Huutiksesta, miten pitäis toimia?

  • Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti
juuh
Mä on kyl ny sitä mieltä, että jos myyjä on pe huomannut rahat tilillä ni tänään ei vielä ole aihetta nostaa meteliä / olla yhteydessä ylläpitoon tmv. Joskus ne paketit / kirjeet ei vaan tule yhdessä-kahdessa päivässä. Jos myyjä on vienyt postiin vaikka vasta ti ja tyhjennyksen jälkeen?

Ja jos vaikka paketti tulis tyyliin ens ke, ni ei sekään ole negapalauteasia.

Minusta tässä nyt mölistään ihan turhaan!!!
 
"juu"
Pakko kyllä sanoa, että jos huudetaan osta heti-hinnalla tuote..niin kyllä se meinaa sitä, että se laitetaan postiin HETI kun rahat näkyy tilillä. Myös maksu pitäisi tehdä mielellään HETI. Tietysti kannattaa etukäteen mainita, jos on kiire. Mutta on todella typerää myyjältä vitkutella tavaran postitusta, ellei ole toisin maininnut jo etukäteen tuotteen infossa.

Toisekseen aina pitää katsoa, keneltä ostaa. Jos siellä on joka kymmenes kauppa menny mönkään, niin kyllähän se kertoo myyjästä jotain. On jo iso riski, että omalle kohdalle sattuu se kauppa. Jos myyjällä on pari negaa, niin ne on vielä ok jos se itse "selitys" asialle on uskottava. Ja katsoo myös päiväykset, ovatko tapahtuneet 3 vuotta sitten vai ihan viime aikoina. Ei kannata huutaa tuotteita, jos myyjä ei vaikuta luotettavalta. Kalliita tuotteita ei kannata huutaa ollenkaan, jos myyjä ei ole tunnistautunut. Kalliit tuotteet mielellään niin, että raha vaihtaa omistajaa samalla kuin tuote.

Jos paketti ei alkuviikosta näy, niin SOITA myyjälle ja pyydä häntä menemään tekemään katoamisilmoitus postiin. Ei kannata tekstailla, koska siinä saa tyyppi liikaa mietintäaikaa. Vaan soitat ja katsot mikä reaktio on, olet asiallinen ja sanot että kun olet paketin postiin laittanut niin tässähän ei sinällään ongelmaa ole jos teet sen katoamisilmoituksen vielä. Jos myyjä on laittanu paketin postiin, niin hänelle tuskin on ongelmaa käydä tämä ilmoitus tekemässä. Jos pakettia ei kuulu, myyjä ei suostu yhteistyöhön niin ei auta kuin ottaa huuto.netiin yhteyttä ja antaa negat vielä kaupan päälle.

Mulla ei ole koskaan kadonnut paketteja eikä kirjeitä. Nämä ovat aika harvinaisia. On se kumma, että yleensä sattumalta näillä huuto.netin ym negamyyjiltä ne paketit tahtoo "kadota postiin".
 
ap
Sanoin myyjälle, että saa tehdä postille katoamisilmoituksen, jos keskiviikkoon mennessä ei paketti ole mulla perillä. Sitten on reilu viikko lähetyksestä.

Mites sitten, jos ei vieläkään pakettia kuulu?
 
"juu"
No otat yhteyttä myyjään, jos se paketti ei ole ke mennessä tullut. Soitat sille. Ja kerrot, että haluat hänen tekevän katoamisilmoituksen. Jos ei suostu, niin suoraan huuto.netiin yhteys ja samalla laitat sille negat. Voi olla, että jäät ilman rahoja/tuottetta. Näinhän siinä yleensä käy.
 
"vieras"
Sanoin myyjälle, että saa tehdä postille katoamisilmoituksen, jos keskiviikkoon mennessä ei paketti ole mulla perillä. Sitten on reilu viikko lähetyksestä.

Mites sitten, jos ei vieläkään pakettia kuulu?
Minkä kokosen tavaran sinä olet tilannut, mahtuuko se kokoon 3x25x40 cm ja painaako se kuinka paljon? Olet maksanut siitä 8 e postikuluja eli se pitäisi olla lähetettynä pakettina tuolla hinnalla ja siitä saa koodin. Koodia et ole saanut ja sanoo kirjeenä sen lähettäneensä, paljonko se postimaksu on ollut?

