Hyvät ja huonot asuinaleet Espoossa

  • Viestiketjun aloittaja asunnonostaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;22913364:
On se silti kumma että minä niitä sitten näen harva se päivä. Sellon edustoilla notkuvat ja Albergan esplanadilla yms. Ja mikä se aurinkolasipäinen hörhö on joka pyörii aina Lepuskissa ja säikyttelee ohikulkijoita? Muistan sen jo 9v sitten kun asuin Lepuskissa ja vieläkin näen joskus sitä siellä uudella puolella pyörimässä nykyisin. Ihan sekaisin koko kaveri... :(
Hän on "Mykkä". Olen tiennyt hänet 20 vuotta. Ei tee kenellekään mitään ja on siis oikeastikin mykkä. Siksi niin erikoisen oloinen. Ja on kyllä varmasti sekaisinkin. Mutta jos olet itsekin nähnyt häntä 9 vuotta niin varmaan ymmärrät, että hän on vaaraton, koska olisi muuten varmaan jossain säilössä.
 
[QUOTE="vieras";22913366]Samoin. Liikun päivittäin alueella ja en ole törmännyt juoppoihin saati hulluihin. Kauppakeskuksen pihalla olen kyllä nähnyt monta kesää sitten yhden ympärikännisen naisen, mutta en silti laske sitä siinä määrin merkittäväksi, että sanoisin, että täällä on juoppoja. Alkohan tuolla kauppakeskuksen puolella on, Prisman ja Cittarin välissä. Olen siellä käynyt useinkin, mutta sielläkään en ole nähnyt juoppoja pullonhakureissulla.[/QUOTE]

Puhutaanko me nyt varmasti samasta Sellosta??? Juuri toissapäivänä jouduimme poikani kanssa näkemään kun juoppo pissi Sellon lattialle, siinä alkon edessä. Sitten siinä ruokakauppojen (prisma ja cm) ja itse sellon välisellä (onko se nyt ratsusola vai mikä) alueella istuskelee aina päivisin juoppoja joita vartijat häätävät pois. Asemalla on aina (sanotaanko 95%) varmuudella ainakin yksi narkkari/mielenterv.ongelmainen. Sellon toisella puolella Albergan espl. näkyy kans käyskentelevän hörhöjä, varsinkin kelan tuntumassa. En tiedä huomaanko jotenkin enemmän näitä kuin muut ihmiset koska rekisteröin jatkuvasti ympärillä olijoita, se on tarttunut työelämästä...
 
"just"
[QUOTE="vieras";22913381]Hän on "Mykkä". Olen tiennyt hänet 20 vuotta. Ei tee kenellekään mitään ja on siis oikeastikin mykkä. Siksi niin erikoisen oloinen. Ja on kyllä varmasti sekaisinkin. Mutta jos olet itsekin nähnyt häntä 9 vuotta niin varmaan ymmärrät, että hän on vaaraton, koska olisi muuten varmaan jossain säilössä.[/QUOTE]

Mitenköhän tämä Mykkä muka säikyttelee ohikulkijoita? Pitää kyllä hieman omalaatuista ääntä, mutta juurikin siksi että on mykkä joten ei pysty puhumaan normaalisti. Mutta niinkuin sanoit, vaaraton hän on, enkä ymmärrä miten hän muka 'säikyttelee ohikulkijoita' ja on 'sekaisin'!
 
[QUOTE="vieras";22913381]Hän on "Mykkä". Olen tiennyt hänet 20 vuotta. Ei tee kenellekään mitään ja on siis oikeastikin mykkä. Siksi niin erikoisen oloinen. Ja on kyllä varmasti sekaisinkin. Mutta jos olet itsekin nähnyt häntä 9 vuotta niin varmaan ymmärrät, että hän on vaaraton, koska olisi muuten varmaan jossain säilössä.[/QUOTE]

