Huvittaa,kun mun raskaana olevalle kaverille ei kelpaa pojan vaatteet....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta jotenkin hyvä että ei ottanut vaatteita vastaan jos ei kerta suunnittellut niitä pitävänsä, näin ollen voit antaa ne jollekkin joka niitä sitten oikeasti tarvitsee. Tai sitten vaikka myydä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Taidat olla hieman yksinkertanen? Kaikki ei vaan halua käytettyä, oli se sit kuinka hyvässä kunnossa..Siinä ei ole mitään ihmettemistä. Ja ehkä tää kaveri ei halua niin isoja ottaa nurkkiin vartoomaan, aika kauan menee et saa edes 80cm vaatetta käyttää...

Taidat itse olla yksinkertainen? Saan ihmetellä kuule ihan rauhassa,aika moni useamman lapsen äiti osaa arvostaa jos joku haluaa antaa ilmaiseksi vaatteita.Itse olisin todella iloinen.

Kukaan ei kuule oo ilonen tollasesta tuputtajasta. Anna semmosella ketä tarvii, äläkä ota ittees jos joku ei sun kuteita halua..Sulla niitä ongelmia tuntuu olevan kun ei näin yksinkertanen asia mene kaaliin..[/quote]

Annoin kassin kaverille ja hän valkkasi sieltä parit housut.Antoi mulle pussin takaisin ja asia oli sillä selvä.En TIUKANNUT että MIKSEI ottanut koko kassia!!!!!
Tämä avaus oli ihan tavallinen avaus tällä palstalla,on täällä ollut oudompiakin aloituksia....

Tarjosin isoa pussillista pojan vanhoja vaatteita (80-86cm),ystäväni kelpuutti vain muutamat housut ;) Se on ihan ok,mutta jotenkin huvittaa kun toinen sanoo että "värimaailma ei ole oikea"......vaatteet eivät ole mitään lumppuja,vaan hyväkuntoisia ja ihan nättejä.ystävlläni on ennestään 2 tyttöä ja odottaa poikaa.Kai niitä sitten pitää lähteä myymään,ei millään jaksais!!
Jännä ettei nykypäivänä osata yhtään arvostaa jos joku haluaa antaa ilmaiseksi hyvää vaatetta....kaikki pitää olla vimpan päälle....huoh.

kyllä minua ainakin kiinnostaisi..joten jos haluat myydä tai päästä eroon niin laita meiliä iitintiltu@gmail.com

=)

[]
Ei vvälttämättä mitään kulutushysteriaa. Voihan sitä pitää uutta tulokasta niin arvokkaana, ettei halua sitä toisten jämakamppeisiin pukea.

[/quote]

Jämäkamppeisiin? Ok,voi sen tietty noin ajatella jos haluaa.

Taidat olla hieman yksinkertanen? Kaikki ei vaan halua käytettyä, oli se sit kuinka hyvässä kunnossa..Siinä ei ole mitään ihmettemistä. Ja ehkä tää kaveri ei halua niin isoja ottaa nurkkiin vartoomaan, aika kauan menee et saa edes 80cm vaatetta käyttää...

Taidat itse olla yksinkertainen? Saan ihmetellä kuule ihan rauhassa,aika moni useamman lapsen äiti osaa arvostaa jos joku haluaa antaa ilmaiseksi vaatteita.Itse olisin todella iloinen.

Kukaan ei kuule oo ilonen tollasesta tuputtajasta. Anna semmosella ketä tarvii, äläkä ota ittees jos joku ei sun kuteita halua..Sulla niitä ongelmia tuntuu olevan kun ei näin yksinkertanen asia mene kaaliin..

Annoin kassin kaverille ja hän valkkasi sieltä parit housut.Antoi mulle pussin takaisin ja asia oli sillä selvä.En TIUKANNUT että MIKSEI ottanut koko kassia!!!!!
Tämä avaus oli ihan tavallinen avaus tällä palstalla,on täällä ollut oudompiakin aloituksia....[/quote]

No mitä ihmettä sä täällä sitten vingut jos asia on okei!!??

