Hyvät ja huonot asuinaleet Espoossa

• Viestiketjun aloittaja asunnonostaja
  • Ensimmäinen viesti
imho
Keskuksen alue, Kirstinmäki ja Suvela on ainoa paikka Espoossa mihin en muuttaisi.

Sitten on Soukka, Kivenlahti, Espoonlahden keskus, Iivisniemi, Kauklahti, Lepuskin seutu, Karakallio, Lippajärvi, Niittykumpu ja ehkä Olarikin näitä ei-niin-hyviä alueita. Jonkun mielestä Matinkylä kuuluu samaan sarjaan, mut ite tykkään siitä. Ranta-alueet (iirislahti, koukkuniemi, nuottaniemi) on siellä todella hienoja ja kalliita, ja urheilupuiston puoleinen vanha puolikin ihan hyvää kerrostaloaluetta. Huonoa Matinkylässä on vain vanhan ostarin seutu ja Tiistilän vuokratalot.

Muut alueet on aika ok. Tapiola tosin TYLSÄ, rappeutuva, yliarvostettu ja suhteessa ylihintainen, Westendissä ei oo palveluita, Haukilahti on osittain aika järkyttävän näköinen neukkulähiö järkyttävin hinnoin, Suurpelto vasta rakenteilla, kehä III ulkopuolinen Pohjois-Espoo maaseutua...

Mut ite siis suosittelen Matinkylää. Lisäksi esim. Veini, Rastaspuisto, Laaksolahti, Jupperi, Mankkaa, Suomenoja, Nöykkiö on mielestäni kivoja.

"vieras"
itse haluaisin mankkaalle. sunassa ja lintuvaarassa myös viihtyisää ja rauhallista rivitalo/omakotitaloaluetta.
Iso EI suvelalle, perkkaalle, leppävaaralle, ymmerstalle.

lepuskilainen
Leppävaara näyttää jakavan mielipiteitä. Meillä on huippu hyvä ja rauhallinen talo sellon lähellä. Sitten on taas noita kaupungin vuokra-asuntoja joihin en muuttaisi. Myöskään vanhalle puolelle en muuttaisi. Itse alueessa ei ole mitään vikaa. Kaikki uutta ja palvelut lähellä. Ja palvelut vaan lisääntyy koko ajan.

"vieras"
Keskuksen alue, Kirstinmäki ja Suvela on ainoa paikka Espoossa mihin en muuttaisi.

Sitten on Soukka, Kivenlahti, Espoonlahden keskus, Iivisniemi, Kauklahti, Lepuskin seutu, Karakallio, Lippajärvi, Niittykumpu ja ehkä Olarikin näitä ei-niin-hyviä alueita. Jonkun mielestä Matinkylä kuuluu samaan sarjaan, mut ite tykkään siitä. Ranta-alueet (iirislahti, koukkuniemi, nuottaniemi) on siellä todella hienoja ja kalliita, ja urheilupuiston puoleinen vanha puolikin ihan hyvää kerrostaloaluetta. Huonoa Matinkylässä on vain vanhan ostarin seutu ja Tiistilän vuokratalot.

Muut alueet on aika ok. Tapiola tosin TYLSÄ, rappeutuva, yliarvostettu ja suhteessa ylihintainen, Westendissä ei oo palveluita, Haukilahti on osittain aika järkyttävän näköinen neukkulähiö järkyttävin hinnoin, Suurpelto vasta rakenteilla, kehä III ulkopuolinen Pohjois-Espoo maaseutua...

Mut ite siis suosittelen Matinkylää. Lisäksi esim. Veini, Rastaspuisto, Laaksolahti, Jupperi, Mankkaa, Suomenoja, Nöykkiö on mielestäni kivoja.
Nää on näköjään aikalailla mielikuvakysymyksiä. Itse olen asunnut sekä Matinkylässä että Olarissa ja noista valitsisin Olarin. Noista ehdottomista ei-kohteista olen samaa mieltä.

Mutta jos mamuja haluaa välttää, ei taida kannattaa muuttaa lainkaan Espooseen. Mamuja taitaa olla täällä enemmän tai vähemmän joka puolella.

