Huvittaa,kun mun raskaana olevalle kaverille ei kelpaa pojan vaatteet....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt sitten tunnustan sellaisenkin asian, jota alkuperäinen varmaan pitää jo ihan kuolemansyntinä: mulle ei kelpaa edes iso osa vaatteista, jotka itse hommasin esikoisella 2v sitten! Minusta ne on auttamattoman vanhanaikaisia, väärän sävyisiä tälle lapselle ja käytettyjä (hyväkuntoisia, mutta käytettyjä silti). Kotona pidän joitain pöksyjä, mutta mieluiten puen uutena ostettuja tai saatuja, tän hetken maun mukaisia muotivaatteita. Arvaas siis mitä mie tuumaan kun mulle tuodaan käytettyjä, jos asenne on että kaiken pitää kelvata kun tuojallekin kelpasi!?

Ymmärrän ettei kaikki halua hamstarta kaikkea, jos ei ole tarvis. Mä oon hamsteri, mutta en mäkään huoli noille pienemmille mitä vain, koska heille on kuitenkin jäänyt isompien vanhoja käyttö/pihavaatteiksi. Tytöllekin katson vain ne, jotka mun silmiin näyttää kivoilta, kun paljon on kivoja neurtaaleja vaatteita jäänyt pojilta.

Meille on kans taas poika tulossa ja mua on ihan esikoisesta asti ottanut päähän se kun ystävät ja kaverit ja sukulaiset tyrkyttää niitä vanhoja vaatteita kassitolkulla meille. Vaikka miten olis omistajan mielestä hyvässä kunnossa ni kuitenki kyllä sitä tahtoo ihan uutta sille omalle ja mä en kyllä niitä kaikkia meille tyrkytettyjä lumppuja kehtais viedä edes kirpparille myyntiin. Mikä ihmeen pakko se on,että jos jollain on niitä vauvan vaatteita ni ne pitää vastaan ottaa vaikka ei yhtään omaa silmää miellyttäis?

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Mutta kun kaikki pitää olla uutta ja tiettyä merkkiä.Etenkin kun niitä poikien vaatteita ei ystävälläni ole ennestään.

Mitä siitä ettei oo ennestään poikien vaatteita? Kai se nyt saa ostaa lapselleen mitä tykkää eikä vaan ilmaistuotteita vastaanottaa nurkkiinsa lojumaan kun sellasia on tarjolla. Musta on jopa vähän typerä olettaa,että se mikä on musta hieno ja hyväkuntoinen vaate kelpais kelle tahansa muullekin..

Mua on ainakin alkanut vähän jo ärsyttää yksi kaveri joka välillä säkkitolkulla tuputtaa mulle lastenvaatetta, saa niitä siskoltaan ja antaa myös poikansa vanhoja. Kenkiäkin aina isot pussilliset ja liian isoja tai muuten vaan ei tartteta eikä tuu pidettyä.. pitäskö nurkkiin ottaa pyörimään kun ei kert oo käyttöä!! Ei.

Jopa hänen poikansa vanhoja alkkareita ois pitäny ottaa, ja ei ne oikeesti niin istu tytön päälle.

Että vaikka ilmasex saisi niin ei tässä mitään kaatopaikkoja sentään olla.

Musta on jotenkin outoa ajatella, että vauvalle/lapselle täytyisi ottaa vastaan KAIKKI vaatteet mitä tarjotaan. Eihän aikuinenkaan ihminen laita päälleensä vaatteita jotka ei miellytä, vaikka ilmaisiksi saisikin.

Parempihan se on jättää ottamatta, jos ei kuitenkaan meinaa niitä käyttää.....makuja on moneen ja jos on varaa eli rahaa valita, niin miksei?! Onhan se kivempi sunkin kannalta, jos vaikka laitat kirppikselle myyntiin ja joku ne sieltä ostaa, niin varmaan menee käyttöönkin.

Hyvin harvoja vaatteita ainakin meillä on pidetty mitä sisko on kantanut, olen kyllä suoraan sanonut etten niitä pidä ja on sanonut että tee mitä tykkäät. Eli suurin osa on mennyt suoraan pesään. Aikoihin en ole huolinut laisinkaan sanoin suoraan että anna sellaselle joka ihan oikeasti niitä pitää ja tarvii, me ei pidetä.

En enää koskaan ikimaailmassa kehtaa tarjota herranjestas yhdellä lapsella olleita kamalia lumppuja.Uffille vaan kaikki,monta sataa euroa :)

Kylla mulle kelpaisi. :)

Saastamani rahan laittaisin johkin muuhun, ostaisin ehkapa jopa lahjan lahjoittajan lapsille.

Mutta mulla ei olekaan tarvetta olla viimoisen paalle muodinmukainen, eika totuttaa lapsianikaan sellaiseen kulutushysteriaan.

En enää koskaan ikimaailmassa kehtaa tarjota herranjestas yhdellä lapsella olleita kamalia lumppuja.Uffille vaan kaikki,monta sataa euroa :)

Voi jeesus, tollaset herneet vedät nenään siitä, ettei sun lumppus jollekkin kelpaa. Mikset niitä MYY jos noin kipeetä tekee UFF:ille luovutus...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi jeesus, tollaset herneet vedät nenään siitä, ettei sun lumppus jollekkin kelpaa. Mikset niitä MYY jos noin kipeetä tekee UFF:ille luovutus...

Ihan hyvää hyvyttäni tarjosin vaatteita,ihan AIDOSTI ihmettelen ettei jollekkin kelpaa hyvät vaatteet.Vaikka meillä on hyvät tulot niin musta on ihan fiksua ottaa käytettyjä vaatteita,etenkin kun ne on loistokunnossa eikä mitään risoja,likaisia lumppuja niinkuin täällä useampi kuvittelee.Piste.

Ihan hyvää hyvyttäni tarjosin vaatteita,ihan AIDOSTI ihmettelen ettei jollekkin kelpaa hyvät vaatteet.Vaikka meillä on hyvät tulot niin musta on ihan fiksua ottaa käytettyjä vaatteita,etenkin kun ne on loistokunnossa eikä mitään risoja,likaisia lumppuja niinkuin täällä useampi kuvittelee.Piste.

Taidat olla hieman yksinkertanen? Kaikki ei vaan halua käytettyä, oli se sit kuinka hyvässä kunnossa..Siinä ei ole mitään ihmettemistä. Ja ehkä tää kaveri ei halua niin isoja ottaa nurkkiin vartoomaan, aika kauan menee et saa edes 80cm vaatetta käyttää...

vaikka ne on mimmosessa kunnossa, meillä ainaki käytetään ihan eri merkkejä kuin noi sun luettelemasi. Noista merkeistä olen sitä mieltä ettei ole köyhällä varaa niitä ostaa, menee niin äkkiä pilalle, lukuunottamatta h&m vaatteita. Jos on yhtä valveutunut kuluttaja kuin minä?

[

vaikka ne on mimmosessa kunnossa, meillä ainaki käytetään ihan eri merkkejä kuin noi sun luettelemasi. Noista merkeistä olen sitä mieltä ettei ole köyhällä varaa niitä ostaa, menee niin äkkiä pilalle, lukuunottamatta h&m vaatteita. Jos on yhtä valveutunut kuluttaja kuin minä?[/quote]

Niin,parempi se on hankkia Kenzoa ja Baby Dioria....
Hävytöntä tarjota keskihintaisia vaatteita.....

Taidat olla hieman yksinkertanen? Kaikki ei vaan halua käytettyä, oli se sit kuinka hyvässä kunnossa..Siinä ei ole mitään ihmettemistä. Ja ehkä tää kaveri ei halua niin isoja ottaa nurkkiin vartoomaan, aika kauan menee et saa edes 80cm vaatetta käyttää...[/quote]

Taidat itse olla yksinkertainen? Saan ihmetellä kuule ihan rauhassa,aika moni useamman lapsen äiti osaa arvostaa jos joku haluaa antaa ilmaiseksi vaatteita.Itse olisin todella iloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

Kylla mulle kelpaisi. :)

Saastamani rahan laittaisin johkin muuhun, ostaisin ehkapa jopa lahjan lahjoittajan lapsille.

Mutta mulla ei olekaan tarvetta olla viimoisen paalle muodinmukainen, eika totuttaa lapsianikaan sellaiseen kulutushysteriaan.

Kyllä niitä kehtaa tarjota, aina ne jollekulle kelpaa. Itsekin ottaisisin esikoislle vaatepusseja ilman valkkaamistakin. Toisille en ihan siksi, kun niitä vaatteita jo on, ei niitä mahdottomia kaappiin mahdu ja kerkeä käyttämäänkään.

Tarjoa, mutta älä pakota ottamaan.

Taidat olla hieman yksinkertanen? Kaikki ei vaan halua käytettyä, oli se sit kuinka hyvässä kunnossa..Siinä ei ole mitään ihmettemistä. Ja ehkä tää kaveri ei halua niin isoja ottaa nurkkiin vartoomaan, aika kauan menee et saa edes 80cm vaatetta käyttää...

Taidat itse olla yksinkertainen? Saan ihmetellä kuule ihan rauhassa,aika moni useamman lapsen äiti osaa arvostaa jos joku haluaa antaa ilmaiseksi vaatteita.Itse olisin todella iloinen.[/quote]

Kukaan ei kuule oo ilonen tollasesta tuputtajasta. Anna semmosella ketä tarvii, äläkä ota ittees jos joku ei sun kuteita halua..Sulla niitä ongelmia tuntuu olevan kun ei näin yksinkertanen asia mene kaaliin..

Toistan itseäni edelleen...ei tietenkään ole PAKKO ottaa vaatteita.Mutta tietyn tyyppisille ihmisille ei edes hyvä käytetty kelpaa.Kaikki pitää olla uutta,monet rattaat,tietyn merkkisiä vaatteita....ymmärtääkö kukaan????Kulutushysteriaa???
Ei vvälttämättä mitään kulutushysteriaa. Voihan sitä pitää uutta tulokasta niin arvokkaana, ettei halua sitä toisten jämakamppeisiin pukea.

[

vaikka ne on mimmosessa kunnossa, meillä ainaki käytetään ihan eri merkkejä kuin noi sun luettelemasi. Noista merkeistä olen sitä mieltä ettei ole köyhällä varaa niitä ostaa, menee niin äkkiä pilalle, lukuunottamatta h&m vaatteita. Jos on yhtä valveutunut kuluttaja kuin minä?

Niin,parempi se on hankkia Kenzoa ja Baby Dioria....
Hävytöntä tarjota keskihintaisia vaatteita.....[/quote]

Ei noi ole keskihintaisia, ne on halpisvaatteita, sorke

Yhteistyössä