Huvittaa,kun mun raskaana olevalle kaverille ei kelpaa pojan vaatteet....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vaan

Vieras
Tarjosin isoa pussillista pojan vanhoja vaatteita (80-86cm),ystäväni kelpuutti vain muutamat housut ;) Se on ihan ok,mutta jotenkin huvittaa kun toinen sanoo että "värimaailma ei ole oikea"......vaatteet eivät ole mitään lumppuja,vaan hyväkuntoisia ja ihan nättejä.ystävlläni on ennestään 2 tyttöä ja odottaa poikaa.Kai niitä sitten pitää lähteä myymään,ei millään jaksais!!
Jännä ettei nykypäivänä osata yhtään arvostaa jos joku haluaa antaa ilmaiseksi hyvää vaatetta....kaikki pitää olla vimpan päälle....huoh.

siis ollaan melko out kun on monen värisiä vaatteita,suurin osa kirpparilta. Yritän kyllä sävysävyyn pukea.Ja tytöllä pojan värisiä vaatteita Voi raukka...

Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Mun mielestä on outoa se että pitäisi vastaanottaa jotain vain koska sen saa ilmaiseksi...

Mä olen ihan samaa mieltä! Varsinkin kun usein ne toiset mielestä hyvät ja ihanat vaatteet on toisen mielestä ihan kauheita

No mun kaveri ei ottanut pojan vaatteita omalle POJALLEEN koska heidän poikaa ei pueta poikamaisesti - kyseli mun tytön vaatteita - sitten kun niitä katseli niin ottikin kaikki (mekotkin)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mun kaveri ei ottanut pojan vaatteita omalle POJALLEEN koska heidän poikaa ei pueta poikamaisesti - kyseli mun tytön vaatteita - sitten kun niitä katseli niin ottikin kaikki (mekotkin)
Joko on näkynyt huutiksessa kaupan?

Itse oon maksanut noista vaatteista,osa on merkkivaatteita.Korostan edelleen,että ne ei ole mitään lumppuja vaan yhdellä lapsella olleita hvyiä vaatteita (ei mitään markettikamaa,eikä örkkikuvioita).

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Tarjosin isoa pussillista pojan vanhoja vaatteita (80-86cm),ystäväni kelpuutti vain muutamat housut ;) Se on ihan ok,mutta jotenkin huvittaa kun toinen sanoo että "värimaailma ei ole oikea"......vaatteet eivät ole mitään lumppuja,vaan hyväkuntoisia ja ihan nättejä.ystävlläni on ennestään 2 tyttöä ja odottaa poikaa.Kai niitä sitten pitää lähteä myymään,ei millään jaksais!!
Jännä ettei nykypäivänä osata yhtään arvostaa jos joku haluaa antaa ilmaiseksi hyvää vaatetta....kaikki pitää olla vimpan päälle....huoh.

meille kelpais just ton kokoset pojan vaatteet.. kunhan vaan kertoisit hinnan.. missä päin asutte

Mutta kun kaikki pitää olla uutta ja tiettyä merkkiä.Etenkin kun niitä poikien vaatteita ei ystävälläni ole ennestään.

No mutta ei kai se sun ongelma ole? Saahan nyt ihminen ostaa lapselleen vaikka kaiken uutena ja tiettynä merkkinä jos tahtoo.

Kyllä mäkin olen jakanut kaikki lasten pieneksi jääneet vaatteet ilmaiseksi eteenpäin, mutta en loukkaannu siitä jos joku vaate ei kelpaa. Mulle on se syykin ihan sama, oli sitten väärän värinen, -kokoinen tai, -merkkinen vaate.

Mie olen niitä nirsompia vaatteiden ostajia, en välttämättä laita lapselle jotain vaatetta päälle ihan vaikka vaan siksi että väärän sävyinen vihreä tms. Ja sehän on mun etuoikeuteni. Ahneempaa minusta olis haalia kamaa vaan koska ilmaiseksi saa, vaikka tietää että ei niitä tule käyttämään.

No joo mäkin olisin saanut aikanaan kaverilta "hyviä" vaatteita mut mun silmään ne eivät olleet hyvännäköisiä vaan niissä oli tahroja ja pesunukkaa. ulkopuolinen näkee toisen vaatteet erilailla kun alkuperäinen omistaa. Ja muoti muuttuu koko ajan ja eivät noi vaatteet nykyään niin kalliita ole etteikö niitä muka pystyisi ostamaan, etenkin jos alennusmyynneissä juoksee. En vaan henkilökohtaisesti ole koskaan itse osannut käyttää muiden vanhoja vaatteita enkä halua että lapsetkaan joutuu käyttää. On eri asia kierrättää sisarelta sisarelle.

nirsoja jotkut on.Olen itsekin tarkka lasten vaatteista,mutta toki voin ostaa käytettyä/ottaa ilmaiseksi jos saisin hyviä vaatteita joltain tutulta.
Annan vaatteet mieluummin vaikka keräykseen kun tiedän että joku voi tulla onnelliseksi niistä :)

Mutta kun kaikki pitää olla uutta ja tiettyä merkkiä.Etenkin kun niitä poikien vaatteita ei ystävälläni ole ennestään.

kauneus on katsojan silmissä ts. hänestä ne eivät olleet kauniita joko värin tai mallin vuoksi. jos ne kerta on NIIN kauniita ja hyviä, niin sähän saat niistä hyvän hinnan kirppiksellä.