Mun mielestä ei voi sanoa, että joku tietty paikka olisi hyvä tai huono. Esim Matinkylässä ja Soukassa on hyvät ja huonot alueet. Tapiola muuten rauhallinen ja kiva, mutta olen kuullut muutamalta opettajalta, että kouluissa on ongelmia, jotka mielellään potkitaan maton alle ja pidetään hyvä julkinenkuva.... Soukanranta ja Suvisaaristo on ihanan rauhallisia alueita, mutta millainen on sitten se koulu johon lapset menee...?
Kirstinmäki, Kirkkojärvi, Suvela.... paljon vuokrakerrostaloja + niitä mamuja.... mutta kun jaoin lehteä yöllä Kirstinmäess ja Suvelassa törmäsin vain pari kertaa ihmisiin yöllä... toisaalta siltikään en muuttaisi kumpaankaan paikkaan. Ihan jo siitä syystä, etten halua asua vuokrakerrostalossa...
Kannattaa miettiä sitä hintaa minkä on valmis asuntoon sijoittamaan, sitten karttaa ja miettimään työmatkojen sujuvuutta, koulujen ja tarhojen sijaintia... Sieltä ne vaihtoehdot varmaan alkaa löytymään.
Onnea asunnon etsintään!

"diu"
Kirstinmäki, Kirkkojärvi, Suvela.... paljon vuokrakerrostaloja + niitä mamuja.... mutta kun jaoin lehteä yöllä Kirstinmäess ja Suvelassa törmäsin vain pari kertaa ihmisiin yöllä... toisaalta siltikään en muuttaisi kumpaankaan paikkaan. Ihan jo siitä syystä, etten halua asua vuokrakerrostalossa...
Nyt täytyy sanoa että ei Kirstinmäki ja Suvela PELKKÄÄ vuokrakerrostaloa ole. Myös omistuskerrostaloja sekä omakoti-ja rivitaloja on myös.

[QUOTE="diu";22912373]Nyt täytyy sanoa että ei Kirstinmäki ja Suvela PELKKÄÄ vuokrakerrostaloa ole. Myös omistuskerrostaloja sekä omakoti-ja rivitaloja on myös.[/QUOTE]

En sanonutkaa, että pelkkää vuokrakerrostaloa vaan että PALJON vuokrakerrostaloja... Viimeisessä sanassa on ajatusvirhe, piti kirjoittaa KERROSTALOSSA pelkästään... :D

...
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;22912392:
Espoonlahden keskus on ihan hyvä paikka. Palvelut lähellä ja pääsee hyvin julkisilla Jorviin ja Tapiolaan.
Lippulaivan ympäristö on kyllä aika hirveä. PALJON nistejä, alkoholisteja, teinijengejä ja niitä ap:n karsastamia mamuja ja ympärillä lähes pelkkiä vuokrakerrostaloja.

"vieras"
Leppävaarasta osa kommenteista aivan käsittämättömiä. Asun täällä uudella puolella lähellä Selloa. Asunto on kerrostaloasunto ja neliö ja tämän arvo on 380 000. Erikoisia hintoja slummin talolle? Kolmio myytiin juuri viereisestä talosta hieman alle 350 000. ASunnot on tosi kivoja, alue rauhallista, en ole täällä juoppoja saati hulluja nähnyt. Kaikki palvelut on lähellä, junalla Helsinkiin 11 minuuttia. TApiolaan bussilla 10 minuuttia. Jorviin menee useampi bussi. AP:ta siis ajatellen.

Eli tämä on tätä uutta puolta, vanha puoli on aika kamala, mutta se on junaradan toisella puolella ja aivan eri alue.

Tässä ainoa rivitalo, jonka löysin:

http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/6478017

Tämä Leppävaaran uusi puoli on myös kokonsa puolesta sopiva. Rajoittuu siis Kehä 1, junaradan ja golfkentän välille ja on arviolta vain n. 700 m x 500 m kokoinen alue. Alueella kaikki palvelut, valtavasti päiväkoteja, hyvä uusi koulu, leffateatteri, keilahalli, Sello, kirjasto, hotelli jne. Kaikki löytyy!