Ei se mykkä kyllä ole, oon kuullut tuhansia huutoja sen suusta. Siis tämä jolla aina arskat päässä, punainen lippis, farkut ja muistaakseni musta pilottitakki??? Häntä tarkoitin... Ja tämä on oikeasti aggressiivinen, poliisit ja vartijat häntä usein taluttelevat kun eksyy sellon käytäville.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;22913408:
Ei se mykkä kyllä ole, oon kuullut tuhansia huutoja sen suusta. Siis tämä jolla aina arskat päässä, punainen lippis, farkut ja muistaakseni musta pilottitakki??? Häntä tarkoitin... Ja tämä on oikeasti aggressiivinen, poliisit ja vartijat häntä usein taluttelevat kun eksyy sellon käytäville.
Juuri hän, mutta sinulla on aika erikoinen näkemys tästä Etelä-Leppävaarasta muutenkin, joten taidat vähän liioitella tuosta Mykästä. Hän pitää jotain mölinää ja osaa tuottaa jotain ääniä. Pilotti on mun mielestä vihreä, mutta voi sillä mustakin olla. EI ole agressiivinen. Koettaa kyllä ottaa välillä kontaktia ihmisiin ja saattaa joku sellainen pelästyä, joka ei ymmärrä, että hän on mykkä.
 
[QUOTE="Vieras";22913426]Juuri hän, mutta sinulla on aika erikoinen näkemys tästä Etelä-Leppävaarasta muutenkin, joten taidat vähän liioitella tuosta Mykästä. Hän pitää jotain mölinää ja osaa tuottaa jotain ääniä. Pilotti on mun mielestä vihreä, mutta voi sillä mustakin olla. EI ole agressiivinen. Koettaa kyllä ottaa välillä kontaktia ihmisiin ja saattaa joku sellainen pelästyä, joka ei ymmärrä, että hän on mykkä.[/QUOTE]

No sen verran aggressiivinen kuitenkin että vartijat taluttavat hänet aina pois jos menee selloon sisälle ja samalla huutelee ja riuhtoo mennessään. Silloin aikoinaan näin häntä joka päivä kun menin töihin ja hän sanoi jokaisen vastaantulijan kohdalla "PÖÖ!" ihan korvanjuuressa. Ja tässä yksi kerta kun menin lepuskista bussilla kaverini luokse, hän saatteli kaverinsa dösään ja se kaveri jutteli koko matkan itsekseen kuinka hänellä on mukanaan pommi ja räjäyttää bussin. Kävin kuskille sanomassa niin hän tokaisi "Joo se on se sekopää jolla on muka pommi suussaan!" Kiva siinä oli lapsille keksiä juteltavaa kokoajaksi etteivät kuule tuon pommimiehen höpinöitä.
Ja sitten vielä tuohon "erikoinen näkemys Etelä-Leppävaarasta" tarkoititko maantieteellisesti vai omia havaintojani? Jos meinaat etten tiedä kaikkia mikä kuuluu etelä-Lepuskiin ja mikä ei, niin ihan sama... en ole perehtynyt missä menee minkin asuinalueen rajat ja ihmisetkin niitä tuntuvat vääntelevän mielensä mukaan. Hain kerran huutonet ostoksen ja myyjä sanoi asuvansa Tuomarilassa. No hitto selvää Suvelaahan se oli, mutta ei vaan halunnut sanoa että asuu Suvelassa! :) Sitten jos taas mielipiteesi tarkoitti omia näkemyksiäni ja kokemuksiani niin minkä minä sille voin? En minäkään niitä juoppoja ja hörhöjä haluaisi nähdä mutta Sellon läheisyydessä niitä nyt vaan on melkein joka kerta kun siellä käyn! Ja kuitenkin vaikka Helsingin puolella nippa nappa asunkin, on Sellon minunkin lähin ostoskeskukseni eli paljon siellä tulee käytyä ja asioitua muutenkin Lepuskissa.
 
[QUOTE="just";22913530]No eihän toi edellisen kirjoittajan tarkoittama tyyppi tosiaan oo Mykkä. Se ei puhu ja tämä ap:n kertomuksen tyyppi puhuu.[/QUOTE]

Kovasti tuo mun tarkoittama tyyppi ainakin höpöttää. Nyt kun aloin miettiä niin en oo varma onko se oikeaa puhetta, en oo ehkä kuunnellut niin tarkkaan mutta puheelta se ainakin kuulostaa. Ja tosiaan tuo "pöö" oli silloin joskus muinoin kun säikytteli ja nauroi päälle. Ja muutenkin sillä on aina semmonen pirullinen hymy huulilla kun sitä näkee. En voi uskoa että kukaan tätä mun tarkoittamaa tyyppiä pitää harmittomana.
 