Ellei tuote tule niin et paljon muuta voi kuin laittaa negan ja ottaa ylläpitoon yhteyttä ja laittaa hanskat naulaan ja ostaa seuraavalla kerralla luotettavammalta myyjältä.
 
ap
Mitäs nyt sitten? Paketti ollut matkalla viimeviikon maanantaista, eli taatusti pitäisi olla jo perillä. Teenkö rikosilmoituksen? Negan nyt ainakin laitan heti. Käskenkö myyjän tehdä katoamisilmoituksen? (ja mitä mun kuuluu sanoa, koska mä en kyllä tiedä, miten sellanen edes tehdään, tms. tai tiedänkö, että myyjä todella on tehnyt ilmoituksen).
Mitä te muut olette tehnyt, jos jollekin käynyt yhtä paska nakki?
 
"pypylleröinen"
Laitoin negan, ja myyjä haukkui minut siitä syystä. Nyt oli lähettänyt sähköpostia, että paketti oli palautunut hänen postiinsa, (se, pitääkö paikkansa, en tiedä.) Osoitetiedoissa muka jotain vikaa. Olen kuitenkin ihan oikean osoitteen ilmoittanut myyjälle, joten mitähän on mahtanut pakettiin kirjoittaa.
Nyt ehdottaa, että maksaisi minulle takaisin kauppahinnan, ja kysyi, mitä postikuluille tehdään. Eli tuskin suostuisi maksamaan postikuluja takaisin.
Vastasin postiin, ja annoin uudelleen osoitteeni ja pyysin lähettämään paketin uudelleen. Mutta todennäköisesti tahtoo postikulut minulta uudelleen, eihän minun niitä kuulu maksaa?? Vaan myyjän piikkiin menee?
Auttakaa joku oikeasti, kohdalleni ei ole ennen osunut tälläistä!

Niin, ja negan lupasin poistaa, jos asia tulee kunnolla hoidettua.
 
"vieras"
Pyydät myyjän maksamaan kaikki rahasi takaisin tai postittamaan tuotteen uudelleen. Myyjän piikkiin se menee, koska sinä olet antanut oikean osoitteen. Hänen oma mokansa on kirjoittaa se väärin, jolloin hän vastaa mokastaan. laitat hänelle tällaisen viestin. Jos posti on mokannut lähetyksen, silloin posti korvaa sen, mutta näin ei ilmeisesti ole tapahtunut koska postiin päin hän ei ole ollut yhteydessä asian tiimoilta. Eli nyt ilmoitat, että rahat takaisin, antamasi osoite on oikea ja hänen virheensä vuoksi sinä et lähde maksumieheksi. Olet muutenkin maksanut postikuluja postipaketin verran, eli omaa piheyttään hän on kirjeenä laittanut ja toiminut väärin. kirjoitat tämän myös myyjän palautteeseen ja käsket huutonetin tarkistamaan onko myyjällä enää oikeutta noilla negoilla jatkaa kauppaa. Kova kovaa vastaan tässä tapauksessa :) Kannattaa myös myyjälle ilmoittaa, että hänen kauppansa saattavat kohta olla käyty huutiksessa.
 
myyjän kuuluu maksaa mun mielestä postarit..et joko laittaa ne omaan piikkiinsä tai sitten palauttakoot koko kauppa summan.
Ja negatiivisen palautteen muutat vasta jos ja kun paketti on sulla kotona.
 
"pypylleröinen"
[QUOTE="vieras";21990261]Pyydät myyjän maksamaan kaikki rahasi takaisin tai postittamaan tuotteen uudelleen. Myyjän piikkiin se menee, koska sinä olet antanut oikean osoitteen. Hänen oma mokansa on kirjoittaa se väärin, jolloin hän vastaa mokastaan. laitat hänelle tällaisen viestin. Jos posti on mokannut lähetyksen, silloin posti korvaa sen, mutta näin ei ilmeisesti ole tapahtunut koska postiin päin hän ei ole ollut yhteydessä asian tiimoilta. Eli nyt ilmoitat, että rahat takaisin, antamasi osoite on oikea ja hänen virheensä vuoksi sinä et lähde maksumieheksi. Olet muutenkin maksanut postikuluja postipaketin verran, eli omaa piheyttään hän on kirjeenä laittanut ja toiminut väärin. kirjoitat tämän myös myyjän palautteeseen ja käsket huutonetin tarkistamaan onko myyjällä enää oikeutta noilla negoilla jatkaa kauppaa. Kova kovaa vastaan tässä tapauksessa :) Kannattaa myös myyjälle ilmoittaa, että hänen kauppansa saattavat kohta olla käyty huutiksessa.[/QUOTE]

Joo, joko tahdon ostamani päällisen tai rahat takaisin kokonaisuudessaan, se on selvä. Tarkastin vielä huutiksesta, ja osoite- ja puh.nrotiedot on kyllä ihan oikein siellä. Eli on nyt myyjän päässä vika.
 