Jälkeen päin on helppo sanoa mutta omilleni en olisi vielä muutaman kuukauden iässä ottanut 80-86cm vaatteita, kun ne olivat käytössä vasta kaksivuotiaana. Turhaa tilaa viemässä ja kahdessa vuodessa ehtii tuo mukukin muuttua + muutamilta sain tai ostin 80 cm bodeja ja ei niitä tullut käytettyä kun olivat jo vaipattomia silloin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Taitaa olla jokin sairas joka on halunnut tyttöä mutta saanutkin poja..

Laita vaikka huutikseen myyntiin. Tänä päivänä on vaan niin, että tarjontaa on niin mahdottomasti. Kirpparit pursuaa hyväkuntoisia vaatteita ja parhaathan niistä päältä jokainen haluaa valkata. Näin teki varmaan sinunkin ystäväsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
No joo mäkin olisin saanut aikanaan kaverilta "hyviä" vaatteita mut mun silmään ne eivät olleet hyvännäköisiä vaan niissä oli tahroja ja pesunukkaa. ulkopuolinen näkee toisen vaatteet erilailla kun alkuperäinen omistaa. Ja muoti muuttuu koko ajan ja eivät noi vaatteet nykyään niin kalliita ole etteikö niitä muka pystyisi ostamaan, etenkin jos alennusmyynneissä juoksee. En vaan henkilökohtaisesti ole koskaan itse osannut käyttää muiden vanhoja vaatteita enkä halua että lapsetkaan joutuu käyttää. On eri asia kierrättää sisarelta sisarelle.

Pakko kommentoida...musta pikkulasten muoti ei muutu kovinkaan paljon vuodessa,poika käyttää nyt 92cm ja tarjoamani vaatteet ovat 80-86cm.Jos joku on niin turhamainen niin siitä vaan,eipä ole mun ongelma.Pussissa oli benettonia,Name Itiä,Early Days,Gap,HM.....jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Mun mielestä on outoa se että pitäisi vastaanottaa jotain vain koska sen saa ilmaiseksi...

Samat sanat

Toistan itseäni edelleen...ei tietenkään ole PAKKO ottaa vaatteita.Mutta tietyn tyyppisille ihmisille ei edes hyvä käytetty kelpaa.Kaikki pitää olla uutta,monet rattaat,tietyn merkkisiä vaatteita....ymmärtääkö kukaan????Kulutushysteriaa???

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:

Samat sanat

Toistan itseäni edelleen...ei tietenkään ole PAKKO ottaa vaatteita.Mutta tietyn tyyppisille ihmisille ei edes hyvä käytetty kelpaa.Kaikki pitää olla uutta,monet rattaat,tietyn merkkisiä vaatteita....ymmärtääkö kukaan????Kulutushysteriaa???

No aina jonkun pitää ne vaatteet sun muut uutena ostaa ennen kuin joku toinen voi ostaa ne käytettynä.

no sehän on heidän asiansan, jos heillä on varaa ostaa merkkivaatteita, niin omasta kukkarostaan ne ne maksaa. Jotkut kun ei sit halua käytettyäkään. itsellä on suurin osa lastenvaatteista kirppareilta ostettu tai ystäviltä saatu, vain vähän on ostettu, ja mä en mitään merkkivaatteita osta. mutta jos joku haluaa niin tehdä niin ei kai se ole muilta pois

Minä olen ollut todella onnellinen että olen saanut niitä toisten vanhoja lasten vaatteita. Olen säästänyt siinä todella paljon aikaa...!!!Joka on isonperheen äitinä aika kortilla väliin. Ei ne aina niin minunmakuunkaan ole olleet, mut lapsesta ne ovat voineet olla aivan mahtavia niin miks en olis ottanut. Ja täällä korvessa metsien keskellä ei nyt niin väliäkään mitä lapsilla on päällä.
Mutta sitä mä en kans ymmärrä et minun pitäs sitten ottaa kaikki.Siis ihan kaikki vanhat ja rikkinäisetkin vaatteet/kengät et kyllähän ne vielä menee ja saahan ne korjattuakkin.

Yhteistyössä