Hyvä anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Niin, minkälainen on hyvä anoppi?

Täältä kun lukee niin mielipiteet ovat hyvin ristiriitaiset.
- anoppi ei saa haluta lapsia hoitoon
- anoppi on hanurista ellei hoida lapsenlapsia
- anoppi ei saa auttaa ja antaa vinkkejä
- anoppi on hanurista kun ei halua auttaa
- anoppi käy liikaa kylässä
- anoppi on hanurista kun käy harvoin kylässä

Näitä on paljon enemmän.
Olen jo anoppi, miten voin toimia jotta olisin hyvä sellainen jatkossa, etten ole kuin joku luudalla lentävä näppynenä?

Kohtele miniääsi samoin kuin kohtelisit hyvää ystävääsi. Luo tasavertainen kahden aikuisen välinen suhde. Älä pelaa valtapelejä, älä ole mustasukkainen pojastasi. Kysy, tarvitseeko nuoripari apua. Auta, jos apua ilmoitetaan tarvittavan. Kun ylipäätään mietit tällaisia asioita, uskon, että sinä olet kiva anoppi:)

Alkuperäinen kirjoittaja miniä:
Kohtele miniääsi samoin kuin kohtelisit hyvää ystävääsi. Luo tasavertainen kahden aikuisen välinen suhde. Älä pelaa valtapelejä, älä ole mustasukkainen pojastasi. Kysy, tarvitseeko nuoripari apua. Auta, jos apua ilmoitetaan tarvittavan. Kun ylipäätään mietit tällaisia asioita, uskon, että sinä olet kiva anoppi:)

Tässä jo aika hyvä alku!

Mulla on hyvä anoppi; haluaa ottaa tirppaa hoitoon ja tulee hoitamaan jos pyydetään. Neuvoo/sanoo mielipiteensä kysyttäessä, mut ymmärtää et kaikissa asioissa ei tehdä samoin, ei lyttää meidän tapoja eikä kyseenalaista niitä sääntöjä, joita tirpalla on. Ei pahemmin käy ymmärrettävistä syistä mut kyläillään sit toisinpäin enemmän.
Meillä on miehen kans loistavat anopit molemmilla :D

Hyvä anoppi on ihan tavis ihminen, joka käyttäytyy ihan niinku normaali aikuinen ihminen käyttäytyy. Ei vihaa näkemättä, tietämättä, ei puhu paskaa ja kohtelee ihmistä ihmisen lailla.

Mulla on mukava anoppi. Meillä on toki erimielisyytemme asioista ja välillä otetaan vähän yhteenkin.... ja sitten taas sovitaan.Loukkaavasti ei koskaan kohdella toisiamme. Ja mun anoppi kyllä neuvoo, ihan rasitukseen asti.... siivoaa meillä, ostaa lapsille kaikkea krääsää mistä en pidä, ei aina oikein ymmärrä mun arvoja jne jne.... lista on loputon.... Mutta anoppi on kuitenkin ihana lämmin ihminen joka tosissaan välittää ja huolehtii. Ei vaan voi aina itselleen mitään ja osaa sen myöntääkin. On aito oma itsensä. Niin eikä pidä unohtaa sitä, että otti mut aikoinaan vastaan avosylin ja toivotti lämpimästi tervetulleeksi perheeseen. :heart:
Onko tästä mitään apua, mutta olemalla oma itsesi ja kunnioittamalla toista varmaan ei voi kovin kauas väärään suuntaan mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mun ja miniän välit ovat hyvät, kohtelen häntä kuin tytärtä. Huolehdin ja neuvon kun kysytään, jutellaan syvällisiä ja nauretaan yhdessä. Toivottavasti pysyy jatkossakin hyvänä.

Kuulostaa mahtavalta. Oispa mullakin noin ihana anoppi. :flower:

Mun ja miniän välit ovat hyvät, kohtelen häntä kuin tytärtä. Huolehdin ja neuvon kun kysytään, jutellaan syvällisiä ja nauretaan yhdessä. Toivottavasti pysyy jatkossakin hyvänä.

Ootko mun anoppi? :xmas: Me soitellaan myös anopin kanssa ja jutellaan kaikenmaailman asioista. Mukavalta anopilta kuulostat =)

Toivoisin anopilta eniten omaa tilaa. Vaikeaa ehkä määrittää, mutta yritetään. Olisi mukava tietää, että apua saa jos tarvitsee, tai niitä käytännön vinkkejä. Avain on siinä, miten anoppi suhtautuu, ellei nuori perhe silti toimikaan justiinsa anopin ohjeiden mukaan.

