Huutiksesta, miten pitäis toimia?

  • Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti
"just"
Onpa tyypillinen huijari. Aina tuo sama virsi "en päivystä sähköpostia" ja "posti tehnyt virheen". Just just.

Kuule huudon ylläpitoon soitat ja ilmoitat tästä myyjästä. Lisäksi postikulut kyllä pitää palauttaa, mitään kauppojahan ei ole tapahtunut!! miten ihmeessä maksat postikuluista, kun mitään postista ei tullut? Mielestäni asiasta voi tehdä rikosilmoituksen.

Annat myyjälle tilinumeron, rahat pitää olla perillä viim. ma tilillä postikuluineen. Muuten rikosilmoitus. Ja joka tapauksessa otat huudon ylläpitoon viestiä. Älä anna aikaa tälle myyjälle, se vaan ajattelee että saa ketkuteltua viivyttelyllä ja pidettyä rahat! Liekö tällä kaverilla koko hiton sohvanpäällistä!
 
ap
joo, ilmoituksen tein jo ylläpidolle, laitoin kaikki sähköpostit siihen, mitä myyjä on lähettänyt, ja kerroin, mitä tekstiviesteillä lähettänyt.
Mites kun menen rikosilmoitusta tekemään, otanko mukaan vaikka tämän keskustelun tulostettuna ja tulosteen kuitista ja huutokohteesta? Tekstiviestit on tallessa puhelimessani.

Nauraako ne mut poliisilaitoksella pihalle? :D
 
T.
Sähköpostit ja tekstarit ja kuitti maksusta mukaan, ei ne pihalle voi nauraa sieltä. En tiedä miten suhtautuvat "pieneen" rahasummaan, MUTTA ottavat ainakin myyjään yhteyttä, heidän on pakko ottaa hoitaakseen kaikki ilmot kuitenkin. Ja voihan olla, jotta myyjää vastaan on joku muukin tehnyt rikosilmon!

Nyt kova kovaa vastaan, etkä anna tuollaisen huijarin venkoilla vastuustaan irti!!
 
---
No niimpä juuri, tälläinen vastaus tuli:

Voi tulla yllätyksenä mutta kaikki ihmiset eivät ehdi jatkuvasti tarkkailla s.postiaan.
Tapasi hoitaa asiaa on asiaton.Palautan päällisen hinnan tilillesi. Postin mokat eivät johdu minusta.
En maksa postimaksuja silloin päällisen kauppasummasta jäisi minulle 2e.En ole saanut tilinumeroasi vaikka ehdotin jo kauppasumman palauttamista.Ole hyvä ja anna tilinumerosi.Miten ihmeessä voin todistaa mitään mistään asiasta jota en ole tehnyt? Kannattaa varmaan vähän rauhoittua.
Jos osoitteessa on ollut vikaa se ei ole postin moka kuten myyjä nyt näyttää väittävän.
 
"vieras"
joo, ilmoituksen tein jo ylläpidolle, laitoin kaikki sähköpostit siihen, mitä myyjä on lähettänyt, ja kerroin, mitä tekstiviesteillä lähettänyt.
Mites kun menen rikosilmoitusta tekemään, otanko mukaan vaikka tämän keskustelun tulostettuna ja tulosteen kuitista ja huutokohteesta? Tekstiviestit on tallessa puhelimessani.

Nauraako ne mut poliisilaitoksella pihalle? :D
Jätä sentään tämä ketju ottamatta mukaan :D
Kuitin ja sähköpostit sekä tekstarit voit ottaa mukaan.
 
ap
tällänen sähköpostikeskustelu meillä tänään: (uusin ylimpänä, eli lukekaa alhaalta ylöspäin)

"minä" 10.9. 12.54
Tein ylläpidolle sinusta ilmoituksen. Saat nyt ihan itse päättää, palautatko rahat minulle KOKONAISUUDESSAAN, eli 18euroa, vai lähetätkö paketin uudelleen, ja SINÄ maksat postikulut, vai teenkö sinusta rikosilmoituksen. Menen keskiviikkona tekemään ilmoituksen, jos vastausta ei kuulu.
Annan tilinumeroni heti, jos ilmoitat maksavasti rahat takaisin kokonaan.


"myyjä" kirjoitti 10.09.2010 kello 12:05:
> Voi tulla yllätyksenä mutta kaikki ihmiset eivät ehdi jatkuvasti
> tarkkailla
> s.postiaan.
> Tapasi hoitaa asiaa on asiaton.Palautan päällisen hinnan tilillesi.
> Postin
> mokat eivät johdu minusta.
> En maksa postimaksuja silloin päällisen kauppasummasta jäisi minulle
> 2e.En
> ole saanut tilinumeroasi vaikka ehdotin jo kauppasumman
> palauttamista.Ole
> hyvä ja anna tilinumerosi.Miten ihmeessä voin todistaa mitään mistään
> asiasta jota en ole tehnyt? Kannattaa varmaan vähän rauhoittua.
>
>
> "minä" kirjoitti 10.09.2010 kello 11:24:
> > Et sitten viitsi enää edes vastata?
> >
> > Vaihtoehdot on nyt ne, että joko palautat minulle rahan
> > kokonaisuudessaan,
> > tai lähetät päällisen minulle uudelleen, ja maksat postikulut itse.
> > Siinä
> > tapauksessa maksan postikulut, että todella pystyt todistamaan, että
> > osoite
> > oli väärä MINUN kämmistä. Ja kyllä, huutonetissä on oikeat osoitetiedot.
> > Koska tämä kämmi on nyt ihan pelkästään sinun omaa kusetustasi. Jos
> > asia ei
> > hoidu viikonlopun aikana (ihan sama minulle, mitä tällä kertaa keksit
> > selitykseksi) ja paketti tai rahat ole minulla viimeistään
> > keskiviikkona,
> > teen sinusta ilmoituksen huutonetin ylläpidolle, ja rikosilmoituksen.
 
