Huuto.net

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plörö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

plörö

Aktiivinen jäsen
28.04.2009
1 030
0
36
Kuinka te muut olette toimineet kun myyjinä olette olleet?

Minä myin yhden tytön mekon,ostaja laittoi sunnuntai iltana viestiä että on maksanut mekon postikuluineen.
No kerroin että kun suoritus näkyy tililläni niin laitan paketin postiin,ja näin lukee minun omissa tiedoissanikin.
No sain hältä tänään sähköpostia juuri äsken ettei mekkoa vieläkään tullut päiväpostin mukana ja koska se tulee sillä onhan hän sen jo maksanut aikoja sitten sunnuntai iltana.
Laitoin takaisin viestiä että maksu näkyi minulla vasta tänään,ja kopion sen omilta pankin sivuilta että hänen maksu on minulla ja siinäkin kirjattu päivä milloin maksettu oli vasta tänään,tosin en tiedä minkä pankin kautta ostaja sen sitten on maksanut.
No laitan paketin siis tänään postiin ja hän saa sen lähipäivinä.
No nyt ostaja vain laittoi vietiä ettei sitten voi minulle positiivista palautetta antaa koska vitkuttelin paketin kanssa:(

Eli mitä nyt olen tehnyt väärin?
Olen muutaman kerran aikasemminkin myynyt ja näin olen toiminut ja toimintaperiaatteeni olen tehnyt jokaiselle selväksi minun kanssa huutokauppaa käydessä.
Vaan pitääkö nyt luottaa siihen jos joku laittaa viestiä sähköpostiin että on maksanut niin silloin paketti postiin vaikka rahoja ei tililläni näy?

Itse en ole huutonetissä myynyt mitään, mutta ostanut kylläkin. Ja tällainen toimintaperiaate siellä mun mielestäni kaikilla on, että sitten tavara matkaan kun rahat näkyy tilillä.

Ylläpito ei noita poistele vaikka aiheeton nega olisikin. Itselleni kävi samalla tavalla. Siihen asti kaikki palautteeni oli positiivisia ja niitä oli lähes 200 kappaletta. Sitten tuli tällainen vastaava tapaus. Ja vaikka kuinka laitoin ylläpidolle todisteet (sähköpostiviestit ja tositteet) niin ylläpidon vastaus oli että eivät poista palautetta kun ei yksi nega vaikuta myyntiin noin monen positiivisen palautteen joukossa. :(

Juuri noin itsekin teen. Toisinaan saattaa mennä pari päivää, että ehdin postiin. Mun mielestä viikko on ihan hyvä aika kaupan suorittamiseen maksusta paketin saapumiseen. Kaksi viikkoakin on ok. Silloin on jo joutunut odottelemaan maksua, mutta en odota sitäkään saavani heti samana päivänä, kun huuto sulkeutuu. Toisinaan ostajaksi osuu turhan malttamaton, joka tivaa maksupäivän iltana, että joko paketti lähti. Usein noilla on palautteita aika vähän. Toivottavasti oppivat huutis-tavoille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras jatkaa:
Pyydä ostajaa kopioimaan ja lähettämään sähköpostilla kuitti tästä maksusta. Siitä näet milloin hän on maksanut :D

No sinänsä minä olen onnellinen kun sain siitä rahat:)ja voin nyt laittaa paketin postiin,mutta se että nähtävästi jotkin olettaa saavansa paketin postiin kun ilmoittaa että on maksaneet vaikka maksua ei myyjän tilillä näy:(
Tosiaan suoritus näkyi vasta tänään minulla tililläni ja laitoin hälle siitä kopion.

Tänään on vasta keskiviikko.Jos ostaja maksanut sunnuntaina ja eri pankki kuin sinulla.
Menee kaksi päivää kunnes näkyy sinulla rahat.

Mikä ihmeen hoppu myyjällä on jo nega heittää.Kun et tässä ajassa vielä ole voinut lähettää tuotetta,kun odotit rahoja ensin tilille.

Heitäppä ostajalle viesti ja esitä niin kuin asiat on.Ei kukaan lähetä tuotetta ennenkuin rahat näkyy tilillä.Ihan aiheetonta uhkailua nega palautteella.

Onkohan tällä ostajalla itsellään negaa tai neitr,paljonkin,se kertoisi hänestä jo jotakin.

Ei ollut ostajalla negaa yhtään mutta ihmettelen suuresti jos tätä ennen ihmiset on lähettänet paketin ostajalle ennenkuin on saaneet rahoja tilille.
Tosin ei ostajalla ollut kuin 15 palautetta jotka kaikki positiivisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kana-lauman jatkeena:
Ei ollut ostajalla negaa yhtään mutta ihmettelen suuresti jos tätä ennen ihmiset on lähettänet paketin ostajalle ennenkuin on saaneet rahoja tilille.
Tosin ei ostajalla ollut kuin 15 palautetta jotka kaikki positiivisia.