Voi olla kumminkin avartavaa ja arvokasta saada eri näkemyksiä mukaan keskusteluun, vaikka päätyisikin eri ratkaisuun. Minun anoppini ottaa heti nokkiinsa, jos päädymme muuhun kuin hänen ratkaisuunsa. Voi varmasti olla turhauttavaa, kun on vain yrittänyt auttaa, mutta jälkikäteen painostaminen, nyppiminen ja vikojen etsintä valitusta toimintamallista saavat aikaan pahan mielen ja välien heikkenemisen.

Mustasukkaisuus omasta jälkikasvusta voi olla myös rasittavaa. Anoppi yrittää usein ajoittaa kahvit sun muut juuri ennen kuin meillä on ruoka, jotta saisi poikansa sinne syömään. Naapureina siis asutaan. Sitten minä olen paha ja rajoittava miniä, kun mies jättää kaffet väliin, kun tietää, että mulla on soosi valmiina viiden minuutin päästä. En minä ole kieltänyt menemästä!

Pahimmoillaan anoppi on pihistänyt poikansa alushousuja kaapista, kun en tapaa silittää niitä. Pitäähän pojalla olla rypyttömät alusvaatteet, vaikka laiskan vaimon on ottanutkin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Psst, tyttäriä myös komennellaan ja heille sanotaan asiat suoraan...:whistle:, eipä tuo näy haittaavan miniää, tuokin sanoo minulle mitä ajattelee. Usein vain ajatellaan just samalla lailla.

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Toivoisin anopilta eniten omaa tilaa. Vaikeaa ehkä määrittää, mutta yritetään. Olisi mukava tietää, että apua saa jos tarvitsee, tai niitä käytännön vinkkejä. Avain on siinä, miten anoppi suhtautuu, ellei nuori perhe silti toimikaan justiinsa anopin ohjeiden mukaan.

Voi olla kumminkin avartavaa ja arvokasta saada eri näkemyksiä mukaan keskusteluun, vaikka päätyisikin eri ratkaisuun. Minun anoppini ottaa heti nokkiinsa, jos päädymme muuhun kuin hänen ratkaisuunsa. Voi varmasti olla turhauttavaa, kun on vain yrittänyt auttaa, mutta jälkikäteen painostaminen, nyppiminen ja vikojen etsintä valitusta toimintamallista saavat aikaan pahan mielen ja välien heikkenemisen.

Mustasukkaisuus omasta jälkikasvusta voi olla myös rasittavaa. Anoppi yrittää usein ajoittaa kahvit sun muut juuri ennen kuin meillä on ruoka, jotta saisi poikansa sinne syömään. Naapureina siis asutaan. Sitten minä olen paha ja rajoittava miniä, kun mies jättää kaffet väliin, kun tietää, että mulla on soosi valmiina viiden minuutin päästä. En minä ole kieltänyt menemästä!

Pahimmoillaan anoppi on pihistänyt poikansa alushousuja kaapista, kun en tapaa silittää niitä. Pitäähän pojalla olla rypyttömät alusvaatteet, vaikka laiskan vaimon on ottanutkin. ;)

Kiesus! Mä sanoin miniälle kun seurustelu vakiintui että tuo kaveri on nyt sun valvonnan alla ja palautusoikeutta ei ole. Sitä paitsi olin jo aikaisemmin pistänyt pojan itse silittämään pyykkinsä jos halusi ne sileinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Psst, tyttäriä myös komennellaan ja heille sanotaan asiat suoraan...:whistle:, eipä tuo näy haittaavan miniää, tuokin sanoo minulle mitä ajattelee. Usein vain ajatellaan just samalla lailla.

Mun anoppi inhosi mua ennenku nähtiinkään. Ilman mitään järjellistä syytä. "En tykkää kaupunkilaisista" oli koppava kommentti. Ei käy meillä, koska "kaupunkiasunnot on meluisia ja pieniä."

Suuttui mulle, kun en säilö, hilloa ja mehusta. (meillä kun ei ole kellaria...) Olen laiska, kun en "viitsi" virkata hälle pitsikappaa olkkariin. Mitat: 5m X 0,5m. Jne, jne...

Meidän maailmat ei vaan kohtaa.

Joku joskus sanoi seuraavaa "auttaa saa mutta ei neuvoa"

Se on varmaan isoin virhe mitä "isovanhemmat" tekevät että yrittävät neuvoa jo aikuisia lapsia, se ärsyttää useimmiten, ellei sitä neuvoa nyt erikseen pyydetä.

Yhteistyössä