viheriläinen
Viherlaaksossa kohta 6v asuneena en näe mitään vikaa täällä. Koulu on yksi syy miksi emme ole täältä muttaneet pois kun on mielestämme hyvä ja muutenkin koko viheri. Jos mamuja kartat sinuna en muuttaisi koko pk-seudulle tai opettelisin elämään muidenkin kuin suomalaisten kanssa.
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;22913566:
Kovasti tuo mun tarkoittama tyyppi ainakin höpöttää. Nyt kun aloin miettiä niin en oo varma onko se oikeaa puhetta, en oo ehkä kuunnellut niin tarkkaan mutta puheelta se ainakin kuulostaa. Ja tosiaan tuo "pöö" oli silloin joskus muinoin kun säikytteli ja nauroi päälle. Ja muutenkin sillä on aina semmonen pirullinen hymy huulilla kun sitä näkee. En voi uskoa että kukaan tätä mun tarkoittamaa tyyppiä pitää harmittomana.
On se se sama. Olen joskus itsekin kuullut tuon PÖÖn :) Hän on oppinut sen sanomaan. Mitään oikeita sanoja ei ole. Eli jos sanot että hän huutelee niin se on vain jotain mölinää. Näen häntä ehkä kerran parissa viikossa, Sellossa käyn päivittäin ja näistä kerroista kun hänet näen hän suurimmaksi osaksi on ollut täysin hiljaa, seisoskelee siinä Prisman ja Cittarin ovien ulkopuolella, kauppakeskukseen hänellä varmaan porttikielto. Ja edelleen, ei ole agressiivinen. Jos näet, että hän huitoo niin se on hänen ainoa ilmaisukeino, olen häntä siis tosiaan nähnyt jo silloin kun hän asui joskus Viherlaaksossa. Olen ihmetellyt kun on vieläkin hengissä.

Mutta eipä täällä muita erikoisihmisiä sitten olekaan. Tuo kun kerroit, että joku pissasi sinne Alkon eteen niin en ole kyllä onneksi itse koskaan nähnyt mitään tuollaista, en edes humalassa olevia ihmisiä vaikka kyseessä on sentään Alko.

Kauppakeskukset on kauppakeskuksia, niissä ei kuitenkaan ihmiset asu. Alue on joka tapauksessa hyvä. Olen asunut täällä 10 vuotta, joten kokemuksesta puhun ja kotoisin olen yhdeltä Espoon parhaista alueista, joten tiedän täysin millaisia ovat hyvät asuinalueet ja muuallekin voisin muuttaa, mutta täällä on ollut meidän perheen hyvä asua.

Vielä sellaista, että jos olet nähnyt Sellossa humalaisia niin se ei tarkoita sitä, että niitä on täällä Etelä-Leppävaarassa muualla. Kauppakeskus nyt kuitenkin kerää palvelujensa takia kaikenlaisia ihmisiä.
 
[QUOTE="Vieras";22913688]On se se sama. Olen joskus itsekin kuullut tuon PÖÖn :) Hän on oppinut sen sanomaan. Mitään oikeita sanoja ei ole. Eli jos sanot että hän huutelee niin se on vain jotain mölinää. Näen häntä ehkä kerran parissa viikossa, Sellossa käyn päivittäin ja näistä kerroista kun hänet näen hän suurimmaksi osaksi on ollut täysin hiljaa, seisoskelee siinä Prisman ja Cittarin ovien ulkopuolella, kauppakeskukseen hänellä varmaan porttikielto. Ja edelleen, ei ole agressiivinen. Jos näet, että hän huitoo niin se on hänen ainoa ilmaisukeino, olen häntä siis tosiaan nähnyt jo silloin kun hän asui joskus Viherlaaksossa. Olen ihmetellyt kun on vieläkin hengissä.

Mutta eipä täällä muita erikoisihmisiä sitten olekaan. Tuo kun kerroit, että joku pissasi sinne Alkon eteen niin en ole kyllä onneksi itse koskaan nähnyt mitään tuollaista, en edes humalassa olevia ihmisiä vaikka kyseessä on sentään Alko.

