Huutiksesta, miten pitäis toimia?

  • Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti
"pypylleröinen"
Ostin huutksesta tuotteen "osta heti"-huudolla 22.8. sunnuntaina. Myyjä lähetti heti sähköpostia, ja lupasi laittaa paketin postiin, kun rahat ovat hänellä. Maksoin ostoksen heti samana iltana s-pankista sampopankkiin. Tämän jälkeen ei ole myyjästä kuulunut mitään.
30.8. lähetin myyjälle sähköpostia ja kyselin paketin perään. Ei vastausta. 31.8. lähetin tekstiviestin ja kyselin pakettia. Vastasi laittaneensa minulle jo palautteen huutikseen (positiivinen, kertoi postittaneensa paketin).
Tänäänkään ei kuitenkaan vielä ole paketti tullut minulle.
Äskön laitoin tekstiviestin ja kyselin taas paketin perään ja pyysin lähetystunnusta. Ei ole ainakaan vielä vastannut.

Olenko liian hätäinen, vai mitäs seuraavaksi?
 
ap
nyt vastasi; "En tiedä miten teet kauppaa, itse vuosia postittanut tavaraa eikä koskaan tullut tämän sävyisiä viestejä huh huh. Joo kun laitoin postiin laitoin sulle palautteen samana päivänänyt en muista päivää oli alkuviikkoa ja on pakattu isoon kirjekuoreen ei ole paketti,posti tuo sen omalla tahdillaan en vastaa heidän jakeluistaan mitenkään" (kopioin viestin suoraan, jestas mikä määrä kirjotusvirheitä!)
 
ap
Ei ollut kallis, posteineen yhteensä 18 euroa. Mutta ihan vaan perjaatteen vuoksi vituttaa suunnattomasti. Ja oli vielä tuote, joka maksaa uutena paljon enemmän, ja olisin sen todella tarvinnut. :p
 
harmittaa
Taitaa olla sama myyjä meillä.. mullakin sulkeutui kohde elokuun loppupuolella ja otti heti yhteyttä ja antoi tilinumeronsa. Maksoin samana iltana ja sen jälkeen ei mitään vastausta, kun olen useasti kysellyt missä antiikkihuonekaluni viipyy. Matkahuoltoonkin jo soitin ja kyselin onko ko. henkilö laittanut minulle huonekalun. Ei ollut. Myyjän huutonetin tiedoissa ei ole puhelinnumeroa ja sitä ei saa numerotiedustelun kauttakaan. Sinne meni pari sataa varmaan sitten..
 
se on varmaan maksikirjeenä postittanut sen. Kyllä maksikirjeenkin olisi pitänyt tulla jos viime viikolla on postittanut....posti joko hukannut tai sitten ei ole alunperinkään postittanut...

mitä myyjän palautteet kertoo? plussaa, negaa paljon?
Jos sillä lukee, että ei vastaa postin kadottamista tms. Niin neutraalin antaisin palautteen.
 
"mmm"
Mulle sattui vastaava viime keväänä ja silloin vika oli lopulta postissa: paketti tuli reilun viikon myöhässä ja siinä oli postin tarra, jossa selvitettiin että oli ensin jaeltu väärään osoitteeseen. Mutta suurempi todennäköisyys taitaa olla ettei myyjä ole postittanutkaan..
 
ap
Tuon myyjän puh.numero oli tiedoissa, ja siksi lähetin tekstiviestin.
On siis postittanut maanantaina tai tiistaina. Mutta joka tapauksessa olisi pitänyt jo olla perillä eilen, viimeistään tänään.

Myyjällä negaa 33%, positiivista reilu 80%.
 
"vieras"
Kyllä se on lähettäjän homma mennä tekemään katoamisilmoitus kuoresta. Posti katsoo tarkemmin sitten tuotteen lähetyskulun, luultavasti ei löydy. Minä olin vastaavassa tilanteessa mutta myyjä osapuolena ja kirjettä ei löytynyt. Minä pahoin epäilen että tuote meni niinkuin pitikin ostajalle, mutta enpä sitä pystynyt todistamaan että ilman rahoja jäin ja postin piikkiin meni hukkaaminen.
 
"vieras"
Tuon myyjän puh.numero oli tiedoissa, ja siksi lähetin tekstiviestin.
On siis postittanut maanantaina tai tiistaina. Mutta joka tapauksessa olisi pitänyt jo olla perillä eilen, viimeistään tänään.

