Hyväksytkö sen, että 13 vuotiaat harrastavat seksiä keskenään?

  • Viestiketjun aloittaja pohtii
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ei ole totta:
En voi kuin ihmetellä niiden vastaajien sokeaa kaksinaismoraalia, jotka toisaalta eivät hyväksy seksiä alle 18 v ja yli 18 v välillä, mutta toisaalta hyväksyvät seksin kahden alle 18 v välillä, vaikka he olisivat molemmat 13 v????? Se ei ole hyväksyttävää, siinä kaksi alaikäistä sekaantuu toisiinsa.

Kai se ero on siinä, että aikuinen ihminen tietää mitä tekee ja käyttää hyväksi nuorempaa tietämätöntä. Nuoret taas ovat molemmat yhtä tietämättömiä eikä toisella ole sen enempää valtaa toiseen, toisin kuten aikuisen ja lapsen välisessä suhteessa. En ole itse tätä mieltä, mutta luulisin että jostain tällaisesta on kyse?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.
En halua kiistellä ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta siltikin on pakko sanoa tähän väliin, että mielestäni seksi kuuluu aikuisen ihmisen elämään (jos niin haluaa) on naimisisissa tai ei.
Seksi on yksi luonnollisista perustarpeistamme ja aina siihen ei tarvitse sotkea sitoumusta ja rakkautta.
Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Meitä kun on niin moneen junaan..
Mutta mitä mieltä muut olette?
Seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon!!!
 
Miksi pitää takertua siihen, että jonkun mielestä seksi kuuluu avioliittoon? Jos ei puutu muiden elämään, eikä tuomitse muita, niin eikö se ole ihan hyvä niin? Mua ei vaivaa penniäkään, jos joku haluaa odottaa naimisiin pääsyä ennen seksiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
Miksi pitää takertua siihen, että jonkun mielestä seksi kuuluu avioliittoon? Jos ei puutu muiden elämään, eikä tuomitse muita, niin eikö se ole ihan hyvä niin? Mua ei vaivaa penniäkään, jos joku haluaa odottaa naimisiin pääsyä ennen seksiä.
Näin. Ihan on jokaisen oma asia, kuin myös sekin jos 13-vuotiaat paneskelee keskenään. Harjoitus tekee mestarin, tai jotain sinne päin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.
En halua kiistellä ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta siltikin on pakko sanoa tähän väliin, että mielestäni seksi kuuluu aikuisen ihmisen elämään (jos niin haluaa) on naimisisissa tai ei.
Seksi on yksi luonnollisista perustarpeistamme ja aina siihen ei tarvitse sotkea sitoumusta ja rakkautta.
Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Meitä kun on niin moneen junaan..
Mutta mitä mieltä muut olette?
Seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon!!!

Saanko kysyä miksi? En halua tapella. Mietin vaan onko muita syitä kun uskonnolliset.
 
13v on vielä lapsi.Tyttöni täyttää keväällä 14, enkä todellakaan anna hänen harrastaa seksiä. Hänen puheissaankin vielä seksi on yök.
Tyttöni ei tarvitse kokea kaikkea sitä pahaa liian nuorena mitä minä jouduin kärsimään välinpitämättömien vanhempien takia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana:
En hyväksy, ei seksi kuulu lapsille. Kasvaahan siinä hyväksikäytönkin riski jos lapsen mielestä seksi on normaalia tuossa iässä, eli namusedät käyttää tilaisuutta hyväkseen.

Hyvä pointti. Mutta onko se sitten hyväksikäyttöä jos 13v on omasta vapaasta tahdosta mukana touhussa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.
En halua kiistellä ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta siltikin on pakko sanoa tähän väliin, että mielestäni seksi kuuluu aikuisen ihmisen elämään (jos niin haluaa) on naimisisissa tai ei.
Seksi on yksi luonnollisista perustarpeistamme ja aina siihen ei tarvitse sotkea sitoumusta ja rakkautta.
Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Meitä kun on niin moneen junaan..
Mutta mitä mieltä muut olette?
Seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon!!!

Saanko kysyä miksi? En halua tapella. Mietin vaan onko muita syitä kun uskonnolliset.