Kauppakeskukset on kauppakeskuksia, niissä ei kuitenkaan ihmiset asu. Alue on joka tapauksessa hyvä. Olen asunut täällä 10 vuotta, joten kokemuksesta puhun ja kotoisin olen yhdeltä Espoon parhaista alueista, joten tiedän täysin millaisia ovat hyvät asuinalueet ja muuallekin voisin muuttaa, mutta täällä on ollut meidän perheen hyvä asua.

Vielä sellaista, että jos olet nähnyt Sellossa humalaisia niin se ei tarkoita sitä, että niitä on täällä Etelä-Leppävaarassa muualla. Kauppakeskus nyt kuitenkin kerää palvelujensa takia kaikenlaisia ihmisiä.[/QUOTE]

En mä tarkoittanutkaan että koko alue kuhisisi häiriköitä, mutta pari tuttavaani sanoi että on ihan tuuripeliä millaiseen taloon muuttaa siinä Sellon puolella. Jotkut ihan rauhallisia ja joissakin häiriötä vuokralaisista. Mutta se englantilaisalue on aivan ihastuttava :)
 
"jutta"
Kannatta katsella asuntoa kulkuyhteyksien perusteella, jos ei ole kahta autoa. Etäisyydet kauppaan ja isompiin merketteihin. Matka päiväkotiin tulee varmaan jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Asun Tapiolan läheisyydessä ja mulla on matkaa bussipysäkille 1,5 km, päiväkotiin 2 km. Onneksi on auto.
Tapiolasta on hyvät yhteydet joka paikkaan ja hyvät koulut. Metro on rakenteilla, Suurpeltoon en muuttaisi. En myöskään Haukilahteen, Westendiin...
 
"poikia3"
Itse asiassa, ei ole Espoota, mutta suosittelisin Kauniaista asuinpaikaksi - siksi, että siellä kaupungilla on varaa hoitaa palvelut paremmin kuin ympäröivässä Espoossa, ja sinne muuttaisin itsekin, jollei lapsilla olisi jo siteitä omiin kouluihinsa ja kavereihinsa omalla asuinpaikallamme.
 
"ALOITTAJA"
Tää Leppävaara-keskustelu on mielenkiintoinen. Mulla itsellänikin oli ristiriitainen käsitys paikasta, että onko ok vai ei. Koska näin oli, niin jätettiin kokonaan asunnot katsomatta.

Mamuista. Ehkä tarkoitin tässä sitä, että en halua mihinkään ihan hirmuiseen maahanmuuttajakeskittymään. Tämä on vain mun mielipide ja sillä hyvä. Pahoittelen suhtautumistani. En oikein tiedämihin se perustuu, ehkä uutisiin Ruotsin Malmöstä, jossa edes poliisit ei uskalla mennä johonkin kortteliin.

Rahaa on tosiaan aika vähän käytössä, mutta tämä on meidän ensiasunto. Omia asuntosäästöjä on hiukan ja sitten pitää ottaa tuo järjetön laina. Sen vuoksi tosiaan 250-300 000 on raja. Ja pientä asuntoahan me vain haetaan 3h+k+s ja noin 70m2 ,joten toivotaan, että onnistuisi tuolla hinnalla. Sehän tekee neliöhinnaksi jo noin 4200e/m2. Joka on aika paljon.

Talon ja asunnon ei tarvii olla uusi ja vimpan päälle. Tehdään ihan mielellään pientäpintaremppaa!
 
..
Ap, tule näyttöjen jälkeen kertomaan millaisia fiiliksiä jäi alueista ja asunnoista. Ja varmaan jos tosissaan kiinnostutte jostain kämpästä, niin kadun nimelläkin täältä löytyy kommentteja. Tämä on kiva keskustelu :)
 
"aloittaja"
Talo löytyi!