Myyjällä negaa 33%, positiivista reilu 80%.
Kattokaa ny ennenkö huudatte, miksei noin montaa negaa omaavaa myyjää ole jo laitettu sulkuun, ihmettelen minä!!!!
 
ap
[QUOTE="vieras";21954877]Kattokaa ny ennenkö huudatte, miksei noin montaa negaa omaavaa myyjää ole jo laitettu sulkuun, ihmettelen minä!!!![/QUOTE]

Joo, tää oli kämmi mun puolelta :/
 
huutismyyjä
Lukaiseppa myyjän negapalautteet, millaisista tapauksista saanut negan. Sitten ilmoitus huutonetin ylläpitoon myyjästä. Laita myös viesti myyjälle voisiko mennä postiin tekemään katoamisilmoituksen, koska sitä ei ostaja voi tehdä vaan lähettäjän täytyy tämä ikävä kyllä tehdä. Minulle itselle käynyt pari kertaa niin ettei tavara ole tullut ja arvatkaapa vain onko lähettäjä käynyt postissa ilmoitusta tekemässä. Onneksi näin ei tapahdu usein... Mutta ärsyttävää silloin kun kohdalle sattuu.
 
huutismyyjä
vielä lisäisin, Maksoitko lähetyskulut paketista vai maksikirjeestä? Jos paketista hänen olisi pitänyt lähettää pakettina tai sitten maksaa sinulle takaisin liikaa maksamasi postikulut =) Joskus kirjeet kestää viikonkin matkalla, jopa normi kirjeet seikkailee milloin missäkin.
 
ap
maksoin siis "postikulut" 8e ja tuote 10e.
Nyt vastasi viestiini, että "öö raha oli tililläni ke ja huomasin sen pe en päivystä kotona tällaisia asioita. olen toimittanut tuotteen enkä muuta osaa sanoa vähän hankala tässä muutakaan tehdä että koita odotella vaan turha asiasta viestiä laittaa minulle"
 
.
Käske tehdä se katoamisilmoitus postiin, jos kerran on postittanut. Ja onhan hänellä todennäköisesti esim. kuitti maksetusta postimaksusta.

Minä postitin viime maanantaina kirjeen (tätä kautta myyty vaate) ja koska kirjeenä lähti, otin kuvat kirjeestä ja postimaksukuitista (samassa kuvassa) siltä varalta että kirje ei mene perille, minulla olisi ollut todiste postittaneeni kirjeen. Oli kuitenkin perillä jo tiistaina. :) Suosittelen muillekkin myyjille, esim. kuvan ottoa todisteeksi.
 
"vieras"
Tuon myyjän puh.numero oli tiedoissa, ja siksi lähetin tekstiviestin.
On siis postittanut maanantaina tai tiistaina. Mutta joka tapauksessa olisi pitänyt jo olla perillä eilen, viimeistään tänään.

Myyjällä negaa 33%, positiivista reilu 80%.
Toi nyt ei ainakaan pidä paikkaansa kun 33% + 80% on yli 100%. Vai tarkoititko että negaa 33 kappaletta? En ostaisi mitään sellaiselta myyjältä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja huutismyyjä;21954919:
Lukaiseppa myyjän negapalautteet, millaisista tapauksista saanut negan. Sitten ilmoitus huutonetin ylläpitoon myyjästä. Laita myös viesti myyjälle voisiko mennä postiin tekemään katoamisilmoituksen, koska sitä ei ostaja voi tehdä vaan lähettäjän täytyy tämä ikävä kyllä tehdä. Minulle itselle käynyt pari kertaa niin ettei tavara ole tullut ja arvatkaapa vain onko lähettäjä käynyt postissa ilmoitusta tekemässä. Onneksi näin ei tapahdu usein... Mutta ärsyttävää silloin kun kohdalle sattuu.
Mulla on ostoksia huutiksesta 195 kappaletta. Tasan kerran on paketti kadonnut ja sekin löytyi kun myyjä sitä postista pyynnöstäni kyseli. Oli laittanut lähetystunnuksen ja huomasin ettei paketti liiku lajittelun jälkeen mihinkään. Eli ei niitä paketteja lopulta kovin usein huku, tai jos hukkuu samalla jatkuvasti niin sit voi epäillä että on muutakin kuin huonoa tuuria joukossa...
 

Yhteistyössä