Lähetä nyt hänelle ihan asiallinen viesti ja kerro miten asiat ovat.
Kyllä pitäisi hänen ymmärtää

Laitoin sille siis viestiä (lue yllä^) mutta tosiaan sain vastauksen että olen nyt vitkutellut paketin viennillä postiin ja ei voi laittaa siksi minulle positiivista palautetta:(
Laitoin kopion maksetusta suorituksesta joka näkyi tänään,mutta...

itselle tuli sellainen vähän aikaa sitten vastaan että..
hän maksoi eri pankista minulle, ilmoitin että postia tulossa heti kun raha näkyy.
No maksoi siis lauantaina, ja heti maanantaina alko lähetteleen puhelimeen ja sähköpostiin että joko oot postittanu, joko lähetit, aijotko lähettää. Sitä tapahtui NIIN KAUAN että se tuote oli hänellä.
Ikinä en oo niin hullua huutiksessa tavannu.

Musta tämä on ihan yleinen käytäntö, kun rahat näkyy tilillä paketti postiin. Ei kai nyt kukaan jaksa ruveta kopioimaan ja lähetteleen jotain kuitteja että saa paketin, päivän kaks aiemmin.
Yhteen myyjään olen törmännyt, joka postitti paketin heti kun laiton s-postia, jotta olen maksanut ja näkyy varmaan parissa päivässä tilillä. Paketti kolahti seuraavana päivänä, eli ennen rahoja. No, eipä mitään, mua vähän ihmetytti että luotti, vaikka ei mulla negoja olekaan. Mutta itse en postita ennen rahoja, never ever.

Laita ostajalle tämä ketju sähköpostiin. Ehkä heräis että tällaisissa kaupoissa odotetaan ensin rahojen saapumista ja sen jälkeen paketti matkaan.
En kyl tajua miten tuosta voi negan antaa. Mun mielestä nega pamahtaa vasta silloin, kun kaupanteko tökkiny toooodella pahasti, tavara huonoa.....

Ei ole aiheellinen nega jos saat, kirjoita sit vaan vastine siihen negan alle niin tulevat ostajat tajuaa tilanteen. Mäkin yleensä postitan sit kun maksu näkyy, mut välillä olen postittanut jo sen jälkeen kun ostaja on ilmoittanut maksaneensa (mut silloin katson palautteet tarkkaan ja jos on pelkästään paljon positiivisia niin uskallan lähettää...)

Itse en ole myynyt siellä mitään. Ostanut kyllä.
Ainakin minä olen ostajana sitä mieltä että jos ajattelen sillälailla että viikon sisällä siitä kun maksuni näkyy myyjän tilillä jos vaikka paketti lähtisi postiin. =)
Olen tosin huono stressaamaan näistä, joskus on kestänyt pitempikin aika mutta silloin on myyjä aina ilmoittanut syyn. Ja mulle homma on ok, minulla ja varmasti muillakin on muuta elämää huutiksen ulkopuolella.

Tosiaankin sitten vain vastaat hänen palautteeseensa asiallisesti miten asiat ovat. Ja annat hänelle vastaavanlaisen palautteen. Eli nega negasta jne. Tosin voi olla, että omaan negaansa hän säveltää vastineen täysin tyhjästä ja tekee sinusta syntipukin, mutta se on sitten eri juttu.

Minä kans jo malttamattomana odotan pakettiani, itse maksoin 22.4. taisi olla eri pankkiryhmän tili kuin mistä maksoin.

Myyjä ei ole ollut missään yhteyksissä huudon päättymisen jälkeen. Itse laitoin heti viestiä kun olin maksanut, viikon olen nyt odotellut jotain yhteyttä myyjältä. Ei ole tosiaan tullut ei.

Tänään laitoin sähköpostia että jokohan rahat näkyisi tilillä ja paketti olisi postissa.. Jos ne nyt saisin tälläviikolla niin positiivinen palaute lähtee, mutta jos menee pitkälti ensviikkoon niin sitten neutraali.

Negaa en ole koskaan antanut, ja annan varmaan siinä vaiheessa kun tuote on todella huonossakunnossa tai muuten virheellinen.

ite haluan saada kaupat päätökseen viikossa. eli jos kohde sulkeutuu pe-su niin pakettia oottelen saapuvaksi viimeistään viikon päästä maanantaina. mutta myyjänä postitan paketin heti kun raha näkyy tilillä. tuskin kukaan luottaa tuntemattomaan ja lähettä paketin heti kun on ilmoitettu maksusta, ellei sama pankki :)

itse toimin näin: kun ostaja laittaa viestin että on maksanut rahat, niin laitan aina takaisin viestin etrtä laitan tulemaan kun maksu näkyy tililläni, ei ole kukaan vielä valittanut ja joskus saattaa kestää se kolmekin päivää kun maksu näkyy

No olipa malttamaton. Meillä on postiin matkaa 12 km ja autoa minulla ei ole päivisin käytössä, joten minäkään en heti samana päivänä edes yleensäkään pääse postittamaan tuotetta, kun rahat näkyvät tililläni. Onneksi kaupanteko on sujunut hyvin eikä kukaan ole KOSKAAN valittanut, että vitkuttelisin postituksen kanssa, kuitenkin pyrin hoitamaan kaupan teon aina 2-3 päivän sisällä siitä kun rahat NÄKYVÄT tililläni.

Toivottavasti en tapaa itse koskaan tuon kaltaista ostajaa! :O

Yhteistyössä