Alueella on myös histroallisesti arvokkaita rakennuksia, joista osa on muutettu kodeiksi kuten Turuntien vanha apteekki.

"diu"
En sanonutkaa, että pelkkää vuokrakerrostaloa vaan että PALJON vuokrakerrostaloja... Viimeisessä sanassa on ajatusvirhe, piti kirjoittaa KERROSTALOSSA pelkästään... :D
No etkä sanonut että 'paljon vuokrakerrostaloja'. Sanoit, ettet halua asua tuolla koska et halua asua vuokrakerrostalossa. Eli siitä saa käsityksen että siellä ei muuta oliskaan. Ellet sitten tarkottanut ettei teillä olisi varaa asua siellä kuin vuokrakertsissä. Mut joo, piti korjata ettei kellekään jää vääriä luuloja.

Huom harmaana
Monella alueella on ns. hyvä ja huono puoli, Leppävaara kuuluu näihin.
Leppävaarassa on paljon paikkoja, jotka eivät ole "nähneetkään" kaupungin vuokrataloja eikä ole millään mittapuulla levotonta. Ja Lintuvaaran laittaminen "huonoksi" alueeksi lähentelee jo silkkaa panettelua tai tietämättömyyttä. Harvassa paikassa saa oikeasti tuntea yölläkään olevansa yksin kävellessään niin turvassa kuin täällä (viime yönä tuli taas testattua noin kilometrin kävely bussilta).

Itse en muuttaisi ikinä Suvelaan, Espoon keskukseen, Karakallioon, Kilon kerrostaloalueelle, Espoonlahteen, Soukkaan jnejne mutta moni muu varmaan on eri mieltä.

"aloittaja"
Tuhannesti kiitoksia!!!!

Olen ihan eri tasolla tässä nyt! Olemme huomenna menossaa katsomaan asuntoja:

-lintuvaara
-kilo
-laaksolahti
-tuomarila

Kirjoittajat kysyivät paljonko panostamme asuntoon jne. Nyt toistaiseksi ajattelimme 3h+k+s asuntoa noin 70-80m2 ja hintaan 250 000-300 000 (ihan ehdoton max!) Auto on nyt miehellä käytössä, mutta ajattelin omaa kauppakassia (jos jää rahaa...) Työmatkojen suhteen en ole asuntoa katsellut, mutta tuolla saunalahdessa oli ihan kivoja, mutta se on jo niin kirkkonummen rajalla, että hirvitti. Perheemme ei tästä enää kasva, joten kolmio passaa hyvin.

Leppävaara, lippajärvi, tuomarila, olari, mankkaa, mäkkylä ovat hieman vielä kysymysmerkkejä maineeltaan?

"poikia3"
[QUOTE="vieras";22909834]No ehdottomat ei-alueet on ainakin Suvela, Espoon keskus, Karakallio ja Viherlaakso.

Tapiola ok, Leppävaara ok[/QUOTE]

En tunne Viherlaaksoa tarkemmin, mutta siellä on viihtyisän näköinen pientaloalue, mikä vika Viherlaaksossa on.

Mun no, no alueet olisi Espoon keskusta ympäristöineen tosin Suna ilmeisesti ihan viihtyisää aluetta ja edullistakin, sekä vanha Matinkylä.

"diu"
Monella alueella on ns. hyvä ja huono puoli, Leppävaara kuuluu näihin.
Leppävaarassa on paljon paikkoja, jotka eivät ole "nähneetkään" kaupungin vuokrataloja eikä ole millään mittapuulla levotonta. Ja Lintuvaaran laittaminen "huonoksi" alueeksi lähentelee jo silkkaa panettelua tai tietämättömyyttä. Harvassa paikassa saa oikeasti tuntea yölläkään olevansa yksin kävellessään niin turvassa kuin täällä (viime yönä tuli taas testattua noin kilometrin kävely bussilta).

