää on yli se noin 35v, niin biologinen fakta vain on että lihakset ei juurikaan erityisemmin kehity. Ei saa enää sellaista "normaalin lihaksikasta" vartaloa. Se biologia ei vain toimi niin. Toki moni nuorempikaan ei saa juurikaan erottuvia lihaksia ilman steroideja, se kun on ihan geeneistä kiinni nuorempanakin. Toki toisinpäinkin, että jos sattuu aivan poikkeukselliset geenit, niin joidenkin harvojen kohdalla voi naturaalina saada jotain näkyvää vielä aikaiseksi yli kolmekymppisenä. Mutta ne ovat poikkeusyksilöitä.

Tämän vuoksi porukka roinaa. Ei se ole mitään kaksin käsin steroidien popsimista, mutta popsimista joka tapauksessa. Periaatteessa aina kun näet salilla ns. aikuisen miehen, jolla on erottuvat lihakset, niin taustalla on jonkun aineen käyttöä kuuriluonteisesti. Tästä pitäisi vain saada enemmän tietoisuutta. Nyt aihe on aina vaiettu salaisuus. Käytännössä kukaan ei myönnä käyttävänsä mitään, koska ajatellaan että se vie arvostuksen silti salityöltä mitä niiden lihasten kasvatus toki vaatii niiden steroidien käytön lisäksi. Siksi siitä ei puhuta. Kulttuuri olisi silti paljon terveempi jos nuorillakin olisi realistinen käsitys siitä mitä voi saavuttaa naturaalina. Samalla olisi helpompaa keskustella avoimesti streoidien käytön vaaroista. Nyt niistä puhutaan vain marginaalisesti, koska ajatellaan että niiden käyttökin on niin marginaalista.
 

Yhteistyössä