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Toistan itseäni edelleen...ei tietenkään ole PAKKO ottaa vaatteita.Mutta tietyn tyyppisille ihmisille ei edes hyvä käytetty kelpaa.Kaikki pitää olla uutta,monet rattaat,tietyn merkkisiä vaatteita....ymmärtääkö kukaan????Kulutushysteriaa???
Ei vvälttämättä mitään kulutushysteriaa. Voihan sitä pitää uutta tulokasta niin arvokkaana, ettei halua sitä toisten jämakamppeisiin pukea.

Eivat kai vaatteet ja niiden uutuus/vanhuus osoita ihmisen arvokkuutta? Eihan?

Jämäkamppeisiin? Ok,voi sen tietty noin ajatella jos haluaa.
Jotkut ihan oikeasti ajattelee noin. Omalle lapselle vain uutta ja parasta. Meidän perheessä on kierrätetty suvun kesken kaikki muu paitsi ukot, joten mulle on aina kelvannut lasten ja omatkin vaatteet käytettyinä, huonekaluista nyt puhumattakaan. Mutta tunnen perheitä, jotka eivät ota vastaan edes yhden kerran jalassa olleita lasten luistimia, koska ne on käytetyt.

[

Kommentoin asiaa...ihan muuten vaan? Oliko vielä jotain muuta?[/quote]

Ihan muuten vaan? Ihan muuten vaan morkkaat "kaveria"kun ei hälle sun vaatteet kelpaa..Hyvät on harrastukset ainakin..Ei muuta, jatkakaa...

[

Kommentoin asiaa...ihan muuten vaan? Oliko vielä jotain muuta?

Ihan muuten vaan? Ihan muuten vaan morkkaat "kaveria"kun ei hälle sun vaatteet kelpaa..Hyvät on harrastukset ainakin..Ei muuta, jatkakaa...[/quote]

Itse oon kanssa ihmetellyt sitä, miten toiset ostaa kaiken uutena - ja sitten myy hyvään hintaan. Ei niin ettei sais tehdä, kukin tavallaan, mutta silti ihmettelen, kun hyväkuntoisia ja tyyliltään ajattomia lastenvaatteita ja muita lastentarvikkeita oikeasti saa käytettynä, tuntuu turhalta ja epäekologiselta pistää kaikkea sitä rahaa uuteen.

Meillä on uutena ostettu vain pari hassua vaatekappaletta, jotka sattuivat miellyttämään niin että piti ottaa mukaan. Muuten olemme lähes kaiken saaneet käytettynä, mikä on ihan mahtavaa.

Mun täytyy sanoa, että vain erittäin hyvälle ystävälle kehtaan ilmaista, etten jotain tarjottua halua, mutta haluaisin osata kyllä kieltäytyä sellaisesta, mitä ei niin tule käytettyä :/ Oon kyllä jonkun verran ronkeli, mitä noihin lastenvaatteisiin tulee, kun niin monessa uudessa ja vanhassa vaatteessa on (mielestäni) surkeat kuositkin, sellaista pupua ja nallea :x (sori) Mutta siis koska olen noin ronkeli, yritän mahdollisimman hienotunteisesti pyytää kavereita valitsemaan, jos jotain löytys (niin kuin ap:kin) - loput sitten vaan tutuille, jotka on ottaneet asiakseen toimittaa eteenpäin!

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Mulla on ystävä, joka ei omalle lapselleen ota mitään käytettyä. En usko, että hänkään ajattelee vaatteiden uutuuden tai vanhuuden osoittavan ihmisen arvokkuutta vaan hän ajattelee, että hänen lapsensa on niin ainutlaatuisen arvokas, ettei lapsen tarvitse muiden "jämäkamppeita" käyttää vaan hän haluaa hankkia lapselleen kaiken uutena. Tavallaan ymmärrän häntä oikein hyvin...sitä ainokaista tehtiin yli 12 vuotta.

