huutis ja kadonnut tavara

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuka pettää ketä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuka pettää ketä

Vieras
Myin huutiksessa uudehkon ja arvokkaan rintapumpun ja laitoin myynti ilmoonkin että tulee postipakettina, löytyikin ostaja vaan hän vaatikin että laita maxi kirjeenä kun tulee pari euroa halvemmalla, kiukutteli ettei todellakaan maksa paketin postikuluja.
Laitoin viestiä että suostuin että hän maksaa sen maxikirjeen kulujen mukaan ja minä laitan rintapumpun kuitenkin pakettina tulemaan jolloin maksan ne ylimenevät kulut.
Ostaja ei vastannut tuohon viestiin muuta kuin toivottavasti pumppu tulee viikon sisällä ja olen maksanut rahat tilillesi.
Rahat näkyi tilillä ja minä vein tuotteen postiin, minulle tuli itselle postista paketti ja menin hakemaan niin se oli se minun lähettämäni rintapumppu?
Otin ostajaan yhteyttä ja ihme kyllä hän vastasikin heti,
oli kiukkuinen kun olin laittanut sen pakettina tulemaan sillä hänhän halusi sen tulevan maxikirjeenä koska hänellä on kuulemma kohtuuttoman pitkä matka postiin.
Nyt vaatii minua että minun pitää lähettää tuo rintapumppu hänelle uudelleen ja maxikirjeenä :O jotta saa sen kotiovelleen kannettuna.
Laitoin sitten kovan tappelun ja väännön jälkeen pumpun uudelleen postiin (omakustanne hintaan) maxikirjeenä
vaan kappas,
nyt ostaja on tapellut minun kanssani jo kohta 2kuukautta ettei tuotetta muka ole hänelle lähetetty?
Haiskahataako tämä kenestäkään muusta petokselta?
Tein reklamaation postiin ja laitoin että niin minulle kuin ostajallekin menisi siitä se oma kappale että näkee minun tehneen siitä katoamisilmoituksen, nyt väittää ostaja ettei ole tuotakaan saanut?
Nyt pommittaa minua viesteillä jotka ei niin kovin asiallisia :( ja vaatii rahojaan takaisin :(

Augh. Sanoisinko että on tehnyt elämänasian tuosta rintapumpusta tuo ostaja.

Mä vastaisin sangen tylysti asiapohjalta että EI MUUTEN KÄY!
Että on tehnyt tästä asiasta erittäin hankalan ja et todellakaan usko että posti kadottaa kummasti kaiken- niin sen maxikirjeen kuin postin lähettämät liput ja laput, juuri tälle ostajalle. Että olet nyt sitä mieltä että SINUA tässä viilataan linssiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23433683:
Augh. Sanoisinko että on tehnyt elämänasian tuosta rintapumpusta tuo ostaja.

Mä vastaisin sangen tylysti asiapohjalta että EI MUUTEN KÄY!
Että on tehnyt tästä asiasta erittäin hankalan ja et todellakaan usko että posti kadottaa kummasti kaiken- niin sen maxikirjeen kuin postin lähettämät liput ja laput, juuri tälle ostajalle. Että olet nyt sitä mieltä että SINUA tässä viilataan linssiin.

Ajattelinkin nyt sitten hänelle laittaa viestiä että jos ei lopeta minun uhkailuja ja haukkuja niin ilmoitan asian etenpäin, poliisille.
Minulla kaikki vietit tallessa ja on muuten se postin kirjallinen reklamaatiokin jos tarvetta vaatii.
Meinasin ensin laittaa hänelle sen reklamaation skannattuna mutta varmaan katoaa sekin ;)

Varmaankin tässä tapauksessa kohtuullista, että annat puolet takaisin. Näin molemmille tulee pikkutappio. Tosin aivan naurettava tämä sinun kauppakaverisi, kun ei paketti kelvannut eikä ollut lunastanut. Miksi ette pane niitä postikuluja suoraan tuotteen hintaan niin ei tarvitse tapella siitä kuka maksaa postikulut?

