Huvittaa,kun mun raskaana olevalle kaverille ei kelpaa pojan vaatteet....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Itse oon maksanut noista vaatteista,osa on merkkivaatteita.Korostan edelleen,että ne ei ole mitään lumppuja vaan yhdellä lapsella olleita hvyiä vaatteita (ei mitään markettikamaa,eikä örkkikuvioita).

No eihän sille mitään voi silti, jos ne ei vaan satu miellyttämään äitylin silmää. Minäkin raahaan kaikki anopin tuomat (uudetkin!!) liinavaatteet, pöytäliinat, kynttilänjalat yms. suoraan kirpputorille, koska ne on musta ihan hirveitä vaikka ovatkin ihan uusia ja käyttämättömiä.

Haluan ympärilleni kaikkea OMASTA MIELESTÄ kaunista, ja anopilla on totaalisesti erilainen maku kuin mulla, joten voi voi. Ihme kyllä hän ei ole vieläkään oppinut, että ei meille kannata mitään ostella. Itse en pode asiasta huonoa omaa tuntoa, koska en ole mitään häneltä pyytänytkään niin ei mulla mielestäni ole mitään velvollisuutta hänen hankintojaan pitääkään. Kun ei suostu edes ottamaan takaisin tai ymmärtämään, ettei me mitään tarvita, vaan aina on tyrkyttämässä jotain kammotusta mukaan.

Niinkuin tästäkin keskustelusta huomaa.Toisten mielestä jo 1-2v vanhat vaatteet on jo out,niitä ei kehtaa enää käyttää.Pitää olla tiettyä merkkiä tms.Ystäväpiiriin kuuluu myös sellaisia hyvätuloisia jotka ei karsasta käytettyä vaatetta/tavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse oon maksanut noista vaatteista,osa on merkkivaatteita.Korostan edelleen,että ne ei ole mitään lumppuja vaan yhdellä lapsella olleita hvyiä vaatteita (ei mitään markettikamaa,eikä örkkikuvioita).

No eihän sille mitään voi silti, jos ne ei vaan satu miellyttämään äitylin silmää. Minäkin raahaan kaikki anopin tuomat (uudetkin!!) liinavaatteet, pöytäliinat, kynttilänjalat yms. suoraan kirpputorille, koska ne on musta ihan hirveitä vaikka ovatkin ihan uusia ja käyttämättömiä.

Haluan ympärilleni kaikkea OMASTA MIELESTÄ kaunista, ja anopilla on totaalisesti erilainen maku kuin mulla, joten voi voi. Ihme kyllä hän ei ole vieläkään oppinut, että ei meille kannata mitään ostella. Itse en pode asiasta huonoa omaa tuntoa, koska en ole mitään häneltä pyytänytkään niin ei mulla mielestäni ole mitään velvollisuutta hänen hankintojaan pitääkään. Kun ei suostu edes ottamaan takaisin tai ymmärtämään, ettei me mitään tarvita, vaan aina on tyrkyttämässä jotain kammotusta mukaan.

Niinkuin tästäkin keskustelusta huomaa.Toisten mielestä jo 1-2v vanhat vaatteet on jo out,niitä ei kehtaa enää käyttää.Pitää olla tiettyä merkkiä tms.Ystäväpiiriin kuuluu myös sellaisia hyvätuloisia jotka ei karsasta käytettyä vaatetta/tavaraa.

Kolmas arvomaailma unohtui:
Ihmiset jotka eivät karsasta vanhaa eikä uutta, mutta haluavat itse PÄÄTTÄÄ mitä kaappiin tulee.

[

Kolmas arvomaailma unohtui:
Ihmiset jotka eivät karsasta vanhaa eikä uutta, mutta haluavat itse PÄÄTTÄÄ mitä kaappiin tulee.

Tietenkin ja aina löytyy sellaisia ihmisiä jotka osaa olla kiitollisia esim. ilmaisista ja kivoista vaatteista.Hyvätuloisena se ei ehkä tunnu miltään.Miehen sisko on ollut tosi mielissään tytön vanhoista vaatteista.Itsellenikin tulee hyvä mieli kun tietää että toinen osaa arvostaa sitä.