Mulla on ystävä, joka ei omalle lapselleen ota mitään käytettyä. En usko, että hänkään ajattelee vaatteiden uutuuden tai vanhuuden osoittavan ihmisen arvokkuutta vaan hän ajattelee, että hänen lapsensa on niin ainutlaatuisen arvokas, ettei lapsen tarvitse muiden "jämäkamppeita" käyttää vaan hän haluaa hankkia lapselleen kaiken uutena. Tavallaan ymmärrän häntä oikein hyvin...sitä ainokaista tehtiin yli 12 vuotta.

Niinpä. Se on tavallaan sääli, että näkee asian tolta kantilta, siis tuttusi. Omahyväisesti ajattelen tekeväni lasta kohtaan arvokkaammin, jos säästän ympäristöä ja rahaa käytettäväksi johonkin muuhun. Kun en millään tavalla koe joutuneeni tinkimään lapsen vaatteiden tyylistä tai siisteydestä!

Esikoistani kun odotin, oli talous tiukalla ja otin ilomielin vastaan kaikki lastenvaatteet mitä tutuilta sain. Suuri apu oli siitä silloin.

Nyt kun toista odotan, on taloudellinen tilanne vakaa ja haluan varmaankin ostella enempi itse vaatteita. Toivottavasti tästä ei kukaan sitten loukkaannu. Itse annoin aikoinaan lapseni vaatteita edelleen kaverille, joka ne mielellään vastaan otti.

Ma taas omalla esimerkillani haluan opettaa lapsilleni jotain. Sita viestia ma en halua antaa, etta kaiken pitaa olla uutta, vaan kaytetty voi olla parempaakin, kuin uusi. Silla rahalla mita me saastetaan esim vaatehankinnoissa me tehdaan jotain kivaa (matkustetaan, annetaan hyvanekevaisyyteen tai vaan saastoon myohempaa varten) Ma osoitan lapsilleni rakkauden ja arvostuksen sanoilla ja teoilla, en materialla.

Mutta kylla ma tajuan ystavasikin pointin. Onneksi jotkut ostaa uutena, niin meille kaytettyina ostaville loytyy hyvia, melkein uusia, halvalla.

;)

Alkuperäinen kirjoittaja kiitollinen:
Esikoistani kun odotin, oli talous tiukalla ja otin ilomielin vastaan kaikki lastenvaatteet mitä tutuilta sain. Suuri apu oli siitä silloin.

Nyt kun toista odotan, on taloudellinen tilanne vakaa ja haluan varmaankin ostella enempi itse vaatteita. Toivottavasti tästä ei kukaan sitten loukkaannu. Itse annoin aikoinaan lapseni vaatteita edelleen kaverille, joka ne mielellään vastaan otti.

Riippuu ihan ihmisestä....toisille kelpaa toisille ei ;) Vauvan ja taaperon vaatteet menee vain muutaman kuukauden,olisin tyytyväinen jos itselläni olisi "vakimyyjä" jolla olisi samankaltainen maku....

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Mun mielestä on outoa se että pitäisi vastaanottaa jotain vain koska sen saa ilmaiseksi...

Samat sanat

Toistan itseäni edelleen...ei tietenkään ole PAKKO ottaa vaatteita.Mutta tietyn tyyppisille ihmisille ei edes hyvä käytetty kelpaa.Kaikki pitää olla uutta,monet rattaat,tietyn merkkisiä vaatteita....ymmärtääkö kukaan????Kulutushysteriaa???

Mulle kyllä kelpaa =)! Odotan juuri vaatetta kaverini pojalta ;). Ja pystyisin kyläl ostamaan itsekin uutta, mutta mielestäni se ei kyllä ole järkevää, jos hyvää kampetta saa ilmaiseksi!

