huuto.net kaupan peruutus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Kertokaa mulle, mikä on sanktio, jos ei lunasta huutamaansa tuotetta. Kyseessä on useamman kympin tuote, jota kukaan muu ei huutanut, joten en vienyt voittoa toiselta tms. Itse sain vastaavan tuotteen tilaajalahjana huudettuani tuota ja nyt en haluaisi lunastaa huutoani. Ymmärrän, että se on ärsyttävää, mutta raha se on rahaa kuitenkin (myyjällekin, ymmärrän!), joten mitä seuraa, jos en lunasta. Negatiivinen palaute, toki, sen ansaitseekin. Mitä muuta?

Näin mä ajattelinkin. Tietty hyväksyn negan, sehän mulle kuuluu (kolmen sadan positiivisen joukossa se ei ole paljon). Enkä tietenkään anna kostoa. Myyjälle laitoin viestin jo ennen huudon sulkeutumista ja selitin tilanteen, mutta nyt tuli viesti, että hän kyllä olettaa, että se maksetaan, kun jos hän laittaa uudelleen myyntiin, on siitä niin paljon voivaa (?? pari napin painallusta). Jos kyseessä oliskin alle kympin juttu, niin toki nielisin tappioni, mutta nyt kuitenkin hintaa yli viisikymppiä...

jos sitä ei muut oo huutanut niin ei voi luottaa myyjä siihen että uudelleen myydyksi saa. olet velvoitettu sen ostamaan. minä myyjänä laittasin negan ja ottaisin yhteyttä ylläpitoon

Mutta mitä se "velvoitettu" tarkoittaa? Mikä on sanktio? Negan voi antaa ja ylläpiyoon ottaa yhteyttä, tuskin ne mua yhdestä virheestä pois potkii?

Vastaavia tuotteita on tällä hetkellä vastaavaan hintaan paljon myynnissä ja menevät kaupaksi hyvin, että sekään ei ole ongelma ja siksi otin sen tilaajalahjan, kun jo muutaman kerran noita huutaessa on mennyt ns. sivusuun, niin en uskaltanut olla käyttämättä hyödyksi. Eli ei ole myyjän rahat musta kiinni, varmasti menee kaupaksi.

[QUOTE="vieras";26966533]Pitääkö olla niin julma että ylläpitoon ilmoittaa, kun ei ole kyse isosta asiasta?[/QUOTE]

niin no ite lunastan aina kaiken mitä huudan. mut kukin tavallaan.

[QUOTE="vieras";26966561]Niin minäkin, mutta osaan kyllä "silti" olla inhimillinen muita kohtaan.[/QUOTE]

mutta säänöt on sääntöjä. ite törmänny huutiksessa niin moneen joka sääntöjä ei noudata että ottaa ihan päähän.

Mäkin olen aina lunastanut ne virhehuudotkin, mutta nyt kun kyseessä on muutama kymppi, niin tuntuu jotenkin turhalta ottaa takkiin - kyllähän sitä rahanmenoa kuitenkin on.

Pitänee palata vanhaan periaatteeseen, että huudan vain lapsille vaatteita, niin ei pääse käymään näin. Myyntiinhän tuo tuote suoraan itselläkin menisi, jos lunastaisin. M

Sekin on totta, että voin ostaa ja myydä eteenpäin, mutta tuskin myyjä mulle positiivista palautetta antaa, kun tämä kauppa sai tämmöisen käänteen (ja hän veti herneen jo nenään), niin sama kai se sitten on, saanko lunastamattomasta negan vai lunastetusta neutraalin - tai jopa negan, mistä sitä tietää.

Kiitos muuten asiallisista vastauksista, mä vähän odotin mitäs nyt-palstalta lokaa niskaan ;)

Lisään vielä, että myyjä ei vastannut mitään, kun ennen huudon sulkeutumista asiasta kysyin, onko mahdollista, vasta sulkeutumisen jälkeen alkoi viesitellä asiasta.

Nega kannattaa aintaa aina lunastamattomista kohteista selityksistä huolimatta. Ostajan kannattaa huutaa vain kun on varma että ostaa kohteen. Kannattaa myös miettiä olisiko järkevää maksaa parikymppiä siitä ettei saa negaa, ja tuotteenhan voi sitten itse myydä edelleen.