"pypylleröinen"
myyjän kuuluu maksaa mun mielestä postarit..et joko laittaa ne omaan piikkiinsä tai sitten palauttakoot koko kauppa summan.
Ja negatiivisen palautteen muutat vasta jos ja kun paketti on sulla kotona.
Tottakai näin. Ja katoaan nyt millä taistelulla tää saadaan hoidettua, että mitä sille negalle teen...

Hmm, pitäiskö piruuttaan vaatia laittamaan se kuori mukaan, mikä muka palautunut postiin. Todistaisi, onko myyjä sitä alunperin edes lähettänyt...
 
"vieras"
[QUOTE="pypylleröinen";21990693]Tottakai näin. Ja katoaan nyt millä taistelulla tää saadaan hoidettua, että mitä sille negalle teen...

Hmm, pitäiskö piruuttaan vaatia laittamaan se kuori mukaan, mikä muka palautunut postiin. Todistaisi, onko myyjä sitä alunperin edes lähettänyt...[/QUOTE]

Kyllä, toki hän tietysti väittää sulle että kerkesi jo avata ja heittää roskiin...
 
"mä"
Tää kyllä kuulostaa aika vilpilliseltä toiminnalta, mä kyllä ottaisin vaan rahani takaisin ja antaisin koko jutun olla.

Mä ajattelin vaan kommentoida tota postin kulkua sen verran, että kyllä välillä voi postissakin olla se vika. Meidän edellisen osoitteen postit olivat vähän väliä kadoksissa. 2 pakettia ei koskaan löytynyt ja yksi juhlakutsu tuli 2 kuukautta juhlien jälkeen "reissussa rähjääntyneenä" ja ties mitä muuta on tullut myöhässä tai ei koskaan. Tämä oli mielestäni aika paljon, koska emme asuneet kyseisessä paikassa kuin pari vuotta. Nämä paketit olivat siis tuttujen lähettämiä ja ei ollut varmasti kyse mistään että joku vaan väitti laittaneensa paketit postiin vaan ne oikeasti ovat vieläkin "missä lie".
 
Kyllä tuolla huutonetissä seikkailee jos jonkin näköistä huijaria. Meille sattui niin että mentiin ihan rikosilmoitukseen ja selvisi että saman henkilön oli oikeuteen haastanut myös 20 muutakin ihmistä. Noh.. rahoja ootellessa... tuskin vaan maksaa mitään koskaan..
 
ap
Ei ole myyjästä kuulut sen jälkeen, kun ilmoitin keskiviikkona, että haluan rahat takaisin kokonaisuudessaan takaisin, tai sitten paketin ilman, että joudun uudelleen maksamaan postikulut.

Nyt lähetin myyjälle sähköpostia, että jos asia ei viikonlopun aikana selviä, ja rahat kokonaisuudessaan tai paketti ole minulla viimeistään keskiviikkona, teen myyjästä ilmoituksen huutiksen ylläpidolle ja rikosilmoituksen.
Ainoastaan siinä tapauksessa annan postikulut anteeksi (tai maksan uudelleen, jos lähettää paketin) jos myyjä todella pystyy todistamaan, että osoitteessa oli virhe minun kämmistäni. (Mikä siis ei ole mahdollista, koska olen nyt moneen kertaan tarkastanut, ja huutonetissä osoitetietoni ovat täysin oikeat.

Saapa nähdä, kuuluuko myyjästä...
 
ap
No niimpä juuri, tälläinen vastaus tuli:

Voi tulla yllätyksenä mutta kaikki ihmiset eivät ehdi jatkuvasti tarkkailla s.postiaan.
Tapasi hoitaa asiaa on asiaton.Palautan päällisen hinnan tilillesi. Postin mokat eivät johdu minusta.
En maksa postimaksuja silloin päällisen kauppasummasta jäisi minulle 2e.En ole saanut tilinumeroasi vaikka ehdotin jo kauppasumman palauttamista.Ole hyvä ja anna tilinumerosi.Miten ihmeessä voin todistaa mitään mistään asiasta jota en ole tehnyt? Kannattaa varmaan vähän rauhoittua.
 
T.
Vie asia eteenpäin! Vihaksi pistää lukea edes täällä noita viestejä, itse en missään nimessä tyytyisi tuohon, jos myyjä olisi "oikealla asialla" niin olisit jo saanut kuvan postin palauttamasta kuoresta ja kuten joku jo mainitsi niin 8e postikulut on jo paketin kulut! Huijarille kuulostaa.
 

Yhteistyössä