[/quote]

Minäkin raahaan kaikki anopin tuomat (uudetkin!!) liinavaatteet, pöytäliinat, kynttilänjalat yms. suoraan kirpputorille, koska ne on musta ihan hirveitä vaikka ovatkin ihan uusia ja käyttämättömiä.

Haluan ympärilleni kaikkea OMASTA MIELESTÄ kaunista, ja anopilla on totaalisesti erilainen maku kuin mulla, joten voi voi. Ihme kyllä hän ei ole vieläkään oppinut, että ei meille kannata mitään ostella. Itse en pode asiasta huonoa omaa tuntoa, koska en ole mitään häneltä pyytänytkään niin ei mulla mielestäni ole mitään velvollisuutta hänen hankintojaan pitääkään. Kun ei suostu edes ottamaan takaisin tai ymmärtämään, ettei me mitään tarvita, vaan aina on tyrkyttämässä jotain kammotusta mukaan.[/quote]

Olen samanlaisessa tilanteessa.. Se on välillä todella raivostuttavaa kun toinen ei usko ja raahaa tavaraa ja vaatteita laidasta laitaan. Vielä en ole kehdannut menemään heittää, sen verran tuore miniä olen :)
Kauaa en enään jaksa kohteliaisuuttani ottaa kaikkea vastaan ja siitähän sitten mielenkiintoinen tilanne kehkeytyykin :)

Minä olisin kyllä aivan onnessani, jos joku olisi meidän pojille lahjoittanut jotain käytettyjä vaatteita. Käytettyjä meillä pidetään kyllä jatkuvasti, kirppiksiä olen kolunnut ja niiltä löytöjä tehnyt. Esikoisen vaatteet on kaikki pistetty visusti talteen ja ikäeroa pienimmällä ja vanhimmalla on 8 vuotta, silti kaikki, jopa vauvan vaatteet ovat kiertäneet.

Minäkin haluan ympärilleni kaunista, enkä halua täyttää kaappejani turhalla tavaralla, onneksi sitä turhaa ei lahjoita kuin äitini, ja hänkin enään harvemmin. Hänelle kehtaan sanoa myös ei.

Mutta ekologinen näkökulma on minulle myös tärkeä. Tavaraa pitää kierrättää ja käyttää mahdollisimman loppuun.

Meilläkin olisi toki varaa ostaa kaikki uutenakin, mutta en näe siinä mitään järkeä, kun saan hyvää jopa uuden veroista käytettyä huomattavasti edullisemmin. Ja säästyy rahaa vaikkapa johonkin lomahuvitukseen.

Meillekkin kaveri tyrkyttää aina poikansa vaatteita, nyt jo sanon etten huoli(ja nyt tulee naurettava syy) ovat Väärän VÄRISIÄ en tykkää pukea Onnille mustaa tai tummansinistä, ja tän kaverin mukelon vaatteet on just noita värejä. (ja ostaa muuten lahjaksikin aina just noita sävyjä, vaikka tietää etten käytä..)

Ja koska katselen tota Onnia "24/7" kyllä sen vaatteiden pitää olla Äidin värisilmää miellyttäviä......

Alkuperäinen kirjoittaja Helmin ja Onnin Äiti:
Meillekkin kaveri tyrkyttää aina poikansa vaatteita, nyt jo sanon etten huoli(ja nyt tulee naurettava syy) ovat Väärän VÄRISIÄ en tykkää pukea Onnille mustaa tai tummansinistä, ja tän kaverin mukelon vaatteet on just noita värejä. (ja ostaa muuten lahjaksikin aina just noita sävyjä, vaikka tietää etten käytä..)

Ja koska katselen tota Onnia "24/7" kyllä sen vaatteiden pitää olla Äidin värisilmää miellyttäviä......

Toki se on näin ja antajan tulee tämäkin hyväksyä. Itse en vain ymmärrä sitä, että halutaan laittaa lapselle ainoastaan UUSIA vaatteita, ei korkattuja, vaikka vaatteet miellyttäisivätkin. En minäkään sisusta kotiani hörhelörimpsuilla, koska ei ole ollenkaan mun tyyliä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En enää koskaan ikimaailmassa kehtaa tarjota herranjestas yhdellä lapsella olleita kamalia lumppuja.Uffille vaan kaikki,monta sataa euroa :)

Voi jeesus, tollaset herneet vedät nenään siitä, ettei sun lumppus jollekkin kelpaa. Mikset niitä MYY jos noin kipeetä tekee UFF:ille luovutus...