Itse en muuttaisi ikinä Suvelaan, Espoon keskukseen, Karakallioon, Kilon kerrostaloalueelle, Espoonlahteen, Soukkaan jnejne mutta moni muu varmaan on eri mieltä.
Tiedäthän sinäkin varmaan, että ihmiset arvostavat eri asioita. Siksi jonkun mielestä paikka voi olla huono ja toisen mielestä hyvä. Esim. mä en haluaisi Leppävaaraan koska vanha puoli on täynnä mamuja, riehuvia teinejä ja hörhöjä/juoppoja, muuten se on ihanaa seutua mutta se on päästetty rapistumaan tollain. Ja se uusi puoli, ihan samaa porukkaa siellä liikkuu, ja Sellon vieressä asuminen ei houkuta jos on lapsia koska liikennettä on joka puolella.

Joku mainitsi että pitäähän sen olla hyvää aluetta koska on kalliita asuntoja. Se nyt ei kerro mitään, siellä on kallista just ton Sellon ja juna-aseman takia. Kummatkin nyt vaan tuo levottomuuksiakin.

...
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM;22912513:
no kuka käskee muuttaa Lippulaivan viereen kaupungin vuokratönöön? Läheltä löytyy ihan mukaviakin asuintaloja. Lähempää rantaa esim.
Ja rannan lähistökö on mielestäsi Espoonlahden keskusta, aiempaan vastaukseeni viitaten? Eikä sinne Lippulaivan lähelle tarvi muuttaa, pakko siellä on joka tapauksessa asioida jos esim. kaupassa mielii käydä... Enkä muuten todellakaan ole muuttamassa Espoonlahteen enää ikinä. :D

"poikia3"
[QUOTE="aloittaja";22912537]Tuhannesti kiitoksia!!!!

-lintuvaara
-kilo
-laaksolahti
-tuomarila

Kirjoittajat kysyivät paljonko panostamme asuntoon jne. Nyt toistaiseksi ajattelimme 3h+k+s asuntoa noin 70-80m2 ja hintaan 250 000-300 000 (ihan ehdoton max!) Auto on nyt miehellä käytössä, mutta ajattelin omaa kauppakassia (jos jää rahaa...) Työmatkojen suhteen en ole asuntoa katsellut, mutta tuolla saunalahdessa oli ihan kivoja, mutta se on jo niin kirkkonummen rajalla, että hirvitti. Perheemme ei tästä enää kasva, joten kolmio passaa hyvin.

Leppävaara, lippajärvi, tuomarila, olari, mankkaa, mäkkylä ovat hieman vielä kysymysmerkkejä maineeltaan?[/QUOTE]

Mankkaa on tosi hyvää aluetta, ja kolmion ehkä alueelta saa tuolla hinnalla. Itse olen Mankkaalla asunut kahteen eri otteeseen yhteensä 8 vuotta, ja viihtynyt siellä erinomaisesti.

[QUOTE="diu";22912471]No etkä sanonut että 'paljon vuokrakerrostaloja'. Sanoit, ettet halua asua tuolla koska et halua asua vuokrakerrostalossa. Eli siitä saa käsityksen että siellä ei muuta oliskaan. Ellet sitten tarkottanut ettei teillä olisi varaa asua siellä kuin vuokrakertsissä. Mut joo, piti korjata ettei kellekään jää vääriä luuloja.[/QUOTE]

"Kirstinmäki, Kirkkojärvi, Suvela.... paljon vuokrakerrostaloja + niitä mamuja.... mutta kun jaoin lehteä yöllä Kirstinmäess ja Suvelassa törmäsin vain pari kertaa ihmisiin yöllä... toisaalta siltikään en muuttaisi kumpaankaan paikkaan. Ihan jo siitä syystä, etten halua asua vuokrakerrostalossa..."

Tässä nyt kiistelty viestini osa lainattuna. Ja korjasin jo, että lopussa on kirjoitusvirhe, piti laittaa että kerrostalossa, toi vuokra oli tullut eteen ihan vahingossa. Tiedän kyllä, että siellä on omistusasuntojakin, kun esim. mieheni täti omistaa kyseiseltä alueelta asunnon.