Ilman muuta sua yritetään vedättää. Lopeta yhteydenpito sen kanssa ja tee ilmoitus huutonetin ylläpitoon jos saat aiheettoman negan. Ilmoita ostajalle, että teet ilmoituksen poliisille, ellei häirintä lopu.

Laitoitko hänelle paketin seurantakoodin heti lähetettyäsi?

Minä olisin pommitellut pariin otteeseen sillä koodilla, jos ei olisi ollut noudettu postista seurannan mukaan. Takaisin tultua olisin kysynyt, että laittaako tilinumeronsa, että palautan tuotteen hinnan ilman postikuluja vai maksaako uudet pakettikulut.

Jos toimitusehdoissa on sanottu, että paketti ja vielä sen postikulut, niin silloin huutaja hyväksyy huutaessaan, että ne on myös ne. Negatiivista palautetta olisi mennyt jo tuosta noutamatta jättämisestä.

Mitenkä on tuon ostajan palautteet muuten? Löytyykö paljon kadonnutta?

Ja jos postiin on matkaa, niin sieltä voi tilata kotiinkuljetuksen omalla kustannuksellaan ;)

Teet jämyt ehdot kohteissasi selviksi, etkä suostu niistä lipsumaan muuten kuin äärimmäisissä tapauksissa (esimerkiksi erittäin hyväpalautteinen ostaja tai henkilö, jonka kanssa olet tehnyt aikaisemminkin kauppaa).

Sillä tavalla huuto.netissä pärjäilee. Aina siellä kaikenlaista kysellään, mutta ei niihin älyttömyyksiin ole mikään pakko suostua. Postipaketin kiistaton etu varsinkin kalliimmissa tuotteissa on se, että se ei katoa ihan niin helposti kuin kirje.

Jos asiakas kuitenkin kaikesta huolimatta haluaa ehdottomasti tuotteensa kirjeenä, teet selväksi että vastuu tuotteen mahdollisesta katoamisesta on yksin hänen. Silloin asia ei enää sinulle kuulu sen jälkeen kun olet tuotteen matkaan laittanut.

Tämä nyt lähinnä opiksi tulevaisuuteen, tuota tapausta nyt tuskin voi enää pelastaa. Todennäköisesti saat (tai olet kenties jo saanut) häneltä kökön palautteen, mutta kun kirjoitat siihen asiallisen ja selkeän selityksen, sen ei pitäisi haitata tulevia kauppojasi mitenkään.

[QUOTE="vieras";23433756]Laitoitko hänelle paketin seurantakoodin heti lähetettyäsi?

Minä olisin pommitellut pariin otteeseen sillä koodilla, jos ei olisi ollut noudettu postista seurannan mukaan. Takaisin tultua olisin kysynyt, että laittaako tilinumeronsa, että palautan tuotteen hinnan ilman postikuluja vai maksaako uudet pakettikulut.

Jos toimitusehdoissa on sanottu, että paketti ja vielä sen postikulut, niin silloin huutaja hyväksyy huutaessaan, että ne on myös ne. Negatiivista palautetta olisi mennyt jo tuosta noutamatta jättämisestä.

Mitenkä on tuon ostajan palautteet muuten? Löytyykö paljon kadonnutta?

Ja jos postiin on matkaa, niin sieltä voi tilata kotiinkuljetuksen omalla kustannuksellaan ;)[/QUOTE]

Laitoin seurantakoodin pommitin häntä sähköpostilla kun ei ollut vielä viikon sisällä hakenut.
Palautetta katselin niin oli toiminut aikaisemmin myyjänä ja kaikki oli kiitettävää mitä nyt yksi oli joutunut odottelemaan pakettiaan mutta perille oli kuitenkin mennyt.
Minulla ei ole kertaakaan mikään kadonnut ja olen toiminut niin myyjänä kuin ostajana reilun 5vuotta.
Sekin ihmetytti kun minä laitoin myynti ilmoitukseen sen että tulee postipakettina, sen takia kun on arvokkaammasta pumpusta kyse.
Ja silloin ostaja ei voinut heti sanoa että ei voi hakea postista sitä pakettia kun on postiin matkaa vaan kertoo sen sitten vasta kun paketti palautui uudelleen minulle.