LAPSILISÄT!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
Lapsiahan nuo on, ei niiden tarvitse seksiä harrastaa.
Mun mielestä seksi kuuluu avioliittoon.
En halua kiistellä ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta siltikin on pakko sanoa tähän väliin, että mielestäni seksi kuuluu aikuisen ihmisen elämään (jos niin haluaa) on naimisisissa tai ei.
Seksi on yksi luonnollisista perustarpeistamme ja aina siihen ei tarvitse sotkea sitoumusta ja rakkautta.
Tämä on toki vain minun mielipiteeni. Meitä kun on niin moneen junaan..
Mutta mitä mieltä muut olette?
Seksi kuuluu vain ja ainoastaan avioliittoon!!!

Saanko kysyä miksi? En halua tapella. Mietin vaan onko muita syitä kun uskonnolliset.


LAPSILISÄT!

Eli lapsia ei saa kasvattaa muuten kun aivoliitossa?
 
ts
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
13v on vielä lapsi.Tyttöni täyttää keväällä 14, enkä todellakaan anna hänen harrastaa seksiä. Hänen puheissaankin vielä seksi on yök.
Tyttöni ei tarvitse kokea kaikkea sitä pahaa liian nuorena mitä minä jouduin kärsimään välinpitämättömien vanhempien takia.
Aika naiivi ajattelutapa mielestäni: en "anna" hänen harrastaa seksiä. Et kai todellisuudessa usko, että hän sinulta siihen luvan kysyy?
Vai onko joku kysynyt? :-/
 
'ä'ä'ä'ä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ihana:
En hyväksy, ei seksi kuulu lapsille. Kasvaahan siinä hyväksikäytönkin riski jos lapsen mielestä seksi on normaalia tuossa iässä, eli namusedät käyttää tilaisuutta hyväkseen.

Hyvä pointti. Mutta onko se sitten hyväksikäyttöä jos 13v on omasta vapaasta tahdosta mukana touhussa?
Vapaa tahto... ehkä, mutta vailla ymmärryksen perustaa. Seksileikillä kahden 13 v välillä voi olla ihan yhtä vakavat seuraukset kuin vanhemmilla: vauva. Tai vaikka tauti, jos toinen 13 v on jo kovastikin "kokenut". Ainakin on hyvä maine mennyttä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kiiuska:
NO HALOJAA
13-vuotiaan tytön elimistö tuskin edes on valmis sellaiseen toimintaan.

Biologiselta kannalta tytön elimistö on sukukypsä eli valmis yhdyntään ja lapsensaantiin heti kun kuukautiset alkavat. Eri asia sitten on henkisesti valmis.
 
pärjäisiköhän
Jos 13 v kuvittelee olevansa kypsä ja valmis seksileikkeihin alaikäisenä ja pitää siis itseään itsestään vastuullisena ja käytännössä täysi-ikäisenä "aikuisena", hän joutaisi ryhtyä täysi-ikäiseksi joka asiassa... muuttaisi omilleen, pitäisi itse huolen itsestään kaikessa ja joka hetki... Kantaisi sitten vapautensa ja vastuunsa, oikeuksineen ja seurauksineen.
 
:(
En hyväksy! Syynä se, että olen itse menettänyt neitsyyteni 13-vuotiaana. Olin selvästi liian nuori ja sain jakorasian maineen (poika kertoi ja kehuskeli kaikille kavereilleen).. traumathan siitä jäi. Vieläkin hävettää, nyt olen 28v.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
Miksi pitää takertua siihen, että jonkun mielestä seksi kuuluu avioliittoon? Jos ei puutu muiden elämään, eikä tuomitse muita, niin eikö se ole ihan hyvä niin? Mua ei vaivaa penniäkään, jos joku haluaa odottaa naimisiin pääsyä ennen seksiä.
Itse en kommentillani halunnut takertua mihinkään ja sanoinkin, että se on vain oma mielipiteeni. Minua vain kiinnostaisi tietää miten muut ajattelevat tuota seksi ja avioliitto asiaa. Onko nykyisin enää kovin yleistä , että neityys menetetään vasta hääyönä ja jos näin on käynyt niin minkä ikäisiä olitte naimisiin mennessänne?
 
mama
Mielestäni tästä asiasta on turha keskustella, koska jokainen ihminen on yksilö ja jos 13-14-15-vuotias tahtoo harrastaa suunnilleen ikäisensä kanssa seksiä niin mikä ettei. Ei aina ole kyse painostamisesta.. Itse olin 12-vuotias kun ikäiseni paras ystäväni harrasti seksiä ensimmäisen kerran eikä se ollut hänelle liian aikaisin. Minulle olisi ollut.
 

Yhteistyössä