"vieras"
Ihme viivyttelyä sinun puoleltasi tuo viimeinen sähköposti. Olisit laittanut, että tilinumeroni on se ja se. Odotan saavani tuotteen hinnan ja maksamani postikulut siihen ja siihen päivään mennessä. Jos rahat eivät ole tilillä antamaani päivämäärään mennessä, teen asiasta rikosilmoituksen.
 
"lalla"
Mulle kävi kerran niin, että mun huutonet-tunnukset varastettiin. Siis ilmeisesti joku hakkeri. Vaihtoi sinne oman (ilmeisesti prepaid) puhelinnumeronsa ja myi kallista tavaraa niin, että rahat tilille - tuote postiin. Kyllä se siitä lähemmäs 500e sai voittoa ja sitten sain tunnukseni vihdoin takaisin. Rikosilmoituksen tein, mutta tuskin sitä saadaan kiinni. Tässä nyt on paljon pienemmästä summasta kyse, niin tuskin voi epäillä tällaistakaan.
 
ap
Voi kettu, tässä huutiksen vastaus:


Hei,


kiitos viestistäsi.
Ikävä kuulla, etteivät kaupat ole sujuneet niin kuin pitäisi.

Valitettavasti tilanteessa on sana sanaa vastaan, eikä ylläpito voi
asettua tilanteessa kummankaan osapuolen kannalle.
- Teidän on siis kauppakumppaneina pyrittävä pääsemään asiassa sopuun
keskenänne.

Ystävällisin terveisin,
Riikka / Huuto.net
Huom. Jos vastaat tähän viestiin, säilytäthän mukana aiemman
viestinvaihtomme
 
et
Voi kettu, tässä huutiksen vastaus:


Hei,


kiitos viestistäsi.
Ikävä kuulla, etteivät kaupat ole sujuneet niin kuin pitäisi.

Valitettavasti tilanteessa on sana sanaa vastaan, eikä ylläpito voi
asettua tilanteessa kummankaan osapuolen kannalle.
- Teidän on siis kauppakumppaneina pyrittävä pääsemään asiassa sopuun
keskenänne.

Ystävällisin terveisin,
Riikka / Huuto.net
Huom. Jos vastaat tähän viestiin, säilytäthän mukana aiemman
viestinvaihtomme
On kyl taas joku copy paste -vastaus---tuskin olivat edes ajatuksella lukeneet viestiäsi :(
 
ap
"minä"
Tilinumero on xxx-xxx. Jos tilillä ei ole keskiviikkoon mennessä 18 euroa sinulta rahaa, teen tosiaan sen rikosilmoituksen.
Ja ilmoituksen voit tehdä, minä ole tässä asiassa täysin syytön. Ei ole minun vikani, että sinä et ole saanut kirjoitettua osoitettani oikein, jos sitä ikänä olet edes lähettänyt. Joten anna mennä vaan.






"myyjä" kirjoitti 10.09.2010 kello 15:33:
> Hyvä juttu, teen omalta osaltani myös ilmoituksen sinusta ylläpidolle ja
> laitan liitteeksi nämä lähettämäsi sähköpostit.Teen vain
> rikosilmoitus jos
> haluat. Minulla kun ei ole mitään salattavaa.
>
>
 
"pypylleröinen"
Noniin, ei näy rahoja eikä pakettia. Odotan nyt siihen asti, että ätmän päivän posti tulee, sen jälkeen teen rikosilmoituksen myyjästä.

Saanko tehtyä sen netistä, vai pitääkö mun tosiaan lähteä tuon 1v:n kanssa poliisilaitokselle? :/
 
"pypylleröinen"
Mistähän syystä myyjä olis tekemässä susta rikosilmoitusta? :D Sen ne kyttiksellä nauraa pihalle. "Teen rikosilmoituksen koska uhkailit minua rikosilmoituksella"
Häh, missä tuollanen kohta on? :D Onko multa jäänyt jotain välistä, vai oonko kirjottannut jotain väärin? :D

Laitoin ylläpidolle uusiks palautetta, toivottavasti tekevät asialle jotain...
 
jaaa
[QUOTE="pypylleröinen";22035877]Häh, missä tuollanen kohta on? :D Onko multa jäänyt jotain välistä, vai oonko kirjottannut jotain väärin? :D

Laitoin ylläpidolle uusiks palautetta, toivottavasti tekevät asialle jotain...[/QUOTE]

Eiku ei se tollasta sanonut mutta se on ainut syy minkä keksin miksi se alko uhkailemaan sua rikosilmoituksella :D
 

Yhteistyössä