Pieni huutis avautuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meri Kreikan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meri Kreikan

Vieras
Myönnän heti alkuun että minun mokahan se oli, kun laitoin postikuluiksi 1,20e. Järkikin sen olisi pitänyt sanoa että sukkikset menisi 0,75e. Ja hintaa sukkiksille huudoista tuli 1,80e. Ja tietenkin ostaja aloittaa narinan kuluista, eikös ne nyt tule 75 sentillä. Joo, tulee, mutta;
a) pesulappuunko osoitteen kirjoitan kun en omista ilmaisia kirjekuoria
b) en asu postissa, enkä edes postin vieressä. Itse asiassa matkaa postiin on 5km. Ei edes työmatka mene edes postin suuntaan.
c) kaatuuko sun elämä 45 senttiin?

Kiitos ja anteeks :D

Joo ymmärrän molempia.

Postikulut itse ymmärrän postimaksuihin menevänä summana.
Toimikulut sisältää esim. kirjekuoret tai muut paketointimateriaalit, sekä tietenkin postimaksut.
:popcorn:

Kirjekuoreksi voi käyttää käytetynkin kuoren. Esim. ikkunnalliseen kuoreen saa hyvin kirjoitettua osoitteen siihen normaaliin kohtaan. JA teipillä kiinni. Tai kuoren voi taitella vaikka jostain mainoslappusesta ja kiinni teipinpalalla.

Ei kaikki ole pakko olla uutta ja hienoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25143144:
Jos myyjä ilmoittaa postituskuluiksi vaikka 150€, niin ellet ennen huudon tekemistä ala niitä sopimaan matalammiksi, niin ne on silloin ne huudossa ilmoitetut kulut.

Piti tähän vielä laittaa esimerkiksi: muumimukien myyjillä on postituskulut 3,50€-8,50€ ja mahdollisesti vielä särkyvän postin lisä päälle.

Jos myyjä ilmoittaa postituskuluiksi vaikka 150€, niin ellet ennen huudon tekemistä ala niitä sopimaan matalammiksi, niin ne on silloin ne huudossa ilmoitetut kulut.

Juuri näin. Jos mulla olisi ongelma postikulujen kanssa, kysyisin niistä jo ennen kuin itse huudan tuotetta.

Mulle kerran postitettiin etelä-Euroopasta eräs tuote, jonka postikuluiksi oli ilmoitettu 8 euroa. En sitä sen kummemmin osannut kyseenalaistaa. Kun tuote tuli mulle, huomasin että sen postittaminen olikin maksanut 2 euroa. Kyllä mua silloin vähän harmitti ja itse olisin vastaavassa tilanteessa tarjoutunut maksamaan ylimääräisiä posteja takaisin. Annoin toki myönteisen palautteen, koska olin tietysti sitoutunut niihin posteihin, mitä oli ilmoitettu, mutta harmitti silti.

[QUOTE="vieras";25143193]Mulle kerran postitettiin etelä-Euroopasta eräs tuote, jonka postikuluiksi oli ilmoitettu 8 euroa. En sitä sen kummemmin osannut kyseenalaistaa. Kun tuote tuli mulle, huomasin että sen postittaminen olikin maksanut 2 euroa. Kyllä mua silloin vähän harmitti ja itse olisin vastaavassa tilanteessa tarjoutunut maksamaan ylimääräisiä posteja takaisin. Annoin toki myönteisen palautteen, koska olin tietysti sitoutunut niihin posteihin, mitä oli ilmoitettu, mutta harmitti silti.[/QUOTE]

Se tuote oli varmaan myös pakattu kestämään pitkä matka.

Tottakai pitää maksaa myyjän ilmoittamat kulut. En näe kuitenkaan mitään pahaa siinä, että ostaja kysyy postikuluista. Itse ainakin myyjänö mielelläni palautan ylimääräiset postikulut.

Noi narisijat ovat ärsyttäviä. Mutta jos onkin toisinpäin, postikulut ovatkin arvioitua isommat, niin sitten samat narisijat sanovatkin, että se on myyjän oma vika, kun on laittanut kulut alakanttiin.

Yhteistyössä