Toisaalta ne joilla on, niin pystyvät ostamaan ja ne joilla ei ole, saavat ilmaiseksi hyvää kampetta. Ja työllistäähän se taas ihmisiä, jos ajatellaan asiaa pitemmälle.

Kunhan kukaan ei roskiin laita hyviä vaatteita! Heitäkin on!

Toisaalta ymmärrettävää, mutta minkähänlaisen ajatusmallin lapsi saa. Olen ihanin, mahtavin ja kaikki tekee kaikkensa vuokseni. Toisaalta onhan se näin vanhempien silmissä, mutta koko maailma ei tule pyörimään tämän lapsen ympärillä. Tulee sen karvaasti kokemaan joskus.

Tuttu tilanne. Joillekin ne vaatteet on kuule niin tärkeitä, että haluaa just tietynlaiset kun ei päivän aikana ole muuta järkevämpää tekemistä, kuin katella niitä ja näytellä lastaan :)

Mun tytöllä on aina ollut uusia ja käytettyjä vaatteita. Ne käytetyt vaatteet ovat todella hyväkuntoisia.

Mä en ole mikään muodin perässä juoksija joten miksi opettaisin lapsenikaan sellaiseksi? Jos pari vuotta vanhat vaatteet ovat liian vanhanaikaisia, niin huh huh vain. Mä taidan olla todella epä-muodikas, kun mulla on yli 20 vuotta vanhat korkkarit ja 70-luvun nahkatakki :kieh: :laugh: :laugh:

minulle kelpaisi kanssa.
meillä ei ole paljon rahaa laittaa vaatteisiin. ja suurin osa kirpputoreilta ostettu. eli ei haittaa edes vaikka vaatteessa olisikin reikä tai likatahra kyllä kelpaisi. muutenkaan nirsoja olla kunhan ei nyt ihan vaaleanpunaista ole.

Joskus on kiva kun saa vaatteita mutta kyllä minäkin niistä karsin heti suurimman osan pois. Ihmettelyä olen saanut osakseni että miksi ei kelpaa kun ovat niin hyväkuntoisia ja hyvännäköisiä.
Itselläni on siihen seuraava syy: saan vaatteitä useammalta eri taholta ja niukat kaappitilat pursuavat liioista vaatteista. Jos haluan itse ostaa lapselleni jotakin, eivät ne mahdu kaappiin ja toiseksi vastaavia on jo kaappi täynnä (saatuja). Minä kun haluaisin joskus ihan itse hankkia omalle lapselleni jotakin. Eipä oltaisi sitten joka kulmalla sanomassa "ai kun sopii hyvin tuo meidän antama mekko.." !!

Toisaalta ymmärrettävää, mutta minkähänlaisen ajatusmallin lapsi saa. Olen ihanin, mahtavin ja kaikki tekee kaikkensa vuokseni. Toisaalta onhan se näin vanhempien silmissä, mutta koko maailma ei tule pyörimään tämän lapsen ympärillä. Tulee sen karvaasti kokemaan joskus.
Tuo on kyllä ihan totta =) Mutta en usko sitä asiaa muuttavan miksikään, jos tälle lapselle kerran viikossa puettaisiin käytetyt potkarit...lapsi ei nimittäin niiden hintaa osaa arvioida. Vaan jos ei tälle perheelle toista lasta tule, niin siitä pikkuneidistä tulee kyllä varsinainen prinsessa. Isänsä meinasi jo ponin ostaa (tyttö on 8 kk), mutta onneksi äitinsä sentään pisti vähän kapuloita rattaisiin, että jospa ei ihan vielä :D

Minä yritän karsia ns. lumput pois ennen kuin annan vaatteet eteenpäin. Tai sitten annan kaikki ja sanon että tee mitä tahdot, vie lahjoituskirpparille tms. Vaatteet kuitenkin ehjiä ja suht puhtaita.

Yhteistyössä