..

-lintuvaara
-kilo
-laaksolahti
-tuomarila

Leppävaara, lippajärvi, tuomarila, olari, mankkaa, mäkkylä ovat hieman vielä kysymysmerkkejä maineeltaan?[/QUOTE]

Mankkaa todella hyvä. Tuomarila hyvä, mutta hieman turhan lähellä noita Espoon keskuksen liepeiden huonoja alueita eli kaupoissa pitäisi sitten ainakin käydä Espoon keskuksessa (ja siellä ei edes ole kovin hyviä ruokakauppoja). Kilo radan pohjoispuolella varsinkin hyvää pientaloaluetta, myös eteläpuolella, mutta siinä enemmän läpikulkukävelyliikennettä sieltä ehkä hieman huonomaineiselta kerrostaloalueelta asemalle. Kuitenkin eteläpuolikin siis aika ok, kunhan ei ihan Turunväylän kupeessa, jossa on kova liikenteen metelikin.

"poikia3"
Soukan ranta-alue taasen on ilmeisesti viihtyisää aluetta. Kilossa olen ollut tosi järkyttynyt menosta, joka on siinä Siwassa ja ympäristössä meneillään, kun olen hakenut matkahuollon pakettia sieltä.

Mun suosikki alueeni lienevät Espoon merenranta-alue ja sen pientalot, josta vain haaveilen, niihin rannan kämppiin ei ole varaa. Sitten tykkään kovasti Tapiolasta, Mankkaasta ja Sepänkylästä.

"jeps"

-lintuvaara
-kilo
-laaksolahti
-tuomarila

Täälä on ihan oikeasti ollut kommentteja, joiden varaan ei kannattaisi kauheasti laskea. Tuossa sun listassa esim kilo ja tuomarila voi olla hyvinkin kyseenalaisia. Verrattuna esim leppävaaraan, joka on noihin verrattuna oikein hyvä valinta. Mutta tuo teidän summa on espoon asuntoa ajatellen aika pieni. Eli joudutte valitsemaan hieman syrjemmällä olevan talon..

"lisko"
No joku Pohjois-Tapiola ja Leppävaara olisivat hyvällä paikalla ajatellen teidän molempien työmatkaa ja palveluita. Miksei Laaksolahtikin ja sit Laajalahti, mutta sieltä (Laajalahdesta) on julkisilla hankalampi Jorvin suuntaan. Noihin aiempiin kommentteihin sen verran kantaa että, joka kaupunginosassa on mukavat ja vähemmän mukavat alueensa. Johtuen siitä ,että Espoon kruunun ja muita vuokrataloja pitää olla tietyssä suhteessa. Sit on joitain alueita esim vanha Lintuvaara, jossa pääasiassa omakotitaloja, niin ehkä vähän rauhallisempaa. Mutta iso kaupunkihan tämä on,ison kaupungin ongelmineen.

lisko vielä
[QUOTE="lisko";22912651]No joku Pohjois-Tapiola ja Leppävaara olisivat hyvällä paikalla ajatellen teidän molempien työmatkaa ja palveluita. Miksei Laaksolahtikin ja sit Laajalahti, mutta sieltä (Laajalahdesta) on julkisilla hankalampi Jorvin suuntaan. Noihin aiempiin kommentteihin sen verran kantaa että, joka kaupunginosassa on mukavat ja vähemmän mukavat alueensa. Johtuen siitä ,että Espoon kruunun ja muita vuokrataloja pitää olla tietyssä suhteessa. Sit on joitain alueita esim vanha Lintuvaara, jossa pääasiassa omakotitaloja, niin ehkä vähän rauhallisempaa. Mutta iso kaupunkihan tämä on,ison kaupungin ongelmineen.[/QUOTE]

Saiskohan Säterinmetsästä kolmion tolla rahalla. Jos perhe ei enää kasva, niin Säterinmetsä olis mun suosikki noista. Sellainen englantilaistyylinen kortteli (oikeastaan oma kylänsä Etelä-Leppävaaran ja Laajalahen välissä).

Yhteistyössä