[QUOTE="vieras";23433783]
Tämä nyt lähinnä opiksi tulevaisuuteen, tuota tapausta nyt tuskin voi enää pelastaa. Todennäköisesti saat (tai olet kenties jo saanut) häneltä kökön palautteen, mutta kun kirjoitat siihen asiallisen ja selkeän selityksen, sen ei pitäisi haitata tulevia kauppojasi mitenkään.[/QUOTE]

Pistä siihen selitykseen myös asiallisesti, että ensin ostaja jätti paketin noutamatta ja uudelleen lähetetty sitten katosi mystisesti postissa.

Toimii sitten varoituksena muille myyjille, että kyseessä saattaa olla huijariostelija. Monet jättävät tällaiset tapaukset kokonaan ilman palautteita peläten saavansa itsekin negatiivisen palautteen ja huijarit pääsevät toistamaan samat jutut kerta toisensa jälkeen. Tai jos kysessä on rehelllinen ostaja, voi postissa ruveta nousemaan työntekijöiden rehellisyydestä, jos useita tapauksia rupeaa samaan paikkaan kertymään, näitäkinhän kun on löytynyt aina joskus.

Haja-asutusalueella paketti tuodaan ilmaiseksi kotiin, jos matkaa Postiin on yli 5km. Mikä sitten lienee tässä tapauksessa ollut se "kohtuuttoman" pitkä matka Postiin? Outo tyyppi tuntuu olevan, älä korvaa mitään!

Hei Anniina, mitä ihmettä, mistä lähtien tuollainen sääntö on ollut olemassa ja onko se edelleen voimassa? En ole tuollaisesta kuullutkaan, ja olen kuitenkin asunut ison osan elämästäni viidentoista kilometrin päässä lähimmästä Postin toimipisteestä ja aina hakenut pakettini kuuliaisesti itse.

*painuu Postin sivuille etsimään informaatiota *

[QUOTE="anniina";23433986]Haja-asutusalueella paketti tuodaan ilmaiseksi kotiin, jos matkaa Postiin on yli 5km. Mikä sitten lienee tässä tapauksessa ollut se "kohtuuttoman" pitkä matka Postiin? Outo tyyppi tuntuu olevan, älä korvaa mitään![/QUOTE]

Ei tuoda, ainakaan meillä.

[QUOTE="vieras";23434060]Hei Anniina, mitä ihmettä, mistä lähtien tuollainen sääntö on ollut olemassa ja onko se edelleen voimassa? En ole tuollaisesta kuullutkaan, ja olen kuitenkin asunut ison osan elämästäni viidentoista kilometrin päässä lähimmästä Postin toimipisteestä ja aina hakenut pakettini kuuliaisesti itse.

*painuu Postin sivuille etsimään informaatiota *[/QUOTE]

Infoatko tännekkin!!

Itsellänikin 13km postiin, enkä tällasesta ole kuullutkaan..

^ Kävinpä katsomassa asiaa Postin sivuilta, ja selvisi, että palvelu pitää erikseen tilata jokaisen paketin osalta. Ihan kätevää, joskin myöhästyttää toki paketin käsiinsä saamista yhdellä vuorokaudella.

Kuitenkin äärimmäisen hyvä tilanteisiin, joissa on itse kiireinen tai ei muuten vain ole asiaa taajamaan.

http://www.posti.fi/postipalvelee/jakelu/haja-asutusalueet.html
Siinäpä olisi infoa ihan alkuperäislähteestä, en nyt jaksa referoida tänne erikseen. En tällä hetkellä asu itse haja-asutusalueella, joten minulle tuosta ei ole juuri nyt hyötyä. Kokeilkaa palvelun toimivuutta te, jotka voitte, ja jos viitsitte, niin kertokaa toki tänne miten kävi.

Yhteistyössä