Annetaan armoa ittellemme. Näihin vaikuttaa niin monet tekijät (tukiverkot, työajat ja työn luonne, millä liikkuu, osallistuuko mies myös tasapuolisesti kotihommiin, unentarve...) ja kun me jokainen toimitaan sen oman luonteen ja tempperamentin mukaan. Minä olen hitaalla käyvä, pähkäilen asioita aika paljon, enkä vain suin päin ryntäile hommasta toiseen. Jollekin toiselle sellainen sopii, minulle ei. Lisäksi tarvitsen paljon unta, en todellakaan pärjäisi 6 tunnin yöunilla.
Meillä on todella hankalat työajat. Itse teen töitä iltaisin ja viikonloppuisin. Mies myöskin töissä illalla, mutta usein myös koko päivän ja viikonloppuisin. Lisäksi molempien työhön kuuluu sellaista omalla ajalla tehtävää työtä, jota ei lasketa työaikaan eikä siitä edes palkkaa makseta. Liikun julkisilla. Omalla autolla veisin lapsen hoitoon 10 minuutissa, kun siihen nyt kuluu tunti ja sama koskee myös kaupassa käyntejä. Joten en todellakaan vaadi itseltäni enää tämän lisäksi mitään ylimääräistä. Hyvä että ruoka saadaan pöytään (välillä käydään syömässä ulkona) ja lapsen kanssa ehditään olla. Vielä kun saisi kodin pidettyä siistinä, mutta se tuntuu jo olevan liikaa vaadittu. Tai onnistuisi varmaankin ellei mies olisi niin kova sotkemaan ja jääräpäinen tämän siivousasian kanssa (häntä sotkut eivät häiritse).
Olen valtavan helpottunut siitä, että me molemmat olemme päättäneet vaihtaa alaa ja että pääsen kohta äitiyslomalle, kun olen viime metreillä raskaana.
Jos joku muu on hyper niin eihän se itseltä ole pois.