[QUOTE="aapee";26966619]Sekin on totta, että voin ostaa ja myydä eteenpäin, mutta tuskin myyjä mulle positiivista palautetta antaa, kun tämä kauppa sai tämmöisen käänteen (ja hän veti herneen jo nenään), niin sama kai se sitten on, saanko lunastamattomasta negan vai lunastetusta neutraalin - tai jopa negan, mistä sitä tietää.

Kiitos muuten asiallisista vastauksista, mä vähän odotin mitäs nyt-palstalta lokaa niskaan ;)[/QUOTE]

mutta jos lunastat huudon, ei negapalautteelle ole mitään perusteita. ite oon saanu pari kostonegaa, just näiltä jotka ei sääntöjä noudata ja ylläpito on poistanut molemmat aiheettomina

[QUOTE="aapee";26966619]Sekin on totta, että voin ostaa ja myydä eteenpäin, mutta tuskin myyjä mulle positiivista palautetta antaa, kun tämä kauppa sai tämmöisen käänteen (ja hän veti herneen jo nenään), niin sama kai se sitten on, saanko lunastamattomasta negan vai lunastetusta neutraalin - tai jopa negan, mistä sitä tietää.

Kiitos muuten asiallisista vastauksista, mä vähän odotin mitäs nyt-palstalta lokaa niskaan ;)[/QUOTE]

Ei myyjä sinulle negaa anna jos lunastat kohteen. Ja voi itsekin antaa negan jos saat itse negan lunastuksesta huolimatta.

Kerran oon huutanut väärää tuotetta. Hain koon 26 poikien juhlakenkiä, ja listaukseen tuli yhdet jotka oli kokoa 36. Ilmoituksessa se luki vain siellä ylälaidassa, ja mä innoissani huutamaan kun ne näytti niin hyvältä. Laitoin myyjälle viestin heti kun tajusin, ja ilmoitin että oon ne valmis ostamaan mutta on aika paljon "kasvunvaraa". Myyjälle sopi kauppojen purku.

Mutta no, mä ottaisin siihen myyjään yhteyttä ja kysyisin mitä hän haluaisi tehdä. Minusta sä olet tossa jotenkin hyvitysvelvollinen myyjän suhteen jos et tuotetta lunasta.

[QUOTE="vieras";26966648]Tuleeko sulle jotenkin hyvä ja vahva olo kun leikit poliisia?[/QUOTE]

no mähän en oo niitä sääntöjä keksiny, enkä ylläpitäjänä huutiksessa :D kyseessä nyt vaan mun oma henk koht mielipide. jos itse noudattaa sääntöjä niin sitä toivoo myös muilta. sen kummemmasti asiasta ei ole kyse.
jos mä itse olisin myynyt tuotteen ja aatellut saavani siitä pian sen 50€ esim. se on näinki köyhälle suht iso raha. jos se raha mulle kuuluisi niin kyllä mä sen haluaisin. itse en noin kallista tuotetta huutaisi ilman että olisin ihan varma että sen voin ja haluan ostaa. entäs jos se ei meekään uudelleen kaupaksi. myyjälle jää tavara käteen ja rahat saamatta. sitä mä myyjänä murehtisin jos muut ei olisi tuotetta huutanut.
eli kyse on omasta köyhydestä ei poliisin leikkimisestä. mutta mähän onneksi en ole myymässä kyseistä tuotetta.

[QUOTE="huu";26966683]Ei myyjä sinulle negaa anna jos lunastat kohteen. Ja voi itsekin antaa negan jos saat itse negan lunastuksesta huolimatta.[/QUOTE]

ei kannata antaa kostonegaa, se ei auta asiaa. ottakaa yhteys sinne ylläpitoon jos saatte aiheettoman negan.

Mä sitä hyvistystäkin mietin, mutta mun huuto oli pari euroa enemmän, kuin aloitushinta, niin se on aika vähän hyvitystä. Ajattelin kyllä, että voin ehdottaa kymppiä "vaivan palkaksi" sillä sopimuksella, että ei laita negaa. Postikuluineen tuotteesta tulee maksettavaa reily 70€.

Yhteistyössä