Hyväksytkö sen, että 13 vuotiaat harrastavat seksiä keskenään?

  • Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti
pohtii
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen kun moni vastusti aikuisen (yli18v) ja 13 vuotiaan sukupuoliyhteyden koska aikuinen hyväksikäyttää lasta. Mitä mieltä olette jos 13v tyttö ja poika harrastavat säännöllisesti seksiä keskenään? Onko siinä kyse myös hyväksikäytöstä vai mistä?
 
en hyväksy
10-15 v on vielä lapsi, vaikka itse luulee jo kaiken ymmärtävänsä ja tietävänsä kaikesta maan ja taivaan välillä. Ei siinä iässä mitään seksileikkejä pitäisi harrastaa, keskenään tai muidenkaan kanssa. Täysi-ikäisyys pitäisi olla edellytys erityisesti näihin asioihin, 18 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.

Eli kyse ei ole iästä vaan aivoliitosta?
Iästäkin. Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon, alaikäiset ei pääse naimisiin.
Mutta jokainen menee tyylillään. Jos MÄ en harrasta/harrastanu seksiä ennen avioliittoa, ei se tarkoita,etteikö muut niin voisi tehdä. Jokainen vastaa itse teoistaan. Mutta lapsille ei seksihommat kuulu.
 
ap
Moni kuitenkin puhuu täysi-ikäisyyden puolesta, mutta Suomen laki sanoo rajan olevan 16v. Aika jännää ettei saa äänestää tai autolla ajaa mutta saa tehdä sellaista mikä voi johtaa vanhemmuuteen. Onko äänestäminen vastuullisempaa puuhaa kuin lapsen kasvattaminen?

Kuitenkin moni sano, että kyllä tuon ikäset harrastavat ja millä estät. Pohdiskelen vain aikani kuluksi :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.
En halua kiistellä ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta siltikin on pakko sanoa tähän väliin, että mielestäni seksi kuuluu aikuisen ihmisen elämään (jos niin haluaa) on naimisisissa tai ei.
Seksi on yksi luonnollisista perustarpeistamme ja aina siihen ei tarvitse sotkea sitoumusta ja rakkautta.
Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Meitä kun on niin moneen junaan..
Mutta mitä mieltä muut olette?
 
eikä..
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.

Eli kyse ei ole iästä vaan aivoliitosta?
mitäs mieltä sitten olet kun avioliitossa sittenkään ei kaikki pelaa kuten pitäisi .miksi odottaa sinne asti ?? en myöskään hyväksy 13 vuotiaden sexi liittoja mutta en pahemminkaan " uus avuttomien" peräkammari tyttöjen avioliittoja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.
En halua kiistellä ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta siltikin on pakko sanoa tähän väliin, että mielestäni seksi kuuluu aikuisen ihmisen elämään (jos niin haluaa) on naimisisissa tai ei.
Seksi on yksi luonnollisista perustarpeistamme ja aina siihen ei tarvitse sotkea sitoumusta ja rakkautta.
Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Meitä kun on niin moneen junaan..
Mutta mitä mieltä muut olette?
Täsmensin tuossa jo ja arvasinkin, että tähän takerrutaan. Mutta se on mun mielipiteeni ja vakaumukseni. PISTE.

Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon, alaikäiset ei pääse naimisiin.
Mutta jokainen menee tyylillään. Jos MÄ en harrasta/harrastanu seksiä ennen avioliittoa, ei se tarkoita,etteikö muut niin voisi tehdä. Jokainen vastaa itse teoistaan. Mutta lapsille ei seksihommat kuulu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.
En halua kiistellä ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta siltikin on pakko sanoa tähän väliin, että mielestäni seksi kuuluu aikuisen ihmisen elämään (jos niin haluaa) on naimisisissa tai ei.
Seksi on yksi luonnollisista perustarpeistamme ja aina siihen ei tarvitse sotkea sitoumusta ja rakkautta.
Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Meitä kun on niin moneen junaan..
Mutta mitä mieltä muut olette?
Kuinkahan monta prosenttia suomalaisista odottaa avioliittoon asti? Veikkaisin että aika pieni...

 
ei ole totta
En voi kuin ihmetellä niiden vastaajien sokeaa kaksinaismoraalia, jotka toisaalta eivät hyväksy seksiä alle 18 v ja yli 18 v välillä, mutta toisaalta hyväksyvät seksin kahden alle 18 v välillä, vaikka he olisivat molemmat 13 v????? Se ei ole hyväksyttävää, siinä kaksi alaikäistä sekaantuu toisiinsa.
 
Leila23
12v siskoni kirjottelee irc-galleriassa omaan ja kavereiden profiileihin kuinka ovat jutelleet kamalan kaksimielisiä juttuja ja mitä ovat jutelleet. Eka oli ihan luu kurkussa että mitä helvettiä. Ite leikin tuon ikäsenä vielä barbeilla ja legoilla. :whistle: No kun luin tarkemmin mitä ne oli jutellu niin ihan kesyjä juttujahan nuo oli. Olen hänen kanssaan usein jutellu että missä iässä aikoo aloittaa seksielämän, kun menkat alkoi. Hän on sitä mieltä, että 15v on hyvä ikä aloittaa seksi eikä aio sitä ennen. Toivottavasti kukaan poika ei onnistu sitä sitä aiemmin painostamaan. Siskon ainut vika on että se on liian kiltti ja mielistelee paljon kavereitaan, ettei ne hylkää sitä. :/ Siskon bestis on jo ilmeisesti seksielämän aloittanut. Hän on 12 ja poikakaveri 14. Minusta ihan huutava vääryys. Mikä helvetin kiire niillä on näihin aikusten sydänsärkyihin?!
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Moni kuitenkin puhuu täysi-ikäisyyden puolesta, mutta Suomen laki sanoo rajan olevan 16v. Aika jännää ettei saa äänestää tai autolla ajaa mutta saa tehdä sellaista mikä voi johtaa vanhemmuuteen. Onko äänestäminen vastuullisempaa puuhaa kuin lapsen kasvattaminen?

Kuitenkin moni sano, että kyllä tuon ikäset harrastavat ja millä estät. Pohdiskelen vain aikani kuluksi :)
Samaa mieltä. Täysi-ikäisyysrajan pitäisi olla vuosissa yksi ja sama kaikkeen, mieluimmin se 18 v kuin 15 tai 16 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eikä..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.

Eli kyse ei ole iästä vaan aivoliitosta?
mitäs mieltä sitten olet kun avioliitossa sittenkään ei kaikki pelaa kuten pitäisi .miksi odottaa sinne asti ?? en myöskään hyväksy 13 vuotiaden sexi liittoja mutta en pahemminkaan " uus avuttomien" peräkammari tyttöjen avioliittoja..
Miksi te takerrutte tähän? mÄ en ole mikään avioliittoneuvoja enkä seksiterapeutti.
Tämä oli mun mielipiteeni ja vakaumukseni ja meillä se on toiminut.
Tietty eka kerta oli eka kerta ja sen mukaista, mutta kyllä me nyt kymmenen vuoden avioliiton jälkeen jo aika hyviä ollaan. Ja paranee vaan, kun vuosien kokemuksen ja toiseen vahvana pysyneen luottamuksen kera uskaltaa kokeilla kaikenlaista uuttakin.
Ei avioliittoseksi ole pelkkää lähetyssaarnaaja-asentoa pimeässä peiton alla. Sittenkään, vaikka taustalla on vakaumus eli uskis olen...
 

Yhteistyössä