Hyväksyttekö oikeasti sen, että aikuiset miehet seurustelevat/harrastavat seksiä alle 16v LASTEN kanssa? :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Yleisesti ottaen en, mutta Suomen laissa on mun mielestä se hyvä puoli, että se pyrkii tilannekohtaisuuteen eikä tiukkaan ikärajaan, koska kaikki ei ole valmiita samanikäisinä. Mutta pitäisi keksiä erillinen termi miehelle, joka jahtaa alaikäisiä mutta kuitenkin fyysisesti kypsiä tyttöjä, ja sitten pitää pedofiili vaikka niillä, jotka jahtaavat alle puberteetti-ikäisiä :x

Kyllä alle 16-vuotiaista tytöistä kiinnostunut mies on pedofiili. Puberteettihan voi alkaa joillain tytöillä jopa jo 9-11v:nä. Eli ei sitä ihan niin voi määrittää. Alle 16v on henkisesti vielä täysi lapsi.

Niin, mutta musta se määritelmä pitäisi muuttaa. Koska ei ole sama asia, jos vaikka parikymppinen mies jahtaa 14-15 vuotiasta tyttöä kuin esim 6 vuotiasta. Jälkimmäinen on mielestäni vankilaan/hoitoon kuuluva pedofiili, ensimmäinen voisi katsella vähän vanhempia tai saattaa henkisesti olla itsekin teini-ikäinen. Ja tuollainen 15v tyttö ja 20 poika ei maailmanhistoriassa voi olla mitenkään järkyttävä yhdistelmä.

Muoks. Näköjään fiksummat tiesivät, että sille on jo oikea termi. Kiitos ! :D

Kyllä nuo ikäerot otetaan huomioon tuomioissa. Esimerkiksi 18- ja 14-vuotiaiden tapauksessa 18-vuotias voi saada syytteen lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja usein nämä tapaukset ovat niitä, joissa tytön vanhemmat eivät tule pojan kanssa toimeen ja hankkivat tälle rikossyytteen. Onhan tuossa ikäeroa, mutta usein saattaa olla niin, että ollaan kuitenkin suunnilleen samalla henkisellä tasolla.

Samoin esim. 30-vuotias mies ja 15-vuotias tyttö on väärin ja tässä ikäerokin on merkittävä, mutta tuomiot ovat kuitenkin yleensä pienempiä kuin esim. silloin jos uhri on 6-vuotias. Tosin jos tuohon 15-vuotiaan tapaukseen liittyy jotain raiskausta tai muuta niin silloin tietenkin tuomiokin on isompi.

En ja itsekin teininä alkoi oksettaan kun joku seurusteli itseään huomattavasti vanhemman kanssa tai jos joku autoileva yritti saada kyytiinsä meitä alaikäisiä. Ajattelin heidän olevan sairaita ja näin ajattelen vieläkin lähemmäs nelikymppisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja nunnu77:
En,vaikka itse ihan varmasti seurustelin yli 18-vuotiaan kanssa alle 16-vuotiaana.

Samoilla linjoilla,eli en itsekkään hyväksy jos nyt esimerkiksi miettii tota omaa tyttöä.
Mutta itse olin 14 kun olin 30v miehen kanssa,ja itse halusin sitä yhtä paljon ja ei mulle mitään traumoja siitä jäänyt,mutta olin ikäisekseni erittäin kehittynyt ja kypsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miksi kaikki puhuvat vain fyysisestä kehittymisestä? Kyllä mun mielestä on sairasta, jos aikuinen mies kiinnostuu esim. 14v tytöstä, vaikka hänellä olisikin jo puberteetti, koska on HENKISESTI vielä lapsi!

Nokun sitä HENKISYYTTÄ ei näy päälle päin ;) Kyllä miehet aika usein ovat nimenomaan sen fyysisen ulkokuoren takia kiinnostuneita...?

Pitäisi varmaan myös miettiä sitä, pitääkö mies tytöstä KOSKA tämä on nuori, vai jotain muusta syystä. Itse tiedän suhteen, jossa 13- ja 21-vuotiaat eurutelivat, mies tosin luuli tyttöä 16-vuotiaaksi, mikä jo sekn aiheutti suuria mietteitä. Kun totuus selvisi, tuli ero.

Asia on yksinkertainen. Suomen lakia täytyy noudattaa. Kaikki miehet vain eivät kykene kohtaamaan henkisesti itsensä ikäisiä naisia. Tämä voi johtua monestakin syystä. Suhde äitiin/isään on ollut ongelmallinen, oidipaalivaihe ei ole onnistunut, kyseessä on jokin filia, mies on yksinkertainen, henkisesti vähän jälkeenjäänyt jne.

mun mielestä 16 on aika hyvä ikäraja. En ainakaan voi kovaan ääneen paheksua... Itse olen ollut 16v kun aloin seurustelemaan 21v kanssa. Mielestäni tuossa ei ollut mitään "sairasta". Olen ollut aina henkisesti ns. kypsä. Ja kaikille seurustelu ei automaattisesti tarkoita seksiä ekoilla treffeillä.

