I
ihmettelin vaan
Vieras
Kävin kirpparilla ja siellä kuului vauvan itkua. Itse en kiinnittänyt asiaan sen kummemmin huomiota, itku taukosi välillä ja jatkui taas. Hetken kuluttua vastaani tuli kaksi vanhempaa naista joiden kuulin puhuvan toisilleen todella närkästyneesti "Tekiskö mieli mennä sanomaan?" "No tekis! Tai lähtee itse pois täältä". Tajusin heidän puhuvan tuosta itkevästä vauvasta ja aloin pohtimaan että mitähän siellä nyt sitten tapahtuu. Kiersin sinne mistä itku oli äsken kuulunut ja siellä äiti jutteli ja hyssytteli pikkuvauvalle ja nosti sen välillä kaukalosta syliin. Samaan aikaan ohi kulki vanha mies joka sanoi äidille että "Kylläpä vauvaa koskee kovasti mahaan, minä tiedän sen kyllä tuosta itkusta".
Mulle tuli ihan paha mieli tuon äidin puolesta. Pitäisikö teidän mielestä äidin heti rynnätä kaupasta tms ulos kun vauva alkaa itkemään? Eiköhän se äiti tiedä parhaiten mikä vauvaa vaivaa, jos yritti vaikka juuri hyssytellä uneen. Häiritseekö ihmisiä todella noin paljon jos jossain julkisella paikalla vauva itkee?
Mulle tuli ihan paha mieli tuon äidin puolesta. Pitäisikö teidän mielestä äidin heti rynnätä kaupasta tms ulos kun vauva alkaa itkemään? Eiköhän se äiti tiedä parhaiten mikä vauvaa vaivaa, jos yritti vaikka juuri hyssytellä uneen. Häiritseekö ihmisiä todella noin paljon jos jossain julkisella paikalla vauva itkee?