Ehdimme tänään loppujen lopuksi katsomaan 3 asuntoa. Eka oli Tapiolassa. Ei hyvä. Ihan hillittömät hoito-ja rahoitusvastikkeet! Lähes 700e/kk! Maksa siinä sitten lainaa samalla... Ja toka oli Kilossa. Ihan liian mitäänsanomaton tusinatuote. Ja kolmas oli Laaksolahdessa. Ja tadaa! Se oli siinä!
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";22913426]Juuri hän, mutta sinulla on aika erikoinen näkemys tästä Etelä-Leppävaarasta muutenkin, joten taidat vähän liioitella tuosta Mykästä. Hän pitää jotain mölinää ja osaa tuottaa jotain ääniä. Pilotti on mun mielestä vihreä, mutta voi sillä mustakin olla. EI ole agressiivinen. Koettaa kyllä ottaa välillä kontaktia ihmisiin ja saattaa joku sellainen pelästyä, joka ei ymmärrä, että hän on mykkä.[/QUOTE]

Näin. Mykkä hän on, ei osaa lausua selviä sanoja. Ei ole koskaan mitään säikytellyt tai pahoja yrittänyt, kun olen tässä Lepuskissa nyt viisi vuotta asunut. :) Mistään juopoista ei ole koskaan häiriötä myöskään ollut, tosin olen sellasia nähnyt, etenkin kesäaikaan pohjoispuolen kuppiloiden terasseilla.
 
..
[QUOTE="aloittaja";22918597]Talo löytyi!

Ehdimme tänään loppujen lopuksi katsomaan 3 asuntoa. Eka oli Tapiolassa. Ei hyvä. Ihan hillittömät hoito-ja rahoitusvastikkeet! Lähes 700e/kk! Maksa siinä sitten lainaa samalla... Ja toka oli Kilossa. Ihan liian mitäänsanomaton tusinatuote. Ja kolmas oli Laaksolahdessa. Ja tadaa! Se oli siinä![/QUOTE]

Onneksi olkoon!
 
[QUOTE="aloittaja";22918597]Talo löytyi!

Ehdimme tänään loppujen lopuksi katsomaan 3 asuntoa. Eka oli Tapiolassa. Ei hyvä. Ihan hillittömät hoito-ja rahoitusvastikkeet! Lähes 700e/kk! Maksa siinä sitten lainaa samalla... Ja toka oli Kilossa. Ihan liian mitäänsanomaton tusinatuote. Ja kolmas oli Laaksolahdessa. Ja tadaa! Se oli siinä![/QUOTE]

Onneksi olkoon! Laaksolahti on ihana! Onko Pitkäjärven rantaan pitkä matka?
 
Laaksolahtelainen
[QUOTE="aloittaja";22918597]Talo löytyi!

Ehdimme tänään loppujen lopuksi katsomaan 3 asuntoa. Eka oli Tapiolassa. Ei hyvä. Ihan hillittömät hoito-ja rahoitusvastikkeet! Lähes 700e/kk! Maksa siinä sitten lainaa samalla... Ja toka oli Kilossa. Ihan liian mitäänsanomaton tusinatuote. Ja kolmas oli Laaksolahdessa. Ja tadaa! Se oli siinä![/QUOTE]

Onko se rivitalo, tien nimi alkaa L-kirjaimella. Olettehan tästä tietoisia. Siksi taloyhtiön kaikki talot myyty parin vuoden sisällä.

Keh II:n jatkosuunnitelma

Tuo alue ei muuten oikeastaan kuulu Laaksolahteen, kun talot rakennettiin otettiin Laaksolahti nimi silloin käyttöön talojen markkinoinnissa. Laaksolahti sijaitsee kuitenkin oikeasti Laaksolahdentien ympäristössä.
 
"aloittaja"
Onko se rivitalo, tien nimi alkaa L-kirjaimella. Olettehan tästä tietoisia. Siksi taloyhtiön kaikki talot myyty parin vuoden sisällä.

Keh II:n jatkosuunnitelma

Tuo alue ei muuten oikeastaan kuulu Laaksolahteen, kun talot rakennettiin otettiin Laaksolahti nimi silloin käyttöön talojen markkinoinnissa. Laaksolahti sijaitsee kuitenkin oikeasti Laaksolahdentien ympäristössä.
Ei sillä ole väliä, että kuuluuko talo Laaksolahteen vai Jupperiin tms. Tykättiin vain talosta. Tien nimi alkaa L-kirjaimella, mutta ei se ole rivitalo, vaan paritalo.

Laitoit tuon kehä II jatkosuunnitelman. Mie en ymmärrä. Tie ei kulje lähiseuduillakaan, missä tuo meidän katsoma talo on. Matkaa lyhimmilläänkin tulee noin 1km uudelle kehälle.

Nyt taidetaan puhua eri talosta?
 

Yhteistyössä