Mainittakoon vielä että tuota yhteistä taivalta on nyt takana melkein 13 vuotta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Asia on yksinkertainen. Suomen lakia täytyy noudattaa. Kaikki miehet vain eivät kykene kohtaamaan henkisesti itsensä ikäisiä naisia. Tämä voi johtua monestakin syystä. Suhde äitiin/isään on ollut ongelmallinen, oidipaalivaihe ei ole onnistunut, kyseessä on jokin filia, mies on yksinkertainen, henkisesti vähän jälkeenjäänyt jne.

tai sitten se että itselle juuri oikea ihminen, ei satu olemaan just saman ikäinen, enkä tarkoita ihmisenä ketä tahansa vaan sitä juuri OIKEAA sielunkumppania

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

tai sitten se että itselle juuri oikea ihminen, ei satu olemaan just saman ikäinen, enkä tarkoita ihmisenä ketä tahansa vaan sitä juuri OIKEAA sielunkumppania

lisäys vielä, samaa mieltä olen LAKIA täytyy noudattaa

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
mun mielestä 16 on aika hyvä ikäraja. En ainakaan voi kovaan ääneen paheksua... Itse olen ollut 16v kun aloin seurustelemaan 21v kanssa. Mielestäni tuossa ei ollut mitään "sairasta". Olen ollut aina henkisesti ns. kypsä. Ja kaikille seurustelu ei automaattisesti tarkoita seksiä ekoilla treffeillä.

Mainittakoon vielä että tuota yhteistä taivalta on nyt takana melkein 13 vuotta...

Jos sä olit henkisesti kypsä, niin oliko se 21v vaan pikkusen outo? Aikuisten ihmisten ei kuulu olla kiinnostuneita lapsista.

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Mihin sen rajan sitten vetää. Äitini ja isäni alkoivat seurustella kun äitini oli 15-vuotias ja isäni 20-vuotias. Yhä ovat yhdessä. Onko isäni sitten henkisesti sairas?
Ikäero ei tietenkään ole tässä tapauksessa merkittävä, mutta jos tyttö on 13v. ja mies 40, niin jotakin hämärää miehessä on. Rikollista suorastaan! Kannatan pedofiilien kuvien jukaisua lasten suojelemiseksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Jos sä olit henkisesti kypsä, niin oliko se 21v vaan pikkusen outo? Aikuisten ihmisten ei kuulu olla kiinnostuneita lapsista.

EN pitänyt itseäni lapsena, eikä mieheni ole kiinnostunut lapsista. Tuskinpa olisi tiennyt minun olevan 16 ellen olisi sitä kertonut. Olimme ennen seurustelua kavereita, kunnes totesimme että tämä kolahti ja kovin. Olisiko meidän pitänyt todeta, että "Hei tunnut olevan minulle se juuri oikea henkilö, ihminen jonka kanssa voisin jakaa elämäni, unelmani, toiveeni; MUTTA kun ikäeroa on 5 vuotta niin täytyy jättää väliin ja etsiä löytyisikö joku toinen".

EN pitänyt itseäni lapsena, eikä mieheni ole kiinnostunut lapsista.
Tuskinpa olisi tiennyt minun olevan 16 ellen olisi sitä kertonut. Olimme ennen seurustelua kavereita, kunnes totesimme että tämä kolahti ja kovin. Olisiko meidän pitänyt todeta, että "Hei tunnut olevan minulle se juuri oikea henkilö, ihminen jonka kanssa voisin jakaa elämäni, unelmani, toiveeni; MUTTA kun ikäeroa on 5 vuotta niin täytyy jättää väliin ja etsiä löytyisikö joku toinen".

No voithan sä uskotella itselles, mitä haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

EN pitänyt itseäni lapsena, eikä mieheni ole kiinnostunut lapsista.
Tuskinpa olisi tiennyt minun olevan 16 ellen olisi sitä kertonut. Olimme ennen seurustelua kavereita, kunnes totesimme että tämä kolahti ja kovin. Olisiko meidän pitänyt todeta, että "Hei tunnut olevan minulle se juuri oikea henkilö, ihminen jonka kanssa voisin jakaa elämäni, unelmani, toiveeni; MUTTA kun ikäeroa on 5 vuotta niin täytyy jättää väliin ja etsiä löytyisikö joku toinen".

No voithan sä uskotella itselles, mitä haluat.

kai se olis jo mut vaihtanut nuorempaan, kun alkaa toi 30 kolkutella ovella...

Kuumimmat

Yhteistyössä