Ihan hyvää hyvyttäni tarjosin vaatteita,ihan AIDOSTI ihmettelen ettei jollekkin kelpaa hyvät vaatteet.Vaikka meillä on hyvät tulot niin musta on ihan fiksua ottaa käytettyjä vaatteita,etenkin kun ne on loistokunnossa eikä mitään risoja,likaisia lumppuja niinkuin täällä useampi kuvittelee.Piste.

Voin sulle kokemuksesta kertoa, meillä suurin osa vaatteista on juuri käytettyinä saatuja. Esikoista odottaessa otin vastaan jokaisen vaatekappaleen mitä meille lahjoitettiin. Kunnes huomasin että kaikkia ei todellakaan tullut käytettyä. Joten aloin valikoimaan tarkemmin ne vaatteet mitä vastaan otamme. Kerrohan mulle, heti kun saat sen palon nenästäsi pois, miksi ihmeessä ottaisin vintin täytteeksi vaatteita joita ei tule käytetyksi? Vai täytäkö omat kaappisi ja vinttisi sellaisilla NAISTEN vaatteilla, joita et päällesi laita, mutta otat ne vastaan ettei vaan kukaan loukkaantuisi? Epäilen kovasti....
Tuo ei kuulosta vilpittömältä auttamisen halulta, jos suuttuu siitä ettei joku HALUA ottaa vastaan sitä mitä tarjoat...

Minä olen ollut mielissään kun olen saanut tuttavilta/sukulaisilta/kavereilta käytettyjä hyviä vaatteita. Osa on tullut käytettyä osa ei. Surutta nakkelen sitten niitä huonompia roskiin.

Mutta se pitäis kaikkien antajien muistaa et niittenkin vaatteitten pitäis olla ehjiä ja siistejä. En minäkään rikkinäisiä ja kulahtaneita kamppeita innossaan ota vastaan.

Ja taas olen itse antanu tytön hyviä vaatteita kiertoon ja sisko on ottanut ne mitä on tarvinut. En mä nyt siittä huonoa ole tykännyt jos ei ole jotain''huolinu''. He eivät vaan tarvitse sitten sitä. Eikait nyt kaikkia tarvitsekkaan ottaa ja turhaahan niitä raahaa talosta toiseen jos ei tule pidettyä.

Voin sulle kokemuksesta kertoa, meillä suurin osa vaatteista on juuri käytettyinä saatuja. Esikoista odottaessa otin vastaan jokaisen vaatekappaleen mitä meille lahjoitettiin. Kunnes huomasin että kaikkia ei todellakaan tullut käytettyä. Joten aloin valikoimaan tarkemmin ne vaatteet mitä vastaan otamme. Kerrohan mulle, heti kun saat sen palon nenästäsi pois, miksi ihmeessä ottaisin vintin täytteeksi vaatteita joita ei tule käytetyksi? Vai täytäkö omat kaappisi ja vinttisi sellaisilla NAISTEN vaatteilla, joita et päällesi laita, mutta otat ne vastaan ettei vaan kukaan loukkaantuisi? Epäilen kovasti....
Tuo ei kuulosta vilpittömältä auttamisen halulta, jos suuttuu siitä ettei joku HALUA ottaa vastaan sitä mitä tarjoat...
[/quote]

En minä ole suuttunut,toistan itseäni ties jo kuinka monta kertaa:ihmettelen ettei hyvät vaatteet kelpaa! Onko sitä niin vaikea ymmärtää?
Aikuinen käyttää vaatteita yleensä kauemmin kuin muutaman viikon/kuukauden,joten minusta se on vähän eri asia.Ajattelin,että ystäväni pääsisi helpolla kun sais hyviä vaatteita ilmaiseksi.Vuoden ikäinen ei edes kuluta vaatteita,joten ne oli loistokunnossa.Tahraisia tai virttyneitä en edes kehtaisi tarjota,ne menee suoraan roskiin.

Yhteistyössä