Anoppi ja alkoholi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poks.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Poks.

Vieras
Anoppi on monta kertaa kinunnut lapsenlastaan 2 v hoitoon viikonlopuksi. Ongelmana on että viiden vuoden aikana olen nähnyt anopin vain kerran selvinpäin ( siis hän on ollut humalassa en minä...). Anoppi asuu metsän keskellä n. 20 km lähimmästä terveyskeskuksesta. Itse en halua antaa lasta hänelle jos ei pullossa pysy korkki sen aikaa kiinni. Kovin paljon hän ei ole lapsen kanssa aikaa viettänyt eikä käy meillä kylässä koska ei ole oikein koskaan ajokunnossa.

Mitä tehdä? Vaatiako juomattomuutta, antaa lapsi hoitoon vai lopettaa vastaamasta puhelimeen? Lapsen isän eli mieheni kanssa anoppi ei juurikaan ole tekemisissä, eli kaikki yhteydenotot tulevat suoraan mulle.

Meidän äiti on malttanut olla kaksi-kolme kertaa selvinpäin kun on nähnyt meidän vauvaa, viimeksi oli niin päissään että lähdettiin kotiin ennen aikojaan, ei siellä ollut kivaa enää kenelläkään. Eikä myönnä ongelmaansa, mitään ei kuulema juo vaikka silmät seisoo päässä ja hoipertelee.

En uskalla antaa sinne lasta hoitoon, on tosin vasta 3kk mutta tuskin vanhempanakaan. En uskalla nytkään sitä jättää sinne edes kaupassa käynnin ajaksi vaan pakkaan vauvankin mukaan jos käyn vaikka maitoa ostamassa. On se niin korvaamaton ja kallisarvoinen, etten halua edes ajatella että pahimmassa tapauksessa se putoaa lattialle / pää kolahtaa ovenpieleen tai ihan mitä vaan mitä siellä voi tapahtua. Hoitopaikat on etsittävä sit jostain ihan muualta.

Eli aloittelija tässä. Sekin vielä pitää lisätä että kun lapsi oli alle vuoden ja anoppi eka kerran ehdotti yökylää sanoin etten voi antaa kun imetän vielä ja lapsi huutaisi koko yön. Anoppi totesi ettei se haittaa koska hän nukkuu kyllä niin sikeästi ettei varmaan edes